Tedi2006-03-24 11:42:51 // 7042
Elhiszed nekem, hogy nagyobb szívrohamot kapna, ha azt látná, hogy a kis csókosa, az Alfonzó lelassult? :)) Ergó kell egy Renault hasonmás is :)
BadBoy2006-03-24 11:40:57 // 7041
Motor megbizhatóságilag már tényleg nagyon jól áll a merci, de még a külső tényezőket kellene valahogy befolyásolniuk.
Mike.2006-03-24 11:40:10 // 7040
Én nekem a Ferrarié tetszik és nem csak kötelességből, de a mercié is jól sikerült. Nekem tetszik az is. :-)
Inner Circle2006-03-24 11:39:55 // 7039
Viszont épp ezért könnyen meg lehet különböztetni a Midland-től. Na persze nem Paliknak. Iszonyat hogy mennyire összekeveri a gépeket, a BAR-t az Agurival, a Midlandet a McLarennel. Kéne már egy full piros autó is a mezőny végére, hogy minden alkalommmal amikor meglátja, szívrohamot kapjon hogy "Lassú, Schumacher lassú, áááá..."
Tedi2006-03-24 11:39:38 // 7038
Tavaly is kb. ugyanígy nézett ki. Rondának lehet, hogy ronda (nekem semmi bajom vele), de ha működik, akkor ki nem szarja le? :)
BadBoy2006-03-24 11:38:46 // 7037
Nem a szépség a lényeg, hanem a stabilitás.
Inner Circle2006-03-24 11:37:30 // 7036
De közben a McLaren is 1800 km-t nyomott le egy motorral. A McLarn még nagyon jó lesz idén, persze először eljátsszák a szokásos trükkjüket: év elején rongyosra veretik a seggüket, mondván hogy "innen szép nyerni". 2000-ben is ezt csinálta Mika, aztán 2005-ben Rajkó, és végig futhattak a pontjaik után, hogy a végén épp csak lecsússzanak.
count M2006-03-24 11:34:52 // 7035
Azé ilyenekbe belekötni... ez talán nem szépségverseny. :) (Nekem amúgy tetszik, bocs. ;))
BadBoy2006-03-24 11:33:53 // 7034
Bocs, rosszul fogalmaztam, nem a versenyzők számára, hanem a nézők számára unalmasabb. (Lehet csak én vagyok igy ezzel, ez a véleményem)
BadBoy2006-03-24 11:32:22 // 7033
Inkább egy egyenletes 2-4 között lenni, mint 1-nek lenni minden második és harmadik futamon, de ezek között a futamok között egy pontot sem szerezni.
Ez a helyzet volt Talmával is a tavalyi évben (tudom nyert 3 futamot), de elég kiegyensúlyozott volt a teljesitménye, az év nagyrészében.
ruszman2006-03-24 11:30:25 // 7032
a mercinek a csőre nagyon béna lett nem? hogy néz má' ki? :)
TarP2006-03-24 11:28:23 // 7031
Az, hogy mennyire izgalmas az F1, nem a versenyek számától függ, hanem a pilótáktól, szabályoktól, autók közötti különbségektől...
Szóval jobb a több futam, mert így egyszer-egyszer mernek majd kockáztatni, hiszen elég sok verseny lesz helyrehozni.
Bár ezen gondolkodjatok, lehet, hogy pont a folyamatos 2.3.hely jobb, mint pár 1., meg pár kiesés?
BadBoy2006-03-24 11:18:22 // 7030
Szerintem, meg nem lessz jó a 20 futamos idény. Nekem már néha ez is nagyon unalmas. A 16 futamos idények jók voltak, mer akkor az ember alig várta, hogy teljen el az a 2-3 hét a két futam között, és újra látni akartam a versenyt. Most néha meg sem nézem, mert már sok.
SzJ2006-03-24 08:13:50 // 7029
http://www.formula.hu/index.php?lap=cikk&id=6719
Rajtautomatika a Renaultban?
Zsolt1552006-03-24 07:06:53 // 7028
Satti2006-03-23 19:37:04 // 7027
Az is jó lesz,hogy 2008-tól 20 futam lesz egy szezonban,és lesz majd súlybüntetés.Még nagyobb változások lesznek valszeg attól az évtől,de az még odébb van.
Satti2006-03-23 19:35:17 // 7026
A másik finn csodagyerek is egész jó,a mostani Paul Ricardon zajló teszten,Ő volt folyamatosan a leggyorsabb,miközben két teljes versenytávot nyomott le,ez nem rossz teljesítmény.A jövő évtől Kovalainen-nel is számolni kell,jó lesz.
Ollah2006-03-23 08:31:44 // 7025
SzJ2006-03-22 10:32:40 // 7024
TarP2006-03-22 08:56:57 // 7023
Természetesen még párszáz paraméter, mint az olajfilm vastagsága a hengerfalon, meg az átöblítés, meg a szelepegybenyitás...
Csak annyit akartam írni, hogy attól, hogy egy motor magasabb frekvencián üzemel, még nem tudod meg, hogy erősebb, jobb motor-e, mint a másik.
Példa: a 12 hengeres motorok elvileg nagyobb teljesítményűek voltak a 10 hengereseknél, de hatásfokuk a több henger+lehúzógyűrű...súrlódásából adódóan rosszabb volt.
Whiteskull2006-03-22 08:13:58 // 7022
Hát a nyomaték inkább csak végererdmény lesz, majd egy másik számításban. Ha jól tudom akkor fordulatszám, sürítési végnyomás és talán a lökettérfogat számít. :)))
TarP2006-03-22 08:11:54 // 7021
A teljesítményhez úgy emléxem kell még valami fordulatszámon túl...pl NYOMATÉK.
Aztat hogyan mérték a superhero-k a pálya széléről?
A magas fordulat viszont a magas üzemanyagfogyaszást is maga után vonja.
someq-1472006-03-22 07:21:20 // 7020
"A grandprix.com szerint a sepangi időmérő edzésen elvégzett hangfrekvenciás mérésekből az is kiderült, hogy a mezőny két legerősebb V8-as hajtóműve a Mercedes-Benz FO108S jelű egysége és a Cosworth CA2006 Series 2-ese. A német egység 19700-as percenkénti fordulatszámmal üzemelt a kvalifikáción, míg a brit erőmű 20000-nél is többet fordult percenként."
hmmmm nem is rossz!!!:-)))
mesa2006-03-22 00:16:51 // 7019
Nem, csak nagypofájú Briós Jóska jelentette ki, hogy ha beszó' a Renyónak, akkor +10% ktg. simán megvan.
Okosan elgondolva, tudjuk, Alfonsó nincs túlfizetve. Gondolják, hogy lószar+10% -ért majd odamenne a Kimi ?
muhahahaha
Whiteskull2006-03-21 20:41:18 // 7018
Már-már én is sajnálom őket. :))
Satti2006-03-21 20:38:30 // 7017
Tényleg röhej,hogy szinte,már csoda,ha csak úgy simán lezajlik a Mclarennél a hétvége,jó eredménnyel,bajok nélkül.Tavaly Montyba kétszer is belementek úgye hátúlról,ebből az egyik a dobogós helyezésbe kerűlt Spa-ban.
Mike.2006-03-21 19:45:53 // 7016
Majd jön Klien vagy valaki más és kiüti alóla. :-D Már azért kell imádkozni a rajongóknak, hogy az edzésen menjen szét a gép, és így a végéről még van esélye a dobogóra. :-)
Satti2006-03-21 19:41:52 // 7015
Dela Rosa 155 kört ment a 4108 méteres pályán,most minden gond nélkül,ami nem rossz.Remélhetőleg Kimi alatt is így marad a verda.
Satti2006-03-21 19:36:03 // 7014
A Mclaren már meg is kezdte tesztelést Paul Ricard-ban,nagyon készűlnek a fiúk,hátha sikerűlne összehozni vmit Melbourne-ben.
Mike.2006-03-21 19:31:14 // 7013
Sajnos te már nem vagy muris! Vedd már észre magad! Csak kötekedsz itt mindenkivel meg nagy pofával beszólsz itt többünknek! Ami zöld, te biztos, és csak te, rögtön beakarod bizonyítani, hogy az kék. Ráugrasz minden témára amivel fikázni lehet mint gyöngytyúk a langyos takonyra. Nem kérem a komentálásodat és a hsz.-eimre sem kell reagálnod. :-((((
Satti2006-03-21 19:29:48 // 7012
Nekem az a véleményem,hogy Fisca örülhet ennek az évnek a Renaultnál,mert köv.szezonban már nem lesz itt,a VB megnyerésére meg sztem nincs esélye,annyira nem jó,már volt bőven ideje,hogy bizonyítson.Alonso mellet meg főként nem lehetne Ő a bajnok,azt a kis spanyol úgysem hagyná.
Inner Circle2006-03-21 19:24:07 // 7011
Azt írták, hogy Rajkó szerződtetése nem lenne olcsó, de ki tudnák fizetni - kérdés hogy akarják-e.
Szerintem még nincs lejátszva a kérdés, Fisichella teljesítményén sok múlik. A Renault-nak az lenne az igazán tuti, ha ezt a VB-t meg lehetne nyeretni az olasszal, nehogymá' Alonso a McLarenhez vigye az 1-es rajtszámot!
Ha Fisichella a következő néhány futamon is pariban lesz Alonsóval (ami a tavaly pechszériáját tekintve nem valószínű) akkor nehéz lesz őt kitenni a csapatból.
Inner Circle2006-03-21 19:20:45 // 7010
Mosakszol, mint a tengerimalacom, igaz hogy ő murisabb közben (azért te is elég muris vagy) :-) Nehéz elismerni, mi?
Satti2006-03-21 17:46:28 // 7009
Annyi szó esett már erről a szárnykérdésről,hogy lassan repűlőt is tudnánk tervezni:)Más téma:Olvastam,hogy a Renault már Monacoban,vagy rögtön utána bejelenti a 2007-es felállását,bár gondolom,már tudják pontosan,mi,hogy lesz,mondjuk 100%-os semmi nem lehet.
Ferke2006-03-21 17:16:33 // 7008
Ááá, még mindíg ez a téma? Hány hét múlva kell visszajönni, hogy más legyen?:)))
Mike.2006-03-21 17:14:47 // 7007
Nem veled értettem egyet!!! Ezt az egyszerű esetet te bonyolítottad túl. Neked az egy pohár vizet is sikerűl felkavarni.
Inner Circle2006-03-21 17:09:52 // 7006
(És milyen vicces, hogy senkit nem érdekel az hogy a McLaren és a BMW szárnya is gyanús - de azért én vagyok a hibás, mert csak a Ferrariról van szó. Nagyon LOL )
Inner Circle2006-03-21 17:08:58 // 7005
Nocsak, hát végül csak egyetértesz velem? Mert mivel kezdtem én: "Vihar egy pohár vízben." Jobb későn, mint soha :D
mesa2006-03-21 13:18:19 // 7004
Láttam én már flexibilisnek ható hátsó szárnyakat Opel Kadetteken, de nekem nem tűnt úgy, hogy előnyt élveznének :DD
Tom122006-03-21 12:51:21 // 7003
Akkor nem vagyok egyedül...:-) Egy "hajlékony" szárnytól még senki nem lett világbajnok, meg nem is lesz, ahhoz sokkal több kell...:-))
Mike.2006-03-21 12:40:07 // 7002
Ennyi a véleményem mint neked. Túl van bonyolítva.
Tom122006-03-21 12:37:35 // 7001
Willy2006-03-21 12:30:42 // 7000
Gratula a 7K-hoz. :-))))))
Tom122006-03-21 12:28:27 // 6999
"Ne szánalmaskodjatok már, fiúk, ez itt egy Alfa-topik, bezony időnként egy strapás hely... nem a ti kis privát idegkímélő szanatóriumotok :D"
...bizony kemény sport a F1...:-)) Milyen unalmas is lenne az élet, ha mindenki ugyanazt "fújná"...:-p
Mostanában nem volt időm olvasgatni, de gondolom, még mindig a "szárny téma" van a porondon. Csak annyit tennék hozzá, hogy kicsit túl van bonyolítva /nem csak itt/ - szerintem.:-)
Inner Circle2006-03-21 12:04:12 // 6998
Aha, szóval egy tehetségtelen fickó volt MS csapattársa, nála volt jobb néhány tizeddel körönként... ha valaki benyögi a "körönként 1 másodperc"-et, azt kiröhögöm... :PPP
Szóval egy tehetséges pilóta könnyedén megverné MS-t? Na igen, ezt láthattuk Malajziában is :-)
Inner Circle2006-03-21 12:00:13 // 6997
Ne szánalmaskodjatok már, fiúk, ez itt egy Alfa-topik, bezony időnként egy strapás hely... nem a ti kis privát idegkímélő szanatóriumotok :D
Hogy ON is legyen: a McLarennek és a BMW-nek is módosítania kell a szárnyukat Melbourne-re, igaz hogy csak a hátsót. A BMW állítólag csak kisebb átalakításra szorul, a McLarent jobban át kell gyúrni. (Érdekes hogy pont ez a két, viszonylag sereghajtó gárda találtatott illegálisnak.)
90%-ig biztos vagyok benne, hogy ha ők váltanak, akkor a Ferrari is lecseréli a szárnyát. És 100%-ig abban, hogy ha nem teszik, akkor a többiek óvást nyújtanak majd be.
mesa2006-03-21 10:09:57 // 6996
Ahogy látom, Klien már defektes B1 kerékkel rongyol Kimi autójába ...
Mike.2006-03-21 07:39:43 // 6995
Ha jövőre a Toyotához megy, akkor most már legalább hozzászokott a kieséshez, vagy a pontnélküliséghez. Ebben már nagy rutinja van. :-)))))
Azért sajnálom, mert nem sok ilyen jó képességű, peches pilóta van.
Willy2006-03-20 22:02:15 // 6994