Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Piritu - 1.000.0002019-12-19 19:52:47 // 1768
Ha már villany találtam egy érdekes oldalt, ahol az egyes országok energiamixei láthatók élőben. Az adott országra kell kattintani, ami érdekel.
RomeoOne2019-12-18 12:30:53 // 1767
Vályi Pista is a villanyt látja a jövőnek. Már ő is...
Az autógyártás jövője - Milyen autót vegyek 2020-ban? - Hit Rádió
Liquid2019-12-18 11:38:40 // 1766
erre most nyomnék egy lájkot :)
TtK2019-12-18 10:40:13 // 1765
A Greenpeace társadalmi hasznossága megegyezik a Szcientológia egyházéval..
TtK2019-12-18 10:37:59 // 1764
A teljesítmény-sűrűség mértékegysége Wh/kg? C'mon...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-18 08:48:05 // 1762
mikor pukkan ki a lufi...
klikk...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-16 12:31:12 // 1759
Nálunk az a szerencsés helyzet, hogy ugyanaz a cég kezeli a teljes hulladékgazdálkodást. Tényleg szétválogatják. Morbid, de a köztemetőt is ők üzemeltetik. Plusz a közterek növényesítését, utcák takarítását, mindent. Előnye, hogy rend van és tisztaság.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-16 10:55:25 // 1758
a szeméttelep veszi át ennyiért ömlesztve nekik mind1 milyen formában jön :DDD
Kazes☻2019-12-16 10:24:00 // 1757
Tudom, azért nem éri meg összekeverniük újra... csak erre akartam utalni. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-16 10:06:18 // 1756
már hogy ne érné meg valahol 50ft/kg veszik át a cuccot... nagy biznyák a szemét
Kazes☻2019-12-16 09:53:56 // 1755
Az nem éri meg, mert bizonyos műanyagokból pénzt tudnak (csúnya szóval) csinálni, ezért éri meg kb. ezzel foglalkozni.
Kazes☻2019-12-16 09:52:40 // 1754
Bp.-en is egész jól működik... bár lehetne több szelektív kuka, vagy legalább több műanyag felhasználás, mert ha jól rémlik azt olvastam, hogy egyelőre csak négyféle/fajtájú műanyagot hasznosítanak újra. A többi megy az égetőbe sajna.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-16 09:14:56 // 1753
rosszul fogalmaztam, a szeméttelepen borítják egy kupacba ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-16 08:52:30 // 1752
Nálunk külön napon viszik, külön is válogatják. Plusz már egy ideje külön veszik át a háztartási gépeket, nagyobb műszaki hulladékokat. Igaz oda kell vinni. Viszont ott szétszedik, válogatják. A növényi hulladékot pedig ingyen le lehet tenni bármennyit, azt komposztálják. Azért nem az a mindent egy kupacba borítunk dolog megy már.
Jani552019-12-16 07:14:59 // 1751
Vidéki kisvárosunkban is ugyanabba a kukás autóba borogatják a konténereket, hiába válogattuk és gondosan raktuk szelektíven...

Más, de kukásautó témában idén szeptemberben olyant láttam, miről álmodni sem lehet! Több-kevesebb rendszerességgel járom Bp-et, meg a vidéki nagyvárosokat, na de ilyent: III. kerület, délelőtti szívás a forgalomban, inkább állunk, mint haladunk, előzni nem lehet... Szóval, volt időm megfigyelni, 2 kukáskocsi egymás után, az első kocsi személyzete annak rendje-módja szerint kihuzigálja a kukákat, ürítik a kukáskocsiba, az üres kukákat otthagyják az út szélén. A második kukáskocsi nagynyomású gőzborotvás egység, a kukákat belülről(!) tisztára mossák és az emberek ezután visszaviszik a járdára, a kapualjakba, az elkerített kukatárolókba. (2019 Szeptember, Budapest)
Zsolt1552019-12-16 06:28:13 // 1750
A linkelt cikket elolvastam és elkezdtem ezek a "zöld" cikkeket nézegetni. Aztán valahol találtam egyet, ahol a "jólértesült" író írta, hogy a németek karácsonykor kevesebb ízzót(?) tesznek a fára, mert akkor kissebb a fogyasztás és így tesznek a globális felmelegedés ellen. Aztán azon kezdtem gondolkozni, hogy ilyen f@szságokat honnan szednek, mert az életből biztos nem. A németeknél még a lónak a ... szerszámára is tesznek ilyenkor fényfűzért.
