Mike.2006-04-13 15:08:22 // 7681
Ezzel a gumival is erőlködsz itt holott nem hivatalosan, de elismerték, hogy kihasználták a kiskapuk adta lehetőségeket.
Meg térítesz arról, hogy az összes gumi szar volt csak és kizárólag Alonsoé nem. Ugye nem baj, hogy ezt a kamu dumát nem veszem be? :-)
Inner Circle2006-04-13 15:07:00 // 7680
Ezt örökösen te erőlteted, senki más egy szót sem szólt arról hogy csak a Ferrari / MS csalna. Mesa ugyanezt csinálja: kitalálja valamiről, hogy mi azt mondjuk, aztán ezzel szemben bizonyítja az igazát. Csakhogy olyat rajta kívül senki sem mondott...
Most is, ha nem az indulat beszélne belőled, akkor eszedbe jutna hogy éppen ma írtam a McLaren 2000-es szabály-feszegetéséről. És azt is, hogy a BAR a FIA szemébe hazudott.
Inner Circle2006-04-13 15:03:43 // 7679
Tegnap tettem be a Circuit de Catalunya online közvetítésének linkjét, és te magad is láttad, mert később hivatkoztál rá. Még meg is köszönted :D
Közben MS feljött negyediknek .6 hátránynal, Massa maradt a helyén. Alonso-Rajkó-Fisichella vezet.
Mike.2006-04-13 15:03:42 // 7678
Szavaidból azt veszem ki, hogy csak és kizárólag MS és a Ferrari hazudik, csal a többiek csak tévednek!?
zolee1452006-04-13 15:03:25 // 7677
a sumákság történelmi tényeken alapul, míg a kokainhuszárság pusztán származási alapú előítélet! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Inner Circle2006-04-13 15:00:52 // 7676
Hát unjad, de a továbbiakban is az összes hazugságba (MS nyert az utolsó helyről, szabálytalan volt Alonso 2003-as autója stb.) kegyetlenül bele fogjuk verni az elkövető orrát.
Egyszerűen nem kell hazudni és akkor nem lesz dádá.
Tévedni persze lehet, mindenki téved, de más a hazudozás és más a jóhiszemű tévedés.
zolee1452006-04-13 14:59:38 // 7675
természetesen megint átsiklottál az eredeti kérdés fölött:))))))))
tisztázzunk valamit! A csalás az csalás, mindegy ki csinálja, csak érdemes figyelembe venni a körülményeket, mert ha egy szabály menetközben változik az más. Nincs olyan törvény vagy szabály aminek visszamenőleges hatálya lenne.
A kivételezés az kivételezés, és azt az elmult néhány évben a Ferrari élvezte.
7 vb nem semmi, ez tény! Az hogy Hillnek ment az is tény, és az hogy ugyanazt akarta megcsinálni JV-vel is az is tény. Hogy más megítélés alá esett a kettő az már más. Erre mondom, hogy kivételezés.
Az én verzióm (és ez most tényleg csak magánvélemény) az az, hogy az F1-nek kellett egy "főhős", miután lezajlott egy generációváltás, sok régi nagy pilóta elment, Senna pedig meghalt. Kellet egy új sztár az F1-be, és sumákra esett a választás. Nagyon jövedelmező dolog a legtámogatottabb csapathoz (ferrari) odatenni egy fiatal srácot, akiből szupersztárt csinálnak. Ez egy üzlet. Nem véletlen, hogy a Ferrari azzal is fenyegetőzött, hogy kiszáll ha nem nyer. Normál esetben azt mondaná az ember, hogy nem fenyegetőzni kell, hanem fejleszteni, mert a győzelemért csak ők tehetnek, persze láttuk, hogy nem csak ők. Sumák egy tudatosan kinevelt sztár, és nem véletlen, hogy a ferrarihoz igazolt.
Az sem véletlen, hogy kivételeznek a Ferrarival, hisz nagyon sokan csak miattuk néznek f1-et, csak az FIA átesett a ló másik oldalára, és a Ferrari annyira elment a többiektől, hogy dögunalom volt minden futam, erre elkezdtek kapkodni a szabályokkal...
Amúgy nem nagyon nyilvánvaló kivételezésről van szó, csak apróságokról, de az f1-ben mindennek nagy jelentőssége van.
Félreértés ne legyen, sumák jó versenyző, de normális esetben nem biztos, hogy 7x nyert volna. Pl Hillel való ütközés, vagy az állandó csapatsorrend. Ha valaki - ahogy azt mondjátok - isten, akkor miért kell a csapattársnak elengednie????
mesa2006-04-13 14:47:06 // 7674
Lécci add meg a linket a forrásról !
Osszd meg velünk! :)
Most jegyzem meg, hogy 253-as volt Sumák autója. Ahogy láttam, FM 248-assal körözött ...
És Sumák ?
Mike.2006-04-13 14:46:09 // 7673
Ja, és te Sumákozol állandóan én nem említettem ezt egyszer sem, de te rögtön bellázadtál amint kokain huszárnak tituláltam a kedvencedet.
Most akkor hogy is van ez? :-DD
Mike.2006-04-13 14:42:25 // 7672
Én meg azt kezdem már unni, hogy ti ketten vért izzadva is be akarjátok néha bizonyítani a zöldről, hogy kék. Nem érdekel benneteket semmi, csak Sumi és a Ferrari ellen beszélni, fikázni.
mesa2006-04-13 14:41:30 // 7671
Itt arról van szó. hogy te és IC vagytok azok , akik állandóan lecsalózzák a ferrarit.
Annyira szemellenzősök vagytok, hogy a leleplezett -más csapatok- csalásait is legitimnek tekintitek, mert annyira meg vagytok győződve személyes útálatotok révén arról, hogy Michael Schumacher csak világméretű összeesküvés árán lehetett világbajnok.
(Hiába mérlegelt az FIA és adott VB címet neki, ti még mindig hőbörögtök azon, hogy Palik Százhetvenmérföldes Laci szerint MS ment Hillnek, és nem Hill tolta be a belső íven a derékszüg kanyarban az orrát ... Ébresztő, azóta még hatszor lett egyéni világbajnok !!! :D )
zolee1452006-04-13 14:34:40 // 7670
ez nem jó hír a Ferrarinak, főleg ha hozzávesszük, hogy sumák mindenkinél jobb 1 mp-vel, ajjaj, az már 2,2 mp a Ferrarinak!:)))
Ahogy Palik Laci mondaná: a Ferrari nem gyors, viszont lassú...
:)
zolee1452006-04-13 14:32:49 // 7669
kezdem megszokni, hogy mindent szájbarágósan kell magyarázni, és válaszul mellébeszélés érkezik:DDD
zolee1452006-04-13 14:31:42 // 7668
már ezt is kérdeztem, de újból megkérdezem: Te el is olvasod azt amit leírsz???
a kérdés az volt, hogy szerinted a hsz-em melyik része utal arra, hogy a Ferrari csalt a vékonyabb első gumival???
De hogy bejöjjön a célod, ami nyilván az, hogy azon kérdéseket megpróbálod kikerülni, amikre nem igazán tudsz válaszolni, ezért engedve a szó elterelésének erre is válaszolok: igen, a Mclaren fejlesztett! Kitalált valamit (szerintem mellesleg így ebben a formában hülyeség a két pedál, mert a féktáv az egyenesben kezdődik, és igencsak megbontaná az egyensúlyt egy félre húzó fék - pl Klien Ausztrália 2006) amivel a Ferrari is elkezdett kísérletezni. Ezt a valamit - ahogy hallottuk - bemutatták az FIA-nak is, de az csak onnantól vált szabálytalanná, hogy a Ferrari nem jutott eredményre a dologgal. Érted már???
Pl: most max 2,4-es V8-asokat lehet használni. Valaki kitalálja, hogy a 2,0-ás V8-as jobb. Szabálynak megfelel, hisz max 2,4-es, viszont baromságnak tűnik nem kihasználni az engedélyezett lökettérfogatot. Mikor a Ferrari meglátja, hogy mondjuk a Honda 2000-es mocija milyen jó elkezdi ő is fejleszteni a 2000-t. Kiderül, hogy szar. Erre szól az FIA-nak, hogy határozza meg a minimumot is, mondjuk 2395 ccm-ben. Na kb erről volt szó.
Inner Circle2006-04-13 14:28:52 // 7667
Na, Mihály alá tettek egy új autót Barcelonában, miután fél napon át állt, most megint a pályán van és már csak 1.2 mp-vel van elmaradva Alonsótól a 13. helyen... mögötte csak Massa van, egy-egy működésképtelen Williams és Toyota, meg egy Toro Rosso és egy Super Aguri.
Inner Circle2006-04-13 14:19:07 // 7666
Hát Zoli, nem irigyellek :D
Inner Circle2006-04-13 14:18:29 // 7665
Ja, hogy Pierre mégis hiteles forrás, és te most mégse állítod hogy szabálytalan volt a Renault? Hát akkor miről beszélünk?
mesa2006-04-13 14:18:09 // 7664
A getzik, megint csalni akartak a ferrarisok két pedállal!!!
De a Mekláren nem csalt, az fejlesztés volt...
Neveccséges az indokod!
Inner Circle2006-04-13 14:17:42 // 7663
Igen, Neweynek a hosszabb tengelytáv volt az utolsó nagy dobása. 2002-ben vagy mikor (a Meki-mélyrepülés idején) még bepróbálkozott a mégis-rövid-tengelytávval, sikertelenül.
Ja és '98-ban a Bridgestone is elég jó volt, állítólag az idény negyedénél MS közölte, hogy ha a Goodyear továbbra is ilyen lesz, akkor akár rajthoz se álljanak. A Goodyear össze is kapta magát, a Ferrarira koncentrált, viszont ezzel együtt a Winfield Williams-Mechacrome a pokol legmélyebb bugyráig süllyedt.
mesa2006-04-13 14:16:03 // 7662
Ok. Intézd el, hogy a ferrari alkalmazásában legyek, de minimum a Birdgestone-nál, és akkor mondhatod, hogy mesa says .
Inner Circle2006-04-13 14:13:23 // 7661
És hogy szabálytalan?
Azt meg mesa says?
Igen, ez így hitelesebb... :D
zolee1452006-04-13 14:12:46 // 7660
"így is, hogy egyértelműen csaltak a mislenesek, vissza is estek, még így is szerinte a ferrari csalt, mert vékonyabb volt a gumi."
mesa! Már párszor írtam, de csak a te kedvedért újra leírom: olvasni, értelmezni!
Áruld már el, hogy a hsz-em melyik része győzött meg arról, hogy szerintem a Ferrari csalt a vékonyabb gumival???? Azt mondtam, hogy a Ferrari azért záratta be a kiskaput az FIA-val, mert ők amúgy is a másik irányba indultak el, vagyis valamilyen aerodinamikai megfontolásból vékonyabb első gumikat használtak.
Egyébként ez a dolog eléggé végigkíséri a Ferrari elmult néhány évét, vagyis valaki kitalál valamit, amivel azonnal elkezd kísérletezni a Ferrari is, és ha nem jutnak eredményre akkor betiltatják. Hallottam olyat (nem voltam ott, nem láttam, nem mértem meg) hogy pl a kétpedálos fékrendszerrel is kísérleteztek.
Persze a kétpedálos dolog aztán bebizonyosodott, hogy nem sokat számít, mert utána is ugyanúgy elpicsázták a mezőnyt a Mclarenek. A titok inkább a hosszabb tengelytávban volt, ha vissza tudsz emlékezni (miért gondolom hogy vissza tudnál...?) akkor a Ferrarinak az év közepe felé már volt egy xxl kasztnija is.
mesa2006-04-13 14:09:52 // 7659
Dupasquier says
Bocs.
:DDDDDD
Inner Circle2006-04-13 13:40:42 // 7658
Neked minden érvelés szánalmas, mert nem tudod követni őket.
Mindenesetre ennél szánalmasabbat, mint hogy "ja, tuggyuk, ott vótá' és lemérted centivel ...", nehéz elképzelni. Gondolom te is eddig csupa olyat írtál, amit a saját szemedde láttál... azért szabálytalanok a Michelinek, mert te személy szerint lemérted őket.
Nem, nem én mértem le, hanem a FIA:
"At the end of the day, the one piece of information unknown to the public until now is what cars were found to have an oversized tread width after the Hungarian Grand Prix. Were all Michelin runners sharing the same trait? Was this, indeed, an issue pertaining exactly half of the grid?
"Well, it really depends on the car," Dupasquier says. "In Hungary, we did not check them, all of them, carefully - the FIA did. We've been told [by Charlie Whiting] that particularly the Williams was a bit wider - 276mm - yet the Renault was absolutely within the 270mm. Interestingly, the one car lapping Michael Schumacher was Renault - [Fernando] Alonso's car in Hungary, after the race, has been reported to be within the 270, and he won, lapping Michael! So they'll (Ferrari) have to find another argument [to explain why they lost] because this one (of tread width) doesn't stand!" "
Tudod, ha nem tudsz veszíteni...
mesa2006-04-13 13:23:33 // 7657
Alfonsó a nagy varázsló :DDDDD
mesa2006-04-13 13:21:23 // 7656
ja, tuggyuk, ott vótá' és lemérted centivel ...
hagyjuk, szánalmas érvelés.
mesa2006-04-13 13:17:51 // 7655
így is, hogy egyértelműen csaltak a mislenesek, vissza is estek, még így is szerinte a ferrari csalt, mert vékonyabb volt a gumi.
na ez a szemellenzős, értelmetlen bemószerolás.
és még minket vádolnak elvakult fanatizmussal.
muhahahahaha
Inner Circle2006-04-13 12:30:50 // 7654
Ez egyáltalán nem biztos, sőt: az ellenkezője biztos. A szabályos gumit használhatod szabálytalanul, mint ahogy egy szabályos szárnyat is beállíthatsz szabálytalanul. Az, hogy a Williams hogyan használta a gumijait, nem érinti Alonsót: ő teljesen szabályos gumikkal körözte le Schumachert.
zolee1452006-04-13 12:18:30 // 7653
azért komoly volt a Montoya - Raikkonen féle félkörös párbaj Hockenheimben, aztán jött a visszavágó a Ringen!
Mike.2006-04-13 12:12:36 // 7652
Én nem bontom szét, hogy Alonsoé vagy Montoyáé volt e szélesedő.
Egy biztos az ő álltaluk használt gumik nem voltak teljesen szabályosak.
Inner Circle2006-04-13 12:02:58 // 7651
Nem arról van szó, hogy a gumi szélesedése szabályos volt-e, hanem arról, hoyg egyáltalán nem szélesedett!
Montoyáé pl. igen (a Ringen leszerepelt, mint mindig), Alonsóé nem.
Mike.2006-04-13 11:55:26 // 7650
Hol van az, hogy szabályos volt a gumi?
Igaz, hogy azt sem tudták 100%-osan bebizonyítani, hogy nem az volt, de felettébb gyanús, hogy utána sehol sem voltak a versenyben ezek az gumik.
Satti2006-04-13 11:53:56 // 7649
Nem olvastam most vissza,úgyhogy nem tudom volt-e már szó róla,de a mai blikk-ben olvastam,hogy az egyik svájci újság leleplezte a hírt,miszerint Kimi jövőre MS csapattársaként a Ferrarinál fog versenyezni.
Inner Circle2006-04-13 11:49:52 // 7648
Szerintem próbáljátok meg megemészteni, hogy Alonso szabályos gumikon körözte le Mihályt. Ciki, de így van.
Ezt már ötször leírtam, de rutinosan kikerülitek, mert összedöntené az egyik kedvenc kártyaváratokat :D
Mike.2006-04-13 11:45:59 // 7647
Te így látod, de a szabályok egyértelműen meghatározzák milyen szélességűnek kell lenni a guminak. Itt a FIA elbaszta mert azt nem szabályozta le, hogy a verseny végén is olyan szélesnek kell lenni. Miután ezt pótolták rögtön eltünt az előnyük.:-)
Szó se róla okosan kihasználták a kiskaput, de nehogy azt akard bemagyarázni, hogy ez mind így oké? :-)
Jaa, ha ezt a Ferrari csinálja akkor rögtön támadásba kezdenél!?
zolee1452006-04-13 11:37:04 // 7646
melyik autóban volt vajon az új motor, ami már nincs lefojtva???
:))))
zolee1452006-04-13 11:32:42 // 7645
a Michelinnél addig is szabályos gumit gyártottak! Azért kellett változtatni, mert változtattak a szabályokon, év közben... A Bridgestone is csinálhatott volna "szélesedő" gumit, csak a Ferrari miatt amúgy is keskenyebbet csináltak.
Adott egy szabály, amit az egyik így, a másik meg máshogy használt ki. Amikor kiderült, hogy a Michelin, és az általa támogatott csapatok döntöttek jól akkor a Ferrari elérte az FIA-nál, hogy év közben változtassanak.
zolee1452006-04-13 11:29:26 // 7644
a gumihoz csak annyit, hogy a Ferrari amúgy is keskenyebb első gumit használt, mert szerintük az jó aerodinamikailag. Az egész ügyben az volt a suttyóság, hogy azt mondta a Ferrari, hogy ha nyerik a vb-t akkor minden fasza, de ha veszítenek akkor a gumik miatt megóvják az egész évet...
Mike.2006-04-13 11:18:37 // 7643
Mert kénytelenek voltak az ellenőrzések miatt a Michelinnél szabályos gumit gyártani. :-)
mesa2006-04-13 11:18:25 // 7642
Mert új gumikat kellett szállítania a Michelinnek.
Szerintem ne próbáld meg eljátszani az értetlent. ;)
Inner Circle2006-04-13 11:09:46 // 7641
Hát akkor miért?
mesa2006-04-13 10:45:48 // 7640
helyesebben 1-3.
Szerintem egyébként Monza (szept 14) és Indianapolis (szept 28) sem volt hűvösebb pályán. Suzukára már nem emlékszem (Okt 12) ...
De nem azért táltosodtak meg, mert nem volt már európai forróság! :D
Inner Circle2006-04-13 10:43:13 // 7639
Olyannyira érdekes, hogy nem is igaz :D Három futam volt a Hungaroring után, mindhármat Ferrari nyerte, és egyiken sem volt a második helyezett is Ferrari. (2004 meg ugyebár teljesen más tészta.)
mesa2006-04-13 10:32:14 // 7638
Sőt, onnan kezdve kettős győzelmekkel tértek vissza az addig szenvedő vörösek.
Érdekes :)
Mike.2006-04-13 10:06:54 // 7637
Hogy ma mérik-e azt nem tudom.
Az eset 2003-ban történt és a hungaroringre bukott ki az eset. A FIA évközben hirtelen megváltoztatta az eddigi gyakorlatot és a gumik méretét nemcsak a verseny előtt, hanem utána is megvizsgálta. Innentől eltűnt a Michelint használók nagy előnye és hirtelen a Ferrari ismegtáltosodott és Sumi is megnyerte a már elveszettnek hitt világbajnoki címet.
Inner Circle2006-04-13 10:03:40 // 7636
Mármint a Red Bull? Nem mentek ők olyan rosszul a továbbiakban sem. Szerintem az év közbeni visszaesés annak köszönhető, hogy a fejlesztésben nem bírták a tempót. Az alapvetően jó konstrukciót nem tudták ugyanúgy finomítani, ahogy a többiek, így hátraestek. DC a Red Bullal az elején még mindkét McLarent verte - mikor a két Meki magához tért, automatikusan kettővel hátrébb sorolódott a mezőny. (Ha néhány évet visszanézel, például a Sauber tipikusan olyan istálló volt mindig is, akik év elején frankón mennek, viszont az év közbeni fejlesztési versenyt sosem bírták a nagyokkal szemben.)
Az biztos hogy más csapatok is érintve voltak a botrányban, mivel az üzemanyagtartályokat gyártó és beszállító cég kis idővel korábban közölte minden csapattal (sokan használnak ilyen tartályt), hogy a szabálytalan felhasználásból eredő következményekért nem vállal felelősséget. Állítólag a FIA szólt is a csapatoknak, hogy tud a "kiskapuról" és ne próbálkozzanak, a BAR meg szart rá, és ettől Max Mosley nagyon bepöccent, ezért is hozatták elő a spéci szivattyút Imolában. Tudták, hogy mire vadásznak...
A BAR állítólag azért trükközött, mert a Honda-motor a többinél nagyobb nyomáson kapta a benzint és ehhez több benya kellett a tankban. Miután más nem ment Honda-motorral, szerintem ugyanezt a disznóságot más nem követte el. Igaz hogy ettől még a "benzint ballasztként" trükköt persze alkalmazhatták és akkor ahogy mondod, módosítaniuk kellett az autót a következő futamra.
Inner Circle2006-04-13 09:56:35 // 7635
Nem mérik a gumikat ma sem, és mondom hogy a Renault előnye úgy szűnt meg, hogy addig se szélesedett a gumija - ezt magyarázd meg! :-) Mármint magyarázd meg a szélesedéssel... Mással nem nehéz: elmúltak a tűzforró európai futamok.
Magát a visszaélést nem bizonyították (hiszen akkor kizárták volna őket), de a funkciót megtalálták.
mesa2006-04-13 09:45:25 // 7634
Tegyük hozzá, hogy a duplatankos BAR bukta után két másik gyártó is új tankkal jelentkezett a következő futamon. Hogy kik, azt nem tudjuk.
De érdekes, hogy az addig jól teljesítő Totoya, valamint a Jaguar(?) a későbbiekben nem tudta megismételni addigi jó szereplésüket...
Egyéb tipp, vagy egyetértés van ? :)
Mike.2006-04-13 09:11:30 // 7633
Igaz a helyesbítés, de a lényegen nem változtat. Amiért beírtam az, hogy más csapatok is okoskodnak. (csalnak)
És akkor pontosítsunk a tiedén is! :-))
A McLaren bemutatta a féket amit elfogadtak, de a többi csapat óvása miatt tiltották be. És igaz, Hekinen így is elverte a népet.
A gumi balhé után mérték a verseny után is a kerekeket és rögtön megszűnt az előnyük az ezeket használóknak.
Ebben nem vagyok biztos, de úgy tudom, hogy 1994-ben a Benettonnál nem találták csak sejtették az elektronikai kütyükkel való visszaélést.
Inner Circle2006-04-13 09:06:54 // 7632
Külön kínos, ha igaz, hogy Massa állítólag a régi aeróval ment, Gene meg az újjal, ami big sztep forvárd és mézsör ápdét :-)