Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok
Saughassy2005-04-26 09:49:13 // 1665
Egészen konkrétan én most csak a benzinesekről beszéltem, a BMWs példádat helyeselve. Remélem nem kezd üldözési mániád lenni :) Egyébként tényleg vasblokkos a 75TD? Batyus epp tegnap mondta hogy csak a hengerfej(ek) konnyufem.
Wickey2005-04-26 00:30:01 // 1664
Ugye ugye, az a fránya nehézolaj a tüzelőanyagtartályban... :-)
Robi2005-04-25 23:37:52 // 1663
Egész konkrét példát is tudok:
Alfa 90
2.0i: 1090 kg
2.5 V6: 1170 kg
2.4 TD: 1250 kg
GEORGE2005-04-25 23:37:11 // 1662
akkor sorry bizonyára félre értettem :)
Robi2005-04-25 23:35:18 // 1661
Megsúgom, hogy egy 1.9 dízel nehezebb, mint egy 2 literes benzines. Egyébként az 1.9 MJTD-ről sok minden elmondható, de az nem, hogy nem tud gyorsan menni.
Saughassy2005-04-25 23:14:50 // 1660
NNo meg azért, mert az egész autó úgy van kihegyezve, hogy ha már gyorsan nem bír menni, akkor legalább 100ig üssön. És persze könnyebb is mint egy 2 literes. A súlytöbbletnél sokszor hajlamos az ember elfelejteni, hogy a futóműbe is emberes erősítések kerülnek a nagyobb motorokkal.
Robi2005-04-25 16:51:23 // 1659
"Azért nem értem hogy a nagyobb végsebesség ellenére hogy lehet a netto idő rosszabb."
Vegyük azt a példát, hogy ugyanazt az időt futod egy 2.5V6-tal. A te autód alacsony fordulaton jobban gyorsul, ellépsz. Amikor magasabb sebességet értek el, eljön a V6 ideje, és ugyanazt a gyorsulást tudja produkálni, mint a rajtnál, amíg a te gyorsulásod kicsit már gyengébb lesz. Feljön a V6, egyszerre mentek át a célvonalon, de neki magasabb a sebessége.
Azt, hogy az MJTD alacsonyabb sebességnél jobban gyorsul, a viszonylag rövid egyessel (6 gangos váltó), és a V6-hoz viszonyítva "ugribugri" sor4-gyel magyaráznám.
Ezzel a jelenséggel egyébként egy BMW talin is szembesültem. Az 1.8-as 110 ló körüli 4 hengeresek sorra verték a 2 literes 129 lovas 6 hengereseket. De csak nyolcad mérföldön. Negyed mérföldön már a sor6-osok nyertek, a célvonal előtt nem sokkal mindig átvették a vezetést.
Cacho2005-04-25 16:44:01 // 1658
Úgy lehet rosszabb időd nagyobb sebességgel, hogy rajtnál csak gumit melegítesz ( :) füstölsz), több idő után tartasz ugyanott, vagy hátrébb, mint egy jó rajtnál.
Egyébként ezek a sebességek nem voltak a legpontosabbak szvsz.
És mivel teljesen más cégről van szó, nem feltétlenül lehet összehasonlítani a kalocsaival sem, bár az biztató, hogy majd 2 tizedet javultál.
Robi2005-04-25 16:40:33 // 1656
Szőrszálhasogató. :) GTA verő lesz, mert a régi GTA-t simán meg fogja verni. :) Az újtól meg csúnyán ki fog kapni, de ez így van rendjén.
SKrisz2005-04-25 16:39:21 // 1655
Hát igen.... egy 3.2V6 BiTurbo nak elég nehéz lesz visszapofázni... :)
Cacho2005-04-25 16:36:13 // 1654
Faszt lesz GTA-verő.
Addigra a GTA már 400 lóerős lesz. Hol lesz ehhez képest az a nyamvadt dízel 300?
Cacho2005-04-25 16:32:08 // 1653
"Egyébként Cacho ugyan erre panaszkodott"
Nana, én arra panaszkodhattam max, hogy az újabb dízelek ellen már muszány csúnyán visszapakolnom, ha tartani akarom a lépést. Azt azért nem mondtam, hogy le is maradok :)
Cacho2005-04-25 16:27:32 // 1652
"Úgy tünik 2000-es benzinesekkel verhetetlen vagyok."
Khm, khm :)))
Paco2005-04-25 13:34:44 // 1651
És itt csak egy tizedmásodpercről van szó :)
joe752005-04-25 09:47:13 // 1650
A V6 az V6 ez nem is kérdés! :)) Sőt mint volt V6 tulaj ismerem is mire képes, sőt mint olyan imádom is, a karakterisztikáját, a hangját főleg.
Tudatlan kérdezte tőlem esztergomban, hogy ha az üzemanyag költség nem engem terhelne , mondjuk cégautó lenne az Alfa akkor is diesellel járnék-e, és erre azt mondtam hogy természetesen akkor ide nekem egy GTA-t. De ez nem realitás sajnos.
A realitás az hogy évente letolok 40.000 km-tert, és fizetem az üzemenyagárat. Ehhez jön hozzá az hogy nem kell kompromisszumot kötnöm a kis fogyasztás és a dinamikus haladás között, mert az MJTD mindkettőt tudja.
Már leírtam egy párszor, hogy tavaly amikor az autócserém megtörtént, fel volt dobva 3 156 GTA bemutató autó amit választhattam volna csereautónak. Agyaltam is rajta elég sokat, nem is kellett volna annyit ráfizetni mint az MJTD-re, mert a FAM kiszórta őket 6-6.5 millás áron. De az eszemre hallgattam a szívem helyett, és nem is bántam meg. Jó lenne egy GTA, de mondjuk csak az MJTD mellé 2. autónak buliból.
Wickey2005-04-25 09:34:05 // 1649
dehogynemnincsen. Transaxle alfát nem öröm kapcsolgatni. Ezér én sohasenem gyorsulgatok, ellenben a gázt azt nyomom. Lásd tegnap azt a 740-es BMW-t akivel az M1-esen keménykedtem. Faszi tiszta ideg volt mert nem tudott lelépni előlem, holott izmosabb volt szemlátomást. Ellenben folyton lassítania kellett a többi köcsög miatt, én meg ott mentem mögötte 210-220 körül és folyamatosan villogtam, hogy "ménemmész gyökér" :-))
Wickey2005-04-25 09:29:03 // 1648
Elcseszett váltásnál időd mint a tenger. Az út fogy. :-))
Hümm. Lássuk. Gondolatkísérlet.
Elcseszed az 1-2be váltást.
Gurul az ótó 50-60 körül, te meg szerencsétlenkedsz mondjuk 1 másodpercig. (Az elég látványos már időben) Ennyi idő alatt az ótó gurul mondjuk 15 métert, ami nem igazán távolság. Ellenben az 1 másodperc az ott marad. A sebességed persze kisebb lesz mint az elméleti maximum, de nem annyival lesz rosszabb (mondjuk mínusz 2-3 km/h) mint az időd (+1sec).
wwwSentinelwww2005-04-25 09:28:03 // 1647
Tök jó vita :-))) Egy dolgot figyelembe kell venned Joe, a V6 az V6 ezért lett kitalálva, bár szerintem gyorsuláshoz kicsit lomha, de ez csak személyes vélemény. Ez sem mindig igaz. Viszont, lehet hogy nem vettétek figyelembe azt a fontos tényt, hogy Joe TUD vezetni és gyorsulni meg pláne, egyszóval, ha jól ismeri az autóját márpedig igen, tudja hogy hol és mikor váltson, naszóval veszélyes ellenfél lehet mindenkinek igaz? Ellentétben olyanokkal akik mondjuk ritkábban gyorsulnak és csak nyomják a gázt........ (ilyenek persze nincsenek itt az alfa fórumon, csak példaként hoztam)
joe752005-04-25 09:17:00 // 1646
De ha elrontasz egy váltást, akkor egyrészt rosszabb lesz az időd + nem marad időd a nagyobb sebesség elérésére. Azért nem értem hogy a nagyobb végsebesség ellenére hogy lehet a netto idő rosszabb.
Paco2005-04-25 08:58:26 // 1645
Hogy a bruttó több azt tudom, hogy hogy lehet. Rossz indulás. Sőt még a nettót is meg tudnám indokolni, , hisz csak egy elkefélt (hosszú idejű) váltás kell hozzá.
joe752005-04-25 08:53:35 // 1644
Nem tudom tudod-e, de volt nekem is egy nagyobb végsebességem ami 110km/h fölött volt, viszont akkor a netto, és brutto időm is rosszabb lett. Ne kérdezd hogy lehet ez, de amikor a végsebességem 110 volt akkor az időm 10.84 volt nettoban. Ne akard hogy megmagyarázzam mert nem tudom hogy lehet ez.
Paco2005-04-25 08:48:14 // 1643
Pontsan, bruttó idők. Épp ezért van ott a célvonali sebesség, és ezért merek veled kiállni. :)
A befutási idő a sofőr képességét jelzi, a célvonali sebesség viszont az autóét :-P
joe752005-04-25 07:59:42 // 1642
Valami ilyesmire gondoltam én is. Amikor Csákváron azzal az ominózus 155 V6-al versenyeztem, és belülről nem tudtam megmondani hogy nyertem-e, azoktól tudom akik a célvonalnál álltak, hogy egy paraszthajszállal voltam előrébb mint a V6.
Amúgy ezek brutto idők, vagyis a reakcióidő is bele van számolva, Ekkor volt a netto időm 10.77 ha jól emléxem.
Tegnap csak nettó időt mértek Kalocsán, tegnap a legjobbam 10.61 volt, de csak összesen háromszor indúltam.
Paco2005-04-25 07:44:36 // 1641
076 A167 11,103 s 110,4 km/h Paco Alfa 155 2.5V6 no comment
.
.
078 A156 11,112 s 106,2 km/h
Nem oly nagy az a különbség, én is csak érdekességképpen említettem meg. :) Egy jó rajt eldöntheti közöttünk a kérdést. Augusztus 20-t megpróbálhatjuk, bár szerintem nem kerülünk egy kategóriába akkor sem ha indulok. Nálam a nagyobb problémát az jelenti, hogy nem biztos, hogy addigra rendbe tudom rakatni a motort, és ha nem lesz ok akkor nem is fogok indulni.
joe752005-04-25 07:22:22 // 1640
Még mielött azt gondolnád magyarázkodok.
A légtömegmérő meghibásodásához semmi köze a Novitec-nek. Ronnie autójában Kaposújlakon is az szart be, pedig az 2.5 V6 24V! Pedig abban nincs ilyen Novitec kütyü. Sajnos Alfás betegség ez is. Az enyémnek kezdődő baja volt, és egy percig sem vagyok meggyőződve róla, hogy nem fog-e újból előjönni. Mindemellett végig bevállaltam bűárkit aki odajött hozzám, és gyorsúltam vele. És bár nem tudom Paco ideje mennyi volt, mert továbbra sem tudom sem a rajtszámát, sem az eredményét, biztosra veszem hogy túl nagy különbség a két idő között nem lehet.
Bg.2005-04-24 23:04:07 // 1639
Bg.2005-04-24 22:48:57 // 1638
Ez úgy hangzana jól, hogy van egy eladó 2 éves első szériás mezei 250 lovas JTD - szerintetek belevágjak?
Benzinesből pedig V8, az ínyeceknek, ahogy anno az off Aston kombiban is 5.7-es komresszoros V8:)
Robi2005-04-24 22:47:57 // 1637
GTA-verő moci lesz. :)
GEORGE2005-04-24 22:45:06 // 1636
Na az már okés moci lesz igaz?:-):-)
Robi2005-04-24 22:30:23 // 1634
Ha minden jól megy. Elvileg lesz egy 250, és egy 300 lovas változat.
GEORGE2005-04-24 22:26:06 // 1633
Most lessz nagy Mjet is az Alfánál asszem 3000cm3-vel!
GEORGE2005-04-24 22:24:39 // 1632
A V6 különösen a gyengém....imádom a hangját...
mikor eladtam a 155 2,0 TS-t akkor 155 V6-ot kerestem lázasan. De csak agyon strapált, lelakott példánypk kerültek utamba s mert sokáig nem akartam csak Temprával járni vettem egy 146ti-t.
Bezzeg miután megvettem, igaz 3 hónappal késöbb már árulták a nekem való 155 V6-ot de így jártam!!!!
Robi2005-04-24 22:17:21 // 1631
Végre egy ember a gáton, akinek nem csak a szája jár! :)
Saughassy2005-04-24 22:14:17 // 1629
hohho mester úr senki sem mondta, hogy a te TUNINGOLT dizeled lomha, csak azt, hogy a jelek szerint egy lepattant hengerfejes 2.5V6 is megakad a torkán pedig vmi 180 LE rol beszeltel te is, és iszonytató mennyiségű NM-ről. Egyszerűen csak arra megy ki az egymás bajszának cincálása (részemről legalábbis), hogy csodák továbbra sincsenek, ill szép dolog a nyomatékhegy, de a szűkebb fordulatszámtartomány miatti más váltóáttételekből adódóan ez azért nem jelentkezik olyan brutálisan a gyakorlatban. Én sem cserélnék el egy 2.4mjtdt azt biztos, csak hát nem szereltek vele 75öst :) Szóval pusztán a hurráoptimista dízelkampányt igyekszünk kompenzálni. Piece ;)
u.i. Amikor Bati nagymester autóját nyomta le Cacho akkor is épp vmi kínja volt a teljesen egyszerű és nagyszerű novitec tuningnak, erre mikor itt lenne a másik megmérettetés, akkor meg a tied rokkan le. Biztos nagy szegényeken a pszichés nyomás a sok véresszájú benzines miatt.
Izé remélem tényleg csak a computer viccőt és már előírásszerűen kormol a verdád.
farki2005-04-24 21:20:48 // 1628
Srácok jó ám az JTD!!!!!!!!
Ezt nem is vitatjuk! :-))
De a V6 nem hazudik! :-PPP
Bg.2005-04-24 20:48:43 // 1627
Szvsz egy 156-be 2.0TS helyett 2.4MJTD, a 166 -ba pedig már régen kellene egy 3.0 diesel.
A 147-be is betehetnék a 2.4-et - állat lenne, sajnos utcára ilyet nem gyártanak.
GEORGE2005-04-24 20:36:48 // 1625
Ja és még valami!!!!
Azért azt ne felejtsük el, hogy az Mjet-nél van TURBO is az emlitett 2,0 literes benzines mocik pedig szívó motorok!!!!
Ha azokon is ott lenne a turbo akkor nem lenne gond az Mjet-kel.
Bg.2005-04-24 20:36:33 // 1624
Szó nincs arról, hogy ne hinénk, Gyakorlatilag azt összes MJTD Alfát volt szerencsém vezetni (GT-től a 166-on át a Crosswagon-ig). Egész jó megy, de nem szeretnék a ló másikoldalára esni.
GEORGE2005-04-24 20:31:46 // 1623
Srácok jó ám az JTD!!!!!!!!
A Scudo (2000 16v turdo diesel 110 ló és 250Nm) igaz jóval nagyobb és nehezebb (1640Kg) mint egy személygépkocsi de egy 1,2-1,4 -es személygépkocsit konkrétan 1,2 Twingot gond nélkül aláz no nem végig de az első 3-ban nagyon jót megy:-))))) Pesten három lámpától-lápáig nyertem és úgy hogy megbeszéltük a sráccal hogy zöldre és go .... az első vereség után kétszer kérte mégegyszer menjünk egyet:-))))))
Az haverom az 1,4-es asztmával szintén sehol, és a kollégám aki ment vele csak ennyit mondott: Basszus ez jobban húz mint a Stilom ( Stilo 1,4-es)
Na elkalandoztam csak azért irtam meret ugy vettem ki nem akarjátok elhinni milyen komolyan mennek ezek az Mjet-es Alfák függetlenül attól 1.9-es vagy 2,4-es.
Azért ám az 1.9-es Mjet 140lóval bír és 310? nm-el hol van ehez a 2,0 literes Twin spark 155 lova és szerény 188Nm-e???
Tapasztalat:
Nekem ugye 146ti-m van elöbb említett paraméterekkel, mikor konvojban megyünk s el kezdünk elözni akár hogy készülök fel elötte, visszarakom stb szépen el kezd távolodni tölem az Mjet. A nyomaték az nyomaték ez van!!
Egyébként Cacho ugyan erre panaszkodott az évadzárón 2004-bem Kaposújlakon.
Ez van srácok...........................
Bg.2005-04-24 20:18:48 // 1622
A story vége az lett, hogy a SW-s kolléga a kategória II helyezését csípte el Ingenere mőgött. Egy kicsit vicces nem? Ha jól tudom 2 tagú volt a kategória. Fel is ajánlottam Ingeneregnek, hogy legközelebb menjünk egy kőrt.
joe752005-04-24 20:14:38 // 1621
Bg.
Ok. :)
Sau.
Végül is én ezen a bulin csak nyerhetek. Hiszen gondoljatok bele, az én kocsim csak egy szar diesel, ami lomha, egyetlen előnye a fogyasztása. Mégis vicces, hogy 2.5 V6-okkal kell(ene) bizonyítani ellene nem?
Amúgy Kaposújlakon ráadásul volt némi műszaki problémám a légtömegmérővel, emiatt kissé füstölt a gép, és nem is volt 100%-os Cacho a tanum rá, hogy erre panaszkodtam már odafele úton is. Kedden voltam szervízbe, ahol kiolvasták belőle a hibakódot, lenullázták, azóta semmi hasonló, és még az időmön is tudtam közel 2 tizedet faragni ma.
Bg.2005-04-24 20:00:51 // 1620
Joe
Baráti alapon bevállalom,
2004 aug 20.-án 2.4JTD+Chipes (Ubi 156SW) kollégával már futottunk 2 kőrt: 2:0
Saughassy2005-04-24 18:17:18 // 1619
És mivel előre tudtad, hogy nem lesz kiélezett, ezért nyilván már az elején is félgázzal indultál csak. :) Ez kb annyira tűnik hitelesnek, mint az, hogy a dízel nem füstöl :) Egyébként nem értem a problémát, a mérési eredmények a tények, a többi blabla :) Amúgy tényleg ideje lenne lenyomnod Pacot, elvégre neki ha nem lenne kikönyökölve a motorja, akkor is csak kb annyi lova lenne mint neked, fele annyi nyomatékkal. Szóval egyszer HA majd lenyomod valamikor a jövőben ESETLEG ;) akkor is csak a papírforma fog bejönni. Az meg max a dízeleseket fogja (hamis) önigazolásba ringatni. :)
joe752005-04-24 17:58:25 // 1618
Ugyan már uraim. Még kiélezett futamon sem volt Kaposújlakon, minden versenyem simán nyertem, ma is így tettem Kalocsán, Egy Seat Ibiza Cupra, és egy Xsara VTS ez utóbbi kétszeres áldozatom lett. Úgy tünik 2000-es benzinesekkel verhetetlen vagyok. :PP Amúgy ma Kalocsán 10.6-ot mentem, és itt se volt igazán szoros versenyem. De edzetek csak! paco majd várlak Aug. 20.-án a rajtnál. Most már kötelező lesz kiállnod, nem úszod meg egy 20 éves diesellel! :P
:)
wwwSentinelwww2005-04-24 09:01:33 // 1617
:-)))))))))))
Saughassy2005-04-24 00:29:40 // 1616
Ööö szerintem bizonyította. Ott van a papíron. Egyéb kérdés?;)