Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Halesz2005-12-15 13:59:08 // 5281
És ehhez mit szóltok??? Kiszáll a Michelin a Forma-1-ből Index/MTI 2005. december 15., csütörtök 10:47 Amit már a nyáron valószínűnek tartottak, december közepén hivatalossá vált: a francia gumigyártó Michelin kivonul a Forma-1-ből. Jövőre még ellátja abroncsokkal az ügyfeleit, 2007-től viszont már nem. A döntés egyértelműen a Ferrarinak kedvez.
Vikk752005-12-15 00:04:06 // 5280
A másik hír amit ma olvastam és kicsit rossz érzéssel töltött el, hogy a Vodafone átmegy a Mclarenhez jövő évtől. Nem mintha Vodafone mániás lennék, de az évek alatt hozzá szoktam a Ferrari és a Voda közös reklámjaihoz, ráadásul mindkettőnek a piros a jelképe stb... Na mind1, mostmár tényleg lemegyek megnézem a vasat :P
Tom122005-12-11 17:10:27 // 5279
A Senna balesetet is láttam élőben, meg azóta "milliószor", de nekem azóta is az az érzésem, mintha hirtelen rosszul lett volna, vagy ilyesmi. Pl. nem ritkaság ilyen gyors kanyarokban /a "G"-k miatt/ a látáskiesés pár pillanatra, meg ilyesmi. Csak azért gondolom, mert egy ideig szépen elindult az íven, aztán, mintha "kikapcsolt" volna, ki jobbra... Az sincs kizárva, hogy ez volt az oka a balesetnek. Igaz, feltették a netre /még akkor/ Senna márciusi "szokásos" orvosi ellenőrzésének a kitűnő eredményeit, de más 300-nál egy kanyar közepén, meg más pl. otthon egy fotelben egy "uhh, hogy megszédültem" vérnyomásváltozás, amit nem lehet előre kimutatni... /sem utólag/
Tom122005-12-11 16:56:28 // 5278
Ratzenbergernél nem volt kétséges az ok, a kanyar előtt letört a hátsó szárnya...
SKrisz2005-11-27 19:49:50 // 5277
Hát igen. Az a hétvége valóban súlyos volt. Szombati edzés és a futam is "érdekesen" sikerült...
Tommi2005-11-27 19:37:33 // 5276
Igen, Ratzenberger asszem szombaton halt meg. Arról semmit nem tudok, hogy mi volt a baleset oka. Azt is valami titokzatos műszaki hiba okozta? Tudom ezt most szemét módon hangzik, de valahol érthető, hogy egy 3x világbajnok halála jobban megmaradt az emberekben és nagyobb hírverést kapott, mint egy kezdő, a Forma-1-et akkor éppen csak kóstolgató emberé, a média csak azt kapta fel. Ettől függetlenül ugyanannyi emlékezést érdemel. És ugye azon a fekete hétvégén Rubens is majdnem ottmaradt az egyik edzésen, de neki szerencséje volt.
SKrisz2005-11-27 19:31:09 // 5275
Itt is ez az igazság. Senna balesete esetében nem a baleset volt ennyire érdekes, hanem a balesetet szenvedő pilóta. Ott van pl. Ratzemberger (asszem így írják) uazon a hétvéégn halt meg ő is. A kutya nem foglalkozik már vele...
GEORGE2005-11-27 19:30:04 // 5274
Ezt a müsort láttam én is. Szerintem is alaposan körbejárták kiboncolgattaák a részleteket.....
Tommi2005-11-27 19:27:50 // 5273
Persze, ez is csak egy elmélet, de az eddigi műsorok vagy újságcikkek közül nekem eddig ez tűnt az egyik legalaposabbnak... Ez kb olyan, mint a Kennedy-gyilkosság. A Nemere István írt róla egy nagyon jó könyvet, ami számba vett minden rendelkezésre álló forrást, infót és abból összerakott egy valószínű magyarázatot, de majd csak az unokáink fogják megtudni mi újság, ugyanis 75 évre titkosították az összes iratot. Nem Senna esete volt az egyetlen rejtélyes baleset, gondoljatok vissza néhány korábbi versenyzőre, aki szintén furcsa módon lett baleset áldozata.
SKrisz2005-11-27 19:20:36 // 5272
Tényleg volt már ezer és egymillió elmélet a balesettel kapcsolatban, ez is lehet egy... Persze ez is hagy túl sok kérdőjelet is...
Viktor852005-11-27 19:18:32 // 5271
Ez az elfogadott FIA magyarázat, ezért a baleset után megszabták a min. hasmagasságot, és guminyomást.
Tommi2005-11-27 19:13:30 // 5270
Ja, jut eszembe: tegnap éjjel volt egy érdekes műsor a Nat. Geo.-n, Senna balesetét boncolgatták és mondtak néhány olyan dolgot, ami nekem új volt. Méterről méterre elemezték a történéseket és egy számomra egészen hihető elmélettel álltak elő, persze kérdés mennyi igaz belőle... Szóval: A rajtnál volt egy nagy baleset, ami miatt a Safety Car mögött kellett köröznie a mezőnynek (SC egy Opel Vectra!!! volt akkoriban :))) ). Aztán elengedték őket és a baleset a 7. körben történt. Előtte a célegyenesben látni lehetett, hogy szikrázik az autó, tehát leért az alja. Magyarázat: az SC mögött ugye lassan mennek a kocsik és lehűl a gumijuk, aminek következtében azok kicsit összezsugorodnak. Mivel a fenéklemez alapból is kb gyökkettő mm-re van az aszfalttól, a gumi hűlése miatt még lejjebb került a Williams hasa, ezért ért le. Ezért az nem tudta betölteni rendesen az úthoz ragasztó funkcióját, a kocsi alja elvesztette a rendes tapadását. A Tamburello előtt (a fekete doboz szerint) Senna satuféket nyomott, ellenkormányzott, mindent csinált, de a gép megindult hátulját már nem tudta megfogni. Az ominózus kormányösszekötő rúdról pedig azt mondta az egyik akkori Williams mérnök, hogy azokat eredetileg úgy tervezték, hogy legyen valamennyi holtjátéka fel-le és hosszirányban is, mivel a nagy igénybevétel, rezonancia, sok G erőhatás miatt erre szükség van. Tehát nem azért mozgott, mert hibás volt, hanem azért, mert ilyenre csinálták. Persze itt most egészen pici mozgásra gondoljatok, ne tornázós-kormányt nyakba vevős holtjátékra :) A fekete doboz szerint az utolsó pillanatig érte erőhatás a kormányt, Senna próbált kormányozni, tehát a baleset pillanatában nem volt eltörve, hanem annak következtében tört el. Összességében elég alaposan körbejárták a dolgot és arra jutottak, hogy az autó valamiért elvesztette a tapadást a célegyenes végénél és a Tamburelloba már úgy érkezett, mint egy darab vas, amivel már nem tudott túl sokmindent kezdeni Senna. A közvetlen ok pedig ugye az volt, hogy az a bizonyos rúd átszúrta a sisakot pont azon az icipici részen, ahol nem annyira precízen védi a fejet... :((( Tudom, most biztos mindenki meg fogja mondani a frankót a balesetről, sokmindent hallottunk már vele kapcsolatban, de nekem ez a tegnapi összefoglaló-elemző műsor volt a legvilágosabb, legérthetőbb és a rendelkezésre álló információk alapján szerintem nagy valószínűséggel akár így is történhetett a dolog.
Tommi2005-11-27 18:58:50 // 5269
Lauda egy-két éve vezetett egy McLaren-t, nem tudom már milyen apropóból meghívta őt a csapat. Ment pár kört, egész jó időket hozott össze, de aszonta neki ennyi elég volt, nem igazán ülne többet versenyautóba, öreg már hozzá :)
Viktor852005-11-15 15:43:06 // 5268
A nyáron volt egy veseműtéte, gondolom az orvosok féltik a kiszáradástól a versenyen.
zolee1452005-11-15 10:27:21 // 5267
akkoriban sokat agyaló-ötletelő konstruktőrök voltak, manapság meg szélcsatorna van.
Inner Circle2005-11-15 10:26:00 // 5266
Mekkora buli, hogy minden autó tök máshogy néz ki :-) Manapság ha átfestenék az autókat, csak a diehard rajongók vennék észre a különbségeket.
pb_2005-11-15 10:22:23 // 5265
Nem lenne rossz, de Piquet, és Rosberg is beszállhatna.
zolee1452005-11-15 09:52:52 // 5264
Tudom hogy kicsit OFF, de mégis kapcsolódik a témához. Ha valaki meg akarja figyelni a vasárnap látott pilótákat "természetes élőhelyükön" akkor feltétlenül próbálja ki az F1Challenge-hez készült F1Seven mod-ot. Íme egy kép:

Amúgy Brands Hatch-ben vagyunk, a rajt után.

Jut eszembe, Lauda nem akar beszállni jövőre? Talán még ő sem felejtett el vezetni.
Inner Circle2005-11-14 17:57:17 // 5263
Asszem pár éve meg is ismételték ezt a műsorszámot, már mindketten ősz hajjal vigyorogva öklöztek valahol :-)
Mike.2005-11-14 14:51:12 // 5262
Hát igen. Az évek megszépítenek mindent. :-) A versenyzők szidják egymást, kötekednek és pár év múlva egymás nyakába borulva ünnepelnek. Lásd vasárnap, GP masters futam után.
pb_2005-11-14 14:06:34 // 5261
A történet a képekhez: "Hockenheimban megfutotta a leggyorsabb kört és vezetett, amikor le akarta körözni a chilei Eliseo Salazart (ATS-Ford), aki azonban becsukta előtte a "kaput" és összeütköztek. Ekkor Piquet-n kitört latin temperamentuma és kipattanva az autójából elkezdte ököllel, lábbal ahol érte csépelni Salazart. A történetnek folytatása is volt: amikor Piquet magányosan bandukolt vissza a boxba az eset után, mellé ért egy furgon és a sofőr felajánlotta neki, hogy visszaviszi. Amikor azonban Nelson megtudta, hogy Salazar is az autóban ül, visszautasította. Újra fellángolt közöttük a vita, Salazar és a sofőr is kiszállt, hogy rendezzék a nézeteltérést. Ekkor Piquet fogta magát, beugrott a kocsiba és elhajtott vele, faképnél hagyva Salazart és a sofőrt is... Tíz évvel később egy BMW mérnök elárulta Nelsonnak, hogy azon a versenyen két körön belül amúgy is felmondta volna a motor a szolgálatot. Piquet erre azt mondta, hogy ezek szerint a lehető legjobb történt, ami csak történhetett, hiszen így a BMW legalább megmenekült egy lebőgéstől hazai pályáján. Azonnal fogta a telefont és felhívta Salazart, hogy elmesélje neki a sztorit és jót nevessenek együtt az egészen. " formula.hu
Inner Circle2005-11-14 13:42:39 // 5260
Áh, az ilyesminek hagyománya van az F1-ben. Montoya is pofánvágta a riportert, Rajkó lökdöste a pályabírókat, Senna meg... láthattuk. Lehet hogy csak a McLarenesek ilyenek? :-) Nem... íme Piquet és Salazar kulturált, visszafogott, úriemberekhez méltó társalgása a pálya mellett:



A témának megfelelő hangszereléssel:

Viktor852005-11-14 13:40:03 // 5259
1.Mansell 2.Senna, Fittipaldi ... 5654245. schumi:D
Mike.2005-11-14 13:35:52 // 5258
Nem a miérttel van a gond, hanem a hogyannal. :-)
Mike.2005-11-14 13:34:53 // 5257
Látom ezt írhattam volna neked is. :-)
Inner Circle2005-11-14 13:26:23 // 5256
Erre vártam, most már egyértelműen lódítasz :D Valahogy nem bírod beismerni, hogy egy fizikai inzultusra volt a válasz egy másik fizikai inzultus. (Amúgy nem istenítem Sennát, már csak azért sem, mert nekem Mansell mindig szimpatikusabb volt.)
Tom122005-11-14 13:23:44 // 5255
Mert csak "fekve férne rá"...:D Egyébként tetszik, aki akar, "ért" ebből is, nem kell bombasztikus 10 perces TVreklám...:)
Viktor852005-11-14 13:16:04 // 5254
Csak Ő életét adta egy sportágért, amit az utodók (nem a pilóták) tönkre tesznek ...
Mike.2005-11-14 13:14:23 // 5253
Hihetetlen, mennyire rácuppantál erre a témára, mert az általad bálványként imádott valakit, mertem kritizálni. A tény: agresszivan rugdosta, az indulás előtt őt figyelmeztető bírót. :-)
Inner Circle2005-11-14 12:53:25 // 5252
Hihetetlen, hogy mennyire rácuppantál arra, hogy "Merhasumicsinálná akkorbiztosanyáznál", amiről rajtad kívül senki sem beszél. Itten nem tippelgetünk és jósolgatunk, kérem, itten csak a szikár tények beszélnek. Rángatta és rúgták. Tagadod? :D
vivalfa2005-11-14 12:31:31 // 5251
Nem is reklámnak gondoltam, csak olyan jó nézni a többi márkanévvel egységben :-)
Viktor852005-11-14 12:13:47 // 5250
A Ferrarinak nincs szüksége reklámra. Furcsa lenne ha a Ferrarit v. Aston Martint reklámoznák:)
Mike.2005-11-14 11:42:55 // 5249
Érdekes amit Senna csinált az minden istenkirály, ha bárki más /főleg Shumi/ csinálja az mind szar. Hagyjuk már .... Amikor "szóltak" Sennának még nem ment az autó. Rángatta vagy nem, szerinted mit kellet volna csinálnia, simogatni és cukorkával lecsalogatni. :-)
zolee1452005-11-14 11:28:44 // 5248
úgy néz ki hogy csak ismételni tudnám az előttem szólókat: én is azt hittem, hogy városnézés lesz belőle, de szerencsére mindenkiből előjött a versenyző! Az jól látszott, hogy ők még abban a korban versenyeztek amikor a pályán dőltek el a dolgok, nem a boxban. Már várom a jövő évi sorozatot, remélhetőleg jön Prost is.
vivalfa2005-11-14 11:22:06 // 5247

Az ilyet miért nem rakják ki óriásplakátban? (forrás: Fiat Magyarország)
Inner Circle2005-11-14 07:54:10 // 5246
De bocsánat, most nem a szubjektív megítélésről beszélünk, ahhoz természetesen jogod van, hanem arról hogy a pályabíró nem csak SZÓLT neki ahogy te mondtad, hanem RÁNGATTA egy mozgó autón. Ez nem vélemény kérdése, ez tény :D Érdekes hogy Hakkinent 2001-ben senki nem akarta leszedni DC autójáról (Barcelonában), utána viszont pampogtak hogy bírságolnak meg megtiltják mert ez milyen veszélyes. Szerintem DC és Mika jobban tudják, hogy mennyire veszélyes - ez éppolyan idióta példája a fehérgalléros idióták karosszékből okoskodásának, mint az egész mai F1 :-( Aztán ugyanabban az évben Németországban MS a pálya mellől nézte a versenyt, Ralf nyert, aztán MS kiszaladt a pálya szélére boldogan mosolyogva és várta hogy az öcsi vegye fel, öcsi meg nem is lassított, otthagyta a bratyót mint Szent Pál az oláhokat. Az interjún kérdezték tőle, hogy "Te figyu, nem tűnt fel hogy valaki stoppolt?", választ: "Jaaa... há' azér' állt ott???" Ez valami kicsinyes testvéri bosszú lehetett, mert Májköl hatéves korában ellopta Ralf mecsbokszait :DDD
Inner Circle2005-11-14 07:49:57 // 5245
Tényleg, az élvezet 50%-át az adta, hogy az ember elképzelhette hogy a Moslék-Krampusz-satöbbi társaság most dühödten eszi a kefét :DDD Ennél már csak az lett volna jobb, ha úgy nézhetem hogy közben Max Moslék tölti nekem a hideg sört és Ecclestonescu tenyerébe köpöm a rágómat :D
Mike.2005-11-14 07:41:46 // 5244
Ez mind nézőpont kérdése. Szerintem nagyképü, bunkó viselkedés volt, szerinted pedig nem. :-) Ha mind ezt Shumi csinálja akkor bizony te is felháborodnál!? Érted, hogy mire akarok kilyukadni? :-)
Mike.2005-11-14 07:22:49 // 5243
"Kíváncsi leszek, hogy ha jövőre télleg beindul a 6 futamos "szezon", tuti többen nézik majd, mint az F1-et " És ezen esetleg majd elgondolkodnak, hogy valami nem oké náluk. Habár ez hiú ábránd, kaptak már ők jelzést és mégsem reagáltak rá jól.
Tommi2005-11-14 00:49:47 // 5242
Nekem is nagyon tetszett a verseny, eleinte azt hittem én is, hogy öreguras autózás lesz, de igaza volt a kommentátoroknak: pár kör után előjött belőlük a "régi versenyző" és hajtottak ezerrel, mintha legalábbis a vb-cím múlna ezen a futamon :))) Ellenkormány, egymásra mászás, ki-be bújás, nagggyon komoly volt :) Tetszett az egésznek a hangulata, nem az a steril, elzárt közeg volt, mint a Forma-1-ben, a végén mindenki összegyűlt a boxban, közös fotó, hülyéskedés. Szerintem mindenki jól érezte magát attól, hogy x év után újra sisakot vehetett fel és autóba ülhetett :) Külön pozitívum, hogy ezt a bulit az Ecclestone-Mosley-FIA kompániától függetlenül tudták összehozni. Kíváncsi leszek, hogy ha jövőre télleg beindul a 6 futamos "szezon", tuti többen nézik majd, mint az F1-et :)
Tom122005-11-13 16:46:44 // 5241
Örömmel látom, hogy nem csak nekem tetszett, úgy látszik, az "öregfiúknak" kell így a "háttérből" feldobni egy kicsit a F1-et... A TV-reklám ötlet nem is rossz, vigyázz, nehogy "ellopják".:)) Mansell-nek tényleg hiányzott az "imidzshez" a bajusz... Úgy látszik, nála ez fordítva van fiatal korában volt, most nincs.: )
feszti2005-11-13 16:43:43 // 5240
Köszike, sajni nem tudok mit kezdeni a DVD-vel :(
pb_2005-11-13 16:22:44 // 5239
Főleg Stuck manővere belső kamerából, WGnek is tetszett az a mutatvány.
Mike.2005-11-13 16:15:16 // 5238
Ezt a futamot nézve nekem is ez a véleményem. :-) Amikor meghírdették ezt a futamot, elsőre nem tettszett, sőt másodikra sem, de kellemesen csalódtam. Az első 10 kör a szokásos unalmas körözés, de ami utána történt ... Tettszett a mutatvány amit műveltek. A végén azt hittem, majd úgy kell kiszedni őket, de fitten ugráltak és örültek egymásnak. Az össz egészet nézve jó futam volt. Remélem jövőre is ilyen jókat látunk. :-)
Inner Circle2005-11-13 16:09:12 // 5237
Fú, olyan ellenkormányzások és test test elleni küzdelmek voltak, hogy még a kedvesem is nagyot nézett, pedig ő be van oltva autó ellen. A kedves nagypapák úgy osztották egymást a második felében, hogy azt hittem, pofozva rendezik le majd a nézeteltéréseiket Danner, Warwick, Stuck és a többiek a futam után a pálya mellett :DDD Az első tíz körben már elkönyveltem, hogy a papóktól már nem lehet nagy akciókat várni, aztán felgerjedt bennük a szittya vér! Nagy királyság volt! :-) (El is képzeltem, milyen jó kis TV-reklámot lehetne csinálni a sorozatnak. Úgy indulna, mint egy nyugdíj-takarékpénztár hirdetése: a mosolygó ősz öregúr rózsákat gondoz, újságot olvas, fogadja a látogató családod, megpuszilja az unokáit, megsimogatja a kutyákat, aztán a látogató család elmegy, ő integet utánuk, aztán amikor a sarok mögött eltűnik az autójuk, kinyitja az öltözőszekrényt, ott lóg az overall meg a sisak, kinyitja a garázsajtót, ott áll a Grand Prix Legends autó, és kiderül hogy az ősz nagypapa Emerson Fittipaldi... huhh, látom magam előtt! :-) ) A vidám fiesta-jelleg is nagyon tetszett, hogy még a dobogó előtt összejöttek egy közös fotóra, interjúzgattak, Johannson a pályáról egyből a lézengő közönség közé szaladt ki (semmi dupla vaskerítés meg hasonló lószarok, mint az F1-nél), még jó hogy le nem pacsizott velük. Tényleg, Johannson úgy hajította el a kormányt a kiesése után, hogy Hakkinen és Raikönnen is megirigyelhetné! :-) Ui: Mansell borbélya MONNYON LE!!! VISSZA A BAJUSZT, NIGEL!!!
Inner Circle2005-11-13 16:00:25 // 5236
"Most akkor mit kevertem össze mivel?" Te a "SZÓLÁS" és a "LERÁNGATÁS" fogalmát keverted össze. Éppen annyi különbség van köztük, mint a "VISSZASZÓLÁS" és a "LERÚGÁS" között. Nem tudom, érted-e, hogy mire akarok kilyukadni :D
Tom122005-11-13 15:08:35 // 5235
Ha kell, meg van DVD-n is. /edzés+futam/;-)
feszti2005-11-13 15:07:33 // 5234
Igen ők tényleg hiányoztak... :(( Sajni nem tudtam a futamot végignézni, de felvettem videora megnézem.
Tom122005-11-13 14:59:01 // 5233
Enyhén szólva...:)) Én a F1-ből is kitiltanám pl. a kipörgésgátlót /is/, aki nem tud menni nélküle, válasszon más foglalkozást...:)
Tom122005-11-13 14:56:39 // 5232
Egyébként nekem tetszett, jobb volt, mint amire számítottam. Azt hittem, majd "öregesen" vigyáznak egymásra, de szerencsére ez csak az első pár körben volt így.:) Ami azt illeti, innen már csak egy lépés lenne a mai versenyzőknek is egy ilyen sorozat, "maradi", egyforma autókkal, szerintem izgalmasabb lenne, mint egy "steril" F1... ...meg én is kipróbálnák egy ilyen gépet, de gondolom "amatőr futamok" nem lesznek.:))) Sok olyan fogást lehetett látni, ami a mai F1-ből már szinte kihalt. Ja és köszönet az RTLklubnak a közvetítésért, ugyanis még a műholdas adók sem közvetítették, vagy csak felvételről fogják. Jó kis vasárnap délutánt szereztek...:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak