Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-02-22 06:53:09 // 1968
A Védegylet -igazgatója Kossuth Lajos volt - peldául vállalta, hogy 7 évig ha van ugyan olyan termék, akkor csak a hazait hajlandó megvenni. :-))

Szerintem a minimum elvárható, hogy egy állami vállalat - pl.autóbusztársaság - a magyar adófizetők pénzéből, a magyar vállalatok termékeit vásárolják. Én itt a tisztességes piacra gondolok.
Aztán vannak akik azt mondják, hogy a magyar az sz@r, f@s és mennyivel jobb a német. Utána meg azon sirànkozik, hogy hogyan tették tönkre a magyar nagyvállalatokat.
Kazes☻2020-02-22 00:18:59 // 1967
Igen... be kell látnunk... bármennyire is fáj ez nekünk autózóknak, de elkerülhetetlen... naponta tapasztalom is, hogy bizony kell a robotverda sokaknak... :(
carver2020-02-21 23:57:57 // 1965
A fiam távirányítós autójának van ilyen hangja... De úgysem sokáig fogjuk mi vezetni ezeket az autókat mert 5-10 év és az utak nagy részén már elboldogulnak az önvezető autók. Hála Istennek mert az emberiség alkalmatlan a vezetésre

Ha meg magad akarsz majd vezetni az fizetős luxusszolgáltatás lesz....
Kazes☻2020-02-21 23:21:57 // 1964
Szörnyű hangja van annak a fauvének... :D
carver2020-02-21 23:09:12 // 1963
majd amikor ezt a Volkswagen tényleg megcsinálja (és most nagyon esküdöznek) abból már nem száll ki a Volk (az istenadta nép :) mert az ugyenilyen irgalmatlanul fog menni plusz lesz benne hely és német minőségben lez összerakva.

Ha te mégis ellene mondasz a kísértésnek akkor nézd meg a kedvenc videómat arról hogy kell erre a hegyre angol eleganciával felmenni...
carver2020-02-21 23:00:49 // 1962
pont úgy :D
Kazes☻2020-02-21 21:46:53 // 1961
Nagyon jó cikk! Nekem amúgy is régi vesszőparipám a nálunk anno igen jó és igen jól működő villamos(vasút)hálózat visszafejlesztése, komplett vonalak megszüntetése, ill. ennek az ostobasága, amit azóta is szívunk... mert a sok busztól jobb nem lett.
Kazes☻2020-02-21 21:32:02 // 1960
megveszem/támogatom én ahol csak tudom, de ha 3 évvel később is ugyanazt a vacak minőséget kapom akkor dobom. Mert ami jó minőséggel indul és tartja, inkább maradok nála! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-21 21:27:42 // 1959
Engem kíváncsivá tett, általában Csikós világát elég közelinek érzem magamhoz. Szóval ki kell egy ilyet próbálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 21:25:53 // 1958
Igen ültem benne, vezettem, ki szálltam és beültem a Stelvioba :)))
RomeoOne2020-02-21 21:03:43 // 1957
Nem egészen ez volt a cikk üzenete. Csikós, aki a legkevésbé vádolható villanypártisággal (sőt...) konkrétan elélvezett tőle. Én pont ezért félteném őket.

Egyszer beülsz egy ilyen autóba, mész vele egy kört; más emberként szállsz ki belőle. Ha nem akarod ezt megélni, tagadni akarod a világot, a villanyautót, a fizikát, a bármit, mert önmagad akarsz maradni a hosszú munkával megkövesedett hitedben, akkor soha ne engedj a kísértésnek. Mert ebből a Teslából egyetlen ízlelésnyi is elég, hogy tönkretegye mindazt, amit hittél a világról.

Azért ez kemény így Csikóstól.
carver2020-02-21 21:00:27 // 1956
én drukkolok hogy a villamoshajtás megtalálja a helyét (ami nem azt jelenti hogy mindenhol mindennek elektromos motorral kell mennie) de ez megint az a kapkodós, elhamarkodós döntés volt.

Aki még nem olvasta volna:

Tényleg kizárólag elektromos buszokat kell vennünk?
carver2020-02-21 20:46:46 // 1955
biztos vagyok benne hogy kell ahhoz is ész meg képesség, csak nem biztos hogy a te értékrendedbe beleférnek olyan "kompromisszumok/megoldások" amikbe ők belemennek

ismerek embereket akik nagyon gazdag családba születtek, van amelyik növelte a "könnyen szerzett" vagyonát sok munkával, ésszel, kitartással, meg olyat is amelyik elherdálta.

Ne vitassuk el hogy a gazdagok között is ugyanannyi okos ember van mint a szemüvegesek meg a barna hajúak között, de tény hogy a vagyon felhalmozásának nem kizárólagos feltétele az intelligencia megléte, erre is biztos mindenki sok példát tudna mondani ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 20:35:30 // 1954
Számomra ezeknek a vállalkozóknak semmit nem ér a szava.. nekem az az igazi aki saját erőből elér valamit nem az állami pumpedliből ahhoz ész nem kell...
carver2020-02-21 20:29:57 // 1953
megveszem/támogatom én ahol csak tudom, de ha 3 évvel később is ugyanazt a minőséget kapom akkor dobom.

Mert ami nem fejlődőképes az bukásra van ítélve, és nem csak én nem fogom megvenni hanem egy idő után senki, legyen az egy bőrkanapé, egy sajtológép, egy kerékpár vagy egy bankszámla...

Kivétel talán az élelmiszer mert nyilván egy jó minpségű almát, lisztet, csirkét stb nem ún meg az ember legfeljebb máshogy készíti el...
Zsolt1552020-02-21 20:12:55 // 1952
És a Széchenyi terv? Nem azt mondta Széchenyi, hogy akkor is magyar terméket kell venni, ha rosszabb a minősége vagy drágább, mert csak így lehet segíteni a magyar ipar fejlődését?
A Védegyletről már ne is beszéljünk.
Zsolt1552020-02-21 20:01:56 // 1951
Ez lesz, meg az lesz. Persze. Akkor amikor használt buszokat vesznek külföldről? Nyugtával a napot! Majd meglátjuk.
carver2020-02-21 19:59:17 // 1950
Hát sok olyan gazdag ember van aki így jutott nagy vagyonokhoz, de egyébként a Szélesnek is a jobb keze irányítja a cégeket, ő nem kell hogy értsen a buszgyártáshoz, (és most félretettem a Szélesről és az ezotériáról kialakult véleményemet...),

Csányiról is sok mindent el lehet mondani, de ő legalább megmondta hogy a legtöbb magyar cég nem érti hogy mit jelent az hogy hatékonyság és érti hogy mi kell ahhoz hogy egy cég külföldön is sikeres legyen.

A gond az hogy a legtöbb nagy cég kizárólag a lobbizásban és kapcsolati tőkében látja a siker zálogát és nem érdekli hogy mennyire hatékony, fejlődőképes, versenyképes stb a cége és hogy ez nem ugyanaz mint a nyereségesség
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 19:45:18 // 1949
Az a baj, hogy a Széles egy kókler, a Videotont 1ft vette, az Ikaruszt is kB... érteni meg nem ért hozzá
carver2020-02-21 19:43:15 // 1948
Credo, Ikarus... a jó az persze kérdés. Nem (csak) úgy kéne támogatni a magyar vállalatokat hogy belső piacot teremtünk neki mert attól még nem lesz versenyképes a termék. Én a külföldi eladások növekedéséhez kötném/adnám a támogatást / hitelt (pl a kamat mértékét) mert ha külföldön el tudja adni ahol van verseny akkor az a termék nem egy mesterségesen életbentartott valami hanem piacképes áru...

A magyar piac kicsi ahhoz hogy a legtöbb nagyobb cég csak ebből megéljen. Az ok hogy támogatni kell hogy a magyar tulajdonú cégek megerősödjenek de ezzel a belterjességgel megint versenyképtelen cégeket tartunk életben a mi adóforintjainkból...
Kazes☻2020-02-21 19:15:06 // 1947
Az akkor már nyilván tervszerű volt. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 19:04:00 // 1946
Melyik jó magyar, a Széles féle Ikarus? KB 5x ment csődbe nem kevés állami tőkével :)))
Kazes☻2020-02-21 18:42:56 // 1945
Erről se hallani semmit, pedig már nem újdonság... viszont egy szép stadion árával igencsak meglehetne támogatni.
Kazes☻2020-02-21 18:38:04 // 1944
Azt nem tudom felétek hogy' van, de amióta itt van a Merci Magyarországon, itt Bp.-en elég sok új Merci busz lett, meg a környéken is... csak miért kellett ehhez a Merci, mikor vannak jó Magyar buszok is?!
Piritu - 1.000.0002020-02-21 18:30:33 // 1943
"tíz éven belül minden második busz már elektromos meghajtású lehet " - eddig se volt pénz buszokra ezután lesz.
Kazes☻2020-02-21 18:28:18 // 1942
...egy darabig. Nyilván nem máról holnapra lesz a csere, de a buszoknak is lejár a műszakijuk és hát egy hatósági vizsga elkaszálja, oszt jónapot... máris jöhet a kötelezően újfajta.
Piritu - 1.000.0002020-02-21 18:13:26 // 1941
Kicsit hatásvadász (kattintásvadász) a cím, mert senki nem tilt be semmit, csak újként nem lesz forgalomba helyezhető. Attól még a mostani koromtermelők mennek tovább...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-21 16:55:52 // 1939
Hm, a TC tesztelték a Tesla 3at, a minőség kritikán aluli... nah ezért nem kell félteni az európai gyártókat...
Zsolt1552020-02-21 10:38:48 // 1938
Mondjuk annyi a különbség, hogy az elektromos meghajtású autók nem lokálisan, a felhasználási helyen szennyeznek, hanem ott, ahol előállítják. Így lehet, hogy a városokban jobb lesz a levegő, viszont vidéken - ahol a mezőgazdaság és az állattartás is van - meg rosszabb lesz, az oda telepített erőművek és a gyárak miatt.
Zsolt1552020-02-21 10:34:39 // 1937
Én a jogalkotók helyében csak a tisztán elektromos üzemű autóra adnák zöld rendszámot.

Olyan kamu elektromos autókra, mint a BMW i3, ahol van egy benzinmotor, ami nem az autót hajtja, hanem "csak" az akkut tölti, már nem. Vagy az olyanokra (pl.SUV-ok, E-Merci, stb.) sem, amelyikbe az adó kedvezmenyék miatt raknak egy elektromos motort. Azok is egyedül csak az adókedvezmények miatt vannak és nem azért mert nem szennyezik a környezetet.
Zsolt1552020-02-20 07:33:53 // 1935


Ebben a táblázatban - Eurostat adatai szerint - az üvegházhatású gázok mértéke van. Fukusima után kitalálták a németek, hogy az atomenergia helyett jobbak lesznek nekik a szénerőművek. Látszik is táblázatban mennyire "jó(?)" döntés volt.
Ha lecserélnék az összes belsőégésű motorral meghajtott autót elektromosra, akkor kb. három-négyszer ekkora lesz a kibocsátás mértéke, ami nem áll meg, mert a föld lakossága gyarapodik és egyre több elektromos áramra lesz szükség.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 22:11:57 // 1934
Ez így van 20-25 csomóval mennek bár nem mindig minden körülmények között, mikor pár hurrikán között a part felé teljes gázzal is távolodsz Mexikó partjaitól 15%os belengésekkel akkor mindenki rókázik... ez az igazi élmény :)))
carver2020-02-19 21:59:18 // 1933
voltam egyszer matróz egy 3 árbócos vitorláson (nem vicc) a gépész régebben teherhajón dolgozott. Azt mondta 20 csomóval mentek bármilyen időben és 180 fokos fordulathoz 20 km kellett. Dobja a farát csak nem veszed észre :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-19 21:57:04 // 1932
És vajon beleszámolják e az új technológiák hattériparának a kibocsájtását? Az akku gyártás CO2-je egy dolog. Az akku gyárak felépítése a gyártósori gépek, minősítő berendezések gyártása, és minden ami egy új technológia kifejlesztéséhez, és sorozatgyártásra beállításához kell, az szennyez. Nyilván senki nem számolja, nem is érdeke és nem is nagyon lehet. Üzlet, tehát erre haladunk. Az egyetlen 'zöld' megoldás nem fogyasztani, illetve a szükséges minimális mértékben. Egy új villanyautót venni, azért mert 'zöld' akkora álszent önámítás. Egy új autó, pár napelem, új kisfogyasztású háztartási gépek, és az ember megtett mindent... ja, hogy fenntartsa a környezetét elpusztító rendszert.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 21:37:32 // 1931
Egy manőver kB 15 perc szóval időben el kell kezdeni :)))
RomeoOne2020-02-19 21:26:48 // 1930
És dobja a farát vagy nem? :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 21:24:56 // 1929
Teherhajó vezetése nem könnyű feladat főleg a tengerjáróké több éves tapasztalatot igényel általában a harmad és a másod tiszt végzi... bátyám ezt csinálta kérdezz bátran :)))
Kazes☻2020-02-19 21:17:41 // 1928
Hehe... hát a hülyeséget jól eltanultad a többiektől, csak hát nem jó helyen, mert ez pont az a topic, mint a címe is mutatja, hogy alternatívák, tehát típus semleges... különben meg mindegy is, ha ettől jobban érzed magad! :D
carver2020-02-19 20:48:44 // 1927
de, dehát ez egy autós fórum mégsem beszélgethetünk teherhajó vezetésről (mert Kazes megszól - bocs Kazes nem bírtam ki :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-19 20:46:29 // 1926
Nem tökmind1 melyik autónak mekkora a co2 terhelése a teljes élettartamra levetítve? Ez kb az összes terhelés pár %a, mint ha teniszütővel csapkodnád a szúnyogot...
carver2020-02-19 20:41:54 // 1925
Az elektromos autók gyártásának ökológiai lábnyomáról ahány cikket elovlastok annyi különböző eredményt találtok. Itt találtok egy cikket ami röviden elmagyarázza hogy honnan jönnek ezek a különbségek.

Mondjuk ez a cikk is azt állítja hogy összeségében az elektromos autók életciklusuk alatt kevesebb CO2 kibocsájtásért felelősek mint a más meghajtásúak, de szerintem mindegy melyiket hiszi el az ember azt szerintem nehéz letagadni hogy az elektromos autók CO2 kibocsátása a jövőben egyre (és lényegesen) alacsonyabb lesz a benzin/dízelüzeműekénél (azért az üzemanyagcellára még kíváncsi lennék).

Az EV-k kibocsátásának két fő tényezője (esetleg hátránya) az energiamix és az akku előállítása, reciklálása (illetve az akkuk súlya miatti magasabb gumielhasználódás - de a fék elhasználódás már nem a visszanyerési fékezés miatt).

Mindkettő tekintetében jelentős javulás várható a következő években, én nem lennék meglepve ha hamarosan áttörés történne az energiatárolás technológiájában.

Márpedig az EV-sokkal kevesebb alkatrészből készül tehát ha az akku gyártása és az energiamix kizöldül akkor nagyon nehéz lesz olyan elemzést gyártani ami nem az elektromos autókat hozza ki zöldebbnek...
Kazes☻2020-02-19 18:08:01 // 1924
Valóban veszélyes a napelem panelek gyártása?
Gyuri majd biztosan kiegészíti, ha kell... :)
Zsolt1552020-02-19 07:32:57 // 1923
Ez tipikusan az a cikk, amit csak azért írtak, hogy kitöltsék az újság hasábjait.

Írhatták volna volna azt is, hogy a magyarok 99,9999%-ának megérné elektromos autót venni, mert az országban maximum 5km-es körzetben van konnektor.
Zsolt1552020-02-19 07:29:24 // 1922
"... A Reuters szerint tüntetők százai tiltakoztak a gyár és annak a környezetre gyakorolt hatása ellen, ..."

Azért ezek a "nagyonzöldek(?)" is eldönthetnék, hogy mit akarnak. Elektromos autót akarnak, de azt ne gyárban, de főleg ne náluk építsék meg. Áldozatot nem akarnak hozni, csak az az egyetlen lényeg, hogy az Ő kis képzelt nyugalmuk megmaradjon.
Kazes☻2020-02-19 00:32:24 // 1921
Kazes☻2020-02-18 14:10:58 // 1920
Igen, azt szeretik nagy vonalúan kezelni... azaz szép csendben kihagyni... :)
RomeoOne2020-02-18 14:00:33 // 1919
Nem teljesen korrekt szerintem a cikk. Ha jól értem, akkor ez ugyanarról szól, mit már Várkonyi is megjelentetett. Ő viszont leírta azt is, hogy a gyártás során keletkező CO2-t nem vették figyelembe. Ha ez igaz, az elég nagy hiányosság:
link
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak