Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-02-14 17:23:46 // 17013
"A lengő kar ne kopogjon!!!" Ez még a GTA felninél is nehezebb ügy :D
Alfa GT-Csaba2014-02-14 17:20:32 // 17012
enyém is karcos leszarom :-)!A lengőkar ne kopogjon!!
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-02-14 17:19:01 // 17011
Nekem a gt is újra fényezett volt és nem volt gondja, persze értem mire gondolsz :) Sajnos ilyen felniket mint pl a gta szinte lehetetlen kapni karc mentes felnit meg pláne :(
Alfa GT-Csaba2014-02-14 17:14:50 // 17010
Nekem átfényezett felni nem kéne!Ki tudja mire fényeztek,mennyire volt tisztitva zsirtalanitva alatta !Valahogy szét b@szna az ideg ha levelekbe elkezdene lejönni róla1 év múlva ,vagy szarrá repedezne.
Alfa GT-Csaba2014-02-14 17:10:49 // 17009
szokott tt amorén is lenni eladó,nézelődni kell!
kisspeti232014-02-14 17:07:51 // 17008
Igy képről gyönyörű felnijeik vannak, de utánakérdeztem most és tényleg brutálak az áraik..
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-02-14 17:05:10 // 17007
Én most cseréltem el a 17" gt felnijeimet 17" Biomazard felnikre az egyiken volt egy kis sérülés és így nem adta oda el küldte mind a 4 et újra fényeztetni. Amúgy meg 90eft be be számolta volna a gt felnijeim.
Alfa GT-Csaba2014-02-14 16:50:31 // 17006
elég drágák,nekem egy használt gyári cd-s rádiót 25-ért akartak adni 32ért vettem egy pioneert inkább,és újat 3 év garival.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-02-14 16:32:14 // 17005
Trencsikékre gondolsz?
Jack2014-02-14 15:37:48 // 17004
Igen, erre gondoltam:). A 225/45R17-nek meg a195/65R15 a váltója. Így a 185-öst sem tudom hogyan is kell értelmezni? Sok volt a cafe corretto mikor erről kellett dönteni:).
kisspeti232014-02-14 15:07:19 // 17003
Sziasztok! Olaszautóbotó-tól vett már valaki felniket? Milyen árakon dolgoznak, megbzhatóak?
Liquid2014-02-14 08:09:20 // 17002
nekem az a meglátásom hogy az olcsóbb gumik hamarabb öregszenek, pl. a Pandán Kormoran téligumi van asszem 4 éves és most elkezdett csúszkálni, van benne vagy 3-4e km :) Köv tél előtt becserélem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-02-14 08:01:30 // 17001
Köszia az infót, Tudom hogy elvileg 215/45 kellene rá mivel most is az van a kerekeimen, csak már cserések és 225 öst tudnék jó áron szerezni. Akkor valószínű az is lesz :)
Abarai2014-02-14 07:56:43 // 17000
Amúgy a 225 már csak a választék miatt is jobb. 215-ben sokkal kevesebb minta közül lehet válogatni.
Abarai2014-02-14 07:55:53 // 16999
Vicces dolog ez. Átmérőben a 225-ös közelebb van a gyári 16-os mérethez, a 215-ös jóval kisebb. A GTV-nél meg fordítva van: kisebb, 205/50 a 16-os, 17-ben meg mégis a 225/45 az ajánlott. Olaszok... :)
Jack2014-02-13 22:44:06 // 16998
Én azt használok, mindenkinek ajánlom sok szeretettel.:) A gumi váltóméretekben némi szórás van, a 215 volna elvileg a váltóméret, de a GTA 225-tel jön ki. Simán befér. Szebb, jobb, nagyobb...:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-02-13 20:57:21 // 16997
Sziasztok, használ valaki 156-on 225/45 r17 es gumikat? Ha igen írhatna róla pár gondolatot.
Piritu - 1.000.0002014-02-13 20:55:43 // 16996
...és hogy lehet ilyesmit engedélyeztetni?
Piritu - 1.000.0002014-02-13 20:54:11 // 16995
"túl van lihegve ez," - szerintem nem. Az asszony OFF-ján a 6 éves téli gumin igenis érezni lehetett, hogy valami nem stimmel. Rosszabb volt, mint a nyári, száraz úton is...
pe-Ti2014-02-13 17:45:09 // 16994
Piritu! Már évek óta csak a gyárilag engedélyezett gumiméret lehet az autón ezt elméletileg ellenőrzik is a vizsgán sőt ha tovább borzoljuk a kedélyeket a gyári felniméretektől sem lehetne eltérni szélesség, ET szám stb. csak engedéllyel....ami ugye pénz meg bevétel az államnak....
mreni2014-02-13 17:29:35 // 16993
ezt Te sem gondolod komolyan remélem....
.......................2014-02-13 09:47:59 // 16992
A gumi öregedése erösen márkafüggö
a telekrejárós Favoritunkban megvan a 1988 as Barum gumi pótkeréknek
a multkor fel kellett tennem
és be van repedezve ,naés mégis tartja a nyomást ,mégis gurul és semmi baja
csak 25 éves
túl van lihegve ez,
voltam már németben a Favorittal ,Futózott gumikon és ,semmi nem történt
bezzeg a nagy neves Hankook ,az szétrepedt egy szezont sem bírt ki
a telekrejárós Favoritunkban megvan a 1988 as Barum gumi pótkeréknek
a multkor fel kellett tennem
és be van repedezve ,naés mégis tartja a nyomást ,mégis gurul és semmi baja
csak 25 éves
túl van lihegve ez,
voltam már németben a Favorittal ,Futózott gumikon és ,semmi nem történt
bezzeg a nagy neves Hankook ,az szétrepedt egy szezont sem bírt ki
WarbiRunner (Gyuri)2014-02-13 09:28:38 // 16991
Ez úgy működik, hogy melyik milyen anyagból sikerült és hogy tárolod. A jtd-n 2 éves alig futott Vredestein Snowtrac3 van, kb 90% minta. A TD megörökölte az előző téli garnitúrát, a Conti WinterContactokat, 2008-as gyártási évvel és kb 50% mintával.
Az egész télen volt vagy 2 nap hó (eddig), de elég jól kijött, hogy mekkorát fog még mindíg a Conti gumi. Simán versenyben van a szinte új Vredestein garnitúrával, pedig a téligumit ugye elvileg ki kéne lökni 3-4 év után mert felkeményedik. Hát nem keményedik, ez legalábbis nem.
És erre kontra, apum Focusán szintén Conti WinterContact van, az 5 éves garnitúra. Az valamivel újabb, más mintájú. Az enyém ilyen fura fenyőfa meg méhsejt minta, az teljesen más, hiába ugyanaz a fantázianeve. És csak azért van fent még neki, mert idén télen vagy 3000e km-t ment összesen az autóval és ugye tél se volt. Már tavaly próbálta kivégezni, hogy fent hagyta egy kicsit tovább tavasszal, de nem kopott el. Olyan szinten megkeményedett, hogy melegben sem kopik, hidegben meg nem sokat tapad már.
Aztán ott a TD nyári szettje. 9 éves Firestone (?), kb 70% mintával. Nem pörög el, nem engedi el oldalra az autót erős kanyarban sem, vízen is működik (van még mintamélység), és fékezéskor is tökéletes. Szétrepedve semennyire nincs. Jövőre lökjem ki mert 10 éves lesz? Akkor fogom kilökni, amikor érzem hogy végét járja ezt az autót még simán fogja.
A jtd Bridgestone szettje már nem kerül fel újra pl. Már a mintát is lejártam szépen róla, van benne vagy 50e km, és már mutatja hogy nemsoká vége. Erős gyorsításkor már nem fog, nedves úton 3-masban is képes tapadást veszteni. Oldalra még tart, de már az abs is kamarabb kattog mint ahogy azt szeretem.
Szóval nem általánosítanám évekre. Hol használod, mire, milyen gumi, mennyi a minta rajta, milyen autón van...De szerintem lehet ezt érezni, csak az első jelnél tényleg érdemes cserélni, vagy cseréig visszavenni a lendületből.
Az egész télen volt vagy 2 nap hó (eddig), de elég jól kijött, hogy mekkorát fog még mindíg a Conti gumi. Simán versenyben van a szinte új Vredestein garnitúrával, pedig a téligumit ugye elvileg ki kéne lökni 3-4 év után mert felkeményedik. Hát nem keményedik, ez legalábbis nem.
És erre kontra, apum Focusán szintén Conti WinterContact van, az 5 éves garnitúra. Az valamivel újabb, más mintájú. Az enyém ilyen fura fenyőfa meg méhsejt minta, az teljesen más, hiába ugyanaz a fantázianeve. És csak azért van fent még neki, mert idén télen vagy 3000e km-t ment összesen az autóval és ugye tél se volt. Már tavaly próbálta kivégezni, hogy fent hagyta egy kicsit tovább tavasszal, de nem kopott el. Olyan szinten megkeményedett, hogy melegben sem kopik, hidegben meg nem sokat tapad már.
Aztán ott a TD nyári szettje. 9 éves Firestone (?), kb 70% mintával. Nem pörög el, nem engedi el oldalra az autót erős kanyarban sem, vízen is működik (van még mintamélység), és fékezéskor is tökéletes. Szétrepedve semennyire nincs. Jövőre lökjem ki mert 10 éves lesz? Akkor fogom kilökni, amikor érzem hogy végét járja ezt az autót még simán fogja.
A jtd Bridgestone szettje már nem kerül fel újra pl. Már a mintát is lejártam szépen róla, van benne vagy 50e km, és már mutatja hogy nemsoká vége. Erős gyorsításkor már nem fog, nedves úton 3-masban is képes tapadást veszteni. Oldalra még tart, de már az abs is kamarabb kattog mint ahogy azt szeretem.
Szóval nem általánosítanám évekre. Hol használod, mire, milyen gumi, mennyi a minta rajta, milyen autón van...De szerintem lehet ezt érezni, csak az első jelnél tényleg érdemes cserélni, vagy cseréig visszavenni a lendületből.
Tuningman2014-02-13 00:05:38 // 16990
Elvileg 5 évig jó egy gumi, addig nem veszít a keverék minőségéből ( nem öregszik ), nem szárad ki.
Bár már láttam 4 éves gumit berepedezve:(
Ha sötét száraz helyen, megfelelően van tárolva akkor tulajdonképp nem veszít a minőségéből és így akár egy 4 éves gumit is fel lehet bátran rakni.
Gyakorlatban ha a gumi több mint 5 éves de nincs berepedezve, kiszáradva akkor saját felelősségre fel lehet rakni.
Bár már láttam 4 éves gumit berepedezve:(
Ha sötét száraz helyen, megfelelően van tárolva akkor tulajdonképp nem veszít a minőségéből és így akár egy 4 éves gumit is fel lehet bátran rakni.
Gyakorlatban ha a gumi több mint 5 éves de nincs berepedezve, kiszáradva akkor saját felelősségre fel lehet rakni.
Dömpi (il dottore)2014-02-12 22:46:21 // 16989
Ja, azt én is néztem, bár én tudom.
Ami nekem még hiányzott, hogy leírják, hogy a 10 éves gumi már nem jó. Azt viszont nem, mi van egy 8 évessel, egy 5 évessel.
Mert azért ez nem úgy működik, hogy 9 év 12. hónapig jó a gumi, majd hirtelen 1 hónap múlva nem.
Ami nekem még hiányzott, hogy leírják, hogy a 10 éves gumi már nem jó. Azt viszont nem, mi van egy 8 évessel, egy 5 évessel.
Mert azért ez nem úgy működik, hogy 9 év 12. hónapig jó a gumi, majd hirtelen 1 hónap múlva nem.
Kau2014-02-12 16:33:24 // 16988
A ma megjelent "Jó, ha ellenőrzöd a gumi gyártási idejét! " cikkbe, bekerülhetett volna, hogy mit kell nézni. Végül is csak a lényeg nincs leírva.
Jack2014-02-11 16:48:09 // 16987
Igen, köszönöm a kiigazítást ;).
Tuningman2014-02-11 00:23:01 // 16986
A Bilstein sem gyárt rugókat, általában Eibach kombóval használják de tulajdonképp nincs megkötés, ahogy a Novitec meg KW gátlókat párosít a rugóihoz.
Szóval ezt lehetne a végtelenségig fejtegetni és akkor sem jutnánk közelebb az igazsághoz.
Mert az ilyen módon nem létezik szerintem. Mindenkinek más a vezetési stílusa, máshogy érzi az autó viselkedését és ezért egy futómű hangolás is valahol mindig személyre és autóra szabott. Ez olyan mint az ideális ív egy kanyarban, mindenkinek más.
Ténylegesen az összhang ami számít, ahogy írtad is csak az a feladat minden esetben, hogy megtalálja az ember az adott alkatrészekkel és beállításokkal.
Amúgy elég mélyen bele lehet ,mélyedni egy futómű projektbe, nagyon sok variációt és módot lehet végigjárni, persze nem kevés anyagi ráfordítással.
Szóval ezt lehetne a végtelenségig fejtegetni és akkor sem jutnánk közelebb az igazsághoz.
Mert az ilyen módon nem létezik szerintem. Mindenkinek más a vezetési stílusa, máshogy érzi az autó viselkedését és ezért egy futómű hangolás is valahol mindig személyre és autóra szabott. Ez olyan mint az ideális ív egy kanyarban, mindenkinek más.
Ténylegesen az összhang ami számít, ahogy írtad is csak az a feladat minden esetben, hogy megtalálja az ember az adott alkatrészekkel és beállításokkal.
Amúgy elég mélyen bele lehet ,mélyedni egy futómű projektbe, nagyon sok variációt és módot lehet végigjárni, persze nem kevés anyagi ráfordítással.
GTPeti2014-02-10 23:22:55 // 16985
Kis kieg.: Tuti B6/B8-at akartál írni. A B4 az a gyárival megegyező karakterisztikájú széria. Nekem olyan került be hátra és majd egyszer előre is az lesz.
Amúgy több gyártó árul szettet, amihez B6-okat adnak. Bízzunk benne, hogy nem csak találomra választották, hanem összhangban van a rugókkal.
Amúgy több gyártó árul szettet, amihez B6-okat adnak. Bízzunk benne, hogy nem csak találomra választották, hanem összhangban van a rugókkal.
Jack2014-02-10 23:02:26 // 16984
Igazad van. Ebből is következik, hogy a Koni már inkább pályára való, mit utcára.:) Alfában nem próbáltam, de egy ismerős Audiban és régi Abart Ritmoban az volt nekem:). Tuti nem H&R-rel voltak szerelve, ezért nem kiindulási alap egyik sem. Az összhangon van a Koni esetében a hangsúly, és ezt sokan kihagyják a számításból mikor a nagy gyártók neveit választják. Az Eibach készen árulja a csomagot, az ki lett egymáshoz fejlesztve/tesztelve, ezért lehet bízni abban, hogy jó lesz. És utcán is vállalható a komfortja, a nem állítható Koni nekem nagyon pattogós, zötyögős, túl merev volt(nem alfában volt még 1x). A Bilstein nem tudom gyárt-e rugókat, ott sem hiszem, hogy bármit be lehet egy B4/B6 mellé tenni. Nem gondolom, hogy színre-szagra egyforma egy Eibach/H&R/Novitec trió, apró eltérések lehetnek. Még ha nem is annyira számottevő, de különbözőek, az biztos!
Amúgy a Koni/H&R kombó cca 950Euro, Abból már kijön simán egy B14 :), ami több, mint jobb!!!:)SZVSZ És túlzás is, mert olyan, mint frakkban menni a McDonalds-ba.:)
És itt jön elő megint a futómű érzetének a finomsága, amitől minden helyzetben úgy érzi a fahrer, hogy a gumi le van tapasztva az útra, nem pattog el, és nem tapad le a csillapítás, mert a nyomó/húzó csillapítás szar a rugóhoz ;-). (én motorozom, ott mindent szét lehet állítgatni.tudom mennyire el lehet csavargatni egy futóművet)
Neked meg van 20 év tapasztalata ahhoz, hogy megfelelően válassz és azt be is szereld/állítsd magadnak. De sokan vannak akik csak a név miatt vesznek meg valamit, és csalódnak.
A TA kielégít egy réteget, kell ilyen is biztos, de azt el kell, hogy mondjuk, a polc alján fekvő cuccoktól nem lehet komoly minőséget/teljesítményt és élettartamot elvárni;-). Itt pedig ez a fontos!
Amúgy a Koni/H&R kombó cca 950Euro, Abból már kijön simán egy B14 :), ami több, mint jobb!!!:)SZVSZ És túlzás is, mert olyan, mint frakkban menni a McDonalds-ba.:)
És itt jön elő megint a futómű érzetének a finomsága, amitől minden helyzetben úgy érzi a fahrer, hogy a gumi le van tapasztva az útra, nem pattog el, és nem tapad le a csillapítás, mert a nyomó/húzó csillapítás szar a rugóhoz ;-). (én motorozom, ott mindent szét lehet állítgatni.tudom mennyire el lehet csavargatni egy futóművet)
Neked meg van 20 év tapasztalata ahhoz, hogy megfelelően válassz és azt be is szereld/állítsd magadnak. De sokan vannak akik csak a név miatt vesznek meg valamit, és csalódnak.
A TA kielégít egy réteget, kell ilyen is biztos, de azt el kell, hogy mondjuk, a polc alján fekvő cuccoktól nem lehet komoly minőséget/teljesítményt és élettartamot elvárni;-). Itt pedig ez a fontos!
Dömpi (il dottore)2014-02-08 22:55:58 // 16983
köszi az infót, az kb. 900 km, az nekem kb 1 hónap
[k i z z o]2014-02-08 22:47:54 // 16982
A hivatalos kommunikáció 500 mérföld.
Dömpi (il dottore)2014-02-08 22:41:25 // 16981
És mennyi az a "néhány száz"?
Nem mindegy, hogy 200 vagy 900 :-)
Nem mindegy, hogy 200 vagy 900 :-)
Marklar1552014-02-08 22:27:34 // 16980
Vagy Ő maga a gumis. :D
Piritu - 1.000.0002014-02-08 22:25:22 // 16979
Dömpi (il dottore)2014-02-08 22:18:20 // 16978
Én már nagyon várom, hogy felkerüljenek a karácsony előtt vett PZN (235/40 ZR19) gummáim.
Kíváncsi leszek mit tudnak és mennyit fognak bírni.
Elvileg F, B, 72 dB.
Apropó, van egy kérdésem: Mivel új gumik, hallottam, hogy meg kell várni, amíg "bekopnak".
- Hány km kell hozzá?
- Mire figyeljek oda eleinte?
Kíváncsi leszek mit tudnak és mennyit fognak bírni.
Elvileg F, B, 72 dB.
Apropó, van egy kérdésem: Mivel új gumik, hallottam, hogy meg kell várni, amíg "bekopnak".
- Hány km kell hozzá?
- Mire figyeljek oda eleinte?
Piritu - 1.000.0002014-02-08 17:52:04 // 16977
"Az átlag 10.500 km,..." - résszel azokra utalnék, hogy akik az átlag alatt írnak véleményt. Akik miatt nem 30ezer az átlag.
GTPeti2014-02-08 17:30:01 // 16976
Lehet ezen az átlag dolgon rugózni. Csak nem érdemes. Van aki 30-40ekm-et tekert bele.
Piritu - 1.000.0002014-02-08 17:03:25 // 16975
"2500km-nyi útba már sok minden belefér." - Főleg a kopási megítélése (amire adott is két csillagot az illető). Talán, majd 30e után lehet érdemben nyilatkozni róla. Ennyi arra se elég, hogy az új gumi felrakása miatti "mentális" tapadási faktort kiautózd magadból. Egy része meg arra kell, hogy a gumi bekopjon.
Az átlag 10.500 km, és továbbra is tartom, hogy annyi rohadtul kevés, hogy érdemben bármit tudjál mondani egy gumiról. De ezt inkább a nyilatkozóknak kellene tudni, mármint hogy nem tudnak semmit...
Az átlag 10.500 km, és továbbra is tartom, hogy annyi rohadtul kevés, hogy érdemben bármit tudjál mondani egy gumiról. De ezt inkább a nyilatkozóknak kellene tudni, mármint hogy nem tudnak semmit...
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-08 15:54:39 // 16974
én is erre gondoltam:)
GTPeti2014-02-08 15:52:32 // 16973
Neki a gumis nem csak előre köszön, hanem piros szőnyeget is kiterít. :)
(Vagy pinket, ha egyre gondolunk. B)
(Vagy pinket, ha egyre gondolunk. B)
Dévid2014-02-08 15:48:29 // 16972
Yokohama AD08, egy 300+ lóerős Lancer EVO X-en, amit közúton és ritkán pályákon is hajt a tulaj. Nála a tapadás az elsődleges, a kopás sokadrangú.
Ugye nálam a kopás is számít, nem akarok évente, drágán új szett gumit venni, nem bírnám anyagilag.
Ugye nálam a kopás is számít, nem akarok évente, drágán új szett gumit venni, nem bírnám anyagilag.
Dévid2014-02-08 15:40:18 // 16971
Mindegy, V6 tulajok szerint a Michelin Pilot Sport bevált, azt nyugodtan vehetek. :)
DieselManiaco(NagyVad)2014-02-08 15:26:14 // 16970
vagy esetleg kompromisszum mentes a gumi,erre nem gondoltál? a T1R és a Parada az pont ilyen..
GTPeti2014-02-08 15:12:01 // 16969
A barátod vagy autóversenyző, vagy gazdag. Esetleg mindkettő. :)
GTPeti2014-02-08 15:11:25 // 16968
Egy ilyen értéket, mint a "nálam 10ekm-t bírt ki a szett", én eleve nem vennék figyelembe. Az sorry, de nem normális, hétköznapi használat. Ennyire egy márkás gumi sem lehet rossz, mert akkor már rég csődbe ment volna a gyártó. SZVSZ.
Dévid2014-02-08 12:57:58 // 16967
Én csak barátom elmondása alapján tudom, de tény, hogy 2 havonta újat vesz. Mondjuk tapad is, mert párszor én vagyok a sofőr mikor bulizunk, és egész jól kezelhető vele a kocsi nagy tempóknál is. Persze azért az összkerékhajtás és az elektromos segédletek is sokat nyomnak a latban.
Lali752014-02-08 10:43:51 // 16966
mreni2014-02-08 10:36:10 // 16965
Erdekes,nekem a parada is kb 2szer ennyit ment,pedig az tenyleg lagy keverek...
Akos_2014-02-07 23:47:54 // 16964
Sziasztok!
En nyarra ezen a ketton gondolkodom:
Ultrac Cento
SPORT MAXX RT
Van valakinek tapasztalata valamelyikkel?
En nyarra ezen a ketton gondolkodom:
Ultrac Cento
SPORT MAXX RT
Van valakinek tapasztalata valamelyikkel?