SzJ2005-06-01 09:52:06 // 1352
Lehet, hogy ez segít a Ferrarinak?
http://www.a5.hu/cikkek/2/10892.shtml
Szerintem inkább így próbálják életben tartani az F1-et s nem engedik ellépni a jobbakat.
zolee1452005-06-01 09:24:45 // 1350
azért van ennek másik oldala: kezd nevetség tárgya lenni az F1! Mindig változtatnak rajta, ráadásul jelentős változtatások. Ebből látszik hogy valami nincs rendben...
zolee1452005-06-01 09:16:05 // 1349
nagyon kiélezett a verseny, és bár nagy nyomás van rajtam gyorsabban válaszolok bárkinél:))))
Ami jó azon ne változtass. :)
BF1562005-06-01 08:27:24 // 1347
Érdekes, hogy egyedül a Renault helyesli az új gumiszabályt.
Vajon miért????:)))
BF1562005-06-01 08:23:35 // 1346
Gyorsabb voltál:) Elvégre F1 topicban vagyunk:)))
BF1562005-06-01 08:22:46 // 1345
Az nem fékcső volt! Senna balesete óta nem szakadhat le semmi az autórol. Elvileg.
zolee1452005-06-01 08:21:40 // 1344
nem fékcső. Egy direkt erre a célra bevezetett huzal tartotta meg a kereket. Azért vezették be, mert Senna is a leszakadt kerék miatt halt meg, majd Monzában a pályabíró is.
Ha Te ülsz az autóban feladtad volna? Nem hiszem...:)
BF1562005-06-01 08:21:32 // 1343
Nem büszkélkedhet az időmérőkön nyújtott teljesítményével a Ferrari, s a gyengélkedés fő okaként eddig a Bridgestone abroncsok egykörös teljesítményét tartották számon. Ám most felcsillant a remény, hogy a helyzet rövidesen megváltozik.
Egyik szóvivője ugyanis a Daily Telegraph című brit lap hétfői számában azt sugallta: áttörést ért el a japán gumigyár.
"Úgy véljük, találtunk valamit" - fogalmazott.
Jean Todt, a vörösök csapatvezetője szerint a maga eszközeivel a Ferrari is megpróbál hozzájárulni a Bridgestone gumik fejlesztéséhez.
"Rengeteg dolgot ki fogunk próbálni, rengeteg gumitesztet hajtunk majd végre" - ígérte. - "A mi tesztjeink mindig nagyszabásúak, a fontos azonban az, hogy az eredmény is jelentős legyen. Túl hátul vagyunk a rajtrácson, de derűlátó vagyok, szerintem ez rövidesen megváltozik."
A Ferrari várhatóan Monzában és a többi csapattal együtt Silverstone-ban is tesztelni fog az észak-amerikai futamokra való felkészülés során.
GEORGE2005-06-01 08:18:12 // 1342
Vagy ment volna ki kerékcserére és akkor befért volna a 8-ba legalább kapot volna valamennyi pontot így meg megszivta és elég veszélyben volt az élete is mi lett volna ha az a fékcső vagy mi nem tarja kordában a kereket???
zolee1452005-06-01 07:30:41 // 1341
úgy tudtam, hogy az első 4 kerék kormányzása volt túl bonyolult. Amúgy az egészet a homlokfelület csökkentésére találták ki.
A wing-car korszakban volt még "szoknya" a kocsikon, ami az autóra körbe volt felszerelve, és mozogni tudott, ezáltal mindig érte az aszfaltot. Akkoriban az autó egészén keletkező nagy leszorító erő miatt az első szárnyat is elhagyták.
Tom122005-05-31 23:04:49 // 1340
Lehet, hogy az is elég lett volna...:))
Robi2005-05-31 16:29:32 // 1339
Pedig nekem úgy jött le, hogy többre tartod a Bridgestone gumikat a Michelin-nél. De akkor rendben. Csak azt nem értem, hogy akkor miért vitatkozol velem? :) Merthogy én meg sose állítottam, hogy csak a gumik miatt menne szarul a Ferrarinak. :)
Inner Circle2005-05-31 15:57:50 // 1338
A traktorokat gyártó cégek időnként olyan kocsikat csinálnak, mint Countach, Espada... :D
Több hatkerekű is volt az F1-ben, volt amelyiknek elöl volt 4, volt amelyiknek hátul. A hatkerekű Tyrell egyébként végül nem a konstrukció miatt bukott meg, hanem mert nem fejlesztettek nekik ugyanolyan jó kis gumit, mint a többieknek nagyban. Már akkor is a gumiháború!... :-)
Inner Circle2005-05-31 15:56:05 // 1337
" Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)"
Elég lett volna ha csak az az 1 kör nincs benne Kimi gumijában, amiben kockásra fékezte :D
Inner Circle2005-05-31 15:55:29 // 1336
"De azt még mindig nem magyaráztad el, hogy a Bridgestone miért "tökéletes","
Ezt nem is fogom mert nem állítok ilyesmit.
"és hogy lehet, hogy egy ilyen jó gumigyártó pont a gyenge csapatokkal köt többnyire szerződést."
Ezt meg már háromszor leírtam, ha neked annyi nem volt elég... zanzásítva: azokkal köt szerződést akik nem tűntek el tőle azért, mert a Ferrarit favorizálja. Aki VB akar lenni, annak nem jó ha a másik csapatra optimalizált gumit kap, maradtak tehát a VB-re esélytelen csapatok.
zolee1452005-05-31 13:34:01 // 1335
erről nem tudok nyilatkozni, de a progi ára 1 K HUF , mivel már régi cucc (1998)
Tom122005-05-31 13:22:39 // 1334
Kormány meg pedálok vannak, csak az is PS2. Azt hiszem PC-hez más a csatlakozó...
Tom122005-05-31 13:13:34 // 1332
Ebből a Grand Prix Legends-ből van PS 2 verzió is? A fiam nemrég kapott GT 4-et. Jó sok Alfa ven benne:)
Tom122005-05-31 13:11:11 // 1331
Bandini autója is csak jobban égett a szalmától...
zolee1452005-05-31 13:06:11 // 1330
Monacoban meg a tengerparton csak szalmabálák voltak, meg búvárok készenlétben. Mai szemmel szinte vicces is lehetne, ha nem tudnánk, hogy sok versenyző vesztette életét akkoriban, gyakorlatilag az értelmetlen hanyagság miatt.
zolee1452005-05-31 13:04:07 // 1329
érdemes kipróbálni a korábban említett Grand Prix Legends nevű játékot. Komoly amikor Spa-ban besokallsz, és eltrafálsz oldalról egy házat!!!:)))
akkoriban minden kanyarban az életüket tették kockára! Bukósisak??? Bőrtökfödő, nehogy az eredményhirdetésre a menetszéltől összekócolt hajjal kelljen menni.:DDD
Tom122005-05-31 12:59:59 // 1328
Azért erre gondolhattak volna már akkor is...
zolee1452005-05-31 12:59:44 // 1327
6 kerékkel a Williams is tesztelt, de versenyen nem ment.
volt úgy az 50-60-as években 4 WD F1 autó is, pár futamon. Vicces, de egy traktorokat gyártó cég csinálta:DDD
voltak ám az F1-nek mellékvágányai:)))
SKrisz2005-05-31 12:59:10 // 1326
Th show must go on!:))))
Néha az idiotizmus viszi előrébb a szekeret!:)))
zolee1452005-05-31 12:55:29 // 1325
azért durva: korabeli fotókon látszik, hogy a versenygép a fák (!) közt van...
nesze neked biztonság!
Tom122005-05-31 12:54:27 // 1324
Az már egy igazi Batmobil volt, de Alfa motorral!:)
Tom122005-05-31 12:53:12 // 1323
Jól tudod. Nem F1-es futamon. F2, Hockenheim. Akkor még nem voltak biztonsági korlátok.:(
zolee1452005-05-31 12:52:13 // 1322
nana!!! Brabham hatalmas ventillátorral a seggén???:DDD
SKrisz2005-05-31 12:49:54 // 1321
Az lehet, de a 6 kerekű Tyrell-t semmi sem tudja überelni!:DDD
zolee1452005-05-31 12:42:23 // 1320
Jim Clark nem F1 futamon halt meg, vagy rosszul tudom. F3 vagy valami hasonló, alacsonyabb géposztály volt. Vagy nem GP futam...
Tom122005-05-31 12:38:55 // 1319
...és jim Clark halála után kezdték "komolyabban venni" a biztonságot a F1-ben is...
zolee1452005-05-31 12:24:44 // 1318
szívjuk magunkba az F1 infot mint a szivacs:)))
Tommi2005-05-31 12:19:47 // 1317
Azért látom kellően művelt a társaság :))))))))))))))))))
Tommi2005-05-31 12:19:22 // 1316
Jaja, a Lotusokon jelent meg a cigireklám :) Ekkor lett Hill papa másodszor is világbajnok és ekkor halt meg Jim Clark :(
Tommi2005-05-31 12:16:57 // 1315
GP Legends nekem is megvan, kurvajóóóóóóóó az a játék :) Csak kissé megszokást igényel a vezetés :)
zolee1452005-05-31 12:10:32 // 1313
amúgy '68-ban nem csak a szárny debütált az F1-ben, ekkor kerültek fel először reklámok a kocsikra!
zolee1452005-05-31 12:09:08 // 1312
jajj, ez eccerű!!! a Grand Prix Legends nevű játékban is az van:)))
1967!!!
mennék tovább a 10 000Ft-os kérdéshez:)))
Olvasd el Tommi hozzászólását. :)
Tommi2005-05-31 12:06:04 // 1310
Igen, a Lotus arról volt híres, hogy minden "őrültséget" kitalált és próbálkozott :) Sokminden megmaradt, mint ugye a szárnyak.
Találós kérdés: mikor lettek bevezetve a szárnyak, melyik volt az utolsó "szivarautós" év? :)))
Tom122005-05-31 12:03:28 // 1309
Colin Chapman /Lotus/ volt az egyik "nagy feltaláló" a F1-ben. Azt hiszem ő gyártott először aktív rugózású autót valamikor a 80-as évek elején, de azt is betiltották már. Pl. a "szárnyakat" is ő alkalmazta először. /Az még meg van:))/ A szárny alakú "alváz" - wing car - sem engedélyezett...
zolee1452005-05-31 12:03:08 // 1308
az enyémben is van F1 technika: szervokormány, sőt: kormány, 4 kerék, piros szín, gázpedál, fékpedál,
Tommi2005-05-31 11:50:47 // 1307
Azért ma is "átjön" néhány dolog a versenysportból az utcai gépekbe... Jó, az utóbbi időben nem pont a Forma-1-ből, mert a szekvenciális váltó volt az utolsó "nagyobb" dolog, ami megjelent a földi halandók által is megvásárolható gépekben. És nem mellesleg ki volt az első, aki kihozta utcai modelljeiben? :))))))))))))) Vagy a mostanában nagyon titkolózások közepette kísérletezik többek között az Alfa is valami spéci mágneses-mittoménmilyen szelepvezérléssel, ami kiiktatná a vezérműtengelyt és minden szelepet külön tud állítgani az elektronika, de úgy tudom eléggé gyrekcipőben jár még ez a technika. De lehet, hogy hülyeségeket beszélek :)
Pl ott vannak az OFF Audik, amik az elmúlt években aláztak mindenkit Le Mans-ban. Azokban az R8-asokban próbálták ki először az FSI motorokat, aztán kerültek csak gyártásba.
Vagy annak idején az aktív futómű vagy mi a túró :) Asszem a Williams kezdett komolyan foglalkozni vele és mára általánossá vált.
Tom122005-05-31 11:36:40 // 1306
...hogy miket írok... vsn=van, meg a "rendes autó":))
Legalább az én autómban található némi F1 technika, jó tudom akkor se az ami.
Tom122005-05-31 11:32:23 // 1304
Az "utcai autókat" csak azért említettem, mert, sok újítást régebben /is/ azért tiltottak be, mert nagyon elszálltak vele az "rendes autó" fogalmától. Ezt nem én találtam ki. Így is, úgy is elszakadnak, csak így enyhébb az átmenet.:))
Nem csak 3 körről vsn szó. Időmérők, szabadedzések egy verseny előtt...?
Mit meg nem adott volna a McLaren most egy gumiért, "amiben" legalább 10 körrel kevesebb lett volna...:)
Ja, ez a király kategória aki nem tudja megfizetni a jó gumit az ne jöjjön az F1-be. Nekem ez a véleményem, próbálkozzon máshol ahol az anyagi lehetőségeit jobban ki tudja használni. Stodart is csak nyöszög egyfolytában, hogy nincs pénze az F1-re, bezzeg az autót itt akarja mutogatni.
Mindenki azt csinálhatna amit a pénztárcája megenged elég érdekes lenne a futam, de a király kategória király technikájához királyi mennyiségű lóvé kell.