Mike.2006-02-20 13:11:31 // 5531
Nekem eddig is hasonló volt a véleményem róla, mint neked. Ezek a kijelentései csak megerősítették ezt bennem.
SKrisz2006-02-20 12:54:00 // 5530
Suhamér a vócvágennél??? Ez még viccnek is rossz... Soha nem fogja elhagyni a Ferrari érát ez az ember... :)
Willy2006-02-20 12:46:51 // 5529
Én is olvastam az A5-ön. Hát igen, az arcból vissza kéne egy csöppet vennie. Szívesen megnézném hogyan megy Rossi gépével.
Tedi2006-02-20 12:40:35 // 5528
Na srácok, nekem most szökött fel az agyvizem....
Alonso ismét bebizonyította, hogy egy akkora nagyképű állat, mint senki más a földön. A következőkben a Motorland.hu cikkét olvashatjátok erről a világbajnoknak aligha nevezhető köcsögről.
"A Formula 1 bajnoka, Fernando Alonso a napokban azt nyilatkozta, hogy ő simán ugyanazt meg tudná csinálni egy MotoGP motorral, mint Rossi egy F1-es autóval, némi gyakorlás után. Nos bennem csak egy kérdés merült fel: az újságírók hogy nem röhögték ki a helyszínen?!
A cseppet sem nagyképű bajnok valószínűleg megirigyelte azt az óriási figyelmet, amit Vale kapott a Ferrarrival végzett tesztek során, így a következőt nyilatkozta szó szerint Rossi F1-beli esélyeiről: „Talán ötödikként végezhet, esetleg a dobogóra is feljutna néhányszor, de én ezt ugyanúgy meg tudnám csinálni motoron ha kapnék egy kis időt a gyakorlásra.” Néhány cikkíró szerint egyébként teljesen igaza van és simán a dobogón végezne a MotoGP-ben kis gyakorlás után, talán még győzne is…ha a mezőny maradékát a rajtrácson tartanák. Nem mellesleg Jeremy Burgess szerint a Forma 1-ben nyújtott teljesítmény kb 80% technika és 20% pilóta míg a MotoGP-ben ez pont fordítva van. Azt hiszem ha engem most Valentino Rossinak hívnának rögvest felajánlanám a tavalyi M1-esemet Fernandonak, hadd gyakoroljon amennyit szeretne és mondjuk 3 hónap múlva lemérnénk valamelyik neki tetsző pályán mégis mennyivel maradna el…mondjuk Francois Batta (WCM) tavalyi idejétől."
Tommi2006-02-19 22:50:21 // 5527
Na, ezt megnézném :)))
Egyébként érdekes, hogy a VW konszern nincs benne a Forma-1-ben. Régen a Porsche szerepelt, nem is rosszul, nyertek vb-t is. Mondjuk az tény, hogy a pénzügyi helyzetük nem a legrózsásabb és nincsenek kimeríthetetlen forrásaik, mint pl a Toyotának.
kod2006-02-19 22:46:01 // 5526
Mai hir:
A formula.hu internetes szaklap beszámolója szerint igaz, hogy még Michael Schumacher nem döntött a pályafutása további alakulásáról, de egy érdekes pletyka már most napvilágot látott.
Michael mint csapatvezető folytatná a Formula 1-ben. A Volkswagen és Schumacher közösen lépne be a száguldó cirkuszba. A Volkswagen az Audi néven adná a motort és jelentős támogatást is. Ross Brawn aki már hosszú évek óta dolgozik a hétszeres világbajnokkal, lenne a technikai vezető. (Hirado.hu)
kando.2006-02-15 08:32:23 // 5525
Azért legalább egy utcát Róla is elnevezhettek volna...
Egyébként most karira kaptam egy autóverenyzésről szóló könyvet (amiben val Alfa is, persze...), ott a végén fel van sorolva egy csomó pilóta, ott írnak Szisz Ferencről is :)
Inner Circle2006-02-15 08:27:18 // 5524
Na igen, ez ha minden igaz, egy F2005-ös; azt már amúgyse használhatják a pályán, csak arra jó hogy ilyenkor villogjanak vele :D
Tommi2006-02-15 01:28:04 // 5523
Egy kis kiegészítés Szisz Ferenc kapcsán, csak hogy többet tudjatok róla :)
A világ első autóversenyét, vagyis Grand Prix futamát 1906 június 26-27-én rendezték meg I. Grand Prix de France néven a Le Mans melletti La Sarthe útvonalon. a GP távja 1230 (!!!) km volt, a nagyjából háromszög alakú pálya hossza pedig 103 (!) km volt (szemben a mai 3-6 kilométerrel). A futamot Francios Szisz, vagyis Szisz Ferenc nyerte egy Renault volánja mögött. Az autó 12.800 ccm-es és 105 lóerős volt, ezzel 101,2 km/h-s átlagsebességet ért el a versenyen.
Szisz Ferenc 1881. január 29-én született Nógrádverőcén, egy pesti autószerelő műhelyben kezdte autós pályafutását. Egészen fiatal korában kikerült Párizsba, ahol a Renault-nál helyezkedett el, itt ekkoriban rajta kívül több magyar is dolgozott. A gyár főmérnöke Rothmüller Sándor volt, aki néhány hónapi munka után megkérdezte Sziszt, hogy lenne-e kedve versenyezni, persze örömmel vállalta a felkérést. A Michelin újfajta gumikkal kísérletezett, melyeknek lényege az volt, hogy pántra szerelték a köpenyt, így defekt esetén gyorsan lehetett cserélni őket. A versenyen nem annyira a motorok teljesítménye, mint inkább a gumik számítottak (mily meglepő, már akkor is… :) ).
A versenyt Szisz nyerte, második helyen futott be Felice Nazzaro egy Fiattal, aki a későbbiekben híres versenyautó-műhelyt működtetett. Harmadik pedig szintén egy olasz lett, egy bizonyos Lancia nevű úriember… :)
A futamot követően érdekes közjáték történt, ugyanis egy német versenyző le akarta lőni (!) Sziszt, de idejében sikerült megakadályozni a merényletet. Ezt követően megkereste a Fiat akkori tulajdonosának felesége, tehát Agnelli asszony és megkérte, hogy menjen át hozzájuk és versenyezzen nekik, de erre végül sosem került sor.
A nagy diadal után Szisz neve viszonylag gyorsan feledésbe merült. 1956-ban, a győzelem 50. évfordulóján Magyarországon megemlékeztek róla és kapott mindenféle emlékplecsniket, de ugye akkoriban egészen mással voltak elfoglalva a hatóságok... Szisz ezek után még egyszer szerepelt a nyilvánosság előtt, a 60-as években az egyik BNV-n a Renault is részt vett és kapott a gyártól emlékplakettet, valamint élete végéig havi apanázst utaltak át neki, ezzel is jelezve, hogy mennyit jelentett-jelent nekik az egykori győzelem.
Szisz Ferenc csak ezen egy alkalommal indult GP-n, se előtte, se utána, de győzelmével örökre beírta nevét az autósport történetébe.
1970. június 22-én halt meg Tiszaszentimrén. A neve eddig egyetlen magyarországi lexikonban sem jelent meg.
Forrás:
Rózsa György: Forma-1 Magyarországon (TERRA, Budapest 1986)
Tommi2006-02-15 00:56:41 // 5522
Ezzel a kanyar-elnevezéssel úgy vagyok, hogy szerintem sem kéne erőltetni, majd lassan "kinövi" magát. Egyébként azt azért megjegyzem, hogy a Forma-1-es pályák közül a mi Ringünk az egyetlen, amelyiken nincsenek elnevezve a kanyarok... :) :(
Tommi2006-02-15 00:55:07 // 5521
A narancssárga a McLaren hagyományos tesztautó színe, az eredete számomra homályos, annyit tudok, hogy valamikor a 70-es évekből ered.
Tommi2006-02-15 00:37:24 // 5520
Láttam élőben, nagyon komoly volt :))) Digók őrjöngtek :)))
Xixo2006-02-15 00:24:25 // 5519
Nem tudom megnyitni!!!
Nincs ez meg valakinek??? Küldje el valaki mélbe! PLÍZZ!!
Megb..ott az ideg, hogy lemaradtam róla!!
Zsolt1552006-02-14 20:23:03 // 5518
SKrisz2006-02-14 18:54:06 // 5517
Ugye? Mondom én. Nincs itt semmi gond!:)))
SKrisz2006-02-14 18:52:14 // 5516
Én nem láttam a megnyitót, de elég korrekt kis műsor... :)))
Tedi2006-02-14 18:49:40 // 5515
LOL :))))
Ezt észre sem vettem :) Akkor viszont télleg nemtom mér paráznak :))
SKrisz2006-02-14 18:48:29 // 5514
Azért a 12006-os nagydíj elég messze van, hogy ne kelljen nagyon kétségbeesni a hiánya miatt! ;))))
Tedi2006-02-14 18:44:09 // 5513
Veszélyben a német nagydíj (is)
forrás: A5.hu
A Mannheimer Morgen című német lap szerint olyan súlyossá vált a Hockenheimring pénzügyi válsága, hogy hacsak nem érkezik valahonnan váratlan segítség, a szervezőknek töröltetniük kell a Német Nagydíjat a Forma-12006-os versenynaptárából. A pálya még minding nem heverte ki a 2003-as átépítés költségeit, ráadásul az idén jóval kevesebben váltottak jegyet a futamra, mint a korábbi években. Dieter Gummer, Hockenheim polgármestere kevésbé borúlátó, az aggasztó hírek ellenére bízik benne, hogy a tartományi kormány kisegíti a létesítményt, és a verseny megmenekül.
BF1562006-02-14 15:05:56 // 5512
mesa2006-02-13 10:49:16 // 5511
vagy a Kiminek (Iceman) :))
Inner Circle2006-02-13 10:25:41 // 5510
Úgy tudom, csak 2007-től lesz főszponzor a Voda a McLarennél. De lehet hogy akkor is a Johnny marad a névadó. Szóval fogalmam sincs mi lesz, lényeg hogy 2006 átmeneti év, jövőre nagyobb szerepe lesz a Vodának.
Tom122006-02-13 10:25:39 // 5509
Biztos a németeknek akartak kedveskedni ezzel az ultra rideg külsővel, olyan, mint egy jégkocka.:-))
mesa2006-02-13 10:10:30 // 5508
Igen, arra elég csekély az esély, szerencsére! :)
Egyébként az foglalkoztat még, hogy a vízesmobil ezért a kis piros felületkéért hagyta volna el a Ferrarit ? Szánalmas marketingeseik vannak :DD
Mike.2006-02-13 10:03:48 // 5507
És én már most sem szeretem őket! :-D
Na persze, ha a Ferrari lenne ilyen, esetleg megváltozna a véleményem, de hogy a rossot lecseréljék ilyen színre, nagyon kicsi az esély. :-)
mesa2006-02-13 09:46:26 // 5506
Egyébként a tv közvetítők sem fogják szeretni...
mesa2006-02-13 09:45:51 // 5505
Értem, és ha kanyarodik előtted keresztbe, akkor majd a matt diffúzor eltereli a fény útját ? :))
Whiteskull2006-02-13 09:13:47 // 5504
Én először azt hittem lóbetegség. :)))
Inner Circle2006-02-13 09:13:29 // 5503
Nemtom, van a Fiatnak egy nevenincs fiókcsapata, lehet hogy az az? :D
Inner Circle2006-02-13 09:13:12 // 5502
Igen, így beszél egy igazi Tifosi! :D
Inner Circle2006-02-13 09:12:56 // 5501
?
Hátulról nincs lefestve a kaszni, olyannyira hogy néha meg se ismerik a többiek autóját. Sokszor hallani olyan nyilatkozatokat a verseny után, hogy "Megérkeztem egy autó mögé, talán egy Sauber volt..." A diffúzor feketére van festve, a szárny meg nem csillan.
Mike.2006-02-13 09:11:20 // 5500
Akkor a cél adott. Előttük kell menni és így nem vakít majd. :-)))
mesa2006-02-13 09:03:04 // 5499
Kíváncsi vagyok, meddig lehetnek ilyen króm fényezéssel.
Meg hogy mennyire fogja a Napot Kimi arcába vágni a kasztniról... :o
Annak idején, mikor asztaliteniszesztem, le kellett tépnem a krómszalagot a Butterfly ütőm széléről, mondván nem lehet csillogó felület, ami az ellenfelet megzavarhatja.
Hasonló érvelésre számítok az FIA-tól is.
Gondoljatok a szembejövő szélvédőjére, hogy csillog rajta a Nap és milyen zavaró. Ezt nem sokáig fogják nézni a McLaren mögött érkezők, az biztos!!!
Mike.2006-02-13 08:34:55 // 5498
Ki az a McLaren? Van ilyen csapat is? :-D
Inner Circle2006-02-13 08:17:22 // 5497
Mondjuk különösebben nem vagyok McLaren-drukker, amióta se Mika, se DC nincs ott. Tavaly főleg azért drukkoltam nekik, mert az Alonso-Briatore társaságot kevéssé komálom. Ha idén Buttonnak végre lesz esélye, akkor nem bánom ha Kimi meg Montojás nem a dobogón fogja fényesíteni ezt a csilivili gépezetet :D
Inner Circle2006-02-13 08:15:15 // 5496
De a McLarennek!...
Tom122006-02-11 20:55:20 // 5495
Konkrétan nem erre gondoltam, de ha már felhoztad...:-DD
Áááá mégsem, de ha esetleg egyszer valamelyik "névtelen" kanyarban megmutatom az autó alját az égieknek, nem bánom, akkor majd megérdemlem...:-)
Tedi2006-02-11 16:52:09 // 5493
Hát ez tényleg naon pofás :) csak bírjon egy versenyt :)))
Willy2006-02-11 09:54:54 // 5492
Nekem narancssárgán jobban tetszett, bár így is gyönyörű. :-))
Mike.2006-02-11 09:14:00 // 5491
A tesztek alapján úgy tűnik nem lesz olyan égő az idei év a Ferrarinak. :-)
zolee1452006-02-11 09:04:17 // 5490
tényleg szép lett, az meg hogy lassú szerintem itt nem sokakat zavar:)))
Persze a Mclaren lassúsága a Ferrarin nem segít;)
Inner Circle2006-02-11 08:40:36 // 5489
A Hondára meg a Renault-ra fenekedj, egyelőre ők jobban állnak. Vagy jobban esik japótól vagy csigazabálótól kikapni, mint egy dajcsesz-angol konglomerátumtól? :D
Mike.2006-02-11 08:28:20 // 5488
El kell ismerni, az "ellenség" autója szépre sikeredett. Végre nem az a gagyi narancs szín. :-)
Inner Circle2006-02-11 08:19:54 // 5487
Láttátok az új McLarent?
Szerintem gyönyörű, különleges. Más kérdés hogy egyelőre lassú mint a dög, és megbízhatatlan, mint egy állami tisztviselő.
Inner Circle2006-02-11 08:18:32 // 5486
Valld be hogy a "Tom12 kanyar"-ra hajtasz (sőt, rögtön az egész pálya lehetne "Tomring")! :D
Tom122006-02-10 07:21:21 // 5485
Szerintem se kéne eröltetni a dolgot, hagyni kéne "beérni" a dolgot, meg kéne tartalékolni néhány "névtelen kanyart" /vagy egyenest/ a jövő bajnokainak is...
Mike.2006-02-10 07:15:46 // 5484
Éppen ezt mondtam az előbb, hogy mindig lesz valakinek más és jobb ötlete. Ezért hagyni kellene ezt. Szerintem. :-)
GEORGE2006-02-10 07:00:18 // 5483
Én azt nem értem, hogyha már neveket adunk akkor miért nem mindnek Magyar név van adva?!
Mike.2006-02-10 06:36:55 // 5482
Nekem kicsit eröltetett ez a kanyar elnevezéses szarság. A 20 év alatt már többször próbálkoztak ilyennel, de nem sikerült ezt keresztül vinni soha. Mindig lesznek olyanok akik hiányolnak valakit a listáról, mint ezt teszed pl. te is, de nekem is lenne 1-2 jobb elképzelésem. Más pályákon a kanyarokat arról nevezték el akivel ott történt valami pl kisodródott, kiesett a kereke stb... A másik lehetőség, hogy eladják egy-egy reklámozónak, de mivel itt egy évben csak pár jelentősebb verseny van ezért nem tolonganak a vételi szándékkal a reklámozók. :-)