Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok

joe752005-04-07 15:39:59 // 1515
Ha 1-2 millám lenne autóra, én sem vennék dieselt. Mert annyiért nincs még olyan ami jó lenne. De ettől még elismerném a mai dieselek előnyeit. Csak nem tehetném meg hogy olyanom legyen. Ne félj sokkal elöbb vennék egy 75 America-t mint egy 75 TD-t!
joe752005-04-07 15:36:04 // 1514
Állásfoglalásod ott hibázik, hogy elfelejted 5 miiló körül újszerű dieselt kapsz, 1-2 éveset! Az már a diesel jellemzően jobb értéktartása miatt van hogy ennyi pézét kapod.Szóval nekem nem konkrétan a diesel ért meg ennyit hanem maga az új autó! Beszélhetnénk új autóról is. Egy 1.9 Mjtd áráért nem hogy V6-ot nem kapsz, de még egy 2.0 JTS-t sem! Szóval az én megközelítésem sokkal kevésbé rossz mint a tied! Az megint más lapra tartozik, hogy 10 évvel ezelötti dieselt én sem vennék. Csak az a baj, hogy nektek megállt az idő akkor, még a régi adagolós dieseleknél, és azt gondolom csupán büszkeségből képtelenek vagytok elfogadni a mai dieselek jobbságát, használhatóbbságát benzines társaikhoz viszonyítva. Ez gondolom addig tart majd amíg el nem juttok arra a szintre hogy tök fölösleges 10-15 liter benzinből autózni 100 km-t csak azért mert de szépen muzsikál a motor amikor ezt megtehetnétek 6-8 liter gázolajból is legalább olyan dinamikusan! Persze ehhez kell egyfajta látókör amit nem minősítenék, de azt tuti hogy ennek hiányában szenvedtek. :P
Saughassy2005-04-07 15:26:26 // 1513
Hát ja. Ha lenne 2.4mjtd 75, meg az is lehet, hogy elgondolkodnek egy pillanatra. (De csak egy pillanatra;) De mivel nincs, így a topicot okafogyottá nyilvánítom, mehet mindenki a dolgára, nincs itt semmi látnivaló! ;)
BFMSE2005-04-07 14:56:05 // 1512
Azert ez a "De gondolom ez neked ennyit megér." egy rossz megkozelites. Egy uj, korszeru dizel auto minimum 5 milio ft. Ezert kapsz egy olyan dizelt, ami felveszi a versenyt a benzinessel teljesitmenyben, es fogyasztasban pedig jobb. Ha neked meger ennyit (5 millio de inkabb tobb) akkor ok. Akinek "nem er meg" 5-7 milliot, az vesz egy regebbi v6-ot, mert a regebbi dizel sehol sincs egy benzineshez kepest. Ott tenyleg CSAK a fogyasztas kedvezobb...
david1552005-04-07 13:48:00 // 1511
Ne csessz mán ki velem! Akkor nem jössz a szombati partyba?... Kissé emlékeztet a projekted arra, amikor apámmal kalandoztunk Köln környékén a motor ügyében... Hogy a topichoz is írjak, dízel kisteherautóval mentünk ki.. :) De benzinmotort vettünk. Most utólag már bánom picit, hogy tipusazonos motorhoz ragaszkodtam, nem sokkal többől kijött volna a v6 turbo is, csak szívás lett volna beépíteni.
joe752005-04-07 13:06:07 // 1510
Nem az enyémet azért mert diesel, és így úgy is lehet tuningolni hogy a gyári cucchoz nem nyúlnak. Majd ha lesz CR rendszerű turbós benzines akkor lehet azt is!
Ollah2005-04-07 12:53:02 // 1509
No igen, rohadt nagy ráfizetés ez nekem, de ha egyszer már kicsengettem... Inkább felni egy kisebb vagyonért, mint semmi majd' ugyanannyiért. Evvan, megvezettek egy kissé...
fastcar2005-04-07 12:45:07 // 1508
Ja, és még annyit, hogy egy turbós benzinest is ugyanennyiböl lehet további 30-40 LE-höz juttatni. A Te autódat sem azért olcsó tuningolni, mert dízel, hanem azért, mert turbós.
fastcar2005-04-07 12:40:49 // 1507
Én 125-ért vettem azt a motort. Igaz, nem 5 perc, hanem mondjuk fél nap a motorcsere, de az cuppan, ha nem akarsz, nem kell semmit átmókolni. Ráadásul az elcseszett kipuffommal nem volt erösebb, mint egy jó börben lévö 2.5, csak a nyomatéka volt bövebb és egyenletesebb még egy picivel. UI: Készült 3.0-val a GTV6.
Attie2005-04-07 12:39:54 // 1506
Büdös az csak te már megszoktad :) Elfelejtetted, hogy milyen a benzin illat :) Amúgy az autóm is füstölt :( Hozzáteszem, hogy éppenhogy beindítottam előtte a motort. De kár volt, mert elég kehes hangja volt. Tegnapra már ki is lyukadt valahol a kipuff.
zolee1452005-04-07 12:37:35 // 1505
Ha éppen beindítanak egy autót akkor annak rendes szaga van míg be nem melegszik:) Úgy 2 éve olvastam, hogy nagyon ráálltak a Wankel-dízel fejlesztésre...azóta viszont semmit nem hallottam róla.
Saughassy2005-04-07 12:34:48 // 1504
Hat az biztos, hogy nem csak korom kígyózott ott... mondjuk egyik Alfetta és 75 sem füstölt a környékemen :)
Bati2005-04-07 12:32:20 // 1503
csá BÜDÖS A DIESEL?????? ti nem voltatok velünk a kipuffogohang szépség versenyen ott mindenki benzines volt de állitom ebböl 80-90% kibirhatatlanul büdöset pufogott ki mellékesen megjegyzem a kis ALFA-s társadakmunk auto állománya motorikusan minösithetetlen állapotban van ez nagyon elszomoritott
joe752005-04-07 12:30:46 // 1502
Na és akkor én mit szóljak mindezekhez amiket kapok itt? :) Már rég dzsihadot kellett volna hírdetnem! :)
Saughassy2005-04-07 12:29:32 // 1501
Meg aztan a budos akkor is budos, ha tortenetesen Marilyn Monroe mondja :)
Saughassy2005-04-07 12:28:54 // 1500
Én, mint a fastcaristák önjelölten oszlopos tagja ezt most véres sertésnek veszem. :)
joe752005-04-07 12:26:06 // 1499
Erre mondhatnám nem az számít mit mondanak hanem hogy ki mondja! :))
Saughassy2005-04-07 12:23:23 // 1498
ja és büdös, mint a naftája :)
joe752005-04-07 12:22:56 // 1497
2000 km egy felniért? Tán aranyból lesz vagy mi?:)))
Saughassy2005-04-07 12:22:55 // 1496
20adszor irjuk le, hogy kormol és kerreg és ráz :)
Ollah2005-04-07 12:21:54 // 1495
Igen, kéhlek, összeállt a felni phojekt. Mivel a csóka nem küldte, ezért szombat reggel indulok. Már csak autó kéne...
joe752005-04-07 12:20:40 // 1494
De akkor most ott tartunk, hogy nem az 1.9 annyira jó, hanem a Te tuningolt 1.9-ed, ami azért kissé más megvilágításba helyezi a dolgokat. A sima 1.9-es is nagyon jó, csak az enyém ezzel a kütyüvel jobb. Ezzel parioba kerül a régebbi 2.5-3.0 V6-okkal is. De mit is várjunk el egy dieseltől? Régebben mág az is nagy csoda volt ha egy 2.0 vagy egy 2.5-ös Td hozni tudta egy 1.6-os benzines dinamikáját. Akkor még joggal lehetett kritizálni a dieselk létjogosúltságát, mondván a kevés fogyasztás nem minden. De ma már ott tartunk, hogy egy 1.9-es TD akár 1000 ccm-vel nagyobb sima bezinesekkel veszi fel a versenyt úgy hogy közben nem kell kompromisszumot kötni. Nincs erős vibráció, nincs kormolás, stb. És mi számít tuningnak? A Te GTV-d nem tuning? Szerintem sokkal inkább az mint az én 156-om. Hiszen 3.0 V6-os motorral nem is volt GTV6. 20-adszorra írom le. Ez a kütyű ami belekerült a jtd-be, 130.000 Ft. 5 perc beletenni és ugyan annyi kivenni is. Mutass egy benzines tuningot ami ennyiből megvan, ennyi idő alatt és még a gyári computerhez sem kell hozzányúlni!
fastcar2005-04-07 11:53:12 // 1493
Nem lett volna. Én, sokakkal ellentétben ismerem az autóm képességeinek korlátait. így tudom, hogy 160-180 felett számomra végetér a dinamikus gyorsulás. 160 fölött a 0,30-as cw-jü 164 TS majdnem ugyanúgy tud megindulni egy elözéskor, mint a GTV, pedig 150 kilóval nehezebb és 20 LE-vel gyengébb. De akkor most ott tartunk, hogy nem az 1.9 annyira jó, hanem a Te tuningolt 1.9-ed, ami azért kissé más megvilágításba helyezi a dolgokat.
W2005-04-07 11:47:29 // 1492
Loool... igen! :)
joe752005-04-07 11:45:04 // 1491
Szerencséd is volt hogy 200 után elfogyott az út! :))) Lett volna sírás rívás! :)
Saughassy2005-04-07 11:44:19 // 1490
En mar irtam neki a multkor, de olyan lelkes volt, nem akarta meghallani :)
fastcar2005-04-07 11:43:33 // 1489
Magyarul volt 10 lóerö elönyöd, 80-100 Nm pluszod és 0,39 vs 0,31 cw értéked. Akkor már értem, hogy ott 160-200 között miért jöttél velem. :)
Don Gombóc2005-04-07 11:43:17 // 1488
Waddar!!! Ráismertem a te népítéletedre. Te is az enyémre??
joe752005-04-07 11:36:10 // 1487
Aha. Irtam egy csomót, gyakorlatilag minden autómról.:)
joe752005-04-07 11:35:33 // 1486
Sajnos ( vagy szerencsére ) ez sem jó befektetés mint bármely hétköznapi autó. Így szerintem 2-3 éves korára max. felét éri az új árának, ha nincs benne 100.000 fölötti km.....
W2005-04-07 11:35:14 // 1485
Rapillantok. Ja... raismertem am a te iteletedre a 155-rol ;)
joe752005-04-07 11:33:54 // 1484
Most néztem a Totalcar népitélet részben egy srác nyilatkozik a 156 SW 2.4 Mjet-ről. Úgy tűnik elégedett az ember eléggé zsírozza. Mondjuk elötte Renault-ja volt! :)))
W2005-04-07 11:33:10 // 1483
Mostani helyzetet nezve kintrol be lehet hozni ilyen 166-ot es 8 misi korul megall. Kivancsi vagyok mennyit fog esni az ara 2-3 even belul.
joe752005-04-07 11:30:54 // 1482
Nekem úgy 1800-tól 4500-ig nagyon egyenletesen és elég vehemensen húz. 1800 alatt nem nagyon van benne élet. Olyan Twin sparkos olyankor.:)
W2005-04-07 11:30:00 // 1481
Na igen... :)
W2005-04-07 11:28:51 // 1480
Az uj dizeleknel mekkora fordulatnal kezd el huzni ? Mondjuk ha a novitec is bennevan. Mert ez az 1.9 Jtd eleg nehezen indul meg.
joe752005-04-07 11:28:05 // 1479
Várni kell vele 2 évet, aztán venni egy 166 2.4 Mjet-et 4-5 milláért.:)
W2005-04-07 11:26:25 // 1478
Hmmm.... az mar azert szep. Haaat igazabol egy dolog tart vissza megpedig azt, hogy szertetnek tipusnal maradni de egy uj 166 meg megfizethetetlen. Amikor megterulne az uzemanyagkoltsegen a befektetes, addigra mar eladnam. De kicsit megvaltozott a velemenyem a dizelekrol :)
joe752005-04-07 11:26:11 // 1477
Egy nappal elötte tették bele.:)
joe752005-04-07 11:24:52 // 1476
Benne.:)
fastcar2005-04-07 11:23:48 // 1475
Már Várpalotán is benne volt a cucc?
joe752005-04-07 11:21:23 // 1474
Egy halasi srácnak van egy 2.4 MJET SW -je neki is benne van a Novitec, jóval elöbb benne volt mint nekem. Ő be is mérette fékpadon neki 214 LE és 450 NM lett a gép. Elég dúrva ahogy megy, benzines Alfában csak a GTA esélyes ellene.
W2005-04-07 11:13:23 // 1473
Igen kulonben en is meglepodtem. A nyomatekot azert ennel is lehetett erezni. Egy 2.4 Mjet hany loerot tudhat egy ilyen "gyors" tuningal ?
joe752005-04-07 11:10:49 // 1472
Pedig a régi még nem is lép igazán jól.....
W2005-04-07 11:09:43 // 1471
Meg a regi... egyebkent kiprobalnek egy 2.4 mjet -et az valoszinuleg azert komoly osztast vegezhet.
joe752005-04-07 11:08:24 // 1470
Új deisel volt? Vagy még a 8V?
W2005-04-07 11:05:52 // 1469
NNA!! Most erkeztem haza... es egy 156 SW 1.9 JTD-vel jottem :) Megtettem kemeny 28 km-ert vele. Toltam is neki meg nem is, tesztelgettem kicsit a gepet. Nos varosi hasznalat mellett semmi negativumot nem tudok rola elmondani. Pesten mondjuk a forgalom miatt ugy sem lehet nyomni neki ugyhogy... azt vettem eszre, hogy ha itt gyorsulast akarok elerni akkor padlozni kell. Viszont akkor huzott tisztessegesen, futyult a turbo (tok jo hangja van) A motorhang csak alacsony fordulaton nem tetszett, akkor volt meg a traktor feeling de egyebkent magasabb fordulaton egesz szepen morog. Talan negativumkent azt tudom megemliteni, hogy lehuzott ablakk mellett neha megereztem a kipufogo szagat es az a szolid "remeges" egy kicsit zavart de szerintem folyamatos hasznalat mellett ez is megszokhato. Kellemesen csalodtam a gepjarmuben bar azert a V6-ot nem fogom lecserelni :)
joe752005-04-07 11:02:02 // 1468
:))) fura hogy ezt mondod, én pedig azt vettem észre hogy mindig az volt a legjobb kocsid ami éppen volt :-) Ebben semmi csoda sincs! Fogalmazzunk úgy hogy minden kocsimat egy jobb követte. Megyarul egyre jobb és jobb kocsikat vettem, ez van. Szerencsére megtehetem. A fogysztásról csak annyit, hogy csodák nincsenek a többlet teljesítményhez többlet üzemanyag kell. Csak az a lényeg, hogy normál esetben nem használod ki a többlet teljesítményt. Előzéseknél, egy egy utcai harcnál de amúgy nem. És hidd el az hogy szélesebb gumikat tettem rá most hogy a nyári szett felkerült sokkal inkább észrevehető a fogyasztásban mint a novitec. Az amikor belekerült gyakorlatilag észrevetetlen lett a fogyasztás tekintetében. Nem kellett sűrűbben látogatnom a kutat, a fogyasztás 6.5-7 liter körül alakult. Most amióta a nyári gumi van fönt inkább 7.5 lett a fogyasztás. De ha Te a V6-al lépést akarsz tartani velem akkor a fogyasztásod 13-14 liter lesz hidd el nekem meg akkor sem lesz 8! Ez a nem mindegy. Igaz közben Te hallhatod a V6 muzsikálását. Ennyi előnyöd származhat abból hogy V6-al közlekedsz! De gondolom ez neked ennyit megér.
Saughassy2005-04-07 11:01:53 // 1467
Az emisszió, járáskultúra rovására lehet teljesítménynövekedést elérni többletfogyi nélkül, de ez csak az elmélet. :)
wwwSentinelwww2005-04-07 10:49:24 // 1466
:))) fura hogy ezt mondod, én pedig azt vettem észre hogy mindig az volt a legjobb kocsid ami éppen volt :-) Ha lecserélnéd a 156 ot egy brutál benzinesre azt mondanád hogy jó volt a 156 de mégis ez teljesen más. A tuningról meg annyit ha valakinek belepoiszkálnak ( ismerem a dízel "rögtön " tuningot) akkor egy biztos, nem fog annyit enni mint a gyári, hanem simán bekajálja a jóval több üzemanyagot. Senki ne mondja már meg nekem hogy az autó vízzel megy. Nagyobb fogysztás, nagyobb teljesítmény, ezt bárki megmondja. Nem hiszem hogy kevesebb üzemanyag, nagyobb teljesítményt eredmányezne ez felborítaná az elméletet :) ha nem tankolok akkor gyorsabb leszek..... Elhiszem hogy erősebb jobb meg minden, de a fogyasztás egyes arányban nő ezzel....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak