Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Liquid2020-04-25 20:40:31 // 2265
Ha biztosan nem kell menni sehova ami több mint 50km, és tud otthon lógni a konnektoron, akkor megfelelő lehet, nálam max. második lehetne a Panda / I10 helyett, de ahhoz kissé drága.
Liquid2020-04-25 20:38:32 // 2264
gondolom a trendifaktor is bejátszik :)
vzsiros2020-04-25 19:06:18 // 2263
Megváltozott az életünk az utóbbi 3 évben... Én home office-ba kerültem (pont 3 éve), asszony nem meloba nem ment vissza, ujra iskolapadba ült inkább... Így maradt már csak az ovi + bolt, ahova autóval járunk. Korábban nem volt rossz választás a Giu...

Mist már az elektromos lett jó...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-25 18:23:09 // 2262
Ez így van kevesebbet de ott bármely ilyen kisebb hiba 6 számjegy :))) Egyébként a vicc, hogy a legkevesebb gond tán a fiat500e vel van az meg bosch egy az egyben... de hát 3 ajtós ezért kilőve na meg most az 10 évig amúgy is minden nálunk :P
Piritu - 1.000.0002020-04-25 18:11:27 // 2261
"nagyfesz hiba, inverter hiba stb, stb" - majd mindjárt megkapod hogy jobban is utána nézhetnél, mert az elektromos autót kevesebbet kell karban tartani és sokkal kevesebb alkatrésze van ami elromolhat :-)
Piritu - 1.000.0002020-04-25 18:07:31 // 2260
" nem nyírom ki a Giu motorját a indít-2km ovi-2km haza, 2 km boltba, 2km haza felhasználási móddal." - sose volt titok hogy egy diesel autó NEM való anyataxinak a városba. Anno amikor rendeltem az autószalonban a kereskedő is felhívta erre a figyelmemet.
Kár is volt erőltetni neked is.
Erre max egy kis köbcentis szívó benzines, vagy ha a pénz nem számít akkor villanyos.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-25 18:04:32 // 2259
Én meg maga vagyok az ördög, másod autó 100% város dízel nem erre való ezért elad, Ampera megvesz 100%ban elektromos üzemmódban használva, ingyé töltve itthon aztán olvasva másoknál nagyfesz hiba, inverter hiba stb, stb javítás csak Bpen gyorsan elad szop@sokat kiküszöbölendő, piacon körbenéz mik a lehetőségek új áron vicces az elektromos, használtan lutri ezért benyás Vitya 10 év gari, havi 1 tank benya 6l fogyi...
Neked meg sok sikert majd gyere vissza ha lesz elektromos Alfád :)
RomeoOne2020-04-25 18:01:11 // 2258
Lassan az Egyebek-nél lehet egy BMW i3 topicot nyitni, ha így haladunk :DDD
Kazes☻2020-04-25 16:30:31 // 2257
Akkor Stef ex-cartárssal kezet foghattok oszt jó napot! ;)
vzsiros2020-04-25 16:04:10 // 2256
Leszek az ördög ügyvédje. Most megy el a Giulietta, és vettem egy i3-at. A mi felhasználásunk 99% város (Bp), és erre a dízel nem volt ideális. Két hete használom az i3-at, de nagyon tetszik. Már látom: ahogy az alfa elektromos autót fog eladni, én már csak akkor jövök vissza... ;)
Nem pöfögök a közvetlen lakókörnyezetembe, és nem nyírom ki a Giu motorját a indít-2km ovi-2km haza, 2 km boltba, 2km haza felhasználási móddal... Brutál csend van a kocsiban (110ig), pofátlan erő (7sec a 0-100). És hármunknak elég.

Nekem nagyon bejön az elektromos autó, minden szempontból.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-25 06:38:04 // 2255
Lépj be egy sosem kell költeni Ampera fórumba vagy I3... aztán több kérdésem nincs...
tirex2020-04-25 03:46:16 // 2254
Csípi az ember szemét az adblu- val szerelt dízel motor füstje? Hagyjuk már. Meg az a géppark, Kia, Dacia. Még vehetne Ladát meg Trabantot. Napelemrrendszer is biztos ingyen volt.
Liquid2020-04-24 22:17:01 // 2253
i3-ból kb. nulla darabot adtak volna el ezzel a kinézettel, ha nem lenne sikk a villany. De tán még jobb példa erre az 1-es Prius, mikor minden idióta celeb azzal pówerkedett, mert zöldnek kellett lenni, és nem volt más.
Azért hoztam fel a többi béjemvét, hogy látszódjon csak bimmerből mennyit adtak el támogatás nélkül... Gondolj bele ha a sima 320 dezsőt adták volna pár misi állami támogatással...

Ez a kenyéren-vízen dolog is erős túlzás szerintem (gondolom nincs futóműve, hűtőfolyadéka, klímája, olaja, egyéb mechanikája, satöbbije), még úgy is ha sikerül mindig ingyen tölteni (de annak igen hamar vége lesz, meg ugye a jövedéki adó...)
Nyilván kevesebb szervizelni való van benne, de ezt szerintem bőven ellensúlyozza a korlátozott használati érték.

Mindegy, ha tényleg semmit se kell költeni a Zoe-ra, akkor se tudsz annyit beletolni a sima Clioba, hogy 3-4 éves futamidőben elérje a 11 Mihályt.

Az lesz a probléma hosszútávon, hogy jó libsi szokás szerint a leggyengébb láncszemhez lesz az igazodás, vagyis a többi lesz olyan drága, hogy versenyképes legyen a villanyozás, de ettől még nem lesz az embereknek 3x annyi pénze :(
carver2020-04-24 22:09:39 // 2252
ja és persze a hibrid főleg, hiszen azzal a villanyautó összes nyűgét baját elkerüli az ember...

Ha valaki nem akar vezetési élményt csak közlekedőedényt annak a hibrid pont megfelelő.
carver2020-04-24 21:53:30 // 2251
az i3-at pont azért raktam be mert ti észérvekkel próbáljátok megközelíteni a dolgot pedig az autóeladás nem csak arról szól, gondolom ezt egy alfásnak nem kell bizonygatni. A 2017-es BMW-ket nem tudom hogy sikerült ide keverni, biztos van rá magyarázat csak én nem fogom.

Ma a látszat sokszor fontosabb mint a tartalom lásd még SUV őrület (ok a Stelvio kivétel azt én is tiszta lekiismerettel bevállalnám :).

De az észérvek kedvelőinek érdemes elolvasni ezt a Totalcaros olvasói levelet, a villanyautó fenntartási költségei azért meggyőzőek (még akkor is ha a kontrolling hasonló varázslat mint a statisztika...). Ok egyszer meg kell venni de utána kenyéren és vizen elmegy egy dízelhez vagy főleg egy benzineshez képest...

És nem azt mondom hogy mindenki vegyen villanyautót csak azt hogy igenis van az a felhasználás amire a villanyautó pont jó választás.

A Don Pepe is Zoékkal jár pedig rájuk nehéz ráfogni hogy nem érdekli őket a profit (lásd még szalonnás tészta - carbonara 2.190 Ft-ért)....
Zsolt1552020-04-24 07:29:09 // 2250
Egyébként a cikk magyar verzióját az a Várkonyi Gábor autópiaci szakértő jegyzi, aki a legutóbbi "Backstage" vendége volt.

varkonyigabor.blog.hu

https://www.youtube.com/watch?v=GkWGeoMk05M&feature=youtu.be
Zsolt1552020-04-23 12:14:34 // 2249
Támogatás. Persze egy új technológiának bevezetéséhez kell támogatás, hogy elfogadják és hogy elterjedjen a piacon.

De. A Tesla Raodster 2008-ban, míg a Nissan Leaf 2010-ben került sorozatgyártásba. Röviden 10-12 év múlva is csak állami támogatással adhatóak el ezek az autók? Mert valós piaci körülmények között csak minimális vagy elenyésző utánuk a kereslet.

Úgy hogy 10 év múlva, 2030-tól - a tervek és az elképzelések szerint - csak és kizárólag elektromos autókat lehet eladni Európában.
Zsolt1552020-04-23 11:59:41 // 2248
Én ugyan azt a kategóriát néztem. Alapot az alappal. :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-23 10:15:24 // 2247
én egy felszerelt Cliot néztem erősebb motorral, hogy ne érje szó a ház elejét :)
Zsolt1552020-04-23 09:36:21 // 2246
A másik, hogy sok nagy méretű autónál (S Merci, 7-es BMW, Volvo SUV, stb.) szerepel a "hybrid" megjelölés.
Annyi az egész, hogy egy x000ccm-es motor mellé beépítenek egy hybrid hajtást, ami éppen annyit tud, hogy "környezet barátnak" minősítsék, így az autó jogosult lesz az adókedvezményre, ami árelőnyt jelent a többi gyártó autóival szemben.
Közben meg az x000ccm-es motor jobban szennyez, mint mondjuk egy kisebb motorral szerelt gépjármű.
Zsolt1552020-04-23 09:27:14 // 2245
Az i3-hoz egy időben ingyen adták a benzin motort. Ami nem az autó meghajtásában vesz részt, hanem menet közben tölti az akkumulátort. Rögtön környezetbarát lett az autó. :-/
Zsolt1552020-04-23 09:22:36 // 2244
Renault Zoé kezdő lista ára: 11.499.000.-Forint
hogy a márkán belül maradjunk, a hasonló méretű autó a
Renault Clio kezdő lista ára: 3.799.000.-Forint.

Mivel mind a kettő esetében az ár tartalmazza a szellemi ráfordítás költségét, így csak a termék előállításában lehet eltérés, ami a márkán belül összehasonlítva is tetemes, azaz: 7.7000.000.-Forint. Röviden egy Zoé ára háromszorosa a Clionak.

Jó eséllyel az akkumulátornak magas az előállítási (kb.2 Clio árával megegyező) költsége azt jelenti, hogy a gyártása bonyolult és összetett folyamat. Ami viszont magasabb "ökológiai lábnyomot" és környezeti terhelést is jelent.
Liquid2020-04-23 09:14:33 // 2243
Így van, ráadásul az 5.5 milla árelőny mellett nem kell zabszemmel a seggben vezetni, hogy vajon odaér-e...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-23 09:04:15 // 2242
egy Zoé esetében megint előjön, hogy a 11 milla VS Clio RS Line 5,5 milla árfekvésben rohadtul nem jön vissza az a csekély 5,5 milla még 400ft-os benzinárral számolva is majd 200e km ami egy átlagos használatú másod autónál 15 év nálunk 20 év lenne ezért nem is érdekel egyenlőre ez a kérdés... tényleg a gazdagék játékszere
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-23 06:46:18 // 2241
Minden szart megvesznek :) Egyébként meg az i3ak 90%a import német vagy holland és igen ott is támogatással adták... bár nekem ingyen sem kéne, geci ronda, 3 ajtós fostartály
Liquid2020-04-22 22:50:12 // 2240
Azért azt remélem vágod, hogy pont nem az I3 az amit az átlagember vesz normál városi közlekedésre... Jómódú, magukat környezettudatosnak mutatni akaró (de méginkább divatból) emberek játékszere.
És az megvan, hogy a hahun csak BMW-ből, csak 2017-ből 450 darab van? :) Azokat is megvette valaki..
Lehet vitatkozni, meg szemellenzőset játszani, csak minek? :)
carver2020-04-22 22:41:38 // 2239
hahu-n 150 2018 előtti i3-as van azokat is megvette valaki támogatás nélkül...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-22 19:53:49 // 2238
No ha már a retyó zoéval példálózol csupán 11 milla állami támogatás most nincs.. szerintem megéri :)))
Zsolt1552020-04-22 19:35:01 // 2237
Közgazdaságilag annyit, hogy az elektromos autók - jelenleg -, csak magas állami támogatással, kedvezménnyel adhatóak el. A valós, az ártól független kereslet csupán töredéke az eladott autók darab számának.
Viszont ez a lépés piac torzító hatású, mert nem a valós igényeknek megfelelő utánuk a kereslet.
Így az eladható autók darabszáma utáni igény megbecslése is csak a különböző államok adószabályozásától, támogatásától függ. Nem a valós kereslet alapján. Röviden ha nem lobbiznak a kormányoknál, akkor nincs kizárva, hogy hamarabb dőlnek be, mint számítanának rá.

Így az elterjedésükre messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni. Ráadásul azok a támogatások, amik erre mennek el, azt a különböző országoknak a költségvetésükből kell kivenni. Tehát már most is nagyon sok pénzt tesznek bele az országok.
Kérdés, hogy meddig van erre keret, hiszen a közlekedés különböző módjai igen jó bevételi forrásai az államoknak. A különböző adók, útdíjak, stb. Tehát ha elterjednek az elektromos autók, akkor a bevételi oldal erősen megcsappan, míg a kiadási megemelkedik. A kérdés, hogy ez meddig fenntartható egy-egy országnak, vagy magának az Európai Uniónak.
Főleg most, hogy a vírus után a gazdaságba nagyon-nagyon sok pénzt kell visszatölteni, hogy a jelenleg ismert világunk ne dőljön össze. Vagy ne legyen éhínség.

A belsőégésű motorokkal meghajtott autók esetében külső beavatkozás nélkül is, a reális keresletnek megfelelően működik a keresleti-kínálati piac. Itt csak két szereplő az eladó és a vevő van.
Míg az elektromos meghajtású autók esetében egy harmadik szereplőnek kell belenyúlnia az egyenletbe, hogy működjön a dolog.
Zsolt1552020-04-22 19:06:16 // 2236
Ezzel számolva ebből legyen csak a 20% (kb.700.000 darab) olyan saját használatú elektromos autó, amit esténként otthon tölt a gazdája.

Én Renault Zoé-val számolok - jelenleg ez a legkisebb méretű elektromosautó -, az otthoni töltője 7,4kW-os és a gyári adat szerint 9,25 óra kell a 100% eléréséhez.
De van otthoni ~3kW körüli töltője is.

Tehát: 3kW × 700.000 darab = 2.100.000kW = 2100MW.

Röviden a paksi teljesítmény nem elég arra, hogy ha csak az autók 20%-a lesz elektromos, azt ellása. A Paks 2-öt meg nem az elektromos autók töltésének az elősegítésére építik, hanem a Paks 1 kiváltására. Ráadásul az elektromos energiára egyre nagyobb az igény az élet más területein is. Úgy, hogy jelenleg is áramot kell vásárolnia az országnak.
Ráadásul én csak otthoni kis hálózati töltővel és nem gyárival számoltam. A Zoé gyári töltője 7.4kW-os, tehát annak nagyobb az energia igénye, plusz az ingatlanon belül is átalakításokat kell végezni a telepítéséhez.
Akkor még ne beszéljünk az elektromos üzemre átállítani kívánt buszokról, amiket szintén este fognak főleg tölteni. Illetve minden más márkának nagyobb az energia igénye.

Jó eséllyel nem egyik napról a másikra lesz ennyi elektromos autó, de ezekkel a gondokkal is számolni kell.

Volt egy cikk, hogy Norvégiában az autók kb.5%-a lett elektromos, máris gondot jelentenek a hálózatnak.
Zsolt1552020-04-22 19:05:40 // 2235
A Paksi Atomerőmű aktuális üzemi adatai, 2020. április 22-én, 18:36-kor: 2017MW.




Az interneten annyit találtam, hogy 2018-ban több, mint 3,5millió autó volt Magyarországon.

Ezzel számolva ebből legyen csak a 20% (kb.700.000 darab) olyan saját használatú elektromos autó, amit esténként otthon tölt a gazdája.

Én Renault Zoé-val számolok - jelenleg ez a legkisebb méretű elektromosautó -, az otthoni töltője 7,4kW-os és a gyári adat szerint 9,25 óra kell a 100% eléréséhez.
De van otthoni ~3kW körüli töltője is.

Tehát: 3kW × 700.000 darab = 2.100.000kW = 2100MW.

Röviden a paksi teljesítmény nem elég arra, hogy ha csak az autók 20%-a lesz elektromos, azt ellása. A Paks 2-öt meg nem az elektromos autók töltésének az elősegítésére építik, hanem a Paks 1 kiváltására. Ráadásul az elektromos energiára egyre nagyobb az igény az élet más területein is. Úgy, hogy jelenleg is áramot kell vásárolnia az országnak.
Ráadásul én csak otthoni kis hálózati töltővel és nem gyárival számoltam. A Zoé gyári töltője 7.4kW-os, tehát annak nagyobb az energia igénye, plusz az ingatlanon belül is átalakításokat kell végezni a telepítéséhez.
Akkor még ne beszéljünk az elektromos üzemre átállítani kívánt buszokról, amiket szintén este fognak főleg tölteni. Illetve minden más márkának nagyobb az energia igénye.

Jó eséllyel nem egyik napról a másikra lesz ennyi elektromos autó, de ezekkel a gondokkal is számolni kell.

Volt egy cikk, hogy Norvégiában az autók kb.5%-a lett elektromos, máris gondot jelentenek a hálózatnak.
Zsolt1552020-04-22 18:35:09 // 2234
Én is azt mondom, hogy a másik oldalnak is el kellene gondolkodnia, mielőtt következtetéseket vonnának le, hogy mi a tuti megoldás.
Lényegében lassan mindegy, hogy elektromos, benzin esetleg dízel vagy hidrogén üzemű egy autó, hanem a darabszámok lesznek a legnagyobb gondok forrása. Függetlenül attól, hogy milyen módon próbálod őket ellátni. Túlnépesedtünk. Ez van.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-22 08:26:12 // 2233
ha a chippek hasonló mértékben fejlődnének, mint az akkuk kb a Core 2 duonál járnánk...
Liquid2020-04-21 22:55:52 // 2232
Az energia tárolása egy dolog, a töltés sebessége az ami inkább zavar. Mert kellően sok aksival most is lehet csinálni hatótávot. De azt meg is kell tölteni, ebben látom a problémát (idő, illetve a forrás)
carver2020-04-21 22:22:37 // 2231
apa kezdődik...

50%-kal nagyobb energiasűrűság 50%-kal kisebb akksiban

ha az akkuk is hasonló ütemben fejlődnek mint a chipek akkor 6 év múlva megjárjuk Spanyolországot egy töltéssel :)
carver2020-04-21 22:16:16 // 2230
ez igaz, arra azért én is kiváncsi vagyok hogy az üzemanyagcellából mit lehetne kihozni.

Viszont józan ésszel végiggondolva erre ki kell alakítani "alternatív erőműhálózatot" ahol a sűrített hidrogént előálltjuk.

Akkor már nem egyszerűbb / hatékonyabb / kisebb okölógiai lábnyomú stb) a már úgy is meglévő áramtermelő erőműveket még jobban kihasználni, fejlesztnei (főleg ha az nem piszkos áramot termel...)

Arról mondjuk fogalmam sincs mennyire "tisztán" lehet hidrogént előállítani, ha valakinek van infója érdekelne...
carver2020-04-21 22:10:11 // 2229
érdemes azért végigolvasni ezeket a cikkeket mielőtt az ember messzemenő következtetéseket vonna le belőlük ..

De mielőtt belemennék: szerintem is hülyeség a dízelek ilyen mértékű bannolása...

Szóval:

- a Focustól azért érdemes tudni hogy azzal törtek fel, hogy könnyen emészthető ,rövid cikkeket kezdtek el tolni népszerű témákról a Stern régivágású hosszú (alapos utánajárást igénylő) cikkeivel szemben. Nem bulvár de azért nem egy National Geographic...

- A belinkelt cikk 1 azaz EGY stuttgarti mérőállomás (Neckartor) adataiból megmondja hogy a dizelek tiltása hülyeség - ehhez azért kell bátorság

- azt is leírja hogy az időjárás nagyban befolyásolja az értékeket azaz ha nem fúj a szél akkor éjszaka is magas lesz a koncentráció amikor nem járnak az autók - oh, ki gondolta volna

Viszont tény hogy a mai dízelautók tisztasága mellett már nagyobb gondot okoz pl az otthonok fűtéséből származó kibocsájtás (a gyárak kibocsájtása meg mindig is nagyobb gond volt, csak ahhoz túl farizeus volt a politika hogy ezeket korlátozza ) - viszont nem is a mai dízelautókat tiltják be a nagyvárosokban hanem a régieket
carver2020-04-21 21:46:33 // 2228
akkor szerencséd van, én már átéltem ezt egy normál magyar szarvassal, nem sokon múlott. Nem volt vicces.
Zolibácsi2020-04-20 20:07:29 // 2227
aha....akkor most a dizel zuzmóbarátabb mint a benzin?
Zsolt1552020-04-20 19:59:27 // 2226
A vírus bebizonyítja, hogy értelmetlen a dízelek korlátozása?

"... az ideológia alapon üldözött Euro 5-ös dízeleknek nagyjából nulla hatása van a városok levegőjének nitrogén-oxid szintjére.
Töredékére esett forgalom mellett például Stuttgartban pontosan ugyanazokat a szinteket mérik, mint a vírus előtt, az NO2 csúcsok ráadásul éjszaka mérhetőek, lényegében nulla forgalom mellett. ..."


"...  A dízel, ami mára lényegében tisztább, mint a részecskeszűrő nélküli benzinesek, kipontozódott azoknál, akik csak a figyelemfelkeltő szalagcímek alapján tájékozódva vesznek autót.
Ennek következtében a CO2 szintek megugrottak az EU-s forgalomba helyezéseknél. ..."
Zsolt1552020-04-14 20:42:32 // 2225
"... az mindenki számára ingyen elérhető legyen ..."
Zsolt1552020-04-14 20:36:26 // 2224
"... Persze ha semmihez nem akarunk hozzányúlni, változtatni akkor a villanyautó hülyeség. ..."

Bármilyen furcsa, de a "villanyautón" kívül is alternatív energiával működő jármű.

Például az üzemanyagcellás vagy hidrogén meghajtásúak. A Toyota gyár erre a konstrukcióra az összes bejegyzett szabadalmát felszabadította, hogy az mindenki számára elérhető legyen és minél jobban vagy könnyebben elterjedjen. Ez is környezet kímélő, csak éppen a Tesla konkurenciája.
Zsolt1552020-04-14 20:29:30 // 2223
"... most is kiveszed csak most Százhalombattából ..."

Pontosítsunk.
A benzin, gáz vagy esetleg a dízel (stb) üzemű autóba az energiahordozót (benzin, gáz, gázolaj) töltöd. Aztán az a belsőégésű motorban az égés során hővé, majd mechanikai munkává alakul át.
Az elektromos autóba magát az "energiát" töltöd, amit kémiai folyamat során tárolsz, majd felhasználsz.
Zsolt1552020-04-14 20:20:46 // 2222
Nekem az az egy gondom az elektromos autók bevezetésével, hogy ezek az járművek új fogyasztóként lépnek a piacra, amihez nem lesz elég áram. Erre a pici apróságra általában kevesen gondolnak. Csak legyen és most.

Semmi gond, csak szólni kell Putyinnak, hogy gyorsban kellene még pár atomerőmű és kezdje fokozni az urándúsítást is. Ennyi. De a villanyautók hívei általában nem szeretnének ilyen típusú erőműveket (sem). Pedig az elektromos áramot valahogy meg kell termelni és a hálozatot ki kell építeni.

Lehet, hogy a "vírus(?)" miatti hírcsendben nem hallani arról, hogy elkezdték volna rohamtempóban építeni az erőműveket és elkezdték a hálózatok bővítését?


Vagy van még egy megoldás, hogy "UriGeller" csak azt mondja, hogy "Mukodj!" és máris mennek. Bár erre kicsi az esély.
Liquid2020-04-13 18:55:24 // 2221
ez a teszt azért sok mindent elmond az autó futóművéről
frusciante2020-04-13 18:46:10 // 2220
Nem akarok unnepronto lenni de én egy db javorszarvast se láttam nemhogy valakit aki teszteli őket...😉
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-13 16:35:05 // 2219
Én a múltkor teszteltem mivel egy barom átjött a sávomba..
tirex2020-04-13 16:13:45 // 2218
Jávorszarvas teszt?! Ki nem szarja le,már bocsánat! 30 éve vezetek de még egyszer sem volt rá szükségem hogy agyatlanul rángassam a kormányt mint ahogy azt a teszten. Komolyan ez a mérce egy autónál? :))) Viccc!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-04-13 15:44:20 // 2217
Ha másra nem arra jó volt a korona, hogy bebizonyítsa semmi köze a nitrogén dioxid szinthez az autók károsanyag kibocsátása... német nagyvárosokban nem csökkent a szint nulla közlekedéssel...
Liquid2020-04-04 22:50:24 // 2216
Miért ne? mi köze van a jávorszarvas-teszt eredményének ahhoz, hogy mi hajtja a kerekeit?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak