zolee1452005-05-31 12:42:23 // 1320
Jim Clark nem F1 futamon halt meg, vagy rosszul tudom. F3 vagy valami hasonló, alacsonyabb géposztály volt. Vagy nem GP futam...
Tom122005-05-31 12:38:55 // 1319
...és jim Clark halála után kezdték "komolyabban venni" a biztonságot a F1-ben is...
zolee1452005-05-31 12:24:44 // 1318
szívjuk magunkba az F1 infot mint a szivacs:)))
Tommi2005-05-31 12:19:47 // 1317
Azért látom kellően művelt a társaság :))))))))))))))))))
Tommi2005-05-31 12:19:22 // 1316
Jaja, a Lotusokon jelent meg a cigireklám :) Ekkor lett Hill papa másodszor is világbajnok és ekkor halt meg Jim Clark :(
Tommi2005-05-31 12:16:57 // 1315
GP Legends nekem is megvan, kurvajóóóóóóóó az a játék :) Csak kissé megszokást igényel a vezetés :)
zolee1452005-05-31 12:10:32 // 1313
amúgy '68-ban nem csak a szárny debütált az F1-ben, ekkor kerültek fel először reklámok a kocsikra!
zolee1452005-05-31 12:09:08 // 1312
jajj, ez eccerű!!! a Grand Prix Legends nevű játékban is az van:)))
1967!!!
mennék tovább a 10 000Ft-os kérdéshez:)))
Olvasd el Tommi hozzászólását. :)
Tommi2005-05-31 12:06:04 // 1310
Igen, a Lotus arról volt híres, hogy minden "őrültséget" kitalált és próbálkozott :) Sokminden megmaradt, mint ugye a szárnyak.
Találós kérdés: mikor lettek bevezetve a szárnyak, melyik volt az utolsó "szivarautós" év? :)))
Tom122005-05-31 12:03:28 // 1309
Colin Chapman /Lotus/ volt az egyik "nagy feltaláló" a F1-ben. Azt hiszem ő gyártott először aktív rugózású autót valamikor a 80-as évek elején, de azt is betiltották már. Pl. a "szárnyakat" is ő alkalmazta először. /Az még meg van:))/ A szárny alakú "alváz" - wing car - sem engedélyezett...
zolee1452005-05-31 12:03:08 // 1308
az enyémben is van F1 technika: szervokormány, sőt: kormány, 4 kerék, piros szín, gázpedál, fékpedál,
Tommi2005-05-31 11:50:47 // 1307
Azért ma is "átjön" néhány dolog a versenysportból az utcai gépekbe... Jó, az utóbbi időben nem pont a Forma-1-ből, mert a szekvenciális váltó volt az utolsó "nagyobb" dolog, ami megjelent a földi halandók által is megvásárolható gépekben. És nem mellesleg ki volt az első, aki kihozta utcai modelljeiben? :))))))))))))) Vagy a mostanában nagyon titkolózások közepette kísérletezik többek között az Alfa is valami spéci mágneses-mittoménmilyen szelepvezérléssel, ami kiiktatná a vezérműtengelyt és minden szelepet külön tud állítgani az elektronika, de úgy tudom eléggé gyrekcipőben jár még ez a technika. De lehet, hogy hülyeségeket beszélek :)
Pl ott vannak az OFF Audik, amik az elmúlt években aláztak mindenkit Le Mans-ban. Azokban az R8-asokban próbálták ki először az FSI motorokat, aztán kerültek csak gyártásba.
Vagy annak idején az aktív futómű vagy mi a túró :) Asszem a Williams kezdett komolyan foglalkozni vele és mára általánossá vált.
Tom122005-05-31 11:36:40 // 1306
...hogy miket írok... vsn=van, meg a "rendes autó":))
Legalább az én autómban található némi F1 technika, jó tudom akkor se az ami.
Tom122005-05-31 11:32:23 // 1304
Az "utcai autókat" csak azért említettem, mert, sok újítást régebben /is/ azért tiltottak be, mert nagyon elszálltak vele az "rendes autó" fogalmától. Ezt nem én találtam ki. Így is, úgy is elszakadnak, csak így enyhébb az átmenet.:))
Nem csak 3 körről vsn szó. Időmérők, szabadedzések egy verseny előtt...?
Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)
Ja, ez a király kategória aki nem tudja megfizetni a jó gumit az ne jöjjön az F1-be. Nekem ez a véleményem, próbálkozzon máshol ahol az anyagi lehetőségeit jobban ki tudja használni. Stodart is csak nyöszög egyfolytában, hogy nincs pénze az F1-re, bezzeg az autót itt akarja mutogatni.
Mindenki azt csinálhatna amit a pénztárcája megenged elég érdekes lenne a futam, de a király kategória király technikájához királyi mennyiségű lóvé kell.
zolee1452005-05-31 11:21:06 // 1302
szerintem lehetne úgy, hogy edzésre is, meg versenyre is ugyanazt a minőségű gumit használnák, csak a versenyen újjal indulnának
ennek semmi értelme, hisz nem az a 3 kör (melyből csak egy kör versenytempó) teszi tönkre a gumit. Itt pont a gumi összetétele a lényeg. Lágyabb keverék kell egy gyors körre, és keményebb a futamra. Ez kompormisszum, ez a megoldandó feladat!
Ezzel nem kerülnek közelebb az "utcai autókhoz" sem
szomorú lennék ha közel akarnának kerülni az utcai autókhoz! Ez az F1! Elvileg az autóversenyek csúcsa! A közelkerüléshez ott van a márkakupa, vagy a WTCC!
Tom122005-05-31 11:08:51 // 1301
Már megint ez a Ferrari nem fér a bőrébe... ...de igaza van Todt - nak, mert szerintem lehetne úgy, hogy edzésre is, meg versenyre is ugyanazt a minőségű gumit használnák, csak a versenyen újjal indulnának. Sokkal biztonságosabb lenne... Csak azt nem értem még mindig, hogy ennyi tapasztalt szakember /FIA/ hogy hozhatott ilyen meggondolatlan szabályt? Vagy az a +1 garnitúra gumi "földhöz vágná" a F1-et? Sokkal feleslegesebb dolgokra költöttek már milliókat, pont ezen akarnak "spórolni"? Ezzel nem kerülnek közelebb az "utcai autókhoz" sem, mert, ha rendszeresen "füstölögve" indulok az utcai autóval, akkor tudom, hogy évente többször fogok gumit cserélni és nem fog annyit kibírni, mint annak, aki 1 héten 1x veszi elő az autót, egy kis vasárnapi túrára...
Erről a szabályról mindig a "bolha megpatkolós" mese jut eszembe, ha valaki látta...
Viszont nem rossz az edzésen és be is lehet vele érni elég jó helyen.
zolee1452005-05-31 10:52:38 // 1299
igaza van JT-nak, csak ott téved, hogy a Mclaren nem a Ferrari miatt kockáztatott - oda elég lett volna az egyel keményebb gumi is - hanem a Renault miatt:)))
SzJ2005-05-31 10:48:28 // 1298
http://www.a5.hu/cikkek/2/10876.shtml
Veszélyes Michelin.
pb_2005-05-31 08:50:20 // 1297
Legyünk telhetetlenek, és mind2, bár, ha választani kéne, inkább a 9 kör.
zolee1452005-05-31 08:40:05 // 1296
9 csaj, 9 éjszaka, vagy mondjuk helyettük 9 kör Monzában egy F1 géppel???
szó nélkül bújnék bele a kezeslábasba, és húznám fel a sisakot!!!:)))
Szóval nem a csajok miatt akarnék F1 pilóta lenni!:)
Ebben tényleg igaza lehet IC-nek.
MS is mintha kifékezett volna vkit. De lehet, hogy a cse kettőt néztem. :)
Most erre mit is mondjak? Asszem inkább semmit.
zolee1452005-05-31 08:03:49 // 1292
annyiban igaza lehet IC cartársnak, hogy Kiminek elég lett volna az 1-es kanyart lassabban venni mint általában, hiszen minden komolyabb féktávot balkanyar követ, kivétel ez alól még a 7-es kanyar, ahol Alonso, és Schumák is megnézte a kavicsot. Az 1-es viszont jobb kanyar, így a jobb oldali keréken nem sok súly van, ezért talán jobban tud pattogni, bár ehhez nem értek.
amúgy Kimi sebességével nem volt gond, tudta volna tartani Alonsot, csak azon az egy ponton kapott marha nagy terhelést a jobb első futómű.
Robi2005-05-30 18:07:10 // 1291
Nem az erőfölényt vártam, de annál azért többet, mint amit produkáltak.
De azt még mindig nem magyaráztad el, hogy a Bridgestone miért "tökéletes", és hogy lehet, hogy egy ilyen jó gumigyártó pont a gyenge csapatokkal köt többnyire szerződést. Sőt, idén csak a gyenge csapatokkal. Lehet, hogy valami megegyezés született a forma-1 háza táján, és az erősebb csapatoknak a gyengébb Michelin-t adják, a gyengébb csapatoknak pedig a zsír patent Bridgestone-t, hogy kiegyenlítsék az erőviszonyokat? Még az is lehet, hogy ha a Ferrarikra Michelin-t raknának, akkor a Minardik röhögve autóznák körbe őket?
Inner Circle2005-05-30 17:23:40 // 1290
Lóf.szt, már nincs több rendes kifékezési pont, a kanyargós részen meg ha bedugja a nóziját a McLaren mellé akkor Kimi lazán felöklelte volna - neki üzlet, ha 0-0 pontra végeznek! :-) Alonsonak a 8 pont nagyon is megfelelt volna, neki nagyobb bukta lett volna az elvesztése. Gondolod hogy Kimi nem tudta volna megcsinálni ugyanazt Alonsóval, mint Karthikeyan Villeneuve-vel?
Inner Circle2005-05-30 17:21:28 // 1289
Melyiknél vártad az erőfölényt, a Jordannél, a Saubernél vagy a Minardinál? Ja és nem azzal a gumival mentek, amelyikkel a Ferrari... Bridgestone-nal, de ők nem kapták meg ugyanazt a keveréket... miről is beszélünk? :D
(Bocs, lehet hogy rossz helyre keveredtem, eddig azt hittem hogy ez sport-technikai témájú beszélgetés, de téged olvasva már gyanítom, hogy voltaképpen teológiai kérdéseket feszegetünk? :DDD )
Tommi2005-05-30 16:34:49 // 1288
A kis Sumáknál biztos az a baj, hogy minden tehetséget a bátyus örökölt, neki meg nem maradt már semmi :)))
BF1562005-05-30 16:31:48 // 1287
Robi2005-05-30 16:28:02 // 1286
A többi Bridgestone-os autónál nem vettem észre azt a hatalmas fölényt.
bubble2005-05-30 13:53:43 // 1285
A Private Gold-ra délután kettőkor????? :)))
De nem maradok F1 nélkül, mert a monaco-it még nem néztem meg. :))
Annál simábban már nehéz lett volna. A tavalyi évet inkább a Bridgestone erő fölénye jellemezte s nem a gyengélkedés.
Az RS cipőkre gondolsz? :-)
Trulli nagyságrendekkel jobb pilóta mint ő. Látszik, hogy próbálkozik néha (nagyon) összejön neki vmi de általában a kétségbe esett próbálkozás jellemzi RS-t.
Robi2005-05-30 13:18:12 // 1282
Jó, nyertek, de már akkor se volt fasza a gumi, időnként esett róla szó. Nyerhettek volna simábban is. :) Tavaly toronymagas technikai fölénye volt a Ferrarinak.
Egyébként igen, azt várom, hogy valaki megszorongassa a Redbullt, akárki.
Halkan hozzáteszem, hogy minden Bridgestone-os autó célba ért tegnap.
Alonso simán kifékezte volna ha rajta múlik.
Ha negatívan értékeli a Bridgestone-t azzal azon kívül, hogy lejáratja a céget, a Ferrarit is értékeli hiszen elsősorban a Ferrari alkalmazza Bridgestone-t és nem fordítva. A döntést a Ferrari hozta és nem a Bridgestone. Ha nem hibáztatja a Bridgestone-t direkten akkor is tudni fogják, hogy gondok vannak és tenniük kell vmit de kifelé ilyet nem kommunikálunk ugyebár. Ugyanazt a célt éri el így is meg úgy is s közben nem rúgja össze a port senkivel. Erre mondom én, hogy ugyesen kommunikálja azt amit lehetne alpári módon is.
Még 1, ha esetleg szidná a Bridgestone-t az biztosan visszalőne és a Ferrarira hivatkozna a rossz eredmények miatt, szvsz ez egyik félnek sem lehet közvetve vagy akár közvetlenül az érdeke. Arról nem is beszélve, hogy mit tesz az cégről kialakult image-el.
Inner Circle2005-05-30 13:09:53 // 1278
Egy jól bejáratott márkanév csodákra képes :D Trulli ropira veri.
Inner Circle2005-05-30 13:09:20 // 1277
A demagógiát tartsd meg a dízel-benzin topikba, hátha ott még segít rajtad :PPP
A Michelinre váltó csapatok azért váltottak, mert a tökük tele volt azzal hogy a Bridge kizárólag a Ferrarira fejleszt. Egy szóval sem mondom hogy a Michelin most nem jobb mint a Bridge, de ebben a helyzetben vastagon benne van a Ferrari keze is. Kábé mint Rajkó az utolsó körben: panaszkodhat hogy ő az első helyről esett ki a felfüggesztés miatt, nade az első helyhez is úgy jutott, hogy nem cserélte ki a gumiját, és ettől ment tönkre a felfüggesztés... Most a Ferrari az első helyről esett vissza a gumijai miatt, de eleve emiatt a gumi-politikai miatt jutott oda (illetve maradt ott annyi évig).
A sokéves Ferrari-dominancia ugyanolyan torzulás volt, mint most a Ferrari padlósöprése.
"már két éve gyengén szerepelnek a Bridgestone-os autók, beleértve a Ferrarit is. Tavaly év elején is szívott a Ferrari, igaz, kevésbé. "
Amikor az első 9 futamon 6 Ferrari 1-2 volt? Ez neked szívás? Hé, miről beszélünk??? :PPP
A Bridge-s autók mert azért szerepelnek gyengén, mert gyengék... Mit vársz, hogy a Jordan vagy hogy a Minardi szorongatja meg mondjuk a Red Bullt, mint Michelines csapatot? :P
Inner Circle2005-05-30 13:00:52 // 1276
"A világbajnok jelöltnek pontokért kell vadásznia akkor is ha az 6 és nem 10. Aki telhetetlen az előbb vagy utóbb szívni fog."
Épp ezért mondom, hogy szerintem a McLaren fél a Renault-tól. Ha éreznék hogy az ő autójuk jobb és most egyszeri alkalom hogy a Renault gyorsabb, akkor hagyták volna Alonsót menni és nevettek volna a 2 pont hátrányon. Ez a görcsös kapaszkodás a 10 pontba azt jelzi, hogy a 2. hely nekik most felért volna egy vereséggel.
No és persze fogalmuk se volt róla hogy mi fog történni az autóval. Lehet hogy a mérnökök azt mondták, hogy nem biztos hogy bírja a felfüggesztés, de már annyira kilazult hogy ezen már az új gumi sem segít, ezért ne cseréljenek. (Nem hiszem hogy így volt, de akár így is lehetett.) Akkor meg nyilván kinn maradt Rajkó.
"szvsz ezen a gyors pályán Alonso simán lelépte volna vagy a halálba kergette volna"
Ugyan már, Mihály és Monty a fél versenyen át be voltak ragadva Massa mögé, pedig egyik se egy besz.ri gyerek, Fisichella meg Button mögött penészedett sokáig. Ja és nagyságrendekkel jobb autóval! Villeneuve meg Karthikeyan-ra fúj, mert folyton rácsukta az ajtót. Ezt Kimi is megcsinálhatta volna Alonsóval. Esetleg nyomathatott volna olyan féktesztet, mint amit Alonso csinált Coultharddal - és akkor Coulthard is dobogós lett volna (nem sírtam volna Alonso után :D ).
Robi2005-05-30 12:59:36 // 1275
IC sok mindent nem ért. :) Én meg azt nem értem, hogy miért mondja, hogy nem szar a Bridgestone, ha már két éve gyengén szerepelnek a Bridgestone-os autók, beleértve a Ferrarit is. Tavaly év elején is szívott a Ferrari, igaz, kevésbé. Utána megnyerte a VB-t, de év elején ebben még nem lehettünk biztosak. Lehet, hogy az autóval is gond van, de nem az a fő probléma.
De végülis lehetséges, hogy a Bridgestone egy tök jó gumi, csak mindig szar autókra rakják fel. Arról nem is beszélve, hogy aki Michelin-re cserélte idén a Bridgestone-t, az azért csinálta, mert jól ki akart szúrni magával. Minden bizonnyal...
Én is. Viszont elég jól eladja magát illetve jól el lehet őt adni. :)
Nem osztom a véleményed, ez is egy álláspont. A világbajnok jelöltnek pontokért kell vadásznia akkor is ha az 6 és nem 10. Aki telhetetlen az előbb vagy utóbb szívni fog.
Abban igazad van, hogy vezethetett volna óvatosabban de szvsz ezen a gyors pályán Alonso simán lelépte volna vagy a halálba kergette volna.
Inner Circle2005-05-30 12:25:39 // 1272
Én rég mondom hogy nagy nulla a gyerek...
Legalábbis nem egyérteműen. :) Abban igaza van, hogy az csomagot kell nézni de ha nem működnek 100% a részegységek akkor az egész sem fog. Jól kommunikálja a helyzetét ez tény. Nem tolakodó, nem udvariatlan.