Fórum >> Egyebek >> Forma-1

joe752005-09-05 11:19:29 // 4331
Gondolom akkora van mint a kisújja. :))
joe752005-09-05 11:18:01 // 4330
De itt nem megy külön. A VB-hez jó pilóta és jó autó is kell. (No meg jó gumi, de az legyen az autó részeként az autó kategóriája ) Alonsó elég jó pilóta ahhoz, hogy Vb legyen. Ehhez kell az is hogy az ellenfelek hibázzanak. Ha mindig a legjobb pilóta lenne a legjobb autóban akkor 94 óta mindig MS lenne a VB. És ebből csak 3-4 VB címet szerzett volna a Ferrarinál.
SKrisz2005-09-05 11:15:44 // 4329
Szerinted van akkora, hogy azt érdemes legyen, országvilágnak mutogatnia?:PPPPPP
Mike.2005-09-05 11:13:57 // 4328
Ezt Rainak kellene mondani a motor építésre vagy autó beállításra. Bocsi jó ez de az ember néha téved. :-)
joe752005-09-05 11:13:38 // 4327
Vagy kidobja a farkát. Az közelebb van mint a lába újja! :)))
SKrisz2005-09-05 11:10:03 // 4326
Azé' mekkora szerencséje van még ebben is! Gonodljunk bele, ha Schumák szériát játszik és mondjuk megvan a 11. futamgyőzelem... Na azt hogyan mutatja? Leveszi a cipőt és kidugja a kislábujját cocpitből a keze mellé?:DDDD
joe752005-09-05 11:09:38 // 4325
Legyen igazad! És nyerjen a Scuderia 2006-ban jó sok futamot! :)
Mike.2005-09-05 11:09:31 // 4324
Pl. meg a Ferrari gumija és Monty és Fisico
Mike.2005-09-05 11:07:26 // 4323
5 mp különbséggel ugyanazt írtuk. :)))
joe752005-09-05 11:07:24 // 4322
De ez egy futam az idei idényből! ne ez alapján itáljük meg számos győzelme ellenére. Még a legjobbak is hibáznak néha, Ők is csak emberek.
SKrisz2005-09-05 11:06:23 // 4321
Többiek = Raikönen ? Mert akkor igencsak kellett hozzá!:)
SKrisz2005-09-05 11:05:08 // 4320
Ez nem is lehet kérdés. Mindenestre ha van esze a Ferrrarinak, akkor az idei VB-t lesz@rja (oly mindegy, hogy 3 vagy 4. lesz a csapatsorrendben) és semmi másra nem öszpontosít, mint az F2006-ra!:)
Mike.2005-09-05 11:03:43 // 4319
Kanada nagydíj, ordítozás a rádióba:"mit csináljak itt van elöttem fisico" +2 kör, fal, KO. = ésszel versenyzés? Jó, jó azért tett is valamit, hogy idáig eljutott, de kellet a többiek betlije is. :-))
SKrisz2005-09-05 11:03:38 // 4318
Az, hogy megérdemli-e vagy sem, borzasztó szubjektív dolog, mindenestre azért az idei nyerésben (mert szvsz nyugodtan kijelenthetjük, hogy nyert) nem kis %-ban játszik szerepet a szerencse. Ettől függetlenül nem lehet azt állítani, hogy teljsen érdemteleül szerzi meg a VB címet...
joe752005-09-05 11:02:46 // 4317
Tudod hogy ez csak egy Teszt volt. Parasztvakítás semmi több. Ha lehetne ezeknek hinni, akkor 2000 óta a McLaren minden évben VB lett volna, de az MP4-18 óta tutira, és a BAR lenne minden évben a második.:) Szvsz Jövő márciusig vakon leszünk az erőviszonyokat illetően.
SKrisz2005-09-05 10:56:53 // 4316
Nem arról volt szó, hogy a Ferrari csomagja kifejezetten használható? Motor, elektronika, aerodinamika... Gumikról egyenlőre ne beszéljünk...
joe752005-09-05 10:52:50 // 4315
Alonso nagyon jó. Fiatal kora, latin temperamentuma ellenére, gyors, következetes, és már most tud ésszel versenyezni. Ebben némiképp emlékeztet MS-re. Egyszerűen a saját, és autója megbízhatósága, valamint az hogy emellett nagyon gyors is, teszi lehetővé hogy VB-t nyerjen. Szerintem megérdemli.
joe752005-09-05 10:49:16 // 4314
Állítólag a legnagyobb baj, hogy a 20000/min fordulat felett jelentkező vibrációval nem tudnak mit kezdeni a csapatok. Aki elösször oldja meg ezt a problémát az nyerő lehet jövőre...
SKrisz2005-09-05 10:45:36 // 4313
Hát ezt én így nem merném megbecsülni előre. Mindenesetre eddig az idióta gumiszabály kivételével bármit szigorítottak, mindig gyorsabb lett az F1. Meglátjuk mit hoz az új V8 korszak...
Mike.2005-09-05 10:45:27 // 4312
Alonso, más hibáit kihasználva jutott el idáig. Nem vitatom,hogy jó pilóta, de 3-4 sokkal jobb van nála és még 2-3 hasonló képességű. :-)
joe752005-09-05 10:42:47 // 4311
A diffuzor szerepe a gyors kanyarokban ill az egyenesekben számottevő, mondjuk amikor hiretelen kell 200km/h-t lassítani, nem árt ha tapad.A lassabb kanyarokban lényegesen kissebb a szerepe,- ott a gumik számítanak inkább,- vagy nincs is.
joe752005-09-05 10:39:44 // 4310
No meg a kissebb motorméret miatt a hátsó rész aerodinamikailag jobban alakíthatóvá válik. Összeségében szvsz, 2-3 mp-nél nem lesznek lassabbak körönként az ideihez képest.
Inner Circle2005-09-05 10:39:14 // 4309
"Konklúzió: Mergának le kéne lépni és csak a McLarenre bízni a motorépítést..." A McLaren soha az életben nem épített még motort :D
Inner Circle2005-09-05 10:38:35 // 4308
"Látszott hogy Barrika vagy MS a célegyenes ben hogy mászik Sato-ra, vagy Trullira, vagyis egyenesekben sokkal gyorsabbak voltak. Viszont a Parabolikában mindig lemaradtak annyira hogy képtelenek volnak előzni." Rubinnyó azt mondta, alacsony leszorítóerővel mentek (ez egyben magyarázat MS kiváló csúcssebességére is), viszont emiatt a kanyarban teljesen elvesztették a tapadást (már a szélárnyékban is). Jut eszembe, a leszorítóerő nagy részét ugye a diffúzor adja - azon vajon lehet állítani? Mert a szárnyakat összevissza állítgatják futamról futamra, viszont a diffúzor az csak úgy van és kész?
Inner Circle2005-09-05 10:35:44 // 4307
"azért ezen a kerékcsere-szabályon tényleg változtani kéne, ha nem akarjuk, hogy Sumi is úgy végezze, mint Senna..." Legkorábban 2007-től lehet egy gumiszállító, és van rá némi esély hogy a Michelin jövő év végén tényleg visszavonul (ezért is menekülnek onnan a csapatok, jövőre a hírek szerint sokkal több BS-es lesz). És ha egy gumiszállító lesz, akkor nincsen reális ok amiért megtartanák ezt az idióta kerékcsere-szabályt.
Inner Circle2005-09-05 10:34:00 // 4306
"Számomra rejtély a török nagydíjon a Williamas-ek defektjei is. " Nemcsak számodra, még a Williams meg a Michelin se nagyon tudja hogy mi történt.
SKrisz2005-09-05 10:33:56 // 4305
De azzal legalább lehet "játszani", hogy mindig az épp aktuálisan kellő elyre lehessen rakni... Ez is valami...
Inner Circle2005-09-05 10:32:30 // 4304
"Hát igen ha így nézzük eme Ferraris teljesítményt / 2-es győzelmet/ az idén nem sikerült a mergának produkálnia :-))))))" Senki másnak sem, csak 1-3 meg 2-3 leosztások voltak.
Inner Circle2005-09-05 10:31:56 // 4303
"Rai is próbálta ezt . Neki nem jött be. :-)" Csak a külsőségek hasonlítanak, mármint hogy egy McLaren üget sántán a cél felé, de Rajkónak nem a gumija szállt el, hanem a sérült gumi okozta rezonancia rázta szét a felfüggesztést - maga a gumi még bírta volna. Akkor tényleg az új gumiszabály okozta a problémát, mert a kockásra fékezett gumit simán kicserélték volna a második tankolásnál és nem lett volna crash, most viszont Monty gumija egyszerűen elkopott, mert elérte az élettartama végét. Ha idén is lenne gumicsere, akkor olyan gumin ment volna ami csak 20 körre terveztek és a végére az is ugyanígy elkophatott volna - ezt annyira nem befolyásolja a gumiszabály, mint Rajkó balszerencséjét.
Inner Circle2005-09-05 10:26:00 // 4302
Ja, de az összsúly asszem marad (így a könnyebb motor miatt még több lesz a ballaszt).
joe752005-09-05 10:25:46 // 4301
Szerintem az idei USA nagydíjra mindenki fog! :)
Inner Circle2005-09-05 10:25:34 // 4300
"Jövőre a két henger levágása érinti a lökettérfogatot? Vagy marad a 3.0?" 2.4
Mike.2005-09-05 10:24:00 // 4299
A mai világ már csak ilyen. Az eredmény a fontos. Rengeteg csúnya dolog volt már az F1 -ben és sokan nem emlékeznek már rá. :-)))
Inner Circle2005-09-05 10:20:37 // 4298
"Amióta én F1-et nézek, asszem az idei az első vb cím, amit nem a legjobb kvalitású, tudású ember kap meg, hanem egyszerűen mákja van." Hát a fene tudja, csak az elmúlt 10 évet nézve Damon Hill se volt egy Senna, Villeneuve-nek fölényesen kellett volna nyernie '97-ben de éppen csak sikerült, Hakkinen is esett-kelt 1999-ben, Coulthard pedig remekül ment 2001-ben, egész addig amíg félúton be nem vezették a TC-t és innentől kezdve a Mercik legtöbbször el se jöttek a rajtrácsról... Alonso alá remek autót tettek már az első futamtól, ugyanezt a McLaren nem tette meg, szerintem ez nem szerencse, egyszerűen a Renault jobb autó, mint a Meki (még ha az most gyorsabb is).
Mike.2005-09-05 10:19:41 // 4297
Van olyan amikor az érzéseim tévednek! Vagy nem? :-)
joe752005-09-05 10:19:25 // 4296
Az a Futam az F-1 szégyene volt, senki sem lehet rá büszke, még az sem aki megnyerte.
Mike.2005-09-05 10:17:16 // 4295
hihihi hahaha :-))))
Mike.2005-09-05 10:16:33 // 4294
Csak ne hagyjuk az USA nagydíjat. Kettős győzelmet a Merci sem tudott produkálni. :-))))
joe752005-09-05 10:14:50 // 4293
A lepényhal elösször, a reményhal meg utoljára! :))
Mike.2005-09-05 10:13:20 // 4292
Én már az idén nem bízom semmiben és senkiben. Inkább érjen majd kellemes meglepi. :-)))
Inner Circle2005-09-05 10:12:04 // 4291
A hiba az Ön készülékében van :P
joe752005-09-05 10:11:09 // 4290
Hát legutóbb amikor esős futam volt mindenki azt nyilatkozta, hogy a Bridge esőgumijai jobbak mint a Michlein gumijai. Persze azóta rengeteg idő eltelt az idén meg még nem volt mód éles bevetésre. De Spa-ban mindig benne van az esős futam lehetősége. Szarabb már nem lehet, max. az eső sem segít, de ez az egyetlen reális esély az idei futamgyőzelemre. USA-t hagyjuk....
Mike.2005-09-05 10:05:04 // 4289
És akkor majd bebizonyosodik, hogy a Bridgestone esőben is szar! :-)
joe752005-09-05 08:35:27 // 4288
Talán sokkal jobban is mint akarták..... Remélem Spa-ban összejön végre egy jó kis esős futam. Nem is emléxem mikor volt utoljára ilyen.
joe752005-09-05 08:34:04 // 4287
Mutattak jó pár belső kamerás képet a futram elején amikor Button, Sato, Barrichello, Trulli, MS, Fisco vonatoztak. Látszott hogy Barrika vagy MS a célegyenes ben hogy mászik Sato-ra, vagy Trullira, vagyis egyenesekben sokkal gyorsabbak voltak. Viszont a Parabolikában mindig lemaradtak annyira hogy képtelenek volnak előzni. Jean Todt nyilatkozatában is a tapadás hiányát említette, valamint a Bridgestone hiányosságaira célzott.
Mike.2005-09-05 08:30:51 // 4286
Végül is a szabálymódosítással célt értek, mert megfogták vele a Ferrarit.:-)))
Mike.2005-09-05 08:27:45 // 4285
100 hsz-ból 70-80 a gumiról szól. Elvileg az is F1 része, de én nem ezért kedveltem, kedvelem ezt a sportot. Régen nem voltak ilyen hülye szabályok mint az idén. :-(
joe752005-09-05 08:03:05 // 4284
2003-ban is volt a Bridgeston-nak egy hullámvölgye. Igaz sokkal kissebb mint idén. Mindenki emléxik a 2003-as magyar nagydíjra amikor MS kört kapott Alonsotól. Majd Monzában viszaadta. Az autó ugyan az volt a Gumik viszon új fejlesztésüek, amiket ott vetettek be elösször. Az idén sajnos nem tudnak újítani, sőt inkább romlanak az eredmények.
joe752005-09-05 07:57:51 // 4283
Valahol jogos is. Hiszen csapatok dollár tíz ill. százmilliókat költenek arra hogy a legjobbak legyenek, és mindez a semmivé válik mert a gumik olyanok amilyenek...Az F-1 azért életképes, mert népszerűsége a szurkolók fanatizmusa életben tartja. De ha az jön le hogy bármely csapat a legjobb is beszívhat egy idényt a gumik miatt akkor a szurkolók zsörtölődnek. Ha visszanézünk a Good Year időszakra, a versenyek jók voltak, az autók a pilóták teljkesítménye alapján jöttek az eredmények. Az F-1 az autókról és a pilótákról szólt. Ma meg a hírek jelentős részre a gumikról szól. Nincs ez így jól.
Mike.2005-09-05 07:19:52 // 4282
Úgy látom az F1 már csak a gumiról szól. Sajnos. :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak