Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok
Wickey2005-06-28 20:58:49 // 1965
3 éves autóra meg még a biztosító is rendesen fizet, viszont van a bontóban minden hozzá fillérekért... :-))
Jogerős2005-06-28 20:57:36 // 1964
Kinek a pap...
Lehet egyszer majd nekem is megéri az új autó, csak sajna még van egy rakás dolog amire szükségem van. Lakás, pl .-)
De tényleg nem vitatkozni akartam ezzel.
perdix1552005-06-28 20:51:49 // 1963
Hát igen, a 3 éves vas jó választás annak, aki "új" autót akar... Átkell jó nézni, általában ez elég. Amit meg keres rajta az jó pár évig elég üzemanyagra. A nagy értékTSökkenésen itt már átesett a vas.
Főleg Alfánál...
bb182005-06-28 20:06:28 // 1962
ha már felvetödött szerintem a 2-3 éves autoknak jo az ár érték arányuk, mert már csökkent az ára, de még mindig ujszerű ( persze használatfüggö erösen ), ráadásul ami el akart romlani belöle az már elromlott. nekem a legfiatalabb autom 6 éves volt amikor vettem, igaz hogy én meg is csinálom amit kell és ez is lehet szempont.
Esélyem nekem se nagyon volt rá ..... oszt mégis.
Slowfeet2005-06-28 15:09:53 // 1960
Nekem, meg még néhány állítólag "jól kereső" embernek meg megérné, de esély sincs rá, különben már rég a 156SW-t taposnám...:(
Attie2005-06-28 14:56:38 // 1959
Ja igen... nekem ez a rész (Alfa Control) hiányzik a 155-ből :(
Tud valaki olyan 75-ről amiben nem volt Alfa Control?
Oké, többet nem belepoff..... :(
Szerintem nem igen éri meg új autót venni
Nekem megéri ....
Paco2005-06-28 14:25:42 // 1956
Azt nem tudom sosem volt 156-m, és a leírásból is érthető, hogy 155-ről van szó. :)
Már csak azért is, mert Attie-nak is az van, és neki válaszoltam a megfelelő kérdésére.
Jogerős2005-06-28 14:25:07 // 1955
Szerintem nem igen éri meg új autót venni, főleg ha akkora áresést produkál mint az Alfák. Sajnos ez így is fog maradni, amíg a legtöbb ember úgy gondolkozik, hogy "á, olasz autó, szar". Pedig szerintem egyáltalán nem rosszabbak mint a hasonló kategóriás németek, franciákról már nem is beszélve. (ülj bele egy 2000 évjáratú Alfába, aztán meg egy Peugeotba) Jó pár év kell ahhoz, hogy ez a sztereotípia kimenjen a köztudatból.
Bár igazából ennek én csak örülök, így legalább hamarabb lesz 156om:-))
A 156-ban tutira nem jelez vissza és nem is égett ki rizses izzó.
Paco2005-06-28 14:16:18 // 1952
Ja, még annyit, hogy ha nem pilácsol akkor a visszajelzőben is kiment az izzó, rizsszemizzó való bele :)
Paco2005-06-28 14:15:38 // 1951
Nekem mindkettőt mutatja, legalábbis tompítottam is égett már ki, helyzetjelzőm is és mindkét esetben megszólalt. Ugyanígy a régi 155-m is.
Paco2005-06-28 14:14:52 // 1950
Márpedig a 155-ben benne van. A klíma konzolja alatt az órával egy egységben. A bal szélső piros lámpa az.
Bg.2005-06-28 14:12:20 // 1949
Hát igen; Ha motorosnak látszol (egyik főfényszóró nem ég), arról nem tudsz, de ha a rendszámon csak félig világos, akkor tuti jelez...
Akkor ez egy fake, pont ez lenne a lényege vagy nem?
Bg.2005-06-28 13:38:03 // 1947
Az SW bemutató is kb. fél évet késik
Bg.2005-06-28 13:37:10 // 1946
Nem, de a régi (75,155) sem tudta
Legyünk optimisták. Hacsak az elmúlt szériákat nézem, egyértelmű a fejlődés. A kérdés az, hogy mennyire tudják átültetni a tapasztalatokat az új típusokba vagy kezdik elölről.
joe752005-06-28 13:35:02 // 1944
Hát ha folytatja azt a minőségi javulást amit az Alfa úgy 10 éve komolyan vesz, akkor szerintem nagyon kellemes , komfortos és megbízható autó lesz.
Legalábbis remélem! :)
Na azt biztos nem kapod meg 9 alatt. :(
Én még nem gondolkodom benne .... Én is ebbe az ár kategóriába tippelem kicsivel lesz több mint a 156 2.4 vagy ugyanannyi. Mire telepakolod mindenféle földi jóval könnyen alulról verheti a 10misit.
Kicsit tartok a kezdeti nehezségektől is. Szal majd meglássuk.
joe752005-06-28 13:26:05 // 1941
Igazság szerint a 3.0 V6 MJTD tetszene a maga 250 lovával, de erről a verzióról nagyon kuss van. Pedig lassan fél éve hogy bemutatták a motort...
joe752005-06-28 13:23:50 // 1940
Bevallom nem gondolkoztam még el a dolgon. A 2.4-es tetszene igazán, de majd az ára eldönti. Van egy olyan érzésem hogy a 2.4 200 LE-s 159-es úgy 9 milla körül lesz. Azt meg kicsit majdnem sokallom.:) De ha közelebb lesz a 8-hoz mint a 9-hez akkor megcélozzuk.:)
Neked se mutatja a kiégett tompítottat?
Gondolom a 200 lovast paripát fogod +1 kis csipp és máris 250LE. :))
Bg.2005-06-28 13:01:23 // 1937
Van egy db sárga a fordszám mérő közepén.
Bg.2005-06-28 12:59:59 // 1936
Az MJTD 4 szelepes hengerenként (16 ill.20) (140,150Le ill. 175Le).
Ezek 1-2 éves autók...
M-GEGE2005-06-28 12:23:29 // 1935
Kösz az infót! Pont most nézem a novitecet is.
Jövőre kell vennem egy másik verdát, amivel melózni járok, először 2.0TS-re gondoltam, de azért nem mindegy, hogy 40K megy el havonta bejárásra vagy csak 20.
TtK2005-06-28 12:20:47 // 1934
Azok is 8 voltosak. :) Nézd meg a Novitec oldalát, fenn van, hogy melyik motor mennyit profitál a dobozkából.
joe752005-06-28 12:19:20 // 1933
Nem a 115 LE-s is 8v csak késöbbi edisön.:) Szerintem max. 140 LE-ig jó bele a novitec, és azt bírja is a motor. Persze fel lehet húzni gyakorlatilag 200 LE-ig is, de az hamar kuka lesz a motor szempontjából.
M-GEGE2005-06-28 12:16:18 // 1932
Hát amiket néztem azok mind 105Le-sek voltak, gondolom az a 8V, de láttam 115Le-set is az a 16V? '98-'99-es évjáratokat néztem.
joe752005-06-28 12:09:28 // 1931
azt nem tudom, tompítottam még nem égett ki.:)))
joe752005-06-28 12:07:07 // 1930
8 vagy 16 voltos lenne a jtd?
joe752005-06-28 12:05:22 // 1929
Nem nekem csak a powerrail van, és az is marad. Komolyabban nem számdékozom belenyúlni, majd ha már nem lesz elég akkor megveszem az új 2.4-est de azt már a 159-ből.:)
M-GEGE2005-06-28 12:01:25 // 1928
Hi all! Gondoltam benézek, erre még nem jártam. Kezdenek foglalkoztatni a dieselek... (uhh de szarul néz ki ez így leírva, na mind1)
Szóval, egy 1.9 JTD-t chippel miegymással meddig lehet felpörgetni, hogy azért ne legyen baja a motornak?
A helyzetjelzőt mutatja de a tompítottat már nem. Legalábbis nálam így volt.
Attie2005-06-28 11:57:55 // 1926
A 156-ban van olyan visszajelző ami mutatja ha kiégett egy lámpa?
Én ezt nagyon hiányolom a 155-ből :( Bezzeg a 75-ben benne volt :)
Most néztem, (újra, sokadszor) a Novitec oldalát.
Létezik hozzá Maxxair Intake-System és NOVITEC-Ladeluftkühler,
NOVITEC-Sportluftfilter sowie NOVITEC Endschalldämpfer. Ezekről mi a véleményed? Van esetleg a Powerrail-en felül más okosítás is a vasban?
joe752005-06-28 11:41:40 // 1924
De a visszajelző piktogram világít. Elég idegesítő, ezért is fogom mielöbb kicserélni.:)
A 6-6.5 liter körüli fogyasztás jellemzően orszégúti használat hoszabb etapok, a saját stílusomban. Ezt valószínüleg le lehetne vinni 6 alá, de ez annyira nem érdekel, hogy most emiatt menjek ott 110-el ahol amúgy inkább 140-el mennék. A legnagyobb fogyasztásom az 7.5 liter volt, ez eddig a csúcs, de ebbe csak kisebb max. 20 km-es futások és jellemzően városi rohangászás volt. A Novitec után nem vettem észre drámai fogyasztás növekedést, inkább 1-2 deciben mérhetőt, persze az is igaz hogy nem autózom ki beleőle legtöbbször a plusz teljesítményt. Az hogy a gyári 205-os kerék helyett 225-ös került fel a vasra sokkal többet számított fogyasztásban, az valóban okoz némi többletet.
Kis sárga lámpa nem ég a műszerfalon?
A ledes dolognak hátul lehet különösen értelme, szépen világít tényleg gyorsabban érzékelhető és igen ritkán kell cserélni .....
Na visszatérve az olajkályhára. Azt látom, hogy 6 L körüli fogyival elmászkálsz, mennyi volt a max fogyasztásod nagyon nehéz lábbal? A Powerrail nem befolyásolta a fogyasztást?
joe752005-06-28 11:26:23 // 1922
Az nem látszik, hogy a helyzetjelző kiéget, mert a tompított úgy is elnyomja a fényét, ha épp működik is, meg kicserélni sem nagy ügy. Emiatt nem is foglalkoztam a ledes dologgal.
Helyzetjelzőre visszatérve, 44k az jó, legalábbis normális élettartamnak tűnik. Nem gondolkodtál még a ledes megoldásban? Tök égő szerintem kiégett lámpákkal közlekedni....:)
joe752005-06-28 11:13:15 // 1920
Így van. Csak a könyvben előírt dolgokat cserélték. A szervíz költsége 60-70 k között volt mindkét esetben.
Én úgy tudom, a szervízben mondták, hogy 30e km garancia van a futóműre ... igaz ez Pécsett van.
Tehát csak olajat +szűrőket cseréltek neked eddig a 20e és 40e szerzizen? Jól hangzik.
Bocs ha sokat kérdeznék de izgat a téma .....
Halesz2005-06-28 11:03:57 // 1918
Sziasztok,
Kicsit off, de a site fejlesztés topicba bekerültek az új Alfa Amore szabályok. Remélem megnézitek.
joe752005-06-28 11:00:58 // 1917
Nekem most 44k futás után tegnap égett ki a jobb első helyzetjelzőm. Nagyjából ennyi hibát produkált az autó mióta megvan. A futómű garancia egy nagyon szemét dolog! 40k-nál jött elő az első nyikkanás, ami a már ismert lengőkar szilent problémára utal. A szervízben pont a 40k-s szervíz idején megnézettem, azt mondták hogy nem vészes, de a nyikorgás megmarad amíg ki nem lesz cserélve. Garanciába nem cserélik, mondván természetes elhasználódás, szar utak, stb. Végül is meg tudom érteni a FAM véleményét, amit hiányolok, hogy miért nincs ez feltüntetve mondjuk a szervíz füzetben, hogy a futóműre 40 k fölött nem vállalnak garanciát....Na mindegy. Ha elkezdek jogászkodni valószínüleg igazam lenne a kérdésben, hiszen a garanciafüzet fehéren feketén leírja a garanciális feltételeket, de az egész javítási érték nincs akkora, hogy belekezdjek bugyuta perekbe, fizessek ügyvédet, stb. Szóval a futómű garanciával csak óvatosan.
Úgy tervezem, hogy az első olajcserét megcsinálom 5e km után. Tudom nem kéne de én mégis megcsinálom. 10e km-ig semmi folyamatos extra terhelés némi rövid ideig tartó kihuzatással tarkítva. Csipp ezek szerint 10e km után majd ereszd el a hajam.
Mindenféle képpen meg akarom szokni a gyári 150LE-t, hogy utána érezzem a különbséget.
Te eddig mit szervizeltettél rajta? Mikor voltál szervízbe és mennyibe fájt? A futómű garancia tényleg működik a gyakorlatban is?