GEORGE2005-09-12 11:38:59 // 4781
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁá
Lebuktam :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
joe752005-09-12 11:37:46 // 4780
Minden esetre a Michleines csapatok nagyon bíztak az esőgumijaikban már a verseny elött. Montoya szombati nyilatkozata is ezt támasztja alá, aki úgy nyilatkozott, hogy neki mindegy esik -e vagy sem, mert a Michlein esőgumijai is nagyon jók. De nem volt ez mindig így. Csak azóta eltelt némi idő.
ami egyébként szinte teljesen azonos a tavalyi gumiva
Kiváncsi lennék ezt honnan veszed???
Inner Circle2005-09-12 11:37:08 // 4779
2001-ben ment neki Brazíliában Montynak Verstappen az Arrows-zal, Ralfot asszem a szabadedzésen öklelték fel. A következő futamon Imolában a Williams-ek hátsó szárnyán a "BMW Power" helyett a "Keep your distance" felirat díszelgett :DDD
zolee1452005-09-12 11:35:10 // 4778
az a baj, hogy belelátok a gondolataidba Schumákkal kapcsolatban, és tudom, hogy ott mélyen, legbelül Te ezt komolyan gondoltad!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Inner Circle2005-09-12 11:35:04 // 4777
"Több mint egy éve nem volt esős verseny, ezalatt az egy év alatt a Michlein akármit is kitalálhatott, a Bridgestonnak viszon minden erejét energiáját a száraz gumik kifejlesztésére kellett fordítania."
Ugyan már, a Michelin talán nevetve és a szabaidejében fejlesztette ki a gumiját, ami egyébként szinte teljesen azonos a tavalyi gumival?
joe752005-09-12 11:35:00 // 4776
Nevezzük mert az is! :))
Nincs is ennél jobb példa mint az idióta zöldkártya rendszer. Miért van az hogy egy Trabantos jobban szennyezheti a környezetet mint egy modernebb nagyobb értékű autó?
Nem az van hoz húznak egy limitet és mindenkinek az alatt kell teljesíteni, hanem specifikálva van a kibocsájtható érték tipusra, motorra. És ha a Te autód 1 tizeddel fölötte teljesít már nem kap zöldkártyát, míg a Trabant 10X annyit kipufoghat és simán kap mert az Ő felső limitje 11X magasabb.
Ebben az esetben Montoyat is meg lehetett volna büntetni.
zolee1452005-09-12 11:33:23 // 4774
Braziliában volt hogy RS-t Barri torpedózta meg Montoyát meg egy Arrows, nem tudom ki vezette. Asszem ez egy futamon volt.
Inner Circle2005-09-12 11:33:16 // 4773
Nekem az a fura, hogy elvileg vétlen az egyik fél és akárkivel előfordulhat, gyakorlatilag viszont az ilyen balhékban rendszeresen benne van Montoya, Sato és akárhányszor nincs világverő gépe, MS is. Elvileg mindenkivel előfordulhatna, gyakorlatilag velük szokott, talán ez se véletlen :D
Fizesse ki a kárt a vétkes. A hétköznapokban is így van ez. :)
Amennyiben maga az autó tehet róla akkor igen, egyébként meg nevezzük diszkriminatívnak a kialakult helyzetet.
GEORGE2005-09-12 11:29:56 // 4770
Amúgy forditva!!! :-)))
Aki a 146-nak neki megy annak golyó, aki annak a köcsög miniszterelnöknek annak ejnye bejnye!! :-)
Hisz még csak nem is Alfa! :-)
Inner Circle2005-09-12 11:29:45 // 4769
Nem Pizzonia volt, aki 2003-ban Malajziában - még Webber csapattársaként a Jaguarnál - már egyszer letarola Montoyát (akinek ez még a VB címet illetően se volt mindegy)? Vagy Webbert tarolta le? Valami rettentő ocsmány dolgot csinált az első körben egy sikánban, az fix...
joe752005-09-12 11:29:41 // 4768
Az a baj, hogy ugye Pizzonia Montoya eseteről lemaradt a kamera. Csak a végeredményt láttuk. Hogy mi történt az ütközés elött azt nem. A Pályabírók a belső rendszerből jobban meg tudják itélni hogy melyik eset mennyire súlyos. Lehet hogy Montoya tett olyan menővert amivel megtréfálta Pizzoniát, így így lett baj. Legalábbis Pizzonia nyilatkozatából az derült ki, hogy Montoya mozgása a pályán arra engedte következtetni hogy el fogja engedni....
GEORGE2005-09-12 11:28:30 // 4767
Szerintem olvasd el mégegyszer, és a végén vannak ilyen jelek is :-))))
Ugylátom volt akinek ráharapott!!! :-)))))
Persze ha lehet igazságos itéleteket kell hozni de lehet benne volt ebben az itéletben hogy a másik elkövető csak tesztpilota!
Szerinted nem lehetséges??
Ebben igazad van de akkor miért ez a feltünően aránytalan büntetés?
joe752005-09-12 11:26:10 // 4765
Sajnos ez az életben is így van....Egy drága autóval elkövetett szabálytalanságért többre büntetnek, mint ha ugyan azt egy Trabantban csinálod.... Evvan.:(
A pályába épített fútőszáltól? :)))
Száradni nem tud, azonnal le is csapódik helyette a hüvös aszfaltra.
zolee1452005-09-12 11:25:48 // 4763
vagyis ha a traktoros nekimegy Gy Ferenc szolgálati autójának akkor a helyszínen lőjjék le, de George 146-osán büntetlenül átrongyolhat, hisz az egyik miniszterelnök a másik meg csak egy átlagpolgár. Ugye Te sem gondoltad komolyan hogy a hécceresvilágbajnok kilökése nem egyenértékű mondjuk Albers esetleges kilökésével? Bár sajna a FIA Veled ért egyet...
Ha egy alacsony fizetésű versenyző kilök valakit (most mindegy kit és milyen pozícióból) az kevesebb büntit érdemel mert nincs pénze? Na majd legközelebb ha megbüntetnek valamiért (szoktak) akkor majd fellebezek mert kevesebb a fizum. :)
joe752005-09-12 11:23:47 // 4760
Montoya ez esetben a leginkább peches. Pályafutása alatt most harmadszor löki ki lekörözött pilóta, ráadásúl mindig 1. 2. helyről....
Szar lehet.
Építhetnének neki kézi vezérlésű masinát. :)
zolee1452005-09-12 11:21:04 // 4758
nehéz okosnak lenni. alapvetően nem vagyok híve a -10-es büntinek, sem itt, sem pl a motorcserénél. a pályán erősorrendben kell a rajtrácsra állni és kész. A pénzbüntetés sem nagy cucc, és vissza sem adja Montoya, és Schumák pozícióját, vagy pontjait.
A másik oldala a dolognak, hogy pont azért rinyálunk mert nincs kűzdelem, de ha Satot vagy a többieket visszafogjuk valami nagy büntetéssel akkor nem is lesz. Persze az is igaz, hogy a pályán nincs helye az ámokfutásnak.
nincs mese, hátulra gallytörö rácsot kell felszerelni, így meggondolják milyen közel menjenek az üldözendő géphez, hisz csak a hátsó kocsi orra sérül, az autók hátulja nem lenne olyan sérülékeny, ráadásul kiküszöbölnénk a G. Villeneuve féle ráfutásos balaseteket is.
oké, ez utóbbi csak poén volt...:)))
joe752005-09-12 11:20:49 // 4757
Na hát ilyen páratartalom mellett borus időben mitől száradna a pálya? :)
92%-os volt a páratartalom.
joe752005-09-12 11:19:12 // 4755
Ahogy Pizzonia versenyét nézem ki tudja lesz-e következő versenye. :)) Amúgy nincs itt gond a pénzbüntivel, de mondjuk egy 20.000 $-os büntetés jobban ált volna neki. Azért ne feledjük, hogy Pizzonia nem egy magas fizetésű sztárversenyző, hanem egy tesztpilóta, így a fizetése valószínüleg nem túl magas. Főleg nem a zsugori Frank Williams-nél. :)
GEORGE2005-09-12 11:18:28 // 4754
:-DDDD te kis keményszívű bíróóó :-))))))
GEORGE2005-09-12 11:17:50 // 4753
Ha most beirnám, hogy...akkor csak a vita lenne:-) de inkább nem irom be, hogy Sumi akkora pilóta, hogy az ő kilökése simán megéri azt ő kilököjének, hogy 10-el hátrébb sorolják. :-))))
Na azt én sem értettem miért is lehetett cserélni? Biztonság miatt?
Némi rugalmasságot vihetnének a szabályokba. Pl. a következő versenyén -10 hely vagy egyszerűen vágják le a lábát. :)
joe752005-09-12 11:14:57 // 4750
A Szabályokról még a kommentáétorok se tudtak mindent. Számukra is akkor vált világossá hogy eső gumit cserélni lés tankolni lehet egyszerre amikor látták hogy ez így történik. Az időjárást elnézve pedig Spa-ban nem volt változékony időjárás. Hanem borús végig lógott az eső lába, a páratartalom mint egy esőerdőben, nem csoda hogy a pálya semmit sem száradt végig.
joe752005-09-12 11:12:04 // 4749
Minden bizonnyal. De egy 10 helyes hátrasorolás meg vagylagos. Mert ha elindúl akkor lehet érvényesíteni, ha nem indúl akkor meg nem lehet érvényesíteni. Sőt lehet hogy ha 10 helyes büntit kapna egyszerűen F.Williams pont ezért el sem indítaná a következő versenyen, hanem beültetne valaki mást, ha Heifeld nem tudna elindúlni Braziliában sem.
zolee1452005-09-12 11:10:07 // 4748
ha csak úgy esik az eső akkor talán, bár szerintem könnyebb autóval könnyebb esőben menni, sokkal könnyebb, de én konkrétan a változékony időjárásra gondoltam, oda nem jó sok benyával menni.
Amúgy ezt nem igazán vágom: oké, ha száraz az idő akkor nincs kerékcsere, ha esik akkor cserélhetnek is meg tankolhatnak is, de ha szárazat raknak fel eső után akkor már külön kell jönni benzinért?? ez így elég zavaros. lehet hogy ezért nem raktak fel a végén többekre száraz gumit, mert nem tankolhattak volna, és inkább kevés benzinnel gyorsan mentek, és cserélgették az átmeneti gumit? (pl Webber)
joe752005-09-12 11:02:49 // 4746
Azt azért ne feledd hogy Pizzonia beugró pilóta, és lehet hogy Braziliában nem is indúl. Így sokra nem mennének ha hátrasorolják, amikor el sem indul a versenyen.
joe752005-09-12 10:59:38 // 4745
Mindenki esőre gyúrt, így a nyerő taktika a minnél kevesebb kiállás. Mivel esőben közel nem autózák ki a teljesítményt, így jól megtankolva sem buknak sokat, legalábbis sokkal kevesebbet mint száraz pályán. És mivel a szabályosk szerint kerékcsere + tankolás nem megy egyszerre legalábbis száraz guminál, így mindenképp plussz kiállás kell ha száraz abroncsot tesznek fel.
zolee1452005-09-12 10:58:54 // 4744
ez vicc! aki Schumákot kilöki az -10 hely, aki Montoyát az -8000USD. azt tudjuk, hogy F1-es körökben a pénz nem igazán büntetés, szóval ez számomra vicc! Semmi nem indokolja, hogy Pizzonia kevesebb büntetést kapjon. A Sato féle esetnél MS rosszabb pozícióban volt, mint a kilökésekor Montoya a sebesség is kisebb volt, tehát elvileg a veszély is (oké, itt többen voltak a környezetükben) ráadásul MS és Sato körön belül voltak...mindegy, azért meghallgatnám az FIA illetékeseinek a magyarázatát.
vagy ez is olyasmi, mint az hogy MS-t vissza lehet tolni a pályára, de azonos szituációban Alonsót nem?
Webber 4 pit stop-al lett 4. RB is elég sokszor volt kint utoljára azért mert túlmelegedtek a gumijai így bukott egy helyet.
8000 dollárt ér ha kilökik a második helyezettet a meccsből. Röhely. 10 helyes büntetés már jobb de azt inkább Pizzoniának kellett volna kapnia.
SzJ2005-09-12 10:43:03 // 4741
Megbüntették a két kamikázét. Sato 10 helyes büntetést kapott, pizzonia meg 8000 dollárost. Be kellene vezetni a távolságtartásos büntetést. A többi versenyen nem mehetne csak az útca túloldalán, aki vétkezett.
zolee1452005-09-12 09:36:47 // 4740
ha én indultam volna a futamon akkor az ésszerűség keretei közt a lehető legtöbb tankolást választottam volna, hiszen a változó körülmények közt nincs értelme hosszú szakaszokra osztani a futamot, mert úgy nehéz gyorsan reagálni az időjárásra. Szerintem ezt a taktikát kavarta össze a SC. Persze a körülmények sem változtak annyira mint az várható volt, szóval kb be is buktam volna a taktikámat, de nehezen hiszem hogy sokan lettek volna "agyig" (ahogy P. László mondaná) tankolva. Mindegy, soha nem tudjuk meg...
zolee1452005-09-12 08:58:58 // 4739
na majd este újra lenyomom a belga nagydíjat, most töltöttem le a 2005-ös szezont! Majd kiderül mire elég a ferrari.:)))
joe752005-09-12 08:53:17 // 4738
Több mint egy éve nem volt esős verseny, ezalatt az egy év alatt a Michlein akármit is kitalálhatott, a Bridgestonnak viszon minden erejét energiáját a száraz gumik kifejlesztésére kellett fordítania.
Mindemellett nem ismerjük sajnos MS taktikáját, nem tudhatjuk mennyi üzemanyaggal indúlt, bár valószínüleg rendesen meg volt tankolva, és mire fogyni kezdett a nafta, ki is lökték. Volt az SC elött kb két kör amíg végig támadta Alonso-t.
zolee1452005-09-12 08:22:31 // 4737
logikus amit mondassz, de nehéz elhinni, hogy a Ferrarinak mindegy hogy 1 vagy 2 versenyképes autója rohangál a pályán. RB nem az utolsó 3-4 futamon tapasztalt fejlesztéseket fogja a BAR-hoz vinni, hanem ha van esze akkor az elmúlt néhány év csapatépítési tapasztalatát. Azzal többet ér a BAR, mintha lerajzol nekik valami kütyüt az F2005 aljáról.
Mike.2005-09-12 08:06:37 // 4736
Szerintem Sumi partiban volt Alonsoval. Elmenni biztos nem tudott volna, de most az is elég volt, hogy tudta tartani a lépést velük. Bari pedig nem kapja már meg ugyanazt a technikát. Nem vehet részt a gumi tesztelésen, nem láthatja az új fejlesztéseket, terveket. :-)
zolee1452005-09-12 07:53:05 // 4735
"No meg a Michleinnek is volt ideje fejleszteni az eső gumikat."
Ez kicsit megfoghatatlan. oké, nyilvánvaló, hogy fejlesztett a Michelin, de gondolom addig a japcsik sem ücsörögtek, és esőgumik terén jókora elnyük volt. Ha csak ugyanolyan jó a bridgeston, nem klasszisokkal jobb, mint amit eddig ugye tapasztalhattunk akkor is ki kellett volna jönni a világverő Ferrari tempóelőnyének. Eddig azt olvastam itt, hogy a Ferrari istencsászár, csak a gumi szar. Az esőgumi, vagy a hétvégén használ átmeneti gumi viszont a Michelinnél elég gatya - legalábbis eddig az volt. Ha a ferrari a legjobb, a Bridgestone meg legalább annyira jó mint a Michelin akkor tegnap RB nyeri a futamot, de szerintem Rajkó nyerte.:))
MS-t az első néhány kanyarban láttam támadási pozícióban, utána szépen kapta a tizedeket - századokat. oké, ez nem sok, de Alonso sem volt túl versenyképes a hétvégén.
joe752005-09-12 07:36:19 // 4734
számomra - bebizonyosodott: a ferrarinál nem csak gumiprobléma van. esőben mindig jobb volt a Bridgestone, de most amíg ment Schumák addig sem nyújtott maradandót,
Az sem zavar mellékesen hogy a CS bejöveteléig MS 1 mp.-en belül volt Alonso-hoz? Sőt támadási pozicióban is volt? Sajnos a Ferrari taktikáját nem ismertük, de valószínű hogy jól meg volt pakolva benzinnel, mert az elején 2.5 mp hátrányból jött föl Alonsóra pár kör alatt. A SC nem jött túl jól neki.
Főleg Sato miatt. Amúgy MS és a Bridgestone esőben jók, itt meg épp csak kissé vizes volt a pálya , ami folyamatosan száradt. No meg a Michleinnek is volt ideje fejleszteni az eső gumikat.
Mike.2005-09-12 07:33:19 // 4733
Kivétel amikor hirtelen lefékez az elől haladó, kivétel amikor ráhúz az előzni szándékozóra stb. :-)
zolee1452005-09-12 07:28:11 // 4732
én is azt mondtam, ezért gondolom úgy, hogy egy kalap alá kell venni az ütközéseket, mert az esetek 99%-ában a hátul haladó a barom.