joe752005-08-02 13:36:37 // 3481
Szíved joga. ( vállvonás) Én meg nem.
Inner Circle2005-08-02 13:33:06 // 3480
"I believe this makes Raikkonen the first man to go out first in qualifying on Saturday and then to come through and win the race on Sunday - which is an enormous achievement.
To do it in Hungary, which is the dustiest and most difficult of racetracks to qualify on, is an even bigger achievement."
- James Allen, az ITV kommentátora (http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&PO_ID=33675)
Inner Circle2005-08-02 13:28:40 // 3479
Mondod te. A versenyzők ÉS A SZAKÉRTŐK meg egyhangúan mást mondanak. (Vállvonás) Én hiszek nekik.
joe752005-08-02 13:06:31 // 3478
De ezt a gondolatmenetet folytatva akkor a qualon még szarabbnak kéne lenni a helyzetnek. Véleményem továbbra is az hogy persze számít a pálya minősége de alapvetően az hogy az edzésen ki hanyadiknak jön ki inkább startégiai kérdés mint sem az hogy gyorsabb tud-e lenni utolsóként ugyan azzal az autóval mint elsőként az edzésen.
Amúgy a McLarenek meg Toyoták freek-en nyujtott parádés szereplései gondolom a baromi kevés üzemanyaggal történő egy egy gyors körnek köszönhetők.
zolee1452005-08-02 12:56:09 // 3477
ha elovasod a hsz-emet, meg a válaszod utolsó két sorát akkor megdöbbentő dolgokat fogsz tapasztalni!:)
joe752005-08-02 12:31:53 // 3476
Ha olyan szél van ami viszi a port aqkkor azt mindenki beszobja legyen az első vagy utolsó. Olyan meg nincs hogy a szél gyorsan elkezd fújni egyből a free után, hogy jól összeporozza a pályát, majd a qual elött gyorsan eláll, és röhög a markában hogy jól kibasztam az elsővel.
Én már 10 futamot néztem végig élőben. Többször péntektől de volt hogy csak szombattól. És tudom azt hogy por szempontjából a Ringen milyen oriási különbség van péntek délelött és szombat délután.
Amúgy hozzáteszem hogy a pénteki poros pályákon futott edzéskörök pl. amit mostanában De La Rosa futkos, rendre jobbak mint a qual idők. Pedig ugye akkor atom poros a pálya nuku rendes tapadás.
zolee1452005-08-02 12:24:25 // 3475
oké, akkor mi van azzal hogy míg pénteken nincs sok gumi addig ugye szombat délre már rendesen fel van gumizva a pálya, ha fúj a szél és összeporozza a pályát azon végigmegy egy autó, és már tiszta, de amikor gumis a pálya abba bele is ragad a por meg minden más?
joe752005-08-02 12:22:34 // 3474
Elméletileg meg a felvezető körben azt a minimális port le is takarítja maga elött mielött a gyors kört megkezdené.
joe752005-08-02 12:21:16 // 3473
Ezzel meg én nem értek egyet. Ugyanis az utolsó free és a Qual között van 2 óra. Annyi idő alatt nem porosodik el a pálya. sőt sokkal nagyobb veszély szvsz az ha valaki az időmérőn határon autózva kicsúszik és a pálya egy adott részét bekoszolja, mert felhord kavicsokat, füvet, port, stb. Ez a veszély az elsőt nem fenyegeti, max. Ő hibázik.
zolee1452005-08-02 12:18:05 // 3472
és mi van ha az a taktikájuk, hogy elindulnak valahogy, és majd menetközben változtatnak, és akkor tulajdonképpen nem is változtattak a taktikán, hisz az volt eredetileg is a taktika hogy változtatnak rajta! na erre válaszoljál, ha mindent tudsz! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Inner Circle2005-08-02 12:17:15 // 3471
Már először is értettem, csak egyet nem értettem, le is írtam hogy miért: mert a pályára visszaszáll a por. Ezt sajnos most sem vetted figyelembe :-(
A Porsche kupa utáni percekben a pálya biztosan jobb, mint az utolsónak kvalizó előtt - de aztán odafúj a szél, a gumiréteg TETEJÉRE kerül a por és máris csúszkálhat a verda.
Inner Circle2005-08-02 12:12:04 // 3470
"Csak ezt erre rá lehet fogni. Azt még se nyilatkozhatja hogy nem akarom az ellenfelet stratégiai előnyhöz jutattni...."
Miért ne nyilatkozhatná? Ha Montoya mondhat olyan hülyeséget hogy a BAR szándékosan tett ki elé egy generátort a rajtrácsra hogy menjen neki, meg Mihály hazudhat pofátlanul a másodpercekről, sőt Jean Todt-tól már azt is hallottam hogy "A mezőny legjobbja Kimi Raikkönen a mi két pilótánk, Schumacher és Barrichello után", valamint Ron Dennis a futam után Montoya füstölgő autója mellett mondta hogy "Nem áldozzuk fel a megbízhatóságért a sebességet" és nem szakadt le az ég - akkor miért ne mondhatna Alonso valami teljesen igaz és abszolút ártalmatlan dolgot?
Ennyi erővel azt se lenne szabad megmondaniuk, ha futam közben taktikát változtatnak! Pedig ezzel mindig elbüszkélkednek!
SKrisz2005-08-02 12:10:28 // 3469
Na ez igy mar OK!:)))
Inner Circle2005-08-02 12:08:51 // 3468
"Attól függetlenül hogy Alonso mit mond, én is tudom és mindenki más is tudja hogy mit gondol VALÓJÁBAN!" - ez olyan "mindentvivő" érvelés, mint a munkaügyi vitákban a szexuális zaklatás, arra sem lehet érdemben válaszolni :D
zolee1452005-08-02 12:06:58 // 3467
nem pont ide kapcsolódik, de a %-ról jut eszembe! Amitől idegbajt szoktam kapni az az amikor azt mondják valakire hogy 110 %-ot teljesített!!! Olyan nincs! Mindenki max 100 %-ot tud teljesíteni! Ha a vártnál jobban megy akkor is az a 100 %. A maximumnál nincs több, nincs olyan hogy "legmaximálisabb"!! Jó lenne ha Palik is olvasná ezt a topicot!
joe752005-08-02 12:00:47 // 3466
Megpróbálom levezetni, remélem érthető lesz. Vegyük a Ringet alapul. Az egyik legmostohább pálya szerintem, mivelé alig van rajta esemény, esetleg egy két hazai bajnoki futam, szóval alapból ritkán használják. A Pálya környezete olyan amitól a hosszú holidőkben rendesen elporolódhat, főleg száraz nyári hónapokon.
Mondjuk pénteken az első szabadezédkor legyen a pálya tapadása 0% és az időmérő utolsó körét megkezdő versenyzőnél legyen ez a tapadási érték 100%. A szabadezdzéseken jellemzően a pilóták átlagosan 10-20 kört tesznek meg legyen mondjuk 15 kör. ez 20 pilótát figyelembe véve 300 kört/szabadedzés. Ugye ilyenből 4 van mármint 4 szabadedzés, vagyis a QUAL első köréig megtesznek összesen 1200 kört. Ez alatt az idő alatt a pálya folyamatosan javul tisztul és hordják rá a gumit. Ezek mellett vannak a betétfutamos edzései ahol bár kevesebb kört, de lényegesen több autó tesz meg, összeségében 30 autó pl. clio cupában ennyi tutira indúl az edzéseken további 600 kört biztos megtesz, és ezek is takarítják gumizzák a pályát. Most nagyon hasraütés szerű számok alapján kb. 1800 kört tesznek meg ilyen olyan autókkal a pályán amíg a qual el nem kezdődik. Ott az első és utolsó között a felvezető és levezető kört is beszámítva, feltéve hogy mind a 20 autó teljesít mért kört 58 környi "takarítás" és gumizás jut plusszban. Magyrul ha a A pénteki első kör a 0% és a szobati utolsó kör a 100% akkor a Qual első köre kb. olyan 97% ha lehet így számolni a tapadást.
De szólj ha valamit elszámoltam....
SKrisz2005-08-02 11:45:46 // 3465
Aha... Azt megsem mondhatta, hogy bocs fiuk szarok magasrol az egszre, de a szponzori szerzodesem kikoti, hogy a mig a vas gurul addig palyan legyek vele.
IC eddig olyan jo meglatasaid voltak. Pont most lettel ilyen gyermekien naiv?:)
joe752005-08-02 11:39:10 // 3464
Kérdés hogy most a hétvégén épp hanyadik hétvégéjét töltötte a renault motor Alonso alatt az elsőt vagy a 2.-at?
joe752005-08-02 11:37:58 // 3463
Ezt hallottuk már, de továbbra is úgy gondolom hogy ennek a pálya minőségéhez igazából nincs köze.
Csak ezt erre rá lehet fogni. Azt még se nyilatkozhatja hogy nem akarom az ellenfelet stratégiai előnyhöz jutattni....
Inner Circle2005-08-02 11:34:07 // 3462
Az viszont belefér, hogy nem gyilkolom tovább azt a motort a hőségben, amivel még egy hétvégét le kell húznom... Beleférne, de a kvali miatt nem ajánlatos.
joe752005-08-02 11:33:18 // 3461
Igen szurkolók akart lenni a versenyzők.:)
Inner Circle2005-08-02 11:32:50 // 3460
Hát ezt beszéld meg Alonsóval, ő velem ért egyet - illetve én azt mondtam amit ő mondott:
“When the wing came off, that did quite a lot of damage to the car, so after that I knew I was just racing to get a good qualifying position in Turkey."
www.formula1.com
zolee1452005-08-02 11:31:11 // 3459
"Az is sokat nyom a latban hogy a versenyzők sokat lássák elhaladni az autót az orruk elött"
DC a futamon elég sokat látta elhaladni az orra előtt az autókat, de hogy ennek örült volna azt kétlem.:)
joe752005-08-02 11:05:30 // 3458
Így van. Az is sokat nyom a latban hogy a versenyzők sokat lássák elhaladni az autót az orruk elött a kamera minnél többet mutassa a technikát hogy a szponzor bácsik örüljenek. Az nem fér bele, hogy szar helyen állok és kiállok, mert tele a tököm.
zolee1452005-08-02 11:04:37 // 3457
a betétfutamoknak pont ez a szerepe: egyrészt kitölteni az üres időt, másrészt meg letakarítani a pályát.
SKrisz2005-08-02 11:02:55 // 3456
"...Egyébként mivel magyarázod hogy nem álltak ki sem ők, sem a többiek? A Renault nincs annyira rászorulva a tesztre, hogy ezen a semmi máshoz nem hasonlító pályán kavirnyáljon egy sérült autóval..."
IC!
ugye ezt most te sem gondolod komolyan?! Mirol szol a Forma 1? Nem a penzrol? Miert mentek vegig? Mer a szponzor azert fizet ha vegig megy a palyan. Ha a ronyo tesztelni akar kimegy a sajat a placcara es tesztel. Azert mentek vegig a futamon, mert vegig kellett menii es nem azert, mert barmiert harcoltak volna...
joe752005-08-02 10:58:09 // 3455
IC.
Azért épp Kimi-t hoztam fel példának, mert egyrészt a sok idei kiesése miatt vele fordúlt ez elő legtöbbször, másrészt idén Ő a gyorsasági etalon az F-1-ben. Neki van a leggyorsabb technikája, és szvsz mint versenyző is jobb mint Montoya vagyis elméletileg ha Ő kezdi meg a qualt, akkor az lehet egy alap idő, amit a többieknek meg kell dönteni. És pont azért mert az első és az utolsó edző pilóta között van 45-50 perc pályától függően, ez baromi sok idő arra mondjuk egy Alonsonak vagy a Renault csapatnak, hogy Kimi idejét látva, valamint saját különbféle beállításokkal a szabadedzéseken elért eredményeiket tudva esetleg változtassanak a stratégián. Ne feledd hogy a stratégiát megváltoztatni nem olyan nagy dolog, van hogy verseny közben teszik meg, igaz azt többnyire kényszerből, és épp amiatt van hogy nem is jön be.
Nomármost egy autó beállításainak megváltoztatásához elég 50 perc, de nem elég 5 perc. Emiatt lehet az véleményem szerint, hogy a versenyzők azért is küzdenek hogy késöbb kezdjék meg a qualt a következő versenyen mert nem akarják a konkurens csapatokat túl nagy startégiai előnyhöz jutattni. Ráadásul senki sem szeret alapidőt beállítani a nagyok közül.
Ha végigültél már egy versenyhétvégét a ringet péntektől vasárnapig, akkor láthattad, hogy pénteken olyan a ring mint amikor rally versenyzők a murván csapatnak és száll a por. Ez a jelenség szombatra megszűnik, hála a pénteki szabadedzéseknek és a különbféle kupaversenyek edzéseinek.
Szombaton már nem kavarnak port az autók, főleg ha amúgy szélcsendes az időjárás, bár én nem emléxem az elmúlt 20 évben lyanra hogy a Ringen vihar lett volna.
zolee1452005-08-02 10:42:10 // 3454
volt egy könyvem amiben leírták az f1 pálya felépítését, és állítólag a felső "koptató" rétegbe kevernek valami kőzúzalék félét, ami marha érdessé teszi a felületet. Tapad, de zabálja a gumit. Amúgy ugyanaz a rétegrendje mint mondjuk egy autópályának, csak másak a rétegvastagságok.
zolee1452005-08-02 10:38:30 // 3453
nem téríteni akarok, csak a véleményem: nekem bejön az 1 körös időmérő! az sbk rendszere kicsit "korrektebb" nem lehet egy hibával akkorát bukni, mert van külön egy "superpole" ami egykörös, és csak az első 16 vesz benne részt, amúgy meg rendes 1 órás időmérő van. az nem igazán jön be hogy a versenyre tankolt autóval kell menni. Jobb lenne ha mindenki tankolhatna meg kereket cserélhetne a futam előtt, visszahoznám a warm up-ot, és a futamon meg sem tankolás, sem kerékcsere. Akkor végre előzni is kellene az előbbre jutáshoz. ja és sok pontot osztanék. Pole, leggyorsabb kör, stb. Megszüntetném ezt a hülyeséget hogy 10 hellyel hátrébbról indul aki motort cserél! Pontlevonás és kész. meg lehetne a futam előtt kocsit cserélni, ha beszarik a rajtrácson! A lényeg hogy minél több autó lehessen a pályán, és minél több autó kűzdjön pontokért!
Slowfeet2005-08-02 10:32:48 // 3452
Épp Halesszel beszélgettünk a Ringes tali kapcsán, hogy ő bizony nem megy körbe. Azt mondta, hogy új korában vert néhányt kört a ringen a rossoval, és az új pirelli gumik szarrá koptak. Oké!!!! Tudom, hogy nem ugyanaz, mint egy versenygumi, de nem lehet, hogy a Ring aszfaltja épp a porossága miatt koptat ennyire? Vagy az utcai gumikat minden F1 pálya ennyire leamortizálja? Vagy hülye vagyok és a tempó miatt szaródtak el a gumik a 145-ösön?
Inner Circle2005-08-02 10:28:55 // 3451
Valószínűleg arra gondoltak, hogy nem kell 35 percig várni az első Minardira, mint a régi 12 körös rendszerben. Vagyis 20 perc akció helyett kapsz 60 perc dögunalmat, ez aztán a nagy vasziszdasz...
Inner Circle2005-08-02 10:27:18 // 3450
"Nem értem mostanában ezeket a nyilatkozatokat a qual-on elsőként indulók meg a poros pálya összefüggésében. "
Pedig ezek nem csak nyilatkozatok, Alonso és Fisi pl. csak azért küzdötték végig ezt a nagydíjat, hogy a következő futamon jobb kvali-pozícióba kerüljenek. Egyébként mivel magyarázod hogy nem álltak ki sem ők, sem a többiek? A Renault nincs annyira rászorulva a tesztre, hogy ezen a semmi máshoz nem hasonlító pályán kavirnyáljon egy sérült autóval.
"És akkor eljön a qual, amikor összesen a 20 autó 20 gyors kört tesz meg, vagyis az előző napokhoz képest minimálisan lesz jobban felgumizva és letakarítva a pálya a pálya annak aki utoljára jön ki a qual-ra."
Minimálisan jobban felgumizva, viszont SOKKAL jobban takarítva. Főleg a Hungaroring és Bahrein olyan, hogy a gumiréteget gyorsan belepi a por. Ezt az elsőnek jövő autók szépen felszedik.
"Nekem van egy olyan érzésem, hogy sokkal inkább az a baj az elösször kijövőnek, főleg ha az épp Kimi, hogy az Ő etalon idejét látva az utolsó ötösnek -akik rá nézve veszélyesek lehetnek- van elég idejük a boxban esetleg rátankolni az autóikra, vagy épp kiszedni belőle némi benyát, vagyis stratégiát válltani."
De a stratégia nem csak abból áll hogy ki- vagy beteszünk egy kis naftát. Néhány liter benzin is befolyásolhatja az autó viselkedését, az előre megállapított kvali-súlyhoz állítják a ballasztot - szárnyat, azon nem olyan egyszerű változtatni. Manapság amúgy sincsenek nagy taktikai húzások, tavaly év elején még kicsit megkavarodott az időmérő, de mostanra "beálltak a frontok" és szinte mindenki ugyanazzal a taktikával megy. Pár körös különbségeket a kiállás idejében meg nem lehet felbecsülni a kvalikör alapján.
Egyébként ez miért "épp Kimire" lenne a leginkább jellemző?
Slowfeet2005-08-02 10:25:47 // 3449
Igen mondta valaki: max mosley....és még a Palik, is de szerintem ő nem saját ötletként :)
SKrisz2005-08-02 10:24:14 // 3448
Mondta valaki hogy jobb???? Az csak a szponzoroknak jobb, mert minden autot latsz min 1-1.5 percig es ez oket elegedettseggel tolti el. Ennyi van a hatterben es nem tobb.
SKrisz2005-08-02 10:21:58 // 3447
Nalam a ferrari a szent tehen. Eloszor 10 evesen lattam egy Testarossat es azota ok a favorit. Pedig ugye gyermekfejjel eleg kevesse tudott befolyasolni a marketing a reklam es a hiszteria. Az F1 es az F1-ben szereplo Ferrai is ezek utan kerult erdeklodes kozeppontjaba. Epp ezert en most nem erre gondoltam. Nekem a Ferari, mint csapat a szemelyes kedvencem. Akkor is az volt amikor Prost eveken keresztul bugdacsolt es mar az unnep volt ha epp celbert, akkor is amikor Sumak eveken keresztul verhetetlen volt es most is amikor leszalloagba kerultek. Valoszinuleg ez a csapaton es a gumin is mulik. Nem erdekel . Nekik szurkolok es ha gyoznek jokedvem van, ha nem hat akkor sem sirom el magam, de a szivem mindig a dobogot varja.
Inner Circle2005-08-02 10:15:45 // 3446
Ja, nem ezzel akartam magyarázni a pole-t, csak azt hogy Birka ugyanazzal az autóval az előző ötösben kvalizva csak 7. lett. Nyilván MS jobban is vezet, de ennyivel azért nem.
"Egetrengetően szar" Bahreinben meg Sepangban volt, most már ahhoz képest elég jó. Gondolom nektek akkor lenne jó, ha MS megint másfél másodperccel alázná a mezőnyt :D (Illetve Joe okfejtése szerint, hogy a Bridge MINDIG rosszabb volt a Michelinnél, valószínűleg akkor se lenne jó. Ez alapszabály hogy a Bridge sose lehet jobb a Michelinnél? :D)
Slowfeet2005-08-02 10:15:40 // 3445
Tetssik a gondolatmeneted. Akkor egy kérdés....
Miért is látványosabb és jobb nekem, mint nézőnek az egykörös időmérés?
joe752005-08-02 10:02:10 // 3444
Tényleg ez egy jó téma.
Nem értem mostanában ezeket a nyilatkozatokat a qual-on elsőként indulók meg a poros pálya összefüggésében.
Ugye mindenki azon parázik, hogy ha az időmérőt elsőként kezdi meg, akkor a pálya még koszos, nincs felgumizva, stb.
Könyörgöm. Péntek délelöttől sok száz kört tesznek meg az autók összeségében a free-k alatt folyamatosan gumizva és "portalanítva" ezzel a pályát. Persze vannak betétfutamok, ahol szintén mennek edzéseket, szintén gumiznak, portalanítanak, stb.
És akkor eljön a qual, amikor összesen a 20 autó 20 gyors kört tesz meg, vagyis az előző napokhoz képest minimálisan lesz jobban felgumizva és letakarítva a pálya a pálya annak aki utoljára jön ki a qual-ra.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy sokkal inkább az a baj az elösször kijövőnek, főleg ha az épp Kimi, hogy az Ő etalon idejét látva az utolsó ötösnek -akik rá nézve veszélyesek lehetnek- van elég idejük a boxban esetleg rátankolni az autóikra, vagy épp kiszedni belőle némi benyát, vagyis stratégiát válltani. Ez valós hátrány, de azt hogy piszkos pályán meg az első az utolsó meg tiszta jól tapadóson azt nem veszem be.
SKrisz2005-08-02 09:56:41 // 3443
Hat en nem akarok vitatkozni, de ez elg gyenge magyarazat ezt te is ismerd el. Amikor USA utan utolsonak indult a kvalifikacion Sumak, akkor is olyan xar idot futott egy koron, hogy csuhaj. Ez van, a bridge javul, de meg mindig egetrengetoen szar:(
SKrisz2005-08-02 09:53:29 // 3442
FERRÁRI ??? Ne má!:DDDDD
Inner Circle2005-08-02 09:49:36 // 3441
MS jó kvalijában az is benne van, hogy ő már az utolsó "ötösben" indult - a pilóták szerint ezen belül már mindegy a sorrend. Rubens eggyel korábban.
Inner Circle2005-08-02 09:48:28 // 3440
A Cosworth V8 már 20.000-ig pörög!
Inner Circle2005-08-02 09:40:52 // 3439
Én tökéletesen értem amit el akar magyarázni, csak nem értek vele egyet. Pár tucat hozzászólással lejjebb be is írtam hogy mi az ő véleménye és mi az enyém és mi köztük a különbség, de senki sem tartotta válaszra méltónak az olyan zsenánt dolgokat, mint egymás álláspontjának a megértése :D
GEORGE2005-08-01 22:45:28 // 3438
Visszaolvastam a hsz-ket hát mit mondjak huuu...
Hagyd a fenébe IC-t ugysem érti mit akarsz neki elmagyarázni, .......
Viva FERRÁRI és kész:-)
raga2005-08-01 22:33:48 // 3437
Szerintem 90%-ban a gumik miatt, van lemaradásban a Ferrari, de úgy látom, hogy folyamatosan reszelik tovább a puha keveréket és javul. A Hringen már tovább bírta néhány körrel, pedig melegebb volt. A kvalikörre pedig már jól működik.
Balage2005-08-01 22:19:08 // 3436
Korábban beszélgettünk itt arról a Renault Espace F1-ről.
Nos itt egy kis bemutató róla:
Espace F1
SKrisz2005-08-01 20:21:54 // 3435
Igen, ezen én is jót röhögtem. szegény srácot pali(k)ra vették. Szivatják a Saubererrel, mint atom. Azért szvsz nem ezt érdemli a srác...
SKrisz2005-08-01 20:20:14 // 3434
Vegyük komlyan egymást?:PPPP
De azt nekem ne mondd, hogy bármilyen versenytechnikával szerelt öngyújtós verda 19000RPM-et fog forogni, mert befonom kopaszódó homlokom!:))))
Slowfeet2005-08-01 20:00:48 // 3433
Akkor nem is godoltam hülyeséget :) pedig csak a hang alapján saccoltam....
joe752005-08-01 19:51:55 // 3432
Nyilatkozta is Villeneuve, hogy Ő már a jövő évi V8-at tesztelte.:)) mindezt persze erős iróniával ugyanis valóban megállt 2 hengere.......