Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

156 áfa romeo2013-03-25 18:57:09 // 16061
Az a normál rugó biztos valami ültetö rugó volt.Máskülönben magasabbnak kellene lennie mindenképp TI vagy nem TI...
Jack2013-03-25 17:34:46 // 16060
Ezt a beleér/nem ér bele dolgot nem is értem... Különböző méretű és ET számú felniket említenek emberek és a legfurább esetekben ér bele a sárvédőbe.
Én 225/45R17 gurulok,eibach pro-system van a kocsi alatt és sehol nem ér bele, nem áll ki a sárvédőből, pont nem ér a gólyalábhoz,ect. Gőzöm sincs mekkora az ET számom,de gyári Toora GT felniről van szó. Nem gondolnám, hogy olyan sok fajta ET számmal gyártották volna...
Macky2013-03-25 16:14:18 // 16059
Sziasztok!
A ,,TI" felszereltségű 156 1,9 JTDm SW-nek különbözik a futóműve a hagyományostól? Több helyen írják, hogy sportfutómű tartozik ehhez a felszereltséghez.
Az első kerekeknél az autómon a futófelület belső oldalán erősebben kopik a gumi. A kerékösszetartás gyári értéken. (2 helyen is ellenőriztettem) Úgy látszik, hogy a rugók fáradtak el. Ma próbáltuk normál rugókra cserélni de még lejjebb ült az autó vagy 3cm-t.... Tudja valaki, hogy konkrétan milyen márkájú, méretű stb. rugó való hozzá? Feri
JCsabi2013-03-25 10:41:53 // 16058
Nekem 215/45 R17 ha ki van tekerve a kormány balra, akkor egy kicsit súrolja a jobb oldali műanyagdobot (de nem vészes). Bár nekem ET35-ös a felni. Hátul nincs semmilyen gond. Ott nem ér bele sehol.
Kicsu2013-03-25 10:19:07 // 16057
225/45 R17 ET35-ös felnivel ha hátul nagy a súly beleér a kaszniba a széle.
Ruga2013-03-24 23:10:32 // 16056
Ja hogy igen! :) Félre értettem! Akkor elképzelhető hogy konkrétan bajt nem csinálok vele ha ezt választom! Minőségileg ez a P7 régen egy menő guminak számított, nem tudom hogy jelenleg ekkora autóra, tömegre is megfelel-e?
Dévid2013-03-24 23:00:31 // 16055
A 17"-os váltóméret a 215/45 R17.
GTPeti2013-03-24 22:59:48 // 16054
Nem azt mondtam, hogy ne legyen 17-es gumid, hanem abból nem 205/55 kell.

Vagy 225/45R17 vagy 215/45R17. Utóbbit egy váltóméret kalkulátorral le kéne ellenőrizni azért. Bár egy 1.9re szerintem a 205 az optimális, mert jó kompromisszum a tapadás és az "ólomlábúság" között.
Ruga2013-03-24 22:45:46 // 16053
Tudom hogy a gyári méret 16 és az az ideális, de van egy 17 felnim amivel tavaly is mozogtam és arra keresek gummát! Főleg a gumi minősége, tapadása érdekelne hogy milyen egy sw-n!
GTPeti2013-03-24 22:41:11 // 16052
" 205 55 R17" Ugye R16-ra gondoltál? Mert az valóban egy gyári méret.
Szerintem az ideális méret egy 1.9 JTD-hez.
Ruga2013-03-24 22:31:10 // 16051
Sziasztok!
Tudom hogy a googli a "barátom" :) de az itteni tapasztalatokat szívesebben veszi az ember!
Szóval:156 sw 1,9 jtd és a Pirelli P7 205 55 R17 párosítása mennyire megbízható?
Köszönöm a szakszerű, korrekt, cartársi válaszokat! :)
Imyx2013-03-24 10:57:55 // 16050
:-)))
Abarai2013-03-24 10:19:28 // 16049
Nem pofátlan, csak vigyáz a vérnyomásodra. :o)
Imyx2013-03-23 09:17:08 // 16048
Itt van!! :) klikk
Dévid2013-03-23 09:15:12 // 16047
Ausztriában például vannak, azok a marhák nem igazán ismerik a kátyút, de azért felénk relatíve jó minőségű utak is vannak itt-ott.
krisz.v2013-03-23 00:12:49 // 16046
Egyébként itt nálunk Miskolc- Eger közt van egy 40km-es út a Bükkön át, amin nagyon jót lehet autózni!:)
krisz.v2013-03-23 00:08:36 // 16045
Vártam ezt a reakciót!!!:D Sajnos ritka!
Marklar1552013-03-23 00:00:00 // 16044
Merre van hibátlan út? :-P
krisz.v2013-03-22 23:46:24 // 16043
Nekem Eibach pro-kit rugók vannak a gépben Koni sport állítható lengéscsillapítókkal és akárhogy állítom mindig elpattog kicsit a rossz úton az eleje! De hibátlan úton k..va jó!:)
Dévid2013-03-22 23:32:43 // 16042
Enyém alatt is Weitec rugók vannak, ha jól tudom gyári lengéscsillapítókkal (még nem néztem). Jó minőségű úton stabil, de rosszabb felületű úton hajlamos elpattogni nagyobb tempónál. Lehet be kellene ruháznom nekem is másik lengéscsillapítókra. :)
Zsolesz2013-03-22 22:57:19 // 16041
a 156 topicban mintha azt láttam volna egyszer jó rég, hogy 2 cm körül még elmegy a gyári is, nem kell cserélni
Dömpi (il dottore)2013-03-22 21:31:06 // 16040
Ha valakit érdekelne. ADAC 2013 nyári gumi teszt.
Imyx2013-03-22 12:24:59 // 16039
Én nem vettem észre fogyasztásban különbséget a 16', illetve 18' között. A 16' 205, a 18' 225-ös. Mondjuk a 156-nál amúgysem lehet a fedélzeti computerre építeni, elég pontatlanul számol.
Imyx2013-03-22 12:19:47 // 16038
Mindenféleképp cserélj gátlót is, ellenben szét fog esni a futóműved rosszabb útszakaszokon. A rövid rugó nagyon nem szereti a hosszabb lengéscsillapítót...
Jack2013-03-22 10:04:27 // 16037
Gátló nélkül "esetlen" lesz a rugózásod. Viszont álló helyzetben jobban fog kinézni;). Ha ez a cél...
.......................2013-03-22 09:39:31 // 16036
nekem két széria is lekopott a Bravon a Sportiva Z50böl195/50r15méretben
soha nem volt vele bajom,
szerintem ár értékben a legjobb gumi
nem érzékeny az aqaplanigra,´
és a hosszanti középsö folyamatos borda normális egyenesfutást csinál
Jó gumi,úgy emlékszem a Cseheknél gyártyák a Conti gyárban
Liquid2013-03-22 08:59:50 // 16035
ez tény, egyébként a Nokian H is asszimetrikus :)
Liquid2013-03-22 08:59:07 // 16034
akkor megvan az ok, nemcsak a szélesség hanem a 17-es alufelni is nehezebb jóval mint a 16-os vas
Vermacy2013-03-22 08:49:16 // 16033
Nekem gumis mondta, hogy az asszimetrikus "csendesebb", mint a kötött forgásirányú. Nekem a Rosso tényleg bevált és az asszimetrikus volt...


Assimetrico :o)
Vermacy2013-03-22 08:47:12 // 16032
Nem. a 215 az R16 acél egy gyári Signumról, míg a 225-ös R17 volt gyári alun és PZero Rossoval.
Most a Sottozero II van az R17-esen 225-ös méretben és szintén 6,3 és 6,7 között változgat sietség függően.
Liquid2013-03-22 08:06:28 // 16031
a Nokian H-nak sincs semmi hangja, csendes nagyon
Liquid2013-03-22 08:05:46 // 16030
ez furcsa, a felni ugyanaz volt?
Vermacy2013-03-22 07:58:54 // 16029
Nekem a 225-ös gumi 6,4-es átlagot mutat, míg a 215-ös 5,6-ot. Sztem van különbség fogyasztásban, pedig az enyém dízel, ahol tényleg nem ennek kellene számítani...
Vermacy2013-03-22 07:57:10 // 16028
Hali!

Minta alapján a Dunlop-ot javaslom. Az asszimetrikus mintázat csendesebb... :o)
Liquid2013-03-21 22:59:10 // 16027
ha ésszel közlekedsz akkor sztem nem lehet gond, igaz én mániákusan kerülöm még a csatornafedeleket is, de nem volt gondom a /40-essel sem. Ellenpélda Piritu aki sokat szívott a 215/45R17-tel
Xixo2013-03-21 22:42:03 // 16026
Szerintem az inkább felni függő. A 47esen 215/42R17 volt, a Grandén pedig 215/40R17 és egyikkel se volt gond. Most alessio van fent, ezeket mind javítani kellett, amikor megvettem, igaz azóta bírják, de nem vagyok elragadtatva tőlük, jobb volna valamilyen rendes márkára váltani...
Zsolesz2013-03-21 20:42:00 // 16025
Múltkor láttam 17-ért csak rugót, de gondolom 1 nap alatt elvitték.
Én is gondoltam ilyesmire, de most az anyagiak nem teszik lehetővé. Mondjuk max 2-3 cm-t terveztem, csak nem tudom elég lenne-e csak a rugót cserélni vagy már a gátlót is kéne?
Guti862013-03-21 20:23:45 // 16024
Aha az egyik sok a másikat meg még nem szedték ki a kocsiból:D
Dévid2013-03-21 20:13:01 // 16023
Légy erős, Adok-veszek -ben két garnitúrát is árulnak. Azokat már nézted?
aatis2013-03-21 20:09:09 // 16022
Hát igen, a 1.6 ts-nek 1685 kg a megengedett össztömege. A 82-es tömegindex pedig 475 kg-ot enged.
Inkább attól tartanék, hogy a /50-es gumival felkoppan a felni. :/
Guti862013-03-21 20:02:24 // 16021
Még mindig keresek benyás 156hoz ültetőrugót :)))))
Xixo2013-03-21 19:26:36 // 16020
De nem akarlak ám rábeszélni... csak én nem érzem azt, hogy a /55 megérné azt a +20-30ezret... lehet, hogy egy cseppet komfortosabb lenne, de nekem nincs rá ingerenciám. :)
Xixo2013-03-21 19:21:07 // 16019
Háát én ezt a súly index dolgot annyira nem nézegettem eddig egyik guminál se. De ha azt számolom, hogy legnehezebb 45ösnek (a jtd-nek) 1720kg a megengedett össztömege, akkor simán jó a 82-es is.

Amúgy nekem is az van fent és eddig nem volt vele gondom. Meg ha neadjisten olyan kátyút fogsz ki vele, akkor az picivel magasabb gumi se biztos, hogy megvéd...
Doni2013-03-21 18:45:13 // 16018
Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata SPORTIVA / SUPER-Z típusú gumival? Vettem kocsit és ilyen gumi van rajta, de kettőt vennem kell mindenképpen.
Ahogy a neten néztem középkategóriás guminak számít, a CONTINENTAL gyártja más néven. 18"-osban 35 000 körül van, kicsit olcsóbb mint pl a CONTI SportContact 5 ami viszont nagyon jó eredményeket produkált teszteken.

Előre is köszönöm az infokat mindenkinek!
.......................2013-03-21 17:49:20 // 16017
de,vigyázni kell..
de én minden gumival vigyázok..
aatis2013-03-21 17:46:25 // 16016
Köszi az eddigi válaszokat! :)

Soprano
Tényleg elbaxott egy méret ez a /55-ös, ráadásul drágább is mint a többi.
Az tűnt fel a /50-es gumival kapcsolatban, hogy 82-es a súlyindexe mindegyiknek. A gyári adatok szerint a gumi mérete 185/60 R14" 82H (opcionálisan 195/55 R15" 84V). Azt nem igazán értem amúgy, hogy miért kell nagyobb súlyindex, holott csak a gumi mérete változott egy kicsit. :D
Szóval nem igazán tudom, hogy most akkor a 82-es index jó-e vagy sem a 195/50 R15 méretnél.

süsnye
A súlyindex megfelel a 145-öshöz, mert 84-85-ös szinte mindegyik. ;)

Liquid
Én is a Nokian H felé hajlok. Tetszik a mintázata is és a tesztekben is jókat írnak róla.

szosza
Az jutott még eszembe, hogy a /50-es gumival nem kell túlzottan vigyázni ezeken a "csodálatos" magyar utakon? Nem üti fel könnyen a felnit egy-egy kátyú? :/
.......................2013-03-21 16:30:54 // 16015
nekem is volt Fiat Bravon 195/50R15
sokkal jobb az útfekvése mint a 185/60r14 nek,
és semmivel nem fogyaszt majd többet,
10mm nem nagyon számít
Xixo2013-03-21 16:26:08 // 16014
Azt vágom, csak azt nem, hogy miért? :)
GabCsi2013-03-21 16:22:25 // 16013
A QV 195/55R15-el jött gyárilag.
Dévid2013-03-21 15:36:35 // 16012
Mi az off kocsin ilyen Dunlopot használunk, és öcsém meg van vele elégedve. Mondjuk nem "sportosan" használja a 90 lovas G Astrát, de nem is arra való.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak