zolee1452005-04-26 08:55:38 // 631
oké, mindent értettem: a technikai fölény is a sportérték része, a versenyt a célban kell megnyerni, számít a taktika, stb. De mégis lenne egy kérdés: nem gondoljátok hogy nagy gáz van az F1-ben ha magyarázni kell, hogy miért nem volt látványos a futam? Lehet hogy a véleményemben az elmúlt évek eseménytelensége is benne van, de a nagy lelkendezést nem értem ami most megy, pl Palik...
Valószínű, hogy én azt is elnézegetném ha egy autó menne körbe-körbe (na jó, azt talán nem) de annak aki csak egy jó versenyt akar látni ez nem elég. Mégegyszer mondom, a mostani futam csak az előző évek tükrében volt "izgalmas" és épp ezért nem értem ezt a fajta Palikos lelkendezést...
Még valami: nekem NEM a baleset a látványos, nem azért nézek F1-et, sőt látni sem szeretem ha kocsit törnek...
A mentalitással van bajom. Tudom szponzorok, meg pénz, meg pontok...
Van 1-2 pilóta aki előzni akar (Sato, de la Rosa, Webber, és talán még Montoya) de a nagy többség a biztonságra megy, jaj, csak érjek célba.
Legjobb példa a mentalitásra RB! Ő nem versenyző, legalábbis szerintem. Ez nála ott dőlt el amikor aláírta a szerződést a Ferrarival! Hogy lehet úgy rajtolni, hogy maximum második lehetek??? Ha olyan a pilóta még a Minardival is győzni akar!!! (persze itt jön a technikai előny, de akkor is, ez hozzáállás kérdése)
Még valami: nem gondolom hogy igazam van és Ti rosszul látjátok, egyszerűen csak ez a véleményem.:)
Apacs2005-04-26 08:37:09 // 630
Hali!
Részben értek veled 1et ugyanis szerintem a tecnikai fölény nem egyenértékű azzal mintha két különböző kategóriájú autóval versenyeznének. A Ferrari egyforma szabályok adta lehetőségeken belül csinált ennyivel gyorsabb autót és ennek is sportértéke van. A mérnökök tervezők így tudják legyőzni más csapatok embereit...az külön öröm számomra, hogy ebböl az autóbol van legtöbb esélye tecnikai elönyök beépítéséhez kedvenc autóinkhoz...az előzésben igazad van, hogy nem próbálta meg és én is csak magyarázatokat keresek, az szinte biztos, hogy a 2mp körönként a kanyarokban adódott hiszen végsebességre nem szerepelt túl jól a Ferrari és ha kanyarokban volt gyorsabb valószínü, hogy picivel nagyobb leszorítóerő volt a Ferrarin mint a többieke ezért ez gyorsulásban sem jelentett előnyt....
Egy ilyen pályán lehetetlen, kivéve a box utcát. :)
A 2mp előnyt egy teljes körön belül érvényesül ami egy előzésnél nem feltétlenül jelent akkora különbséget.
Robi2005-04-25 18:54:00 // 628
Ne felejtsük el, hogy Alonso autója erősebb, mint MS-é, így egyenesben szóba se jöhetett az előzés. Egyedül kanyarban volt rá esély, ott pedig próbálkozott Schumi, nem is egyszer, de Alonso mindig zárta az íveket, nem hibázott. Azt meg remélem senki nem gondolja, hogy a Ferrari technikai előnye elég ahhoz, hogy MS külső íven körbeautózza Alonsót.
Miért mondod, hogy MS várt mikor utolérte JB-t? Beszéltél MS-el? Honnan tudod, hogy nem előzte volna meg JB-t ha nem hibázik Webber? Ne haragudj de egy kicsit demagóg amit írsz és tele van feltételezésekkel.
Nem 1xű megelőzni vkit még akkor sem ha 2mp-vel gyorsabb. Szűk a pálya (ez tény), gyors JB (es is tény), utóbbi időben pontot sem szerzett (ez is tény). Okosan és eredményesen oldotta meg a kérdést. A játékot pontra játszák és nem összetört autókra és villógó előzésekre. Ennek is megvan a helye de azt nem F1-nek hívják.
Nem vonom kétségbe, hogy régóta nézed az F1-et (nem is kérdeztem) de a lényeg, hogy ki mennyi pontot szerez mikor leintik a versenyt. MS azt mondta anno, hogy a futamot nem a rajtnál hanem a célba érkezéskor kell megnyerni. Teljes mértékben igaza van.
Ismerem a HP oldalát, faxság az egész semmi élet szaga nincs. Ha tényleg működne ez a szimuláció akkor minek az a sok okos ember a csapatoknál. Ámbár, lehet, hogy a HP úgy gondolja működik az életben is, azért olyan "sikeresek" már évek óta.
zolee1452005-04-25 18:25:58 // 626
Átérzem a lényegét, tudom miről szól az F1. Nagyon összetett dolog, csak épp maga a verseny szorul háttérbe...Van a HP-nek egy oldala, ahol kitalálhatsz taktikát, üzemanyagmennyiséget stb, és a gép szimulál Neked egy versenyt, és megnézheted élőben (sokszorosára gyorsítva, és az autókat különböző színű pontokkal jelölve) hol végeztél volna. Ez a technika, és a taktika. Ehhez jó esetben hozzá adódik a pilóták tudása, és az esetleges hibák. Aztán ha valaki hátul van az megpróbálhat előzni, de nekem az nem verseny, hogy számolunk és várunk, mert x 10litert tankolt, y meg 14-et és egy kör alatt akármennyi mp-et gyűjt, és pont ráül a másik vezetőszárnyára, amikor visszajön a boxból.
Mentalitás: Button kapott körönként 2mp-et, amikor MS mögé ért akkor meg várt. Szerencséje, hogy Webber bénázott, mert soha nem előzi meg a Hondát. Aztán persze állva hagyta JB-t, és pár kör múlva (meg egy kiállás) már Alonso mögött volt, és várta, hogy megint bénázzon egy lekörözött...
Mégegyszer mondom: imádom az F1-et, és amióta lehet Mo-n (közvetítik) nézem is, sőt ha tehetem akkor a Ringre is kimegyek, de épp ezért utálnék/utálok elaludni a futamon. Ez a verseny max az elmúlt évekhez képest volt izgalmas, önmagában nem igazán. Olyan mint a magyar focipályákon amikor a játék küzdelmes része domborodik ki. (értsd: szarul játszanak, és mindenki a sípszót várja)
Számomra legalább annyira izgalmas a vonatozás mint a lökdősédés. A lényegét kell átérezni amikor nézed és nem a látványt. S, hogy nem csak a pályán lehet előzni ez direkt jó mert legalább az is látszik, milyen összetett és bonyolult a versenyzés. Feltételezem, hogy nem véletlenül ül ott az a nagy mackó atomfizikus ember aki fejszámolásban a toppon van.
"Az a bajom, hogy MS ilyen szintű fölény mellett a boxkiállásra hagyta a döntést..." Miért baj az?
"Régen is előztek a boxban Sennáék, de azért ha valakit Senna utolért azt megpróbálta megelőzni. " Szerinted MS mit csinált tegnap?
zolee1452005-04-25 18:03:37 // 624
Félreértettél! Amit írtam nem az F1 fikázása volt, vagyis, de , de nem azért mert utálom, és mást akarnék nézni, éppen arról van szó, hogy féltem a kedvenc sportom jövőjét!:)
Ha mondjuk van egy kedvenc boxolód, és meccsel akkor izgulsz, és bízol benne hogy győz, de ha egy 12 éves kislányt ver meg akkor nem bontassz pezsgőt, mert annak nincs nagy sportértéke. oké, mondhatnánk hogy a sportérték maga a technikai előny, de ezt fékpadon is lehetne versenyeztetni. Nem a Ferrarit köpködöm, mert jó, tudom, hogy a többieknek kéne őket utolérni. Az a bajom, hogy MS ilyen szintű fölény mellett a boxkiállásra hagyta a döntést...
Az F1 mai mentalitásával van a bajom. Régen is előztek a boxban Sennáék, de azért ha valakit Senna utolért azt megpróbálta megelőzni. Oké, ebből néha kettős kiesés volt, de versenyeztek. Ma vonatozás van...
feszti2005-04-25 17:01:34 // 623
Nem aludtam el az egyik kedvenc filmecskémet néztem a gyürűk urát. Sajni nincs dsf nekünk így jártam :(
bubble2005-04-25 14:58:49 // 622
Joe
Ha eltart, akár cipőüzleti eladóként is - felőlem bármilyen tanokat vallhat. :))))
bubble2005-04-25 14:57:15 // 621
Zolee
Az a helyzet, hogy a forma 1 - ben vannak szabályok. Olyanok, amilyenek, de vannak. Ennek betartásával kell, illetve lehet megszerezni különböző helyezéseket. Ha kell, akkor boxkiállás alkalmával előznek, ha kell a pályán. A lényeg a taktika, stratégia és így tovább. Márpedig ilyenekből a Ferrainak nincs hiánya és a vas is jól van összerakva.
Ha a pályán eldőlő harcot akarsz látni nézd a NasCart vagy az IndiCart. Bár tankolni és gumit cserélni még ott is lehet verseny közben.
zolee1452005-04-25 13:26:24 // 620
jaja, tőle lehet tanulni, hiszen az ő házassága is rendben van:DDDD
joe752005-04-25 12:52:14 // 619
Pedig az mindig fontos. Mert egy nő tud iszonyú pénznyelő is lenni. :))))
Ideológiában Al Bundy tanai az irányadóak! :)))
zolee1452005-04-25 12:43:22 // 618
sztem az az extrém eset pinaügyileg ha nem kell hozzá pénz! Közvetve, vagy közvetlenül, de mindig kell hozzá pénz, igaz az ember a barátnőjével kapcsolatban nem csinál gazdaságossági számításokat:DDD
joe752005-04-25 11:12:30 // 617
Ahhoz is pénz kell! :)) Na jó némely exrtém esetben a pinához is.:)))
Willy2005-04-25 11:10:18 // 616
Ezt az egészet a szabályváltoztatásokkal rontották el. Kezdték a slick gumik kitiltásával...... Aztán jött a többi, ami már "elvileg" azért volt, hogy M. Schumachert és a Ferrarit lassítsák. Csak ez pont fordítva sült el. A pénz győzött.
zolee1452005-04-25 11:10:06 // 615
És a sör????????????:))))))))))))))))))))))))
joe752005-04-25 11:09:27 // 614
MS. 14 helyről jött fel a 8.-ra amikor is az első boxkiállások megkezdődtek. Igaz utána sikeresen előre ugrott 5 helyt előzés nélkül, de Button-t szépen gyűrte le. Az mesteri volt. Alonso pedig mesterien verte vissza a támadásokat. Ettől függetléenül tartom, hogy Monzában erre semmi esélye sem lett volna.
joe752005-04-25 11:05:22 // 612
Az egész világ két dolog körül forog, az egyik a pina, a másik a pénz! :)))
zolee1452005-04-25 11:03:59 // 611
Még valami: Webbert annyiszor előzték meg ahányszor elrontott valamit: rajt, Sato, Villeneuve...Egymás hibáit várják, és a boxkiállást!
zolee1452005-04-25 11:02:17 // 610
MS "átgázolása" a fél mezőnyön úgy nézett ki, hogy a fél mezőny kiállt tankolni, ekkor MS felvette a saját tempóját és ha Alonsonak adott 2 mp-et akkor a többieknek minimum 3-at. Ezután ő is kijött, és visszaállt az említett fél mezőny elé. Ha Webber nem tartja fel Buttont akkor őt is csak a boxban előzi meg, és mint láttuk Alonsoval nem bírt, sőt nem is igazán próbálkozott. Én értem a turbulenciát, de itt nem volt olyan gyors, elnyújtott kanyar ahol ez számítana. (a régi Tamburelloban igen) Ha MS az időmérőn nem hibázott volna akkor Alonso is kört kep, ez az igazság...Nem hiszem hogy a Ferrari szurkolóknak ez nagy dolog lenne. Ha csatában legyőzi az igen, de körönként 2 mp, az nem csata. Mintha egy GT-s meg egy NGT-s kocsi lett volna a pályán, pont ezért furcsa hogy nem előzte meg. Egyszer láttam ilyet Senna-Mansell, de az Monaco-ban volt, na ott tényleg nem lehet előzni ha nem akarják.
lac1462005-04-25 10:57:47 // 609
új szabályok, mósosítások, itt is mint niden más profi sportban leginkább a pénz és sajnos nem a látványos versenyzés körül forognak a dolgok
joe752005-04-25 10:54:30 // 608
Tegnap azért volt verseny! Akár Sato mutatványa Webber ellen, akár MS menetelése a fél mezőnyön, és volt izgalom is. Az a baj, hogy a szabályokat évek óta változtagatják, biztonságosabbá téve az autókat, hülye szabályokat hoznak a leszrító erő csökkentésére, aminek következtében káros turbulenciák alakulnak ki az autók mögött, ráadásúl egy dolgot hagynak figyelmen kívül, hogy a szábályok újak, de a pályák többnyire régiek. És amíg a régi szabályok szerint megépített autókkal a régi pályákon is lehetett csatázni, addig az új szabályok szerinti autókal egy gyors kanyarban nem tapathat rá az üldöző autó az üldözöttre mert elvesztené a tapadását. Emiatt kevés az igazi előzés, mert nincs hozzá elég hosszú egyenes. Ezért jó pl. Monza, és ezért volt kár szétkúrni a Hockenheim ringet.
zolee1452005-04-25 10:47:07 // 607
nekem mindegy ki milyen autóval megy, de ha mindenki a boxban akar előzni akkor nem fogok F1-et nézni. Ez olyan mintha a focisták az öngólra várnának. (nem a magyarokról beszélek, mert azok arra várnak, hanem külföldiekről)
én betiltanám a tankolást is! tessék a pályán eldönteni a meccset! Palik ilyet 20 éve nem látott!!!! Mit Palik úr, hogy a Ferrari 2 mp-et ráver körönként a mezőnyre??? Én ilyet láttam tavaly is...meg előtt...meg előtt...
nincsenek manapság versenyzők az F1-ben! Kizárólag céltudatos, halálpontos, és megbízható szponzoroknak megfelelni akaró pilóták vannak, de VERSENYZŐK bizony már nincsenek...
Nem szeretem a Ferrarit, de nem örültem Alonso sikerének sem, mert MS a középmezőnyben volt szar gumikkal, így nehéz valakit versenyre késztetni. A forgatókönyv ugyanaz volt, csak a szín volt más...:(
lac1462005-04-25 10:42:42 // 606
Teljes mértékben egyetértek! Ha a kocsi még a verseny első harmadában adja meg magát, akkor én nem beszélnék arról, hogy a pilóta hajtotta ki belőlle a lelket. Inkább arról, hogy vmit elcsesztek a mérnökök.
joe752005-04-25 10:34:43 // 605
Ezzel vitatkoznék. Mi az hogy szétrugja az autóját? Neki az a dolga hogy kihozza a gépből a maximumot. A mai szabályoknak megfelelően egy motornak két versenythétvégét kéne kibírnia. A mérnökök pontosan úgy állítják be a motort, annak maximális fordulatát, hogy erre képes legyen. A versenyzőnek meg illik ezt kiautóznia belőle. Viszont ha egy kéthétvégés motor az első pár köben bekrepál, akkor ott nem a versenyző tehet róla az tuti!
pb_2005-04-25 10:34:25 // 604
Sztem nem mindig az autóban van a hiba.
Willy2005-04-25 10:34:05 // 603
Én is pont ezt mondom. Ha megbízható lesz a gépe, ő képes olyan gyors lenni mint a Ferrarik és a Renaultok.
lac1462005-04-25 10:29:19 // 602
mit tud csinálni ha egyszer nem bírja a strapát az ezüstnyíl...
pb_2005-04-25 10:28:04 // 601
Az a baj vele, hogy mindig szétrúgja az autóját. Nem tud "ésszel" vezetni.
lac1462005-04-25 10:23:08 // 600
Azért a "szorongatástól" még kicsit távol van Kimi, aminek fő oka a meg-megálló merdzsó... Talán ha egy rönyóban vagy a másik Ferkóban ülne:)
Willy2005-04-25 10:14:09 // 599
Azért van a mezőnyben egy Räikkönen is, akinek sajnos az autója mindig felmondja a szolgálatot. Szerintem ő az, aki meg tudja szorongatni Schumit.
pb_2005-04-25 09:28:21 // 598
Alonsonak sztem csak nagy mákja volt, ha nincs köztük a Button, akkor a box kiállás után az 1. helyre jött volna vissza.
joe752005-04-25 09:26:56 // 597
Én videóról néztem, mert késöbb értem haza mint a vereny volt. Az első felében a versenynek, komolyan rosszúl voltam, aztán RB kiállása csak tovább fokozta a gyötrelmet. Kimi kiesését sajnáltam, bár nekem Mr Iceman nem túl szimpi versenyző, nem bírom azt a mindig komor halvérű fejét, nagy szarban leszek, ha egyszer a Ferrarihoz szerződik.
Viszont amit MS összehozott a verseny 2. felében az szenzációs volt. Ahogy agyonverte Button-t a sikánnál az mesteri volt. Sajnos Alonso nem lett meg, hiába a reanult motor évek óta a legnyomatékosabb , ha nem is a legerősebb, de kigyorsításoknál jól látszott a különbség. Ahhoz pedig imolában nincs elég hosszú egyenes, hogy a Ferrari erőfölénye kijöjjön. Monzában kb.- 1 kör alatt megette volna Alonso-t, MS.
de végre látszik a fény az alagút végén ! ( Csak miért dudál? :) )
Végre a vörösök ismét versenyben vannak, és mostantól lesz igazán izgalmas a VB. Főleg ha a McLaren is csinál egy nem szétesős, végigmenős verdát szerintem. :)
lac1462005-04-25 09:26:55 // 596
Azért nem volt az annyira rossz! Főleg, hogy Sumi megmutatta azt, hogy egy rossz időmérőkör után képes a ferrarival végigalázni a fél mezőnyt és a 13.-ik helyről feljönni a másodikra. Egyébként ha egy olyan pályán történt volna mindez, ahol könnyebb az előzés, akkor most Ferrari győzelmet ünnepelhetnénk! Szerintem szóltak Suminak, hogy ne kockáztasson, mert most minden pont aranyat ér és még mindíg jobb a második helyért járó pont, mint egy koccolás Alonsoval és a nagy semmi.
zolee1452005-04-25 09:26:37 // 595
nagyongáz az F1 mostanában! Eddig Alonso vert mindenkit, most Schumák fog...A szar az a dologban, hogy körönként ad a legjobbnak 2 mp-et, de tizensok körön keresztül nem próbálkozik igazán előzéssel. Ez a mentalitás nem jön be nekem: majd a boxban előzünk! Szörnyű!!!
Attie2005-04-25 09:25:30 // 594
Király volt a tegnapi futam.
Bent kajáltunk a nappaliban és megszoktam, hogy van idő járkálni meg mosogatni futam közben, mert nem történik semmi.
Hát most rászáradt a tányérra a kaja, mert nem álltam fel egy percre se :))
M-GEGE2005-04-25 09:22:24 // 593
Véleményem a hétvégéről:
Kettős Ferrari győzelmet vártam a hazai pályától...ehhez képest ez volt a minimum! Azért jó volt látni ahogy jön föl Schumi, kár, hogy nem előzte meg az Alonsot, szerintem ha nagyon akarta volna megelőzhette volna, de nagyob biztonsági játékra ment rá.
Na mindegy, legközelebb remélem már győzni fognak!
Wickey2005-04-25 09:12:45 // 591
Nembaj.
Azér csak jól kezdődött ez az idény :-PPP
GPti(V6)2005-04-25 09:03:06 // 590
Ugyan kicsit késön de csatlakozom az elöttem szolóhoz,csak annyit még,hogy mind ezt nem üres autoval csinálta meg.Ja a német rtl-en meginterjuvolták a Briattore gyereket,az arcát látni kellett.Tiszta ideg volt.
FORZA FERRARI.
GEORGE2005-04-24 23:18:09 // 589
Az lehet ha el nem aludt a szentem:-)
GEORGE2005-04-24 22:44:07 // 587
De feszterg nincs itt!!!! legalább is nincs az online tagok között......
Tom122005-04-24 22:31:09 // 586
Kezdődik a F1 ismétlés! /DSF/
Apacs2005-04-24 21:05:34 // 585
Hála istennek ma kiderült mienk a legjobb autó és Schumi tudása sem kopott...a 30 mp-et így ledolgozni, hihetetlen volt...Alonso megköszönheti Buttonak a győzelmét, ha nincs boxban megverte volna Schumi...és mi lesz, ha egyszer elöröl indul?:-)Ma adott volna 1 kört mindenkinek...
Tom122005-04-24 17:30:19 // 583
A részletekre mindig is adtak az Olaszok, de igazuk is van.
Tommi2005-04-24 17:23:02 // 582
Az biztos, hogy a Ferrari-hívők egy fanatikus szekta Olaszországban :)
Kétszer volt szerencsém Maranelloban járni, hihetetlen feelingje van annak a kisvárosnak, MINDEN róluk szól. Egészen olyan apróságokig, hogy beültünk egy kávézóba és amikor kihozták a számlát, a fejlécen ott virított az ágaskodó lovacska :)))