bubble2005-04-26 13:58:26 // 681
Zolee
csak néhány példa:
megtiltották az edzésekre külön épített motor használatát.
A ferrari köztudottan használt ilyet, valószínűleg mások is, persze nem sokan, bár kétlem, hogy akát Jordan, akár a Minardi, akár még a szépemlékű Jaguár megengedhette volna magának ezt a luxust.
Jött a két hétvégés motor: azért mert köztudottan a Ferrari volt, aki minden versenyre másikat hajított a gépbe. A kisebb csapatok ezt sem engedhették meg magunak.
gumicsere kilőve: volt olyan taktijája RBnek, hogy akár négyszer is kihívta MS-t a pályáról mégis megvert mindenkit.
rajtautomatika kitiltása, szervo használata = legyen minél nehezebb a versenyzőknek, mert véleményük szerint Schuminak baromira magától megy a gép, alig tesz valamit verseny alatt.
Leszorítóerő korlátozása, mivel a Ferrarinak atompontosan jól működött ellenben másokéval.
Az időmérők megváltoztatása is kizárólag a Ferrari hátrányára szerettek volna lenni.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ennél jóval több, sokszor aprónak tűnő dolgokkal próbálták "KIEGYENLÍTENI" a versenyt!
Apacs2005-04-26 13:56:18 // 680
Részben igazad van, de nem hiszem, hogy minden előzés törött autóval záródna és azt sem hiszem, hogy valaki azért fogja megkedvelni az F1-et mert a boxban x megverte y-t és ez deizgalmas volt.
És ha a szemét pénz oldalát nézzük a dolognak akkor a legtöbb kereskedelmi csatornán akkor látsz F1-et ha törés van. Ezáltal reklámértéke is akkor van a dolognak.
Egyenlő feltételek között mindig lesznek erősebbek és gyengébbek, egyenlőtlen feltételek között pedig pláne.
bubble2005-04-26 13:49:24 // 678
Biza szinte mindegyiket. És ők finomabban fogalmaztak, ahogy már előttem a kolléga válaszolt neked.
Ja, csak ott baxták el, hogy nem számoltak a Ferrarival. Azt hitték ha változtatnak majd a Ferrari kivételével mindenki alkalmazkodni fog? Ez nem a tipikus XOR.
zolee1452005-04-26 13:48:13 // 676
én komolyan kérdeztem, mert sztem egyiket sem, és ahogy nézegettem a változtatásokat nem találtam olyat...
mint lentebb írtam, minél szűkebb korlátok közé terelik az F1-et annál jobban nő a szakadék, mert a gazdag csapatok úgyis megoldják, a kicsik viszont lemaradnak, mégjobban.
a szabályokat az izgalmasabb versenyek miatt hozzák, csak rossz útra léptek, de ezt nem beismerik hanem inkább presztízsből végigjárják...
ha egy futamos gumi van, akkor a tankolást sem engedném, mert ez így az előzés ellen van. Egy kifékezés (nem elfékezés) sokat elvesz a gumiból, és minek ha majd a tankolásnál úgyis elé kerül???
csökkentik a diffúzor méretét! minek??? be kell tiltani! ott a szárny, az majd adja a leszorító erőt...és a szélárnyékot:)
2 hétvégés motor...nehogymá' 12000-nél többet forogjon, még valaki gyorsan menne...:)
Beteszel egy autót és kiveszel egy töröttet. Hol itt a biznisz? Ja, lehet, hogy börnivel megállapodtak?
Asszongya a Ross: Te, börni összetörök neked egy autót tegyél rá 10%-ot és fizesd vissza nekem.
Asszongya a Flavio: Te, börni tudod mit összetörünk neked két autót és vissza fizetsz nekünk plusszba 10%-ot.
Asszongya Jean: Te, börni összetörünk neked két autót visszafizeted az autót meg még egyet, hogy ilyen balf@szok legyünk (mert egyébként minket kirúgnak).
Asszongya Luca: Te, börni összetörünk neked két autót, kirúgom a személyzetet és még fizetsz is érte. Na jó biznisz, nem?
Na neeeeeeeeee máááááá. Ellenben ha a hit mindig megmarad a nézőkben akkor el is fognak menni megnézni, arról nem is beszélve, hogy a szurkolók nagy része a Ferrari miatt megy ki.
Tom122005-04-26 13:40:43 // 674
Mindet. ...na jó, csak vicc volt, de az igaz, hogy azt hangoztatták, hogy azért kellenek, hogy a mezőny "kiegyenlítettebb" legyen, azt meg tudjuk, ki lógott ki a sorból, tehát valahogy "Hőőőő"-t kellett vezényelni a Cavallino-knak.:-))
zolee1452005-04-26 13:29:53 // 673
melyik szabályt hozták a Ferrari ellen???
Apacs2005-04-26 13:27:24 // 672
Előzés=igen sok millió néző=még több lóvé a szponzoroktól=a sportág életbentartása (autóversenyröl beszélünk nem?) Abba azért gondoljuk bele, ha Schumi belemegy Alonsóval egy kockázatosba és mind2-en kiesnek akkor Schuminak 2 pontal kevesebbet kell ledolgoznia mint most....de természetesen hosszú még az idény....azért legyen előzés is...
Tom122005-04-26 13:27:17 // 671
Ez mára így alakult. A komolyabb taktikázást a F1-ben a "szakértők" szerint Niki Lauda kezdte el /pont a Ferrarinál :-)/.
Időnként villant vmit a versenyzős jelenéből és a Hungaroring vezetői székéből amit tényleg nem lehet máshonnan megtudni. Tehetné ezt sűrűbben is.
előzés = igen nagy kockázat = sok sok dollár millió a kukába stb stb. Ezek után én sem előzgetnék ha nem muszály.
Sokkal egyszerűbb az íróasztal mellett és a boxban eldönteni a csatát.
bubble2005-04-26 13:18:40 // 668
A szabályokat manapság azért hozzák, hogy minél hátrányosabb helyzetbe kerüljön a Ferrari, mert unják az egyeduralmat. Ezt valahol értem, sőt még el is fogadom.
Természetesen nagyon szeretek előzést és jó harcot nézni az F1-ben, de mára inkább a taktika a domináns nem a látványosság.
A másik "nemlehetelőzni" pálya Monaco lesz! :))
Húúúúúú Ti aztán termeltetek reggel óta, igaz egy része a vezmod körül forgott.
RossB tényleg zseniálisat alakított a kerékcserekor. Ettől jobbak Ők mint a többiek valahogy mindig adódik egy-egy mozzanat, ötlet amit korábban senki nem alkalmazott. Szerencsére általában ötlet alkotók és nem lopkodók. Ott van a kasztni pl. az F2004 GA volt az első ahol a mostani formát alkalmazták és azóta a rönó, mekláren stb is alkalmazza. Az ütőkártya pedig a gumi lehet, sokkal könnyebb egy csapatnak fejleszteni mint sok másnak pléna úgy, hogy a Ferrari egyedül több teszt km-t fut mint az összes többi. A tototya már gondokozik a teszt egyezmény felrúgásán. Na, ki is nevet a végén ... mire a többiek erre rájönnek a Ferrari ismét fényévnyire lesz mindekitől majd jön egy újabb szabálymódosítás. Egy kicsit olyan ez mint a súly többlet a WTCC-n, aki jó azt büntetik itt nem súlyokkal hanem újabb és újabb szabályokkal..... de ettől még lényegében nem változik semmi.
Apacs2005-04-26 13:05:01 // 666
Nem hiszem , hogy a szabályokat azért hozzák, hogy ne lássunk előzést. A FIA évek óta a több előzésért harcol, de kevés sikerrel. Én pár évvel ezelött meg voltam róla győződve, hogy az F1 jövője a fordulatszám játaszadozások miatt meg van mentve, (mint a 80-as évek közepén a turbónyomás szabályozása) de sajnos nem ezt látni. Nem hiszem, hogy lenne olyan ember a földön aki autóversenyben nem akar előzést látni! Meglátjuk az év többi részében és reménykedünk abban, hogy ez egy "nemlehetelőzni" pálya volt....
Tom122005-04-26 13:02:53 // 665
Így van.;) Enzo elég konzervatív volt ebből a szempontból. Az utolsó pillanatig hitt a jól bavált, régi módszerekben. Pl. egy korabeli kijelentése:" Az aerodinamika azoknak a tudománya, akik nem tudnak rendes motort építeni."
zolee1452005-04-26 12:58:06 // 664
RB, nagy taktikus, és fejszámoló, de ha megfigyelted vagy 3-4 körön keresztül kint voltak, és JB nem azonnal jött ki, szóval akkor tankolt a BAR amikor elfogyott a 95-ös ólommentes:)))
én nem szeretem a hidegvért! Tessék előzni!!!!!:)))))))
Börnivel majd az embereim fognak beszélni!;)
Tom122005-04-26 12:56:48 // 663
Palik legalább hangulatot teremt, ha néha "érdekes" dolgokat is beszél. Az a dolga. Láttam egy - két F1-es közvetítést valami lengyel, meg szlovák "előadásban", na az aztán igazi altató mese volt, még a legizgalmasabb pillanatokban sem zökkent ki a bemondó a "tempójából"... Szerintem az osztrákok Heinz Prüller-je, aki ért is hozzá /mióta az eszemet tudom - kb. 1970-től nézem a versenyeket 93-tól meg rögzítem- ő közvetít az ORF-nek/, meg a szövege is "pont jó". A már klasszikussá vált:"Hujjjj, das ist eine böse unfall" beszólása már szállóigévé vált itt a környéken.:))
Kár, hogy csak németül közvetít.
zolee1452005-04-26 12:54:12 // 662
még egy érdekeség, bár biztos sokan tudják: a Mclaren csinálta az első kevlár vázat, amit a Hercules-nél gyártatott, ez a név az űrhajózásban elég ismert...:)
bubble2005-04-26 12:49:51 // 661
Zolee
Ez ügyben esetleg vedd fel a kontaktust az Öreg Börnivel! :)))
Egyébként a taktikázás is lehet izgalmas. Olyan bravúrokat iszonyatosan tudok értékelni, mint ahogy RB kiparancsolta a szerelőgárdát és ezzel a Renault csapatot teljesen átverte. Kinek jutna eszébe egy ilyen túl egyszerű, szabályokat át nem hágó beetetés? És számtalan brilliáns megoldás fűződik a nevéhez.
Azonkívül MS páratlan hidegvérét és előre látását irigylem. Kinek lenne idegzete Alonso mögött óvatosan autózni és védeni így a második helyért járó pontokat. Én például az adrenalinfröccs hatására simán kilöktem volna az első kanyarban. De azt hiszem éppen ezért nincs sehol Sato és Montoya. Belőlük pont ez hiányzik. Mennek mint a barmok akkor is, ha jobban járnának némi önuralommal. Látványos, de a végén nem jár pont a kiesésükért.
zolee1452005-04-26 12:47:47 // 660
egy kis Palik:
a klasszikus: hovatűntdémonhill?!?!?
Kanada: hogy ment el villnöv, hogy ment el villnöv??? ...hát sehogy!
egy többkörös 5-ös vonatozás után: az izgalom a tetőfokára hágott...de nem történt semmi!
sokszor hallottuk már: tojja le..tojja le!!! (természetesen tolja, nem pedig a madár féle anyagcserefolyamat:) )
még egy: ...forma 1-es személygépjármű verseny...
hehe, reggelig folytathatnám a sort, és talán még akkor sem sikerülne sikeresen abszolválnom a feladatot (abszolválnom...érted?!)
:)
zolee1452005-04-26 12:38:44 // 659
most elkeserítettél! azt mondod, hogy ne nézzem a kedvenc sportomat!:)
nem akarok mást nézni! F1-et akarok, de jó, látványos, izgalmas F1-et!
én is bírom Palikot, a maga módján szórakoztató, bár ha a barátnőm játszaná ennyire túl az orgazmust lehet hogy elgondolkodnék "mit csináltam rosszul" témakörben:DDD
a negatív csúcs Crazy Jenő, és Dávid Sándor...
bubble2005-04-26 12:33:34 // 658
Zolee 145
Nem tudom húsz évvel ezelőtt milyen volt a forma1, mert akkoriban nem figyeltem. (Amikor én még kislány voltam...) :)
De azt gondolom, hogy azóta csakúgy, mint a szabályok és autók átalakult az egész száguldó cirkusz.
Nem a látvány a fontos ebben a versenyben, hanem a taktika, stratégia. Ettől izgalmas és nem a látványos autózástól. Persze ha van izgalmas előzés vagy manőver az hab a tortán. Ezért írtam, hogy ha látványos autózást akarsz látni, azt nem az F1-től kell várnod!
Abban valószínűleg Palik sem tévedett, hogy inkább a repüléstechnkához van nagyobb köze az F1-nek, mint az utcai autózáshoz.
A hétköznapi autókban köztudottan a rally-ból származó megoldásokat veszik át.
Egyébként pedig én bírom a Palik baromságait, mert legalább jót szórakozom. Amikor Gyulusom és WéGé kommentál, hát.... azt nagyon nem csípem.
Bocs WéGé!!! :)
zolee1452005-04-26 12:31:41 // 657
OFF csak a szokásos: megkímélt autó hölgytulajdonostól...no comment! A fórum hölgy tagjai persze kivételek, és nem udvariasságból, hanem azért mert aki itt van az szerintem mindenki lehetőségeihez mérten vigyáz az autójára és karbantartja...szerintem:) ON
a neten eddig csak baleseteket láttam, de az annyira nem érdekel. Attól egyenesen falnak szaladok amikor a T. kereskedelmi adók lenyomnak egy Champcar-vagy Cart ütközést, bezzeg a futamokról nem tájékoztatnak, még hír szinten sem!!!:(
Apacs2005-04-26 12:16:24 // 656
OFF Mi a gáz a kocsiddal amúgy? Kézifékbowdent én is pont holnap cseréltetek.ON Éredemes használni amúgy rengeteg F1-et lehet találni,. Megvan pl a 79-es francia nagydíj az első turbó és egyben rönó győzelem, meg a 81-es vegasi nagydíj. Az a pálya nem semmi....
zolee1452005-04-26 12:11:43 // 655
áááá, nálam minden jogtiszta!!!!!:)))
amúgy tényleg nem.
Apacs2005-04-26 12:10:51 // 654
Hát igen emlékezetes év volt...viszont 4 év után végre örülhettem 1 győzelemnek. Ha massengeremet beüzemelem esetleg ott át tudok küldeni neked futamokat, legalábbis rövidebbeket, de egyszerübb a DC++-on. Nem szoktad használni?
zolee1452005-04-26 12:05:25 // 653
sajna 94-re nagyon emlékszem, Senna miatt...:(((
nekem van DVD író a céges gépen, otthon viszont még DVD-m sincs.:(
Apacs2005-04-26 12:02:07 // 652
Hát én a DC++-ról szedtem le egy csomót, most már van 30 gigám és nincs DVD íróm:-( a vinyóm meg tele....ha kell tudok F1-es hubot DC-re. Lehet találgatni honlapokon is, pl a 94-es szezonösszefoglalót szedtem le valamelyik magyar oldalról amit a startlapon találtam, magyar kommentárral jó minőségben 11 részben.(Abban az évben 1 futamgyőzelmünk volt, ez a Schumi elötti éra.....)
zolee1452005-04-26 11:58:15 // 651
hol lehet találni régebbi F1 videokat? van valami honlap???
Apacs2005-04-26 11:44:27 // 650
Ha az ilyen csaták hoznak lázba nézd meg a 90-es mexikói nagydíjat. Amit mansell és Berger művel az nem semmi és azon kívül is volt jópár előzés. Ja és nem a számítógéppel emelt fordulat miatt sikerült mint montoyának....egyébként sztem az utolsó körökre Alonsonak és Schuminak is tuti emeltek a fordulaton, mert a motor nem kell a következő futamra. Ezt bizonyítja, hogy legnagyobb sebességet tudott autózni kopott gumival....
zolee1452005-04-26 11:41:32 // 649
OFF komplett cseréket kell eszközölnöm: vezmódosító, 2-es szinkrongyűrű (talán 4-es is) meg egy két apróság (kézifék) és okosba akarom megoldani óccsóért, ha összejön majd mesélek róla. Vna egy megoldás ami talán működik, de nem kiabálnék el semmit. ON
raga2005-04-26 11:33:16 // 648
OFF Milyen vezmódot raksz bele? mennyiért? ON
zolee1452005-04-26 11:27:40 // 647
azt mondják amíg a vezmódosító nincs cserélve ne foglalkozzak vele, ha utána is gatya az alapjárat akkor kell azt is cserélni...már bejelentkeztünk a dokihoz:)
zolee1452005-04-26 11:25:30 // 646
mondjuk az a futam tényleg jó volt, vagy Hockenheim Montoya - Raikkonen, vagy ugyanez a páros a Ringen...szóval voltak itt szép dolgok...Palik monnyon le!!!:)
Persze inkább mondjon lelkesen baromságot mint csupa okosat, de úgy hogy elalszunk...(gondolok itt szegény Crazy Jenőre, és az ő statisztikáira)
raga2005-04-26 11:22:02 // 645
Ja, igen!
Alapjárati motor rendben? (néha nekem is hintázik).
Apacs2005-04-26 11:21:50 // 644
Azt hiszem nagyjábol 1etértünk, de RB is képes felejthetetlen produkcióra. Aki esetleg nem emléxik (Palik tuti nem) 2003-as silverstone-i futamon amikor rengeteget előzött és az élen álló Kimivel is 3-4 kanyaron át fej-fej mellett ment, majd elment mellette. Az a futam sokkal jobb volt a mostaninál, de a ennek is megvolt a maga szépsége, az 30 másodperc ledolgozás csipkerózsika álombol való ébredés, Ferrari rajongóknak azt hiszem visszadta az hitét és önbizalmát erre az évre....szóval RB sem rosz pilóta, csak nem tud folyamatosan olyan jó teljesítményt nyújtani mint a csapatársa aki mellesleg 7*es világbajnok....
Az, hogy nem ez volt az elmúlt 20 év legjobb versenye 1értelmű, de aki a magyaron nézi a futamot annak meg kell barátkoznia azzal hogy a riporterünk 5 percenként iszonyat hülyeségeket mond....
raga2005-04-26 11:19:15 // 643
Most viszont arra kellett volna :)
Ja, még 1, a versenyben elért 1.5 mp körüli előny nagy, dolog, de sajna Alonso motorja gyengélkedett, így kicsit zsákbamacska a köv. futam, de nagyon közel van a Meki, Rönó, és a Ferrari, most nem fogadnék Alonsóra.
Reméljük a Bridgestone talál még fél mp.-t.
zolee1452005-04-26 11:15:49 // 642
hehe, most nézem csak, Veled beszéltem Esztergom előtt a Shell kútnál:)
zolee1452005-04-26 11:12:40 // 641
nem baj, attól még be kellene iratkoznom:DDDD
raga2005-04-26 11:07:08 // 640
"hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná."
Nekem is kéne valahová iratkoznom?
Nem a te hozzászólásodra válaszoltam?!
Peace...
zolee1452005-04-26 11:01:01 // 639
hűha, be kell iratkoznom egy önkifejezés szakkörre: nem azt mondtam, hogy csak a Ferrari csinálja ezt, mindenki ezt csinálná.
Mégegyszer: nem köpködöm a Ferrarit!!! A lelkendezést nem értem, nem hiszem, hogy 20 éve nem láttunk ilyen futamot! De, láttunk, még jobbat is!
A teljesítmény adatoknak én sem hiszek, jó hogy a Rönó nem küld a sajtónak egy motort hogy tegyék padra:DDD
A szabályokkal is baj van, lassítani akarják az F1-et amivel csak a szakadék nő, mert a nagy csapatok úgyis megoldják, de a kicsik csúnyán lemaradnak. Ez nem csak pénz kérdés, nem véletlen, hogy vannak jobb és rosszabb tervezők.
Az F1-ből nem sok kerül az utcára: az utcai autó, nem tud az F1 színvonalára emelkedni, azt meg nagyon nem szeretném ha az F1 süllyedne le (bár a szabályok erre indultak el).
Érdekeltté tenném a pilótákat abban hogy ne kivárásra autózzanak. Plussz pontokkal: pole, leggyorsabb kör, legtöbb kör az élen, vagy hasonlók. Egyet nem szabad elfelejteni: ezt a sportot MI tartjuk el!!! Ha nincs néző nincs szponzor, nincsenek dollár milliók, és látható volt az elmult években, ha unalmas, és/vagy lefutott a verseny akkor nincs néző!
raga2005-04-26 10:29:41 // 638
Sziasztok!
A rönó motor valszeg, nem erősebb, csak nyomtatékosabb mint a Ferrari, a legnagyobb kigyorsítást tudja produkálni, az autó súlypontja stb. erre van hangolva. Ezen a pályán NEM LEHET ELŐZNI (hála a Senna baleset utáni átépítésnek) csak akkor, ha a másik hibázik (most nem a minardi és Ferrari -ra kell gondolni)
Minden előzés ami volt, az elől menő hibájából adodott, Sato, Button, kivéve Massát aki kilökte DC-t.
Tehát, lehet az előzéseket hiányolni, de nem ezen a pályán.
Minden autó arra fejlődik, hogy ne lehessen megelőzni, (spéci légáram keltése), minden csapat arra játszik, minnél kevesebb legyen a kockázat, (sok a pénz a játékban) ha lehet taktikával a boxban kell előzni, turbó gomb sincs, ami extra erővel segítene, szal, nem lehet a mai F1-et ilyen szempontból a régihez hasonlítni, A vadul előző pilóták (pl. Sato) néha bejön, néha nem SOHA nem lesznek világbajnokok!
Alonosoék is ugyanazt csinálnák 7évig mint a Ferrari, ha ők lennének a leggyorsabbak elől megyünk nyerünk = Dög unalom.
Néhány film a versenyből, a Sato-s nem megy.
Tom122005-04-26 10:23:08 // 637
Az előzésekhez: 2005 Imola M. Schum. 16/52 kör? Példa értékű előzés. Elméletben lehet, hogy lehetetlen előzni, de a valóságban néha "nincs más megoldás".:-)
bb182005-04-26 10:14:06 // 636
egy saját tapasztalat ( többször tapasztaltam a saját bőrömön, nem valakitől hallottam):
a versenyszabályokat sokszor ugy alakitják, hogy az a menőknek jo legyen. az MNASZ egyik föemberétől hallottam amikor rákérdeztem egy döntésükre: a szóban forgo versenyző már elég pénzt befizetett nekik ahoz hogy előjogai legyenek. ( ez volt az egyik oka hogy a varsenyzést abba hagytam ) nem mondom hogy a forma 1-ben is ez történik, de gyanus a dolog. emlékezzetek csak arra hogy a ferrari megvétozta a minardi régi autoval való indulását pedig mindenki bele egyezett volna. pedig mit számitott volna az nekik? azután ők indultak tavalyi autoval.
ne mondom hogy minden a pénz mozgat de azért van abban is igazság.
mégegy: a f1 már régen tulnött azon hogy az ott alkalmazott technika a közútra átkerüljön. egyszerüen megfizethetetlen összegekbe kerülne az autó nem lenne tartós. egyedül a luxus sportkocsi kategoriákban van de ott is a régebbi fejlesztések. ha megnéztek egy 3-4 éves f1 autót, már abbol sem sok megoldást találtok a közuton.
szerintem.
Tom122005-04-26 10:11:26 // 635
Még valami. Azt sem értem, hogy "egy Palik" beoltja a népbe, hogy a Renault 900 LE és jelenleg nincs erősebb motor a F1-ben és ezt /majdnem/mindenki szépen be is veszi . Mikor vallották már be bármelyik csapatnál pontosan az ilyen adatokat? Lehet, hogy 900 /vagy több/, de ha annyi, akkor biztos nem a legerősebb, bizonyíték erre az a bizonyos utolsó 15 kör... Szinte már kínos volt nekik, hogy körönként alázzák őket, biztos, hogy mindent megpróbáltak, főleg az utolsó 5 - 6 körben. Ha mondjuk a Ferrariban Montoya, Villeneuve, vagy Sato, vagy... ült volna, lehet, hogy még látványosabb lett volna a vége, de nagy lett volna az esély arra, hogy pont nélkül végződött volna, akkor meg nem csak a csapattól, még tőlünk is "megkapta volna a magáét!":-)))
zolee1452005-04-26 10:01:26 // 634
melyik az az ostoba csapat aki azzal hogy egyik pilótája alá gyengébb technikát ad elszalaszt esetleg egy győzelmet??? Hiszen az 1-es kocsival is bármi történhet...RB ugyan azt a kocsit kapja, serintem, egszerűen sz@r:)
Utálom MS-t, de nem vagyok buta és vak, hogy ne lássam, és ne ismerjem el azt amit tud.
Nem értek egyet JT úrral (bár ki vagyok én hogy megkérdőjelezzem a szavait?)
mert azért láttunk már négy keréken előzést, sőt visszaelőzést is, sőt az F1-ben is, sőt, nem is olyan régen, még 10 évet sem kell visszamenni az időben...
Nem ezen a hirtelen +2mp-en kell csodálkozni ami most kijött a Ferrariból, én az előző 3 futamon csodálkoztam (csak Ralfra reagálva).
Mégegyszer, összefoglalva:
-nem a Ferrari hibás, hogy jó, hanem a többi, hogy azonos keretek közt ilyen szarok, legalábbis a Ferrarihoz képest
-a technikai előny is sportérték (hiszen technikai sport)
-a stratégia is a futam része, és ebben is jó a Ferrari
-a hosszú távú kemény munka beérése is a Forma-1
DE: a mentalitás akkor sem oké, és nagyot változott az elmúlt 10 évben, és NE lelkendezzünk, hogy 20 éve nem láttunk ilyen jó versenyt!!!
Ez minden amit erről mondani tudok, kérem kapcsojja ki!!!:)))
Olasz2005-04-26 09:24:21 // 633
No lenne itt pár észrevételem Nekem is! Ki gondolná, hogy a Ferrari-nak drukkolok :-)))...
No szóval: Teljesen le lehet egyszerűsíteni a dolgokat, mégpedig úgy, hogy ki lesz a VBajnok a végén versenyzőként és csapatként. Az elsődleges szerintem a csapatgyőzelem. Ez nem egy egyéni verseny, mint pl. a sakk. Itt eléggé jelen van a csapat többi része is, még ha nem is a rivaldafényben.
Apacsnak igaza van abban, hogy a feltételek azonosak egy autó tervezésekor a szabályok szerint. Az meg hogy a Ferrari ennyit költ az autójára, az legyen már az Ő baja. Ha a BMW nem tud ennyit, akkor nyugodjon bele, ozt vonuljon vissza, és áldozzon többet a WTC-re...
Nem próbált meg előzni??? Mentalitás problémák??? Hogyne próbált volna... Ha biztosra megy, akkor lemarad 3-4 másodpercre és beautózik a célba!!!
Basszus 7x-es világbajnok!!! És nem motivált??? 31sec-et ledolgozik és nem motivált??? Nem győztetek meg :-))) Rubens B.: igen, nevezhetjük az örök másodiknak a Ferrarinál. Igaz. Nem versenyző... Na neeeee... Zolee145: Melyik csapatnak jó, ha a lékkör olyan mint RF és JPM között??? Ki is baszták őket! CSAPATJÁTÉK AZ F1!!! 2 pilóta van egy csapatnál. Mindig lesznek 2.-ok!!! És még vmi, ami fontos: A versenyző nem csak a pályán versenyen kell hogy teljesítsen, ott van még a teszt, az információk precíz átadása a vezethetőségről, ami a fejlesztők dolgát könnyíti meg, a gumik viselkedéséről az aszfalton 10 vagy 40 fokos melegben.
Végkifejlet: Csapatjáték, megfelelő információ áramlás, a pilóták-csapat-fejlesztők között, 2 pilóta, és még sorolhatnám. És egy végső kérdés:
Gondolkozzatok el azon, hogy amikor MS a csapathoz került, hány évre rá nyerte meg az első VB címet??? Na számomra ez az F1... Nem az, hogy ÉLJEEEEN nyertünk egy futamot....
"Az előzés szinte lehetetlen a Forma 1-ben és az összes autósportban. Normál körülmények között, négy keréken szinte teljesen lehetetlen.” by Jean Todt, innen.
Ezek szerint a technikai sportok nem a Te világod. :)
RB-vel kapcsolatban. Soha senki nem vitatta az Ő tehetségét. Azt gondolom, ha tényleg tehetséges akkor mutasson valamit. Néha tud, sokszor viszont nem. Persze, jöhet a duma: mindig a rosszabb technikát adják alá stb na de mindig?. Ne felejtsd el nem olyan rég MS is kiesett. Ő egy örök vesztes, egy fokkal jobb mint RS (Ralf). Legalább nem szidja állandó jelleggel a technikát +minden mást. Most például a Ferrarit mert sokat tesztelt és meglett az eredménye. Szánalmas egy alak.