Kazes☻2019-12-15 20:50:19 // 1747
Hiába, na... nem hiába Ződike a Ződike...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-15 12:45:37 // 1746
Tudom. is én mit csinál. Működik, az a lényeg. Majd után húzatom első körben a hf. csavarokat. Amúgy meg pótolhatatlan egy eszköz. Fellépés előtt 15p-el,menet közben a lányom benyögi, hogy hopp, a cipő otthon maradt. Szerinted? 😆 Ződike bírja. Lényegében bármit bír :-)
Kazes☻2019-12-15 11:13:24 // 1745
Mindenkinek jó... lenne... ha normálisan folyna az ügy.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-12-15 10:14:26 // 1744
Szelektív hulladék gyűjtés egy kamu, egy helyre öntik az egészet :)))
Zsolt1552019-12-15 08:57:58 // 1743
Először is valóban a legésszerűbb megoldás a keletkezési helyen szétválogatni a hulladékot.

De magával a szelektív gyűjtéssel igazából a hulladékfeldolgozónak takarít meg pénzt az ember, mert annak nem kell külön technológiát fejlesztenie szemét a szétválogatására és megsemmisítésére.
Viszont cserébe például ugyan arra az útvonalra annak az elszállítására háromszor annyi kukásuatót kell küldeni. (Kommunális-papír-műanyag elszállítása.) Igaz, azok nem minden héten hanem kb.4 hetente járnak, de így is az általuk kibocsátott károsanyag szintje 50%-kal megnövekedett ugyan azon az útvonalon.
Zsolt1552019-12-15 08:48:10 // 1742
Ha már napi találós kérdés és kukásautó, akkor én meg azt kérdezném, hogy a szelektív gyűjtés, kinek jó?
Zsolt1552019-12-15 08:46:11 // 1741
Egyébként az nagyon megy a németeknek.

Egyébként meg ebből is látszik, hogy nem válságban van az autóipar, hanem azokra az autókra, amiket mostanában gyártanak - vagy amiket előírnak a számukra - nincs szüksége a paicnak. Ezért nem veszik.
Zsolt1552019-12-15 08:42:44 // 1740
Meg 9fős kisbuszokat vesznek, mert egy gyereket csak abban lehet szállítani, hogy elférjen minden.
Kazes☻2019-12-14 17:31:03 // 1739
Aztá' meg puffadnak a csüvek... mi?! :P
Ződike bírja...! :D
berobbantam2019-12-14 17:03:45 // 1738
A .inap láttam egy közérdekű közleményt a tv-be véletlen.A mai modern dieselek sokkal kevesebb káros anyagot bocsájtanak ki mint benzines társaik.Akkor most hogy is van ez?Másik.Ha komolyan gondolnák a dolgot akkor a káros anyag kibocsájtást nem mg/köbméterbe mérnék,hanem mg/100 km-ben.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-14 16:38:36 // 1737
Talán ide... :-)
Zöld verseny volt ma. Gyorsultam egy elektromos Smart-tal ma. A zölddel voltam én is :-)
Szar ám, hogy neki nem kell váltani, de alapvetően ennyi volt az előnye. 70-ig volt alkalmam próbálni, aztán fék. Mókás volt, az ember full magabiztosan állt nekem, de gondolom rég látott embert aki elforgatja a belsőégésűt és hadonászik mint egy majom, úgy váltogat XD Kicsit sajnáltam, hogy nincs szabad út, megnéztem volna 120-ig mondjuk. Elég szoros volt a meccs.
Piritu - 1.000.0002019-12-14 15:59:55 // 1736
Egy tipikus hazautam németből:

Az osztrák szakaszon még a 140 szakasz is jól kivehető.
Liquid2019-12-14 15:17:21 // 1735
Osztrákéknál csak az A4-et ismerem, de ott csúcsidőben minden van, csak folyamatos haladás nincs. Van viszont 60-150 között gyorsítás-fékezés.
Piritu - 1.000.0002019-12-14 14:42:47 // 1734
Ott tartunk hogy az államnak kellene rászoktatni az embereket a "zöldségre" :-DD
Amúgy igazad van mert az autógyárak vétózták meg, különben ki venne Porschét és társait?
Piritu - 1.000.0002019-12-14 14:40:16 // 1733
Beszélgettem anno kinti kollégákkal akik napi szinten ingáznak 50-100 km-t autópályán. Ők mind a 120-130-at menők közé tartoztak pont a fogyasztás miatt.
De a legjobb példa a sógoréké. Magasabb átlagot lehet menni mint a németeknél, mert mindenki folyamatosan halad. Ráadásul kiesik a sok 90-ről 180-ra való gyorsítás is, ez mint üzemanyagba kerül.
Liquid2019-12-13 11:50:14 // 1732
Azért nem ennyire fekete-fehér. Mert ugye ezt csak ott játszik, ahol nincs korlát, és ott is csak azokra akik gyorsabban mennek és akkor amikor épp nincs dugó, ésatöbbi...
Még mindig ott tartanak/tartunk, hogy az amúgy is nagyon kicsi hányadból akarunk pár %-ot lecsípni, de - konkrét számok nélkül - a 30%, 10%-nak, a fele igen elenyésző a fő 70%-hoz képest.
Amúgy meg ennek komoly mellékhatásai lennének az autógyártásra is, ami amúgy is szanaszét lesz baxva a következő években.
RomeoOne2019-12-13 10:12:19 // 1731
Indulj ki abból, hogy mennyit fogyaszt a kocsi, ha átlag 140-el mész vagy ha 110-el. Általában az előbbi van nekem, mert M6-oson megyek 90%-ban. Így van egy 850 km körüli hatótávja a kocsinak. De megesik - nemrég is volt - hogy két tankolás között max 25%-ot mentem pályán, a többit országúton, 90-100 körül. Simán 1000 km után mentem tankolni. Ha tudnának egy autópályán 30 km/h-s átlagsebesség csökkenést hozni, az sztem simán lenne min. 20%-os kibocsátás csökkenés (mármint nyilván az autópályákon történő kibocsátásokra vetítve). Aztán, hogy ennek mennyi értelme lenne, összesen, figyelembe véve, hogy ez mekkora szelete a kibocsátásnak meg hogy mennyi hátrányt okozna a lassúság, stb... Mindegy is, eddig sem a józan ész döntött.
Liquid2019-12-13 10:04:05 // 1730
ezt az autópálya korlátozást nem látom olyan nagy horderejű dolognak, szerintem elenyésző a hatása, de majd utánaolvasok...
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 09:48:05 // 1729
Ez van a debreceni buszokkal is. Azok asszem csak Eu5-ösök, de volt pillogás, amikor az összes régi Ikarust kukázták, mert nem gazdaságos, és a teljes flottát új buszokra cserélték. Tízen sok literrel fogyaszt többet az új. És persze alacsony padlós, csak rugózni nem tud. Brutál kényelmetlenek, zörögnek, rossz lom egy régi Ikarushoz képest mind.. És mára annyira már nem újak, mert jópár éve volt a csere, kezdenek "öregedni" ezek is. Na ezek amikor regenerálnak.. az gyönyörű. Füstölnek mint a gyárkémény. Vagy nem tudom mit csinálnak olyankor, de kb mintha kigyulladtak volna. Nyári melegben elég gyakran látni ilyen kigyulladt kinézetű buszt.
Korábban volt értelmes kezdeményezés, volt egy vagy két kísérleti gázos busz. Nem a sima dízel gázosítva, hanem világoskék-zöld fetésű "metánbusz"-ok. Csuklós Ika, direkt gázüzemű (szikragyújtásos) motorral. Tök jó hangjuk volt, utaztam párszor ilyennel. Nem tudom miért álltak le pl. ezzel tök logikus irány volt.
Kócosw2019-12-13 07:45:03 // 1728
volvo euro 4 2.4 5 henger 215 ló xc70 awd vs. euro 6 2.0 4 henger 192 ló XC60 awd
8,6 vs 9,2
akko most hogy is van ez?
Piritu - 1.000.0002019-12-13 07:00:07 // 1727
Igazán villamosithatnák 😀
Piritu - 1.000.0002019-12-13 06:59:13 // 1726
Nincs min csodálkozni, a dolog nem csak itt látszik. Ha komolyan gondolnák akkor már régen megszüntették volna a korlátozás nélküli autópælyát és bevezették volna a 130-as limitet ahogy kb 15 éve tervezték. Az akkori max 150 LE-s autógyártási limitről nem is beszélve.
Helyette ontják a nagy vasakat...
Kócosw2019-12-12 20:32:22 // 1722
Mik vannak ugye? Ma reggel az irodaablakbol ki kellett lesnem me egy ideje teherauto morgasanak zajat hallottam. momdom mi folyik itt miert ketyeg mar vagy 15 perce az ablak alatt, hát abszolut környezetbarát fűtőolajjal töltötték fel éppen a szemben lévő ház tartályait...
RomeoOne2019-12-12 20:28:56 // 1721
A képmutatás miatt, ahogy írtam. Bort isznak, vizet prédikálnak. A klímaváltozás elleni harc bajnokainak tartják magukat, közben meg veszik a SUV-okat ezerrel. Az amerikaiak sem jobbak, de ők nem is papolnak arról, hogy ők milyen klíma-tudatosak.
Piritu - 1.000.0002019-12-12 20:18:45 // 1720
Miért is a németeket? Mindenhol a SUV megy, nem csak ott. Az amcsiknál meg az F150 és társai.
Piritu - 1.000.0002019-12-12 20:16:45 // 1719
vazze áruld már el! Ha nem tudom meg akkor nem fogok aludni az éjjel :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak