Inner Circle2006-03-20 12:46:28 // 6931
Én ezt tiszteletben tartom, de akkor ne abajgassatok már amiatt hogy a Ferrariról beszélünk és nem a Suzukiról :D
Inner Circle2006-03-20 12:45:46 // 6930
Lécci-lécci-lécci, olvasd el a szabályt, és akkor legközelebb nem lövöd lábon magad :-) Ejnye, hányszor írjam még le a szabályt? A szabály egyszerű: nem lehet mozgó eszköz az autón. Pont. A writeonly topiktársak ezt még cifrázhatják egy darabig, de a lényegen ez nem változtat :-)
Például egy rezgő szárnyat az különböztet meg a Ferrari első szárnyától, hogy a merev pozícióra tervezett szárny a terhelés hatására rezeg és esetleg másképp látja el ugyanazt a funkciót, a Ferrari első szárnyát meg a feltétezések szerint direkt úgy tervezték hogy deformálódjon és ebben a helyzetben más funkciót lásson el. Ettől lesz "mozgó aerodinamikai eszköz".
Ferke2006-03-20 12:44:28 // 6929
Lehet másképp gondolkodni????? Ferrari az FERRARI!:))))))))
Inner Circle2006-03-20 12:42:47 // 6928
Az egész topikban az a legbájosabb, hogy a sok, saját bevallása szerint is diehard tifosi még engem tart hályogos szemellenzősnek :-)
Tehetek róla, hogy ti erre a témára kaptok? Azt is beírtam, hogy a Renault már 2003-ban szabálytalan volt, de nem érdekelt senkit (sőt alighanem észre se vette néhány kollega, mert amiatt próbálnak zargatni hogy én a Renault-nak mindent elnézek). Ha erre is reagált volna valaki akkor ezen is jól lehetne vitatkozni. De titeket csak a Ferrari érdekel és arról is csak a jó, na emiatt áll itt a bál :D
Ferke2006-03-20 12:40:09 // 6927
Most már ezt végképp nem értem : "Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy az autónak a leírt szabályoknak kell megfelelnie."
Nem az a szabály, hogy bizonyos pontokon, bizonyos terhelés alatt bizonyos mértéket meg nem haladva deformálódhat a szárny? Mert ennek a leírt szabálynak a FERRRARI megfelel!
Egyik hsz.eddel ütöd a másikat...:)))
Inner Circle2006-03-20 12:39:28 // 6926
Szerintem injektor már a második világháborúban is volt, amikor ugye F1 még nem :-)
Inner Circle2006-03-20 12:37:40 // 6925
"Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D"
Nem inkább azt akaratad mondani: "Te gondolkozol, az biztos, ez már érdekes"? :D
Én úgy gondolkozom, ahogy a szabály le van írva. Az első szárny elemeinek száma nincsen szabályozva (a hátsóé igen). Nem tudom, miért olyan nehéz megérteni, hogy az autónak a leírt szabályoknak kell megfelelnie. Hatszáz eleme is lehet az első szárnyak és még mindig szabályos lesz; viszont ha valamelyik elem "mozgó aerodinamikai eszköz"-nek minősül, legyen az AKÁRHOL az autón, az kapásból szabálytalan. Így szól a szabály, úgyhogy a szabályalkotókkal veszekedj, ne velem :D
Inner Circle2006-03-20 12:35:17 // 6924
Oké, akkor lécci prezentáld a Renault szárnyának lehajlását... anélkül ugye nem áll meg az érvelésed... :P nem, nem amiatt jelentget fel. csak szeretnéd ezt hinni :-)
mesa2006-03-20 12:21:14 // 6923
2005 :
Szerintem nem csalás, csak a hiányos fogalmazású szabályok kijátszása volt a Renyó részéről, hogy tavaly már pagoda szárnyakat alkalmaztak ...
Vékony zöld vonallal bejelöltem, mi az ami a többiek kocsijáról hiányzott tavaly, és ami miatt idén annyit feljelentget a csigazabáló banda :D
Maradjunk csak a Ferrarinál. Ők sem alkalmaztak pagoda szárnyat, mert a szabályokat szigorúan vették. Tavaly tehát nem is hajolhatott meg az , ami szerinted idén most meghajlik.
Tehát szerinted a Renault használhat akár 4 szintes szárnyat is, de ha valakinek a 2 szintes szárnya is egy millimétert is meghajlik, az csal ...
Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D
Szerintem nem csalás, csak a hiányos fogalmazású szabályok kijátszása volt a Renyó részéről, hogy tavaly már pagoda szárnyakat alkalmaztak ...
Vékony zöld vonallal bejelöltem, mi az ami a többiek kocsijáról hiányzott tavaly, és ami miatt idén annyit feljelentget a csigazabáló banda :D
Maradjunk csak a Ferrarinál. Ők sem alkalmaztak pagoda szárnyat, mert a szabályokat szigorúan vették. Tavaly tehát nem is hajolhatott meg az , ami szerinted idén most meghajlik.
Tehát szerinted a Renault használhat akár 4 szintes szárnyat is, de ha valakinek a 2 szintes szárnya is egy millimétert is meghajlik, az csal ...
Érdekes módon gondolkozol, az már biztos ! :D
Mike.2006-03-20 12:15:11 // 6922
Nem volt óvás a szárny miatt!! Kérték a FIA-t, petíciót nyújtottak be a szabályok tisztázására.
Ferke2006-03-20 12:09:15 // 6921
Az a5.hu-n van topic. Ez már szinte tökugyanolyan...:(
mesa2006-03-20 12:08:44 // 6920
IC!
Már ne haragudj, de ezt az egész dupla első szárnyat a Renault találta ki. Senki nem szólt be miatta tavaly.
Na már most az eddigi ~30 év alatt,mióta első szárnyakat használnak, nem volt felül ilyen. Tehát összekötő elem sem, ami hiányzik a ferrarinál.
Eddig a 30 év alatt nem volt gáz, hogy hajlik-e ?!
Szerintem mulatságos az érvelésed !
Kioktatni egyedül TE próbálod itt a többieket. :P
Inner Circle2006-03-20 12:01:38 // 6919
"az orrkúp átmérőj enem lehet kissebb, mint 10/12 cm"
Jut eszembe, az orrkúpnak csak a neve kúp, egyébként geometriailag nem kúp alakú; nem forgásszimetrikus testnek pedig hogyan lehetne átmérője? :D
Inner Circle2006-03-20 12:00:31 // 6918
Először is a Ferrari szárnya nem azért deformálódik, mert vékony, hanem azért mert ilyennek tervezték. Emlékszel még arra a kis távtartóra, ami hiányzott a Ferrari hátsó szárnyából, és csak az övékből? Na, ugyanez van az első szárnnyal is. Tessék:
A nyíllal jelölt összekötő elem hiányzik. Ettől az egész egység szépen lekonyulhat kifelé. Ha ott lenne - másnál ott is van - akkor nem konyulna. Nehéz lenne azt állítani, hogy ez véletlen, ugye? :-)
Egyébként ki mondta, hogy a Renault szabálytalansága nem zavar? Nekem aztán se kutyám, se macskám, tessék, kajabálj miatta nyugodtan :D Nem is alaptalanul kajabálnál, mert a 8 csapat közül, aki megóvta a Ferrari szárnyát, kettő állítólag maga is érintett... Az egyik szinte biztosan a Renault (hiszen már 2003-ban is rezegtek a szárnyai (pontosabban a motortér burkolata ereszkedett lejjebb), ez megint valami olyasmi, amit CSAK ÉN említettem meg, mint vak Ferrari-ellenes aki a Renault-nak mindent elnéz, ugyebár? :P ), a másiknak a Williams-t tippelem, de ez tényleg csak tipp.
Alonso rajtja miatt azért nem kajabál senki, mert mindenki képes volt szinkronba hozni egyszerre három agysejtjének a működését, és rájött hogy ha Alonso 2x annyi benzinnel kvalizott mint eredetileg akart, és ezért nem is töltött vissza egy csomót (amit visszatölthetett volna), akkor valószínűleg sokkal gyorsabb / könnyebb az autója, mint ahogy a pozíciója mutatja, ezért jobban is fog rajtolni (az feltűnt, hogy Rajkó, MS és a többi hátrakerült gyors autó is jól rajtolt), tehát előzni is tud - főleg miután a két Williams elég béna volt. Fisichella meg a másik Rönóban meg egyáltalán nem húzott el Buttontól.
Egyébként is, miért kéne pusztán a jó teljesítmény miatt kajabálni? Ezt légyszíves részletezd nekem :D
Node a legérdekesebb tétel itt található:
"A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel."
Eszerint nem olvastad el a szabályt, ugye? Merthogy ott benne van, hogy milyen módszerekkel mérik, de az is, hogy ettől még a szabálynak meg kell felelnie, és ha csak a mérésen felel meg de a valóságban nem, akkor bármikor rámérhetnek mégeccer... nem vitatkozhatunk, mert le van írva a FIA által hogy nekem van igazam :D
De még ennél is érdekesebb, hogy akkor ugye a 2003-as Michelin-gumibalhé teljesen alaptalan volt, merthogy a Michelinek megfeleltek a méréseknek... akkor miről beszélünk? :D
De tényleg jó lenne, ha egy kicsit utánanéznétek az adatoknak egy-egy ilyen kioktatás előtt, mert akkor nem futnátok bele ilyen malőrökbe, mint a hungaroringi lekörözéssel példálózás... Ugyanis Alonso gumija a Hungaroringen mindenféle szabályértelmezésnek megfelelt. Voltak abroncsok, pl. asszem Montoyáé (aki nem alakított nagyot) ami szélesebb volt, de Alonsóé full szabályos. Merthogy a Michelines autók se egyformán használják el a gumit. Ehh... és akkor még nem beszéltünk a gumiszabály és a szárnyszabály eltérő megfogalmazásáról, ami pedig még érdekes téma lenne, avagy miért volt szabályos a Michelin és miért szabálytalan a szárny :D
(De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azért javult fel utána MS és csapata, mert egyrészt a BS is fejlődött, másrészt a Michelin az európai hőségben rendezett futamokon tarolt, ami épp a botránynál ért véget. A Hungaroring, ahol különösen szenvedett a Ferrari, egy hírhedten forró futam, pl. a Red Bull közleménye a sepangi versenyről külön kiemeli, hogy a másik hasonló GP a magyar lesz.)
Az orrkiképzésről nem ismerek szabályt, ismertesd.
Az egységes ECU-t nem tudom, hogy gondolja a FIA, lévén tök más motorokról van szó. Mindenesetre kissé csúsztatás azt mondani, hogy emiatt akar kiszállni a Renault, lévén még ötven másik szabálymódosítást is lebegtetnek, ami nagyon sokaknak nem tetszik. Pl. egységes váltót is akarnak, ami szintén totál hülyeség és a Honda is rázza rá a fejét. Meg szerintem a Ferrari sem örülne, nekik is nagyon jó a váltójuk.
Ja és azt hogy nem akarják az ECU-juk által (szerinted) nyújtott előnyöket feláldozni, hogy függ össze azzal, hogy az ECU-juk szabálytalan? Ennyi erővel a Ferrari is szabálytalan, mert ragaszkodnak a saját tesztpályájukhoz? :D
A nyíllal jelölt összekötő elem hiányzik. Ettől az egész egység szépen lekonyulhat kifelé. Ha ott lenne - másnál ott is van - akkor nem konyulna. Nehéz lenne azt állítani, hogy ez véletlen, ugye? :-)
Egyébként ki mondta, hogy a Renault szabálytalansága nem zavar? Nekem aztán se kutyám, se macskám, tessék, kajabálj miatta nyugodtan :D Nem is alaptalanul kajabálnál, mert a 8 csapat közül, aki megóvta a Ferrari szárnyát, kettő állítólag maga is érintett... Az egyik szinte biztosan a Renault (hiszen már 2003-ban is rezegtek a szárnyai (pontosabban a motortér burkolata ereszkedett lejjebb), ez megint valami olyasmi, amit CSAK ÉN említettem meg, mint vak Ferrari-ellenes aki a Renault-nak mindent elnéz, ugyebár? :P ), a másiknak a Williams-t tippelem, de ez tényleg csak tipp.
Alonso rajtja miatt azért nem kajabál senki, mert mindenki képes volt szinkronba hozni egyszerre három agysejtjének a működését, és rájött hogy ha Alonso 2x annyi benzinnel kvalizott mint eredetileg akart, és ezért nem is töltött vissza egy csomót (amit visszatölthetett volna), akkor valószínűleg sokkal gyorsabb / könnyebb az autója, mint ahogy a pozíciója mutatja, ezért jobban is fog rajtolni (az feltűnt, hogy Rajkó, MS és a többi hátrakerült gyors autó is jól rajtolt), tehát előzni is tud - főleg miután a két Williams elég béna volt. Fisichella meg a másik Rönóban meg egyáltalán nem húzott el Buttontól.
Egyébként is, miért kéne pusztán a jó teljesítmény miatt kajabálni? Ezt légyszíves részletezd nekem :D
Node a legérdekesebb tétel itt található:
"A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel."
Eszerint nem olvastad el a szabályt, ugye? Merthogy ott benne van, hogy milyen módszerekkel mérik, de az is, hogy ettől még a szabálynak meg kell felelnie, és ha csak a mérésen felel meg de a valóságban nem, akkor bármikor rámérhetnek mégeccer... nem vitatkozhatunk, mert le van írva a FIA által hogy nekem van igazam :D
De még ennél is érdekesebb, hogy akkor ugye a 2003-as Michelin-gumibalhé teljesen alaptalan volt, merthogy a Michelinek megfeleltek a méréseknek... akkor miről beszélünk? :D
De tényleg jó lenne, ha egy kicsit utánanéznétek az adatoknak egy-egy ilyen kioktatás előtt, mert akkor nem futnátok bele ilyen malőrökbe, mint a hungaroringi lekörözéssel példálózás... Ugyanis Alonso gumija a Hungaroringen mindenféle szabályértelmezésnek megfelelt. Voltak abroncsok, pl. asszem Montoyáé (aki nem alakított nagyot) ami szélesebb volt, de Alonsóé full szabályos. Merthogy a Michelines autók se egyformán használják el a gumit. Ehh... és akkor még nem beszéltünk a gumiszabály és a szárnyszabály eltérő megfogalmazásáról, ami pedig még érdekes téma lenne, avagy miért volt szabályos a Michelin és miért szabálytalan a szárny :D
(De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azért javult fel utána MS és csapata, mert egyrészt a BS is fejlődött, másrészt a Michelin az európai hőségben rendezett futamokon tarolt, ami épp a botránynál ért véget. A Hungaroring, ahol különösen szenvedett a Ferrari, egy hírhedten forró futam, pl. a Red Bull közleménye a sepangi versenyről külön kiemeli, hogy a másik hasonló GP a magyar lesz.)
Az orrkiképzésről nem ismerek szabályt, ismertesd.
Az egységes ECU-t nem tudom, hogy gondolja a FIA, lévén tök más motorokról van szó. Mindenesetre kissé csúsztatás azt mondani, hogy emiatt akar kiszállni a Renault, lévén még ötven másik szabálymódosítást is lebegtetnek, ami nagyon sokaknak nem tetszik. Pl. egységes váltót is akarnak, ami szintén totál hülyeség és a Honda is rázza rá a fejét. Meg szerintem a Ferrari sem örülne, nekik is nagyon jó a váltójuk.
Ja és azt hogy nem akarják az ECU-juk által (szerinted) nyújtott előnyöket feláldozni, hogy függ össze azzal, hogy az ECU-juk szabálytalan? Ennyi erővel a Ferrari is szabálytalan, mert ragaszkodnak a saját tesztpályájukhoz? :D
mesa2006-03-20 10:44:22 // 6917
Egyébként tudtommal van egy szabály arra, hogy az orrkúp átmérőj enem lehet kissebb, mint 10/12 cm.
Na tessék, évek óta a Mclarenek horoglótű hegyes orrkúppal hasítanak. az szabályos-e ?
Mikor a Ringen megbukott a Renyó a Mislen gumákkal, amik gyorsan szélesebbre koptak, akkor mi volt a helyzet, kedves IC ?
Addig szenvedett a Ferrari. alfonsó is lekörözte Sumákot.
Érdekes módos utána megint kettős Ferrari győzelmek következtek az év hátralevő részében.
Érdekes, nem ? :DD
Ferke2006-03-20 10:39:15 // 6916
He meg mégse sikerül lekoppintani a Ferrari-t, akkor mószerolunk a FIA-nak. DE azért van pár csapat, akiknek sikerült lekoppintani, és mégis mószerolnak.:)) Ez röhej. De a FERRARI VISSZATÉRT! Lám, megint mindenki őket figyeli, témázza! Ez jóóóó!!!!!
TarP2006-03-20 10:37:42 // 6915
No, most a sportrajongók kiutálnak, de én magam, amennyire konyítok az aerodinamikához, örülnék, ha az utcai autókon előbb utóbb megjelennének az aktív diffúzorok.
Szuper ötlet, zseniálisan vezérelhető, jobbá teszi a stabilitást, ha az kell, vagy javít a légellenálláson.
Ezt nevezem fejlődésnek, nem CSAK azt, hogy 20000-es percenkénti fordulattal 1000lóerőre növeljük a motor teljesítményét.
Szóval várom ezt az utcai Ferrarikon :)
Az F1-nek pedig a legfontosabb értelme számomra, hogy jól letesztelje az ilyen találmányokat. Ne feledjük, az autónkaban rengeteg jó dolgot az F1-nek köszönhetünk (ABS, ASR, 4-5szelep/henger, injektor...)
Szóval éljenek a zsenik!!! :)
mesa2006-03-20 10:37:37 // 6914
N haragudj, de ez a pár kép egymásutánjában semmi mást nem mutat, mint hogy terhelés alatt annyit konyul le a szárny, amenynit a szabályok engednek (kb. 4 mm).
Ha azt hiszed, hogy a többi autón a szárny nem hajlik enynit, akkor nagy tévedésben vagy!
Szerinted feltalálták már azt a szuper anyagot, ami ilyen vékony, enynire könnyű, és nem mozdul egy mm-t sem ? :DD
M'ér nem kajabálsz a zizegő Renault hátsó szárnyakért ? Nekik szabad ? Nyilván, ha remeg az a szárny, akkor hajlik is. Ezt mindenki látja, kivéve téged.
Azért miért nem reklamál szintén senki, hogy alfonsó megint úgy rajtolt le mindenkit, mintha nem is ő, hanem egy rajtautomatika startolt volna ?
A meghatározott szabályokat pedig meghatározott mérési módszrekkel hitelesítik. Ha a hitelesítéskor megfelelt, akkor mindig megfelel.
Az a tizenegyes, amit a játékvezető megad. Ezt kell elfogadni, mert ilyen a szabály. Aki nem tud a szabály szerint játszani, az abba hagyhatja.
Jövőre egységes ECU-t akarnak, ki is akar szállni a csigazabáló banda. Miért ? Mert már nem tudnának többet olyan jól kigyorsítani, rajtolni, kanyarodni.
Érted, ugye ? :DDDD
Mike.2006-03-20 10:36:32 // 6913
Valószínű mert a Honda azt mondta, hogy ők már fél éve gyanakodnak a szárnyakra, de nem volt bizonyítékuk.
BadBoy2006-03-20 10:33:21 // 6912
Én nem azt irtam, hogy a többieké szabályos, csak azt, hogy szerintem ez mozog.
Anit valaki a teszteken kipróbál azt a többiek is koppintják, mert szerintem kimondhatjuk, de az F1-en belül elég nagy az ipari kémkedés.
Mike.2006-03-20 10:30:35 // 6911
Lehet, hogy igazad van és mozog. Győzz meg engem és még itt egy párunkat róla, hogy a másiké nem mozog! Mutass egy másik szárnyról készült videot hasonló sebeségnél, hasonló pályán!
Engem most ez foglalkoztat, hogy miért nem óvnak akkor ha szabálytalan???
Talán mert nem az? Vagy az övéké is hasonlót produkálna?
BadBoy2006-03-20 10:25:16 // 6910
Az a baj, hogy ezek a szabályok hasonlitanak inkább egy költői kérdéshez mint egy tiszta nyilt parasztosan megadott irányhot, amit követni kell. Ezeket a szabályokat mindenki a maga nyelvén értelmezi /angol, francia, japán, olasz, angol, magyar :)/ és úgy oldja meg ahogy neki tetszik, de a szabály előirásainak keretein belül. Ezek okozzák a gondot.
Na most lehet megleszek kövezve, de IC által feltett videón nekem is inkább mozgásnak tűnik mint fényjátéknak.
Alfista2006-03-20 10:00:57 // 6909
Amit a 6905-ben írtál, teljes mértékben osztom! Úgy látszik, mi egy húron pendülünk ebben! :-)))
IC!
Van egy kis "hályog" a szemeden!? :-)))
Mike.2006-03-20 09:49:55 // 6908
Jaaa, és aFIA 3 kérdésben vizsgálódik és nem csak a Ferrarinál!
-illegális-e?
-széndákos-e a kialakítás?
-jár-e teljesítmény növekedéssel?
Mike.2006-03-20 09:47:35 // 6907
8 csapat petíciót (nem óvást!!) nyújtott be a FIA-hoz, de ebben csak azt kérik, hogy módosítsák a szabályokat!
Valyon miért nem óvnak és miért a szabály módosításét harcolnak????
Azért mert a mostani szabályok lehetővé teszik az ilyen és hasonló szárnyakat!?!?!?
Tom122006-03-20 09:24:45 // 6906
"Inkább árnyék - fény játék látható!!!!" - igen, de csak a nagyobb hatás kedvéért.:-) Lehet, hogy le van lassítva, a valóságban meg úgy működik, mint a kolibrinél, azért megy olyan "könnyeden" a Ferrari...:-))))
Egyébként meg legalább ugyanabban a kanyarben fényképezték volna, ha már annyira bizonyítani akarnak...:-)
GEORGE2006-03-20 06:55:31 // 6905
Ezen igazából mozgás, de főleg a te álltalad emlitett 5 cm-es nem látszik!
Inkább árnyék - fény játék látható!!!!
Ennyire a "rönyő"-é is mozog!!
S mint ahogy kiderül nem is szabályos az övéké!!
Ez hogy is van akkor??
Mike.2006-03-20 06:51:54 // 6904
Érdekes, hogy a múlt héten fikázott hátsó szárny esetében aki legjobban verte a nyálát az a RENAULT volt. Kiderült a vizsgálatok alapján, hogy az ő szárnyuk is úgy mozgott mint a Ferrarié.
"Én szurkoló vagyok, csak itt a tifosikat olyannyira nem érdeklik a tények, hogy kifejezetten jólesik időnként beledörgölni az orrukat a valóságba"
Azt vallod magadról, hogy nem vagy Ferrari ellenes, csak egy szurkoló!?!? Hagyjuk máá' Ibolykát, ez csak magyarázkodás! Érdekes módon csak a Ferrarit fikázod mindig!!
Ezt a RENAULT-os esetet miért nem magyarázod olyan bőszen mint a Ferrariét? Érdekelne minket ez a valóság is!
Valóság? A valóság az, hogy a FIA vizsgálta a Ferrari hátsó szárnyat is és mindent a szabályoknak megfelelően rendben talált.
A valóság az, hogy összeül a FIA vezetősége a technikai szakemberekkel, hogy valamilyen megoldást találjon a szabályokban lévő homályos foltok eltávolítására.
Amit meg a szabályok nem tiltanak azt szabad, és ezt az elvet követi minden csapat.
Ferke2006-03-19 22:33:10 // 6903
Megfelel az elvárásoknak, a szabályoknak is, csak ugye a szabály menyei eszméjének nem. No persze csak zárójelben pedig b van szarva most mindenki, mert jéé, már nam 2005 van, a Ferrari újra a régi! Nincs ebben semmi meglepő, 3-4 éve ugyanezek a támadások jelen voltak, csak ugye kicsit elszoktunk tőlük. hozzá kell szokni megint, és kész.:)
Ferke2006-03-19 22:28:51 // 6902
Hagyd már azt a Ferrarit békén, csak szólok, így sose leszünk igaz barátok!:)))
Tom122006-03-19 21:56:23 // 6901
Nem a vita kedvéért, de szerintem ez a kép nem igazán meggyőző számomra sem, gondolom a FIA-nak sem...
A másik, hogy ennyi mozgást más autóknál is felfedezhetnének bármikor. Montoya bal tükre pl. igencsak labilis volt egész futam alatt, jó, arra nincs szabály, de gondolom, nem kell Neked magyaráznom, meg alátámasztgatni, milyen mnyomást fejt ki a légáramlás 300-nál egy szárnyra. Megnézném én azt az autót /F1/, ami Toldi Miklós módjára "rezzenéstelen szárnyakkal" bírja a több száz kiló nyomást...
Most megint belekötöttek egy olyan dologba, amit 100%-osan úgy sem tud senki bizonyítani...
Inner Circle2006-03-19 21:49:43 // 6900
Állítólag egyébként hatalmas ötlet ez a Ferraritól. Bahreinben a hátsó szárnyat cseszegették a többiek, most meg az elsőt, és nem véletlenül: már Bahreinben felmerült hogy a hajlékony szárny felborítja az autó egyensúlyát (ld. Massa kipördülése és MS gyanús állítgatása menet közben), ezt küszöbölné ki a trükkös első szárny. A hátsó szárny deformálódása csökkenti a légellenállást, ezzel nagyobb sebességet tesz lehetővé, viszont az első szárny épp ez ellen dolgozik, ott nem a légellenállás csökkentése a cél, hanem hogy a kanyarokban helyrehozza az autó egyensúlyát. Mint mozgó aerodinamikai eszköz, ugyanolyan szabálytalan mint Lauda porszívós Brabham-Alfája (ontopik :-) ), de zseniális ötlet és pazar kivitelezés.
Tom122006-03-19 21:46:12 // 6899
Meg van, mint a többi is... Mpeg, DVD, vagy ami kell...
Inner Circle2006-03-19 21:41:21 // 6898
Nektek bármit :-)
Inner Circle2006-03-19 21:40:43 // 6897
Szóval kedves tifosik, kedvenc csapatotok a "FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP 2006 Sporting Regulations - 2006 Technical Regulations" 3.15-ös pontját tiporja lábbal:
"3.15 Aerodynamic influence :
With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane) and the ducts
described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- Must comply with the rules relating to bodywork.
- Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any
degree of freedom).
- Must remain immobile in relation to the sprung part of the car."
A 3.17-ben megadják, hogy ezt milyen mérésekkel igazolják - ezeken a méréseken a Ferrari kétségkívül meg is felelt. Csakhogy itt nem arról van szó, hogy ha a teszten átmegy, akkor szabályos... arról van szó, hogy nem mozoghat. És a szabályban explicit benne van, hogy ha a FIA úgy látja hogy a méréseket valamelyik csapat kijátssza, akkor tetszőleges más mérést is bevezethet, hogy a 3.15 pontnak érvényt szerezzen:
"3.17.7 In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion."
"Moving whilst the car is in motion", azaz ahogy a mellékelt ábra mutatja:
"3.15 Aerodynamic influence :
With the exception of the cover described in Article 6.5.2 (when used in the pit lane) and the ducts
described in Article 11.4, any specific part of the car influencing its aerodynamic performance :
- Must comply with the rules relating to bodywork.
- Must be rigidly secured to the entirely sprung part of the car (rigidly secured means not having any
degree of freedom).
- Must remain immobile in relation to the sprung part of the car."
A 3.17-ben megadják, hogy ezt milyen mérésekkel igazolják - ezeken a méréseken a Ferrari kétségkívül meg is felelt. Csakhogy itt nem arról van szó, hogy ha a teszten átmegy, akkor szabályos... arról van szó, hogy nem mozoghat. És a szabályban explicit benne van, hogy ha a FIA úgy látja hogy a méréseket valamelyik csapat kijátssza, akkor tetszőleges más mérést is bevezethet, hogy a 3.15 pontnak érvényt szerezzen:
"3.17.7 In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion."
"Moving whilst the car is in motion", azaz ahogy a mellékelt ábra mutatja:
Tom122006-03-19 21:36:42 // 6896
Ez is egyfajta "kitüntetés" a többiek részéről...:-) Pl., ha mondjuk Scuderia Noname volna, a kutyát nem érdekelné, milyen szárnya van, vagy egyáltalán van-e rajta szárny... Látod, a volt Minardi mehet V10-essel is és mégsem támadják ennyien, a Ferrarinál 1 alátét nem felel meg az előírásnak és egyből meg van a téma a következő futamig...:-)
Grando2006-03-19 21:33:28 // 6895
Leborulunk nagyságod előtt Mester! Ne kímélj minket, oszd a szabályt.
Inner Circle2006-03-19 21:28:56 // 6894
Kösz, fiúk, ez annyira jólesett hogy hálából megkeresem nektek annak a szabálynak a pontos szövegét, amiről sz.rt se tud egyikőtök sem, de azért osztjátok róla az észt :DDD
Grando2006-03-19 20:59:49 // 6893
Igazán megtisztelve érezzük magunkat, hogy egy ilyen tapasztalt, nagytudású szellemóriás szakértő jellegű hozzászólásait, tényfeltáró jellegű, átfogó ismeretekről tanúbizonyságot tevő elemzéseit, szellemes és már-már irodalomtörténeti magasságokba emelkedő esszéit, írásait olvashatjuk. Köszönjük, hogy vagy nekünk, és világosságot hozol sötét elménkbe! Vivát!
GEORGE2006-03-19 20:44:08 // 6892
:-)))))))
Ilyen is van :-))))))
Alfista2006-03-19 20:39:35 // 6891
OK!!! No de ilyet!!! :-)))
Xixo2006-03-19 20:38:09 // 6890
Szerintem akkor fikázd a Ferrarit, amikor bármelyik másik csapat annyi VB nyer zsinórban, mint az elmúlt években ők!!! Ez igaz MS-re is! (pedig igazából nem ő a kedvenc, hanem a FERRARI!!!)
GEORGE2006-03-19 20:33:03 // 6889
IC már csak ilyen furcsa gyerek! :-(
Valamikor nagyon megbántották a Ferrarisok valamivel, s azóta nem is kértek bocsit IC-től. / csúnya Ferrarisok ejnye bejnye :-( /
Ezért minden alkalmat megragad a fikázására.
Fogadd el ilyennek öt! :-)
Alfista2006-03-19 20:18:16 // 6888
Te ebben leled az örömöd?!
Sajnállak! :-(((
Satti2006-03-19 20:17:35 // 6887
A modern technika átka,hogy most ilyen vita van erről a szárnyproblémáról,mert úgye ha nem volna ennyi minikamera a gépeken,marhára nem lehetne látni,hogy mi,hogy csavarodik,vagy hajlik,vagy ilyesmi.Most még lehet rajta vitatkozni,a köv.futamtól,már úgyis megoldódik a dolog.
Inner Circle2006-03-19 20:02:52 // 6886
Én szurkoló vagyok, csak itt a tifosikat olyannyira nem érdeklik a tények, hogy kifejezetten jólesik időnként beledörgölni az orrukat a valóságba :D Érdekes, hogy nem azokat cseszteted, akik hetet-havat összehordanak a Ferrari dicsőségére, aztán ha valamit mögé kéne tenni, hogy ne csak fantasy legyen, akkor elfogy a tudomány... de hát lelked rajta, kinek mi esik jól :DDD
Inner Circle2006-03-19 20:01:32 // 6885
Nem a rezgésről van szó, hanem a deformációról. Az egyetlen autóról meg annyit, hogy gondolom te is láttad a belső kamera két összehasonlító képét a Ferrari első szárnyáról, fékezés és fullgáz közben, és a két állapot közötti 5cm különbséget...
mesa2006-03-19 19:59:24 // 6883
Mondd, te miért vagy nem szurkoló, hanem csak egy mezei antiferrarista ???
Neked miért jó, ha b.sztatják a Ferrarit ? Erre leled örömed, most komolyan kérdezem ! :)))
mesa2006-03-19 19:54:37 // 6882
Remélem valaki rögzítette mpeg fájlba a futamot !!!
Megmondom miért!
Egyetlen egy autó volt, aminek rezgett a hátsó szárnya, mert olyan flexibilis.
És ennek az autónak a hátsó szárnyára azt volt ráírva - már amennyit a rezgésből ki lehetett venni-, hogy Telefonica.
Aki a leghamarabb észreveszi a fingszagot, az az első számú gyanusított. :D
Szerintem a csigazabálók csalók.
Online tag
1
Vendég1
585
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...