Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Tommi2005-09-13 16:37:21 // 4881
Számomra egy dolog világos (többé-kevésbé) ebben a nagy szabály-mizériában: Az FIA (szvsz helyesen) látja azt, hogy manapság arról szól a "királykategória", hogy akinek több pénze, szponzora van, az jobb autót tud a pilótái alá tolni és azok jobb eredményeket tudnak elérni még akkor is, ha csak közepes képességűek. Ez ellen (valahol szintén helyesen) úgy próbál tenni, hogy egységesíti az autókat bizonyos szempontok szerint, hogy ne a pénzügyi háttér és a technika hozza meg a sikert, hanem az EMBER, aki az autót vezeti. Más kérdés, hogy ezt hogyan teszi... De valahol az elgondolás logikus, az utóbbi 5-10 évben :PPP elszaladt a technika és kicsit háttérbe kerültek a pilóta kvalitásai. Minden szigorúan szvsz, nyugodtan bele lehet kötni és érvelni-ellenérvelni :)
Inner Circle2005-09-13 16:13:50 // 4880
Miért hagynánk? Éppen arról van szó, hogy az F1 az elmúlt 5-10 évben egy kalap sz.r, az azelőtti színvonalat kell ismét elérni. Helyesen tehát így hangzik: hagyjuk már az elmúlt 5-10 évet. A BAR 2005-ben részint lassú volt, részint eltiltották, de 2004-ben a végelszámolás: Button 85, Sato 34 pont... Éppen arról van szó hogy a mai playstation autóknál alig-alig vannak különbségek, így éppen engem igazolsz a 0,3 mp-vel. Köszi :-) A többi meg csak hangulatkeltés :P Itt alant elolvashatod hogy mik a FIA javaslatai, virslikerék-fantasy helyett ezzel lehet foglalkozni...
Mike.2005-09-13 16:07:36 // 4879
Hagyjuk már az 5-10 évvel ezelötti időket. Button 0,3 mp vel volt jobb Satonál Spa-ban. Megmutatkozik a tehetség ezt nem vitatom, de olyan nagy különbségekre nem kell számolni. Milyen teret engedjünk. Virsli gumi, szárny nélüli 4 sbességes 1500 ccm es, dob fékes "vezethetetlen" autókra gondolsz?
Inner Circle2005-09-13 15:57:18 // 4878
Ezzel egyáltalán nem értek egyet, Senna a hulladék Tolemanban olyanokat művelt hogy az embernek jojózott a szeme, Alesitől is ugye láttunk ilyet, Button meg még a mostani kiegyenlített körülmények között is úgy elveri Satót, hogy rossz nézni. A tehetség mindenhol megmutatkozik, minél több teret engedünk neki, annál jobban.
Mike.2005-09-13 15:51:26 // 4877
Ez elméletben nagyon szép és jó, de a valóság más. Bármelyik autósoprtot nézzük mindenhol nagyon kieggyenlítettek az erőviszonyok. Ha van szárny, ha nincs. Ha egy gumi van ha több. Ha egy kasztnit, motort, váltót használnak mindenhol kis különbségek vannak az autók és pilóták között.
Inner Circle2005-09-13 15:44:38 // 4876
Szerintem jó lenne ha SOKKAL "vezethetetlenebbek" lennének az autók, jobban kijönne hogy ki a jó pilóta és kit pénzelt be apuci-anyuci-kormányci... most a legjobb és a leghülyébb között is csak tizedek vannak, szerintem ez botrány, meg kéne adni az esélyt, hogy egy igazán jó pilóta akár egy Sauberben is nagyot villanthasson!
giovanni2005-09-13 15:44:03 // 4875
Má megin mi van?... mind1 Szóval Urak.. Szigorúan szvsz de tökmindegy hogy mi vagy akár bármelyikünk mit gondol a tervezett (vélt vagy valós) szabálymódosításokról.... sajnos illetve bizonyos szempontból hálistennek.. nem kérdezik meg a közönséget hogy mi a véleménye... Diktatúra van... teccik vagy nem max nem kell nézni...
count M2005-09-13 15:36:43 // 4874
:( Tőlem...
giovanni2005-09-13 15:18:56 // 4873
Főnök hozzászólhatok? anélkül hogy minősítesz? :)) vagy mennyek a "helyemre"??? ;-)
count M2005-09-13 15:15:53 // 4872
Ez tök jó amit csináltok... repkednek itt az "egyetértek!" meg "támogatom!" szavak... benne vagytok valami bizottságban, vagy mi? :P :DDD
zolee1452005-09-13 15:07:16 // 4871
na akkor én is: 1. A csapatok másik gyártótól is vásárolhatnak karosszériát. - mi ez, cart??? baromság! 2. Maximális tesztlehetőség: 30.000 km. - "legyen annyi és osszák be" egyetértek! 3. Tilos a tartalék autó. - baromság! ha valaki töri a gépet az edzésen akkor nem indul a futamon??? nem az a cél, hogy rendes létszám legyen a rajrácson? már így is alig vannak... 4. Kötelező önindító a versenyautókban. - jó ötlet! ha valaki elszámol egy kanyart és lefullad tudjon indítani. Lényeges hogy minél többen fejezzék be a futamot. 5. Egységesített fékrendszer. - "ökörség" az bizony! 6. Egyetlen gumiszállító és a slick visszahozatala. - ezt soha nem támogattam, most sem. 7. A leszorító erő (légelleneállás), a jelenleginek a 10%ára (!!!) való csökkentése. - kisebb lépésekben kéne haladni, nem egyik napról a másikra letördelni a szárnyakat a kocsiról... 8. Egységesített motorelektronika. - "ökörség" nem is kicsi! 9. Egységesített mechanikus sebességváltó kuplunggal. - "legnagyobb ökörség" csak bólogatni tudok, tényleg ez a leghülyébb ötlet. 10. Műanyagok száműzése a felfüggesztésekből. sokat nem számít, viszont nem lassul, hanem vezethetetlenebb lesz a kocsi, és az nem biztos hogy jó.
Inner Circle2005-09-13 14:56:16 // 4870
Én így vagyok velük: "1. A csapatok másik gyártótól is vásárolhatnak karosszériát." - nem gond 2. Maximális tesztlehetőség: 30.000 km. - legyen annyi és osszák be 3. Tilos a tartalék autó. - fogalmam sincs, miért lenne jó 4. Kötelező önindító a versenyautókban. - minek, ha 50 évig kibírták nélküle... 5. Egységesített fékrendszer. - ökörség 6. Egyetlen gumiszállító és a slick visszahozatala. - úgy látszik nincs más mód 7. A leszorító erő (légelleneállás), a jelenleginek a 10%ára (!!!) való csökkentése. - benne vagyok 8. Egységesített motorelektronika. - ökörség 9. Egységesített mechanikus sebességváltó kuplunggal. - a LEGNAGYOBB ökörség 10. Műanyagok száműzése a felfüggesztésekből. - ezen már nem múlik semmi
zolee1452005-09-13 14:34:09 // 4869
rendben, de amiről beszéltem az egy 93-95 körüli interjú volt.
zolee1452005-09-13 14:29:34 // 4868
hulljon a férgese! na jó, vicc nélkül: a korlátozás oké, de amit lentebb olvastam az szabályváltoztatás címszó alatt elkövetett bűncselekmény a modern F1 ellen.
Inner Circle2005-09-13 14:04:35 // 4867
De ha ezeket a korlátozásokat nem vezették volna be, akkor a pilóták már nem élnék túl a futamokat. A CART-ban már maradt el futam azért, mert az autók olyan gyorsak voltak hogy a pilóták egy kanyarban egy pillanatra elvesztették az eszméletüket - kinyomta a vért a fejükből a terhelés. A Forma 1-gyel már évtizedek óta együtt járnak a korlátozások.
Don Gombóc2005-09-13 13:47:35 // 4866
Azért azok a DTM-es verdák sem szarok mert a H.ringen 1,40-es köridőket futottak legutóbb.
zolee1452005-09-13 13:47:05 // 4865
nem pont és nem csak az elektronikára gondoltam, hanem arra a műszaki háttérre ami jelen van egy F1-es csapatnál. iszonyatosan nagy koponyák vannak az F1-ben és nagyon nagy dolgokat találtak/találnak ki, kár lenne ezeket kukába dobni, meg visszafogni az embereket. Persze a másik oldal, hogy pont a nagy megszorításoknál jön ki hogy ki hogyan tud mégis világverő autót csinálni... mindegy, akkor sem hiszek az évenkénti szabályváltoztatásokban, mert ezek nem hiszem hogy átgondolt lépések, a kőkorszak bevezetésével meg nem értek egyet.
SKrisz2005-09-13 13:39:12 // 4864
Rossz irányból közelíted meg a kérdést! Pontosan azért király kategória, mert nincs benne egy valag XXI. századi technika, mégis rommá veri bármyelyik másik pályáautót. Ezért király, nem a belegyömszölt elektromika miatt... szerintem...
zolee1452005-09-13 13:21:22 // 4863
ha jobban belegondolok tényleg nem királykategória! jópár évvel ezelőtt, amikor épp előző évben betiltották az aktív futóművet volt egy interjú Móczár Péterrel aki épp akkor hozott egy C-s DTM Mercit (az első szériás C merci DTM verzióját) és azt nyilatkozta, hogy tulajdonképpen komolyabb gép mint az F1-esek, mert a Merciben aktív futómű volt. Azt hogy mennyire volt túlzás akkor az a nyilatkozat nem tudom, de maga az ötlet, hogy bármi lehet fejlettebb műszakilag mint az F1 engem elszomorít. Nekem az a királykategória amikor fel sem merül senkiben hogy van annál jobb autó mint ami az F1-ben van. oké, biztos túléljük, de azért jó lenne, hanem lyukasztanák ki a kocsik alját, hogy lábbal kelljen hajtani...
Tommi2005-09-13 12:59:19 // 4862
Már előre látom, hogy a jövő F-1 autóinál annyira a biztonság lesz a domináns tényező, hogy már ember sem lesz bennük :))) A versenyzők majd ülnek a boxban a szimulátor előtt és onnan irányítják a pályán köröző robotpilóta vezette autókat :) Amúgy igaza van IC-nek, korábban is betiltottak-megszüntettek egy csomó mindent, mégis túléltük. Emlékszem anno a slick-barázdás váltás idején is mindenki készen volt, hogy lelassulnak az autók, ez már nem is igazi Forma-1 lesz, stb... De nem lett belőle semmi gond :)
Inner Circle2005-09-13 12:53:25 // 4861
"Ha kiszednek minden elektronikát a kocsiból, meg beszüntetik a szárnyakat, meg a diffúzort, meg még egy csomó mindent akkor miért hívjuk F1-nek? kicsit átértékelődik így a "királykategória" elnevezés." Ez az érv nem áll; már így is kiszedték a - turbót - aktív felfüggesztést - kifinomult motorelektronikát - kifinomult menetstabilizálót - automata váltót - kétirányú telemetriát - aktív aerodinamikai elemeket - stb, stb... Mindig ahhoz ragaszkodunk, amit megszoktunk, pedig nem mindig kéne. Szóval már most sem királykategória? "Ráadásul a pilóták kezébe adunk egy-egy 300km/h fölötti sebességre képes, de 0 tapadású autót. Volt ilyen régebben, nem múlt el év halálos baleset nélkül." Erről meg te is tudod, hogy csak hangulatkeltés; se a 0 tapadás nem igaz, se a halálos balesetek - majd pont ebben a szekuriti kánsösz világban, amikor ki se mennek versenyezni Indyben, fognak veszélyes autókat gyártani... :DDD
zolee1452005-09-13 12:31:16 // 4860
ezzel csak az a gond, hogy senki sem szeretné kidobni az ablakon a szélcsatornáját, és így visszadobni az F1-et vagy 40 évvel nem igazán célszerű. Továbbra is azt mondom, hogy a fejlődés üteme az idő múlásával egyre csökken, vagyis ha nem hetente változik a szabály akkor előbb utóbb mindenki felzárkózik. Ez egy technikai sport. Aki CSAK az emberek versenyét akarja látni az nézzen futóversenyt. Ha kiszednek minden elektronikát a kocsiból, meg beszüntetik a szárnyakat, meg a diffúzort, meg még egy csomó mindent akkor miért hívjuk F1-nek? kicsit átértékelődik így a "királykategória" elnevezés. Ráadásul a pilóták kezébe adunk egy-egy 300km/h fölötti sebességre képes, de 0 tapadású autót. Volt ilyen régebben, nem múlt el év halálos baleset nélkül.
Tommi2005-09-13 12:17:02 // 4859
A végén még visszajönnek a '68 előtti idők és megint szivar autókban fogják nyomni a srácok :)))
Inner Circle2005-09-13 12:11:55 // 4858
Lehet hogy úgy gondolják, hogy a csapatok irtózat sok pénzt ölnek bele a kaszni fejlesztésébe. Ugye a kaszni is termel leszorítóerőt, főleg amióta bejöttek a kiegészítő szárnyak. És ez a sok pénz gyakorlatilag hiába megy el, mert máshol is használható fejlesztés nem lesz belőle, és az F1 se lesz látványosabb attól, hogy valamelyik csapat ezer szélcsatorna-óra után kitalálja hogy egy kis fütyit kell a hátsó kerék elé tenni, és ezzel nyer körönként két tizedet... Szóval ha maximálva lenne a leszorítóerő, és ezt a leszorítóerőt a szárnyak beállításával gyerekjáték lenne elérni, akkor a csapatok nem csinálnának irtózatosan drága és szuper-törékeny kasznikat, és csökkene a különbség a csapatok között. De ez csak egy tipp.
Inner Circle2005-09-13 12:07:04 // 4857
"Ha ocsmány légörvényeket csinálsz, akkor az azért van, mert vmit baromira elcsesztél. :) A légörvény okozat, nem ok." Lehet ok is. Állítólag a hátsó szárnyak tervezésénél amellett hogy a szóban forgó autónak kedvező aerodinamikát szeretnének, az is szempont hogy ne váljon le róla használható légáramlat, hogy a mögötte jövőt jól megszívassák. (A Sauber új szélcsatornájába már két autó is befér egymás mögé hogy az egymás mögött haladást is tesztelhessék.) Erre nem esküszöm meg, csak hallottam, elhihetitek avagy sem :-) "de nagy sebességnél az autó elemelkedését (az előbb említett síkra nagyjából merőlegesen ébredő erőket) nem nagyon tudják megakadályozni..." Valóban nem. Karthikeyan ezt be is mutatta a hétvégén :-) Valószínűleg úgy gondolják a FIA-nál, hogy ez nem számít. Egyébként valami BAR-os fickó is mondta, hogy szerinte is 10%-ra kéne csökkenteni a leszorítóerőt.
zolee1452005-09-13 07:49:33 // 4856
tehát az egész csak arról szól, hogy hülyén néznek ki a barázdás gumik???:))) 10% az 10%, ezzel semmi okosat nem mondtam. Ez kb az a szint mint amikor 67-ben még szárny nélkül mentek az autók. Nem hiszem hogy ekkora ugrást képesek lennének egyik évről a másikra bevezetni. gyakorlatilag le kellene szerelni a szárnyakat az autókról. Szárny nélkül szerintem szélárnyékot csak a kerekek csinálnának, az meg megint kevés az előzéshez.
2005-09-13 07:40:29 // 4855
Az csak délután lesz addig bekapok egy kis HP-t, hogy bátrabb legyek az időmérőn. :)))
Mike.2005-09-13 07:04:44 // 4854
És indulsz most az időmérő edzésre !? :-))))
2005-09-13 07:00:54 // 4853
Történetesen én is a kertben ébredtem ma reggel ............. :)))
count M2005-09-12 20:37:43 // 4852
Na most én sose voltam vmi hűdejó fizikából, de itt két dolog baromira nem kerek. Azt írod: "eltekintve attól hogy szándékosan ocsmány légörvényeket terveznek az autók mögé". Szerintem ez nem ugyanaz, mintha azt kéne eldönteni hogy zöld csík vagy kék pöttyök kerülnek felfestve az autóra. Ha ocsmány légörvényeket csinálsz, akkor az azért van, mert vmit baromira elcsesztél. :) A légörvény okozat, nem ok. A másik: a slick gumik a maguk nagyobb felületével, kiválóan tapadnak - ha van leszorító erő ami odanyomja őket az útra. Fékezéskor és kanyarodáskor egyértelműen jobbak (azaz a gumik és a talaj találkozásánál lévő elméleti pontok (felületek) által meghatározott síkban jelentkező erőhatásoknál jelent előnyt a nagyobb felület, ejj de szép lett :)), de nagy sebességnél az autó elemelkedését (az előbb említett síkra nagyjából merőlegesen ébredő erőket) nem nagyon tudják megakadályozni... Szóval akkor mi van? :) r.cM
Tom122005-09-12 20:14:00 // 4851
...és "másnaposan" futja a jobbnál jobb köröket...:))
Inner Circle2005-09-12 20:09:51 // 4850
Hogy mi azzal a baj, hogy a pilótádat azzal hozza vissza valaki, hogy "Elnézést, ezt reggel találtam a kertben, azt hiszem a maguké?" Tényleg magyarázzam? :D
2005-09-12 19:53:03 // 4849
Gives you wings ! :()
2005-09-12 19:52:23 // 4848
és mi azeeelelle az baaaaj ? ??? ?? ? ? ?
Tom122005-09-12 17:46:52 // 4847
...gyomlálta az idegsejtjeit...:)))
Inner Circle2005-09-12 17:39:19 // 4846
Na a múltkor szó volt Rajkó pályán kívüli kalandjairól, itt a legújabb: "Raikkonen in trouble at McLaren? 09/09/2005 There are reports coming out of Spa suggesting that Kimi Raikkonen is in serious trouble at McLaren, and has, according to sources, been given a written warning by team boss, Ron Dennis. The warning follows an alleged incident during a recent test at Monza, and is understood to involve the Finn being discovered half-naked in someone's front garden. To further anger Dennis, the story has now been 'leaked' to the mainstream media. If true, this is the latest in a number of incidents, which for the most part Dennis has attempted to ignore, refusing to interfere in his drivers' private lives. However, if the Finn really has been given a written warning it indicates that perhaps the team is finally losing patience." A cikk erre nem tér ki, de gondolom hajnalban fedezték fel félmeztelenül a kertben és természetesen holtrészegen. Lassan tényleg aggódom, hogy felesekre váltja a tehetségét.
Inner Circle2005-09-12 17:30:44 // 4845
"ha 10% lesz a leszorítóerő akkor minek a slick??? nem mindegy???" Éppen azért! :-) A tapadás súrlódás, amely függ (többek között) a felületeket összenyomó erőtől és a felületek közötti súrlódási együtthatótól. Ha az egyiket a 10%-ára csökkentik, akkor a másikat már vidáman lehet növelni, és nem ilyen vicces barázdás gumikkal égeti majd magát a társaság.
Inner Circle2005-09-12 17:28:42 // 4844
"Jelenleginek a 10%-ra?????????? Normális???? Nem a jelenlegi 90%-ra gondolnak?" Nem, helyes az infó, a 10%-ra csökkentésről van szó. Viszont nem a légellenállást, hanem a leszorítóerőt szabályozzák. Most az autók nagyon hatékonyan használják fel a "szembejövő" levegőt, remekül tapadnak vele az útra, viszont ha valaki előzési céllal beáll a másik szélárnyékába, akkor ugyan a kisebb légellenállás miatt gyorsabb lehet (eltekintve attól hogy szándékosan ocsmány légörvényeket terveznek az autók mögé), viszont a légáramlás hiánya miatt a tapadását is elveszti, az autó sokkal nehezebben lesz irányítható, nem beszélve a fékútról. Viszont ha az aerodinamikai tapadást nagyságrendileg csökkentik, akkor vissza lehet hozni a slick gumikat. Ekkor a tapadás mértéke nem is változna olyan sokat, viszont sokkal kisebb hatása lenne rá az aerodinamikának. Egy másik autó szélárnyékában haladva sokkal kevésbé csökkenne a tapadás, hiszen az nagyobbrészt függene a gumi és az út viszonyától és kisebb részben az autóra ható leszorítóerőtől. (Azt is láthatjuk, hogy ha valaki elhagyja az első szárnyát, akkor már mehet a sóhivatalba, de legalábbis egy új szárnyért, és mindenki könnyedén megelőzi. Ha a jelenleg leszorítóerőnek csak a 10%-át vesztené el, akkor még lenne esélye rendes tempóban eljutni a boxba.) Úgyhogy ez végső soron jó ötlet.
2005-09-12 15:44:07 // 4843
Erről ment témázgatás itt. A Renault tuti nyereségessé tette Pizzoniát. :)
2005-09-12 15:42:54 // 4842
Szerintem marad mint szaktanácsadó. :) Szimpatikus faszi, kár lenne ha nem lenne az F1-ben. Eddie is hiányzik a mostani csapatvezetők közül, látszik is a csapaton. :(
Halesz2005-09-12 15:42:33 // 4841
Na és még egy kis infó: A brazil Antonio Pizzoniát és a japán Szato Takumát egyformán megbüntette a versenybíróság a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság vasárnapi futama után, mivel mindketten balesetet okoztak a Belga Nagydíjon. Előbbinek 8000 ezer dollárt kell befizetnie, mivel négy körrel a vége előtt összeakadt a második helyen autózó Juan Pablo Montoyával. Ez nemcsak a végeredményt befolyásolta, hanem a világbajnoki cím sorsát is, ugyanis így a győztes finn Kimi Ra:kkönen csak 25 pontosra csökkentette hátrányát az éllovas spanyol Fernando Alonsóval szemben, ráadásul a kettős McLaren-Mercedes diadallal a wokingi istálló átvette volna a vezetést a konstruktőrök pontversenyében a Renault-tól. Pizzoniának az viszont jó hír lehet, hogy a német Nick Heidfeld a következő, két hét múlva sorra kerülő Brazil Nagydíjat is kihagyja, mivel nem jött rendbe a sérülése, így minden bizonnyal hazai közönség előtt is ő helyettesítheti a Williams-BMW német pilótáját. Szato Pizzoniánál is súlyosabb büntetést kapott: a BAR-Honda versenyzője a Brazil Nagydíjon tíz hellyel hátrébbról rajtolhat az időmérőn elért pozíciójánál, mivel vasárnap hátulról belerohant Michael Schumacher Ferrarijába, s ezzel mindketten kiestek.
Halesz2005-09-12 15:39:54 // 4840
Jaja. "Nagyon szomorú vagyok, hogy meg kell válnom a Forma-1 világától, ám mindig is mondtam, eladom a Minardit, amennyiben komoly vevő jelentkezik érte" - mondta Stoddart.
2005-09-12 15:38:52 // 4839
Vajon Pizzonia mennyit kaphatott a Renault-tól az áldozatos munkájáért? :)
2005-09-12 15:36:19 // 4838
Mármint Stoddart. :)
2005-09-12 15:33:51 // 4837
Paul Stodard november 1-ig marad.
Tommi2005-09-12 15:32:51 // 4836
Újabb összeesküvés elmélet? :)))
2005-09-12 15:30:17 // 4835
És Szaátó is japán mint a BG. :) Ez már több mint gyanus. :)
2005-09-12 15:29:30 // 4834
Pénztárból vették ki és fizették be a lóvét. :)
Halesz2005-09-12 15:23:55 // 4833
És ez mekkora már? Nagyon komolyan nyomják! :) A mai napon a Spa-Francorchamps pályán kötött megállapodás értelmében 2005. november elsejétől az osztrák Red Bull GmbH veszi át a Minardi Forma-1-es csapat vállalati részvényeit, és ettől kezdve a cég felel a csapat versenyzéséért. Az új felállás eredményeként tehát a Red Bull összesen két Forma-1-es csapatot indít a 2006-os szezontól kezdve. A második csapat úgynevezett „újonc csapat” lesz. A két egység egymástól függetlenül működik majd, a pályán pedig egymás ellenfelei lesznek. 1. A Red Bullnál több a tehetséges pilóta, mint az elérhető autók száma. Ez eddig azt jelentette, hogy az új versenyzők két módon juthattak kocsihoz: vagy egy másik csapat kötelékében indulnak, vagy pedig az elérhető autók számát kellett volna növelni. Hosszas megfontolás után a Red Bull úgy döntött, a második lehetőséget választja, azaz emeli a versenyautók számát. 2. A Forma-1 jelenlegi helyzetét vizsgálva a vállalat úgy véli, hogy a második csapat nemcsak a jelenlegi forrásait őrizheti meg, de a jövőben saját bevételhez is juthat, míg végül szinte önfinanszírozó lesz. 3. Az akvizíció nyomán a Red Bullnak immár két szavazata lesz a Forma-1 jövőjét illető kérdésekben. Jelenleg még nincs döntés sem a csapat nevével, sem a vezetés illetve a pilóták személyével kapcsolatban.
Mike.2005-09-12 15:09:10 // 4832
A gumira már nem merték fogni, így jött a képbe Sató. :-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak