zolee1452005-07-27 12:18:07 // 2931
a srác egy jelkép! nem azért van ott hogy vezesen hanem , hogy szimbolizálja az F1 távolkeleti, sőt még távolabbi keleti terjeszkedését. Mondjuk az új hírek alapján nem terjeszkedésről van szó, hanem költözködésről. Ha a motorsport őshazájának (Anglia) a nagydíja veszélyben van akkor mit akarnak a magyarok?? sőt egyáltalán európa? a dohányipar a legnagyobb támogató, ha nem hirdethet akkor vagy megszűnik az F1 (nem fog) vagy olyan helyekre megy ahol reklámozhat. Tényleg, pl a franciák ugye közvetítik a magyar nagydíjat, de náluk cigireklám tilalom ban, nálunk az F1-en (külön engedéllyel) nincs. Tessék, ki van játszva a törvény! Az EU-ban majd nem lesz futam, de közvetítik a mozambiki nagydíjat, és ott fog díszelegni a cigireklám a kocsikon! Szomorú jövő...:(((
joe752005-07-27 12:15:42 // 2930
Viszont nekem kellemes meglepetés Albers teljesítménye a minardinál.
Most úgy lett 13. hogy megelőzte trullit, Villeneuve-öt, a két Jordan-t és saját csapattársának is adott két kört a végére. Kiváncsi leszek a további szereplésére.
joe752005-07-27 12:06:39 // 2929
Az Indiai? Esteleg szent tehén hajtásban. Nem is tudom mit keres ott az a fazon. Vajon melyik maharadzsa unokája?
zolee1452005-07-27 12:04:30 // 2928
nem akarok jósolgatni, a Renault-val kapcsolatos megérzéseim sem jöttek be :)))
már az sem érdekelne ha az indiai gyerek győzne, csak normális versenyt lássak!
joe752005-07-27 12:00:56 // 2927
De jobban emlékezünk rá mint egy megörökölt 4. helyre. :)
explosive2005-07-27 11:58:31 // 2926
Csak az a gond hogy a Pole pozicíót nem pontozzák:)
joe752005-07-27 11:53:47 // 2925
Szerintem meg nem. Webber tavaly legalább hozott egy Pole-t, volt 2. helye, és voltak jó versenyei, DC idén akkor hozott jó eredményt ha lesipuskáskodott. De mostanában Klien is odapakol neki.
explosive2005-07-27 11:51:16 // 2924
Hát szerintem Coulthard jobban megy idén mint Webber tavaly.
joe752005-07-27 11:42:48 // 2923
A Ford képtelen évek óta normális motort vagy autót csinálni nevezzék azt Stewart Fordnak, Jaguárnak, vagy Red Bull Racing-nek.
És a redd Bull-tól most sokan el vannak szállva, de igazán kiemelkedőt idén sem alkotnak, tavaly Webber többet villantott a jaguárral.
zolee1452005-07-27 11:38:25 // 2922
amúgy meg "fassetuggya" nagyon dícsérik az új cosworth-ot, és nem szabad elfelejteni, hogy V8-ban elég verhetetlenek..........voltak valmikor. :)
joe752005-07-27 11:36:29 // 2921
Volt ilyen is az idén. Azóta tart a hanyatlásuk amióta tudják külön vállnak útjaik. De azért volt idén a BMW-vel pár dobogó meg Pole pozició. Jövőre erre a williams szvsz esélytelen lesz.
zolee1452005-07-27 11:33:50 // 2920
bezzeg most elől mennek :)))
joe752005-07-27 11:32:11 // 2919
Most olvasom hogy Button érvényes szerződés szerint jövőre a Wiiliams gárdához kéne hogy igazoljon. Mivel a BMW lelépett, és úgy tűnik jövőre Cosworth motorokat kap a williams, ez elég nagy szívás lesz Button-nak.
szerintem a Williams a 98-as Williams Supertech szintjén fog szerepelni, a futottak még kategóriában......
joe752005-07-26 13:16:44 // 2918
Biztos a szokásaik rabjai.:)
zolee1452005-07-26 09:21:49 // 2917
joe752005-07-26 09:09:12 // 2916
Az F-1 egy szinjáték, és a szinjátékban egy profi pókermeccset adnak elő.
Blöffölnek, és terítenek. Mindazonálltal semmiképp sem szerencsés egy év alapjáán, vagy 5-6 futam alapján megitélni egy olyan versenyzőt akinek csak futamgyőzelemből több mint 80 van.
zolee1452005-07-26 09:05:06 // 2915
nem azt mondom, hogy mondjon ellent, csak ne játssza meg a hülyét!
„A verseny elején az abroncsaim jól működtek, azonban ahogy teltek a körök egyre rosszabb lett a tapadás, és a másik gumiszállító által szolgáltatott termékek simán vertek minket. Egyre gyorsabbak lettek, miközben mi lassultunk.” – mondta. MS
joe752005-07-26 08:44:30 // 2913
A címvédő Michael Schumacher a hockenheimi időmérőn mindössze 0.102 másodperccel volt lassabb a magát ugyanolyan üzemanyagszinttel kvalifikáló Fernando Alonsónál, a versenyen azonban nem tudta tartani vele a lépést. Todt ismét azt mondta, hogy a tapadás hiánya a Ferrari legalapvetőbb problémája.
Pofonegyszerű elemezni a versenyt. Látható, hogy 20-22 körig tűrhetően gyorsak voltunk; aztán (Michael) elkezdett visszaesni, és amikor (Jenson) Button megelőzte, már rengeteg időt vesztett, aztán a következő 23 kör leforgása alatt további 28 másodpercet" - mutatott rá Todt.
"Vagyis nyilvánvaló, hogy hiányzik a megfelelő tapadás, de nem mindig. A helyzet fokozatosan romlik, mégpedig gyorsabban, mint a többiek esetében."
Todt célzott rá, hogy a Ferrari akkor kezd lassulni, amikor egyre több gumi kerül az aszfaltra, és ezt az állapotot a versenyeknél kevésbé intenzív tesztelések során nehéz reprodukálni.
"Nyilvánvaló, hogy a tapadás a gumik kopása miatt romlik a verseny folyamán" - mondta. - "Vagy az időmérőn nincs elég tapadás, vagy a versenyen túl gyors a gumikopás. A teszteken azonban néha nehéz érzékelni ugyanazt a jelenséget, mint a versenyen, mert más a hőmérséklet, nem ugyanannyi gumi kerül az aszfaltra - rengeteg tényező van."
Williams & Segafredo? Ezé nem megy nekik, Tchibót kellene inniuk. :)
Autocorrect:
Szeged felé is lehet jönni vagy leugrott egy kis paprikáé.
De talán az M0 miatt lehetett arra felé. :)
Szeged fel is lehet jönni vagy leugrott egy kis paprikáé.
De talán az M0 miatt lehetett arra felé. :)
joe752005-07-26 08:39:09 // 2909
És ha teszemazt tudott róla 94-ben, nem vagyok erről meggyőződve, de tegyük fel. Mit kellett volna csinálnia? Szembeszegülni Briatoréval, hogy köszi de én ezt az autót nem vezetem? Úgy kirugták volna mint a szart- 94-ben Ő csak egy tejfeles szájú újonc volt. Sem takintélye, sem befojása nem volt az F-1-ben. Briatore meg nem az a megalkuvó tipus.
joe752005-07-26 08:36:09 // 2908
DC-t Braziliában egyszer zárták ki. Ez talán 99-ben volt......
"Érdemes lenne megfigyelni az összefüggéseket! Nem gondolod, hogy azért tartotta addig is a 3. helyet olyan simán, mert olyan gumi volt alatta ami egy ideig jó, de a végére majd elfogy?:)))"
A puhább gumi a fizika törvényei szerint hamarabb kopik. Most először panaszkodott MS a rossz gumikra egyértelműen.
"Asszem ez a manőver a lekörözötteknek is megy. Ugye nem ettől a legnagyobb Schumák? :)"
A klasszis pilóta szerintem a vesztes helyzetben is az tud maradni és ha kell akkor elengedi a gyorsabbat. Akár össze is törhette volna Buttont vagy Fisico-t. Elvileg MS, a csal és szándékosan töri az ellenfeleit elmélet szerint ennek kellett volna bekövetkeznie. De nem így lett ezért nem is lesz az idén világbajnok. :)
"Egy dologban nem tudok vitatkozni: motiváció. 7x-es vb és kűzd. Pedig pénz van szarásig, és van gyereke meg felesége akivel foglalkozhatna, de ő mégis kockára teszi az életét. Ez becsülendő!"
A Scumacher család irégylésre méltó. Nekem úgy tűnik igen jó alapokkal rendelkeznek hiszen egy ilyen vesztes VB esetén sem hallani konfliktusokról. Ralfról és a buta felesége teljesen más.
zolee1452005-07-26 08:33:13 // 2906
a pilóta ott él a csapattal együtt, biztos hogy mindenki (nem csak Schumák, a többi pilóta is) tud arról ha valami "nem fasza".
zolee1452005-07-26 08:31:27 // 2905
lehet hogy nem ugyanarról az évről beszélünk, mert elég határozottan emlékszem ezekre az esetekre.
joe752005-07-26 08:29:35 // 2904
Amúgy a versenyhétvégén Csütörtöktől kezdve, érdemes kilátogatni a Fóti Cora-ba, mert a technikai szeményzet nagyon sokszor ott bandázik. Két éve a komplett williams csapat iszogatta a kávéját az ottani segafredo kávézóban , nem lehetett tőlük beférni.:)
joe752005-07-26 08:27:36 // 2903
Lehet hogy leugrottak egy Halászlére. :)
joe752005-07-26 08:26:54 // 2902
Az üzemanyag töltőből valóban hiányzott egy szűrő amit kivettek. De egyrészt nem emlékszem, hogy ezáltal gyorsabban végeztek volna a tankolással, másrészt nem értem hogy hol itt megint a pilóta szerepe.
A Pilóta azért van hogy azt az autót amit a csapat alá tol, azt vezesse, számoljon be a viselkedéséről, és segédkezzen a beállításokban. Az hogy egy autó szabályos-e, az üzemanyagtöltő szabályos-e, az a mindenkori csapatvezető felelőssége, nem a pilótáé.
DC Braziliai kizárását annó nem szárny túlméret, hanem szabálytalan üzemanyag használat okozta. A McLaren azzal védekezett hogy a teszekből maradt szabálytalan üzemanyag a tartályokban. Az ominózus szárnyprobléma a ferrarinál, pedig NEM AZ ELSŐ SZÁRNYAKNÁL volt, hanem az első futómű mögötti légterelenőnél ami a motorhoz irányítja a hűtő levegőt. És nem mésfél centi hanem 0.15 mm, amire azt mondták, hogy ha lekaparják róla a festéket méretpontos lesz.
zolee1452005-07-26 08:18:16 // 2901
szerintetek mit keresett ma reggel úgy negyed hét körül az M5 budapesti részén a Bp felé menő sávban egy RedBull Racing feliratú nyerges Scania??? Nem Németországból jönnek azok? Mit csinált ez Szegeden??? :)))
zolee1452005-07-26 07:29:59 // 2900
egyrészt nem csak a falap volt, hanem például az üzemanyagtöltő rendszer is.
az hogy ki kellett venni az vitatható, szerintem ha valaki szabálytalan azt ki kell venni és kész. Talán az addigi nagy előnyéhez ennek is köze volt. Az azért érdekes, hogy ha MS technikai felkészültségéről van szó akkor mindenki azt mondja hogy hűűű, Schumák nagyon ért a kocsihoz, meg a beállításokhoz, meg a tankoláshoz, meg a.....szóval mindenhez. Ha viszont valami szabálytalan akkor jön az hogy "na ne gondolja már senki hogy ő mindent tud ami az autóján van?!" Legjobb példa: DC száguld (talán Brazíliában) befejezi a futamot, bezsebeli a kis pontjait, majd kizárják. Ok: az első szárny 0,5 cm-rel lentebb van mint a megengedett. Elveszik a csapat, és az egyéni pontokat is. Szintén abban az évben, az év vége felé a két ferrari megbukik az ellenőrzésen. Az első szárny szélesebb 1,5 cm-rel. Elveszik mindkét pilóta csapat pontjait, de az egyéni pontokat nem, mondván a csapat hibázott, a pilóták semmiről nem tudtak. Ja, biztos nem érezték hogy jobban tapad az autó. bezzeg a köcsög DC, ő tudta, sőt ő csinálta!!!:)
Senna. Mindenáron való győzni akarás, motiváció, agresszivitás, stb. Ez nem ugyanaz, mint a csalás, kivételezés, csapattárs általi előre engedés. MS egy-két megmozdulása? Én csak a szabálytalanságokról beszélek és az sem egy-kettő. A kemény manővereket nem kritizálom, sőt azért nézek F1-et, hogy csatát, kűzdelmet lássak, de tiszta kűzdelmet!!!
Sokan meg is pofozták Sennát. Hmm, elmondod melyik volt a második? Én egy alkalomról tudok, amit aztán pár év múlva tovább is adott valami akkori újoncnak.:) Még poénkodtak is vele akkoriban a kommentátorok, hogy olyne lesz ez mint valami vándordíj. :)))