Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Grando2007-09-19 10:12:02 // 6711
"...jön azzal az öreg hogy régen sem volt téli gumi...stb...." Ehhez még hozzá lehet tenni, hogy régen milyen kis vékony virsliken szaladgáltak az autók, gyökér teljesítményekkel. Most meg...
Ferke2007-09-19 10:01:02 // 6710
Totál egyetértek...
Ferke2007-09-19 09:59:54 // 6709
Ha bölcsi, meg kölyök...akkor télre vegyél téligumit! Hidd el, megéri! Hiába város (nincs hó), a téli gumi kell, ha gyereket raksz az autóba!
Punisher2007-09-19 09:50:42 // 6708
Szerintem meg télre téli,nyárra nyári gumit kell feltenni.
Tavaj is álltunk a feleségemmel egy lámpánál és a nyári gumis paraszt majdnem belénk csúszott,csak azért nem tört minket rommá mert elrántotta a kormányt és keresztbe fordult a bal oldali sávban,és ott majdnem megint össze tört egy másik autót.
Sőt, tavaj előtt meg rommá töre egy suttyó nyári gumis vén f.sz a drágámat mert nyári gumival nem tudta 20-al bevenni a kanyart,hanem jött tovább egyenesen.
Szóval mi nagyon útáljuk az ilyeneket,mert jön azzal az öreg hogy régen sem volt téli gumi...stb.
DE régen nem volt ekkora forgalom,és a gumik mintálya is olyan volt szinte mint a mostani téli gumik.
Szóval a saját és mások biztonsága érdekében 4db téli és 4 db nyári gumi kell.
Amúgy is olcsók már a gumik.
Az pedig nem megoldás hogy 2 télit vesz valaki,mert a nyári gumis kerekekkel vagy nem tud elindulni,vagy nem tud megállni,vagy itt-ott kitör az autó,tehát ugyan úgy veszélyt jelent, mint 4 nyári gumi.
Wickey2007-09-18 18:15:03 // 6707
Az aztán nagy okosság a 164-re rátolni az első kerékre a téligumikat. És hátul? Hagyja az esetleg kopottabb nyárit? Hogy minden kanyarban imádkozzon, hogy hátha kitör az autó hátulja vagy ezt még kiadja? Ez nagy hülyeség, ennél még az is jobb, ha négy EGYFORMA, akár kopott nyárit hagy fönn télire, akkor legalább benne lesz a pszihé, hogy nem szabad állatkodni.

Jó az a négyévszakos. Főleg, ha nem játszik Niki Laudát. Mint ahogy saját bevallása szerint nem játszik. Feltételezem nem kívánja a P2500-al megdönteni a kanyarsebességemet a 2/B - 2/A lehajtó jobbos-balos combójában. Féktávolság szintén marginális, nem fog minden kanyarba féktávon beesni, ráadásul a defenzív vezetési stílus bármilyen UHP gumit kompenzál féktávolság tekintetében. Annál meg nagyságrendekkel jobb ötlet, mint amit te írtál.

Még egy pettyet a féktávról. Szikrázó napsütésben lehet fenn UHP csillivilli nyárigumi, ha kiesnek elé egy kereszteződésből, akkor sem tud megállni. De ha elveszi a lúdtalpát a gázpedálról, mert mondjuk tudja, hogy az ott beláthatatlan, vagy arra szoktak a hülyegyerekek derbizni, akkor sanszosabb, hogy 45-ről hamarabb megáll a négyévszakossal, mint 60-ról az UHP-vel.
csocsi2007-09-18 14:34:07 // 6706
A kollegámnak is hasonló tapasztalatai voltak.
12007-09-18 10:36:59 // 6705
Négyévszakosat?! NEEEEEEEEE! Még ha anyagi megfontolás miatt került a képbe! Egy kalap xart nem érnek. Még akkor is jobban jársz, ha csak egy pár gummát veszel télire, és a hajtott kerekekre felteszed, mivel írtad, hogy amúgy is óvatosabban közlekedsz. De hidd el megéri beruházni egy egész garnitúrába, hiszen ha nem vagy gumicsikorgatós, akkor több szezont is ki kell bírnia.....szóval én a helyedben meggondolnám.
Fighter2007-09-18 10:31:34 // 6704
Én kb 70-80%-ban városban járok, télen meg nagyjából otthon-melóhely-bölcsi lesz az útvonal.Nyáron max. 1-2 szer autópálya, de 140-150-nél nem többel.Kölykök miatt meg ugyis ovatosan közlekedek. Nekem akkor elgondolkodtató lehet a négyévszakos gumi. Köszi a véleményeket.
Charlie 1662007-09-18 09:21:12 // 6703
Igen, ez a pontos definíció .
Egyetértek.
Hozzáteszem, ha csak 1-2 nap igazi havas tél van , akkor csak ezért nem biztos hogy kell a téli, de ha ilyenkor megy ki autózni az ember, akkor javasolt a nagyobb követési távolság, a nagy sebesség abszolút mellőzése, de leginkább az autózás mellőzése.

Nyárra még talán azt lehetne hozzátenni, hogy a 4 évszak tapadása nyáron sem olyan mit a valós nyárigumié, így esőben, illetve bizonyos szituációkban nem árt óvatosnak lenni.
Figyelembe kell veni, hogy a gyárilag megadott féktávokat nem 4 évszakos hanen csak téli és csak nyári gumira mérik és adják meg . (kivéve néhány szpesöl teszt)

A 4 évszakos minden esetbeb jópár méterel megnöveli a féktávokat, és rontja az autó reakcióit kanyarban is. (általában)
Wickey2007-09-18 09:13:23 // 6702
Évi 10ezer km körüli futásteljesítményhez, főleg városi használat esetén, ahol általában eltakarított, max. latyakos utakon kell közlekedni, arra jó. Főleg mostanában, amilyen bolhafingnyi telek voltak az elmúlt két évben.
10ekm/év esetén egyszerűen nem éri meg két garnitúrát tartani, előbb fognak elöregedni mint elkopni.

Naszóval a fenti esetben lehet értelme. Ha kimész sokszámjegyű alsórendű, ritkán takarított utakra, dimbes dombos részekre, esetleg sokat autópályázol, akkor kell a téli.
Én nem úszom meg, mind az öt autó téli pacskert kap ha itt az idő (kicsit csalok, mert a gtv6-nak csak téligarnitúrája van, nincs hozzá nyárigumim per pillanat), még a Smart is.
Grando2007-09-18 08:17:48 // 6701
A négyévszakos gumi ilyen boltbajárós, vasárnapi városi autókázáshoz esetleg megfelel, ha nagyon kevés kilométert teszel meg. Egyébként nem jó semmire, mert sem a nyári, sem a téli körülményeknek nem felel meg igazán. Amolyan "nesze-semmi-fogd-meg-jól" köztes megoldásos IZÉ... Kicsi, vékony kerekű, harmatgyenge autóra feltehető, de egyébként inkább mondj le róla! ;))
Charlie 1662007-09-18 08:12:17 // 6700
Szia,
Az én szerény véleményem, ami a tapasztalataimