Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok

Robi2005-04-06 23:53:41 // 1415
Könnyű neked ott a határ mellett! :) Nem tudod, mennyit szívunk mi itt az ország közepén! :)))
Giorgio2005-04-06 23:51:07 // 1414
Há' hogy a viharba ne lehetne benyával biznicelni. Szerinted mi megy a határ mellett, fakken? Ömlik be az országba a jóminőségű óócsó üzemanyag aminek bendzin a neve! Ukránok, Románok...minden vaaan!
Robi2005-04-06 23:48:08 // 1413
Az MJTD-nek jóval nagyobb a nyomatéka, mint a V6TB-nek.
Robi2005-04-06 23:47:18 // 1412
Semmi kockázat, én személyesen tankolom bele a kannáimba a kútfejből. :)
Saughassy2005-04-06 23:47:04 // 1411
Mármint az mjtd. Valoban. Latod meg mindig csak itt tartanak. A td rol inkabb ne ejtsunk szot. :)
Saughassy2005-04-06 23:45:49 // 1410
Akkor tehat megsem teljesen legalis az a nafta. Es lehet, hogy te most beleteszed a 75 TD be a buszokbol teherautokbol kilopott olajat, de azert megneznem, hogy megkockaztatnad te ugyanezt egy MJTD vel is.
Robi2005-04-06 23:45:30 // 1409
Minden valószínűséggel ez a párja, végülis csak több, mint 10 évvel fiatalabb fejlesztés. :)))
Saughassy2005-04-06 23:43:58 // 1408
És turbo :p A kályhádnak ez a párja: V6; 1996cc 205PK/6000rpm 280Nm/2500rpm A szamszeru adatokon kivul a tobbi elonyet nem sorolnam ujra ;)
Robi2005-04-06 23:41:49 // 1407
Az enyémen GTV6 kuplung van. :)
Robi2005-04-06 23:40:53 // 1406
Azért ez nem úgy működik, ahogy te elképzeled. Nem kell túl ügyesnek lenni ahhoz, hogy valaki olcsón tudjon gázolajat venni. Benzint viszont a legritkább esetben lehet bizniszelni, pláne nem rendszeresen.
Saughassy2005-04-06 23:40:12 // 1405
Azert ne tulozzunk, a 75 V6nak nagyobb a nyomateka mint a TD nek, raadasul kis tobblet loerovel is bir. Aztan megis kibirja az a fene gyenge "benzines" valto... :) Nincs ilyen kulonbseg, a hardyk masok persze es a kupplung doglik meg mindegyikben de hat nem olyan egyszeru gtv6 kupplungot talalni :)
Robi2005-04-06 23:38:57 // 1404
Egy 600 köbcentivel (ráadásul két hengerrel) kisebb motornak nagyobb a nyomatéka? Meg a teljesítménye is? Pedig dízel! :P
Saughassy2005-04-06 23:36:52 // 1403
Talan azert, mert ua loerohoz nagyobb nyomatek tarsult?:)
Saughassy2005-04-06 23:35:59 // 1402
Egyik kozismert benzinkuton sem lattam meg 150ert olajat. Elmondanad hol is lehet pontosan kapni?:) Csak hogy tanuljunk. Ellenben benzinbol 250ert max OMV nel v Shellnel tankolsz, Jet, Castrol es hasonlo helyeken akkor 239 vagy olcsobb mikor a molnal 250. Ipartelepeken teherautok itatasara szant fellegalis dolgokat meg azert nem kellene idekeverni, mert az ismeretseg kerdese, es a vegen oda jutunk, hogy nekem meg fizetnek is a benzinukert:)
Saughassy2005-04-06 23:31:51 // 1401
Az America 39el megy 1000nel.
Wickey2005-04-06 22:23:26 // 1400
Megjegyzem az én GTV-m nem tudja, mivel hosszú a váltóm. Ellenben frankón hozza a 30-230 értéket (max speedet nem próbáltam km óra, és kellő szadizmus hiányában... különben is "bejáratós" a motorom)
ALFA75td2005-04-06 22:09:32 // 1399
Én pont nem az én autómról beszéltem:-))))
Robi2005-04-06 21:18:44 // 1398
Egyébként az előzőt nem bántásnak szántam, sorry, ha annak tűnt. :)
fastcar2005-04-06 21:18:34 // 1397
750-800 A 164 TS meg 37,5-tel megy 1000-nél. Most pedig megyek, lehet, hogy este késön még leszek.
Robi2005-04-06 21:18:04 // 1396
Nekem meg az a hivatalos ár, ami kivándorol a pénztárcámból. :)
fastcar2005-04-06 21:15:56 // 1395
Akkor örüljetek a hivatalos áratoknak. Nekem per-pill a hivatalos ár az, ami egy benzinkút kijelzöjén megjelenik, bárhol az országban, bárki számára.
TáDé2005-04-06 21:13:19 // 1394
:)))
TáDé2005-04-06 21:12:34 // 1393
A 164 (a TD biztos, de szerintem a V6 is) 1000-es fordulaton 47km/h-val megy 5. fokozatban ... milyen fordulaton tudja a 25-öt a GTV 5.-ben?
fastcar2005-04-06 21:12:14 // 1392
A 155 V6 gyakorlatilag nem erösebb, mint az MJTD. Ilyenkor természetesen a nyomaték-többlet elönyt jelent. Ebben nincs semmi meglepö. Tisztán látszik, hogy abban a tartományban, ahol igazán tol, ott elönyt szerez, amit a 2.5 nem tud ellensúlyozni. Föleg, hogy a 155 váltója nem gyorsulási bajnok. A gázolaj árára az elöbb reflektáltam.
Robi2005-04-06 21:11:52 // 1391
Jahh, az én autóm nem "hivatalos ár"-ral, hanem gázolajjal megy. :))))))))))
Robi2005-04-06 21:11:10 // 1390
Az lehet, hogy az ukránoknál 80 Ft, de én Magyarországon élek. :) Azon belül pedig Budapesten. És itt, Budapesten 150 Ft-ért kapok gázolajat. Benzint meg 250-ért.
TáDé2005-04-06 21:09:09 // 1389
Ez hivatalos ár ... ;)
fastcar2005-04-06 21:06:59 // 1388
Tudom. Az ukránoknál meg 80 Ft-ért van a benzin. Ha összehasonlítunk, akkor maradjunk meg a hivatalos áraknál, ha kérhetném.
fastcar2005-04-06 21:05:16 // 1387
De a GTV igen. A 164 3.0 váltója nyugodt autópályázásra van hangolva. Az összes fokozata hosszú. A GTV, ami viszont sportosabb használatra szántak, könnyedén tudja ezt.
Robi2005-04-06 21:03:44 // 1386
Elméleti síkon úgy tűnik, hogy igazad van, de mégis jobbat gyorsult Joe 1.9 MJTD-je, mint a 2.5 V6 155-ös. :) Még a benzin-gázolaj ár összehasonlítással vitatkoznék. Szerintem a 150 Ft-os gázolaj jóval olcsóbb a 250 Ft-os benzinnél. Ha tudsz nekem ajánlani kapcsolatot, ahol 150 Ft-ért kapok benyát, akkor most azonnal átnyergelek benzinesre. (Pusztán azért, mert ugyanazért a pénzért jobb állapotú benzinest kapok, mint dízelt.)
TáDé2005-04-06 21:03:09 // 1385
fastcar: még a múlt héten 185Ft-ért tankoltam üzemanyagkúton ...
fastcar2005-04-06 20:58:43 // 1384
Pont a Te autódban semmivel sem különb a váltó a dízel és a benzines között, csak a végáttétel különbözik, de semmilyen anyagminöségbeli különbség nincs.
fastcar2005-04-06 20:56:42 // 1383
Kedves druszám! A maximális gyorsulás a legnagyobb teljesítménnyel áll arányban (még inkább a teljesítmény-súly-aránnyal, de azonos autó esetén az elöbbi nagyjából azonos az utóbbival). Tehát nem gyorsulja le. Ha hosszú váltót teszek alá, akkor megint nem lesz magasabb a végsebessége, mert az meg végképp a max teljesítménytöl függ. Az egyetlen dolog a rugalmasság, amiben a nagy nyomaték szerephez juthat. Ha a megugrandó lépés pont optimális a dízel nyomatékgörbéjén az adott fokozatban, akkor valóban nagyot ugrik. Viszont a turbodízel nyomatékgörbéje nagyon gyatra egy V6-oséhoz képest. Az alsó tartományban, olyan 1700-ig csak egy nagy fulladás (75% alatt). Ezután egy óriási ugrás (2000-ig), és jön a hátbavágás, majd szépen elkezd ereszkedni a görbe. Elöször enyhén, majd egyre meredekebben. 3000-3500-ig már leesik 90%-ra, majd onnan 4000-ig 80%-ra. Utána meg vége, mert már csak erötlenül forog. A V6 benzin ezzel szemben úgy néz ki, hogy 1000-nél produkálja a 85%-ot, 2000-nél 95%, 3-4500-ig 100%, 6000-ig 92%. Magyarul a 2000 fordulatnyi használható fordulatszámtartomány áll szemben 5000-nyivel. De ezt a GTV esetében a rugalmassági adatok is tökéletesen igazolják, hiszen minden fokozatban szinte bármekkora kezdösebességröl való 20 km/h-s ugrás a fokozatonként gyakorlatilag konstans. A gyártók a dízel esetében nem arany középutat, hanem a szükséges kompromisszumot választják. Ez egy kényszerpálya. Anno végigszámoltam nem az 1.9 MJTD-vel, hanem Bati tuning 2.4-ével a saját 3-literesem vonatkozásában. Egy helyen, kettesben, 2000-es fordulatnál volt egy leheletnyivel nagyobb vonóerö. De mivel ott nem azonos a sebességük, így valójában ott sem lenne valódi elöny. Persze a valóságban ez csak akkor lenne pont így, ha azonos kaszniban lenne a két hajtáslánc, mert a jelen felállásban a nagyobb sebességeknél sokkal nagyobb a GTV légellenállása a 156-énál (alaktényezö 0,39 vs. 0,31), tehát ez 100-140 felett felborítja az állapotot. Tehát mégegyszer. A dízel egyetlen elönye a kisebb fogyasztása a minimálisan olcsóbb üzemanyagfajtából.
TáDé2005-04-06 20:22:11 // 1382
"- akinek az autója használható 25-nél abban a fokozatban, amiben 230-at is megy" Ezzel az a probléma hogy a benzines sem tudja ... legalábbis a 164 3.0 V6 ssem. ;)
TáDé2005-04-06 20:19:43 // 1381
Nekem a dízel váltó is szétszakadt a dízel motortól ... :P
fastcar2005-04-06 20:17:09 // 1380
Az én autóm ugyanolyan jól autózható lenne, max vesztenék egy kis gyorsulást! :)) Látod, hogy a kisujjamat nyújtottam, és mi lett belöle!
Wickey2005-04-06 19:13:41 // 1379
valószínű... transaxle 400 Nm-re van tervezve ha jóltom. Extra addon: az én kocsim alatt America váltó van, ami megegyezik a kisebb, 2.0TD váltóval egy az egybe. (Áttételekre)
Robi2005-04-06 17:50:57 // 1378
Még a végén azt mondják, hogy használhatatlan a dízel, mert olyan erős, hogy minden váltót szétszaggat. :)))
ALFA75td2005-04-06 17:44:37 // 1377
Szerintem inkább ne mert az árt nekünk:-))))))))))))
Robi2005-04-06 17:34:37 // 1376
Én is tudok mesélni a dízelről és a váltó szétszaggatásról. :) Vagy inkább :(
ALFA75td2005-04-06 17:27:58 // 1375
Arról nem is beszélve hogy a diesel pár honap alatt szétszaggatná a benzines váltót a kollegám tudna róla beszélni
Robi2005-04-06 16:57:43 // 1374
"Én már rég kiszámoltam nektek, hogy a vacak váltón mennyi vonóeröt veszítetek, hiába a hangzatos számok a fötengelyen mért nyomatékról." Így van. Ha ugyanolyan rövid váltót teszel a dízel alá, mint ami a benzines alatt van, akkor a dízel mindenféle erőlködés nélkül legyorsulja a benzines társát. Ha pedig egy jó hosszú váltót teszel alá, akkor végsebességben jobb a dízel. Persze a gyártók az arany középutat választják az utcai autókhoz. De mint a példa is mutatja (1.9 MJTD vs 2.5 V6), azért így sem teljesítenek rosszul a dízelek. :)
Paco2005-04-06 16:49:29 // 1373
Azért az utolsó pont nem fair. Ezzel az erővel azt is mondhatnák, hogy menj az ő váltójával csúcsfordulaton a te kocsiddal :) Asszem felrepülnél :-P Bár ha a másik oldalát nézzük, mikor voltak ők velünk szemben igazságosak? :-P
fastcar2005-04-06 16:41:51 // 1372
Azért, mert nem lehet annyival menni vele! Föleg tartósan nem! :)) Velem legalább is nem szokták az olajkályák tartani a lépést!
fastcar2005-04-06 16:38:26 // 1371
Én már rég kiszámoltam nektek, hogy a vacak váltón mennyi vonóeröt veszítetek, hiába a hangzatos számok a fötengelyen mért nyomatékról. Szeretném látni azt a dízelhuszárt, - akinek az autója induláskor 0,75g-vel lendül meg - akinek az autója használható 25-nél abban a fokozatban, amiben 230-at is megy - akinek az autója 160-nál többet megy az én váltómmal
Robi2005-04-06 16:22:00 // 1370
Miért jutnánk el lassabban bárhova is? Ugyanolyan gyorsak vagyunk, ha nem gyorsabbak, csak nem kell állandóan megállnunk tankolni. :)))
Robi2005-04-06 16:20:39 // 1369
Téged átvertek! :) Ha nem volt vonóerő a dízelben, amiben ültél, akkor az egy 1,6-os szívódízel Ford Escort volt, vagy pedig vmi benzines. :PPP
fastcar2005-04-06 16:19:27 // 1368
És mégis sokkal lassabban juttok el bárhova is! :-PPP
fastcar2005-04-06 16:18:36 // 1367
Tudod mit?! Módosítok! Ha ne adj'Isten valamilyen gazdasági megfontolásból kénytelen leszek dízelt venni napi használatú autónak, és utána saját elhatározásból, önként azt veszek megint, akkor elmondhatod, hogy megtértem. UI: A dízelböl mindig ki akarok szállni, mert zavar a kerregése, amit mindig kihallok, bár a mostaniak belülröl elviselhetöbbek, mint kivülröl, meg mint korábban bárhonnan. És mivel nincs bennük vonóerö se, ezért is ki akarok mindig szállni, hogy nem kell-e megtolni! :-PPPP
Robi2005-04-06 14:50:46 // 1366
Mi nem áldozunk annyit a sebesség oltárán, és mégis... :PPP
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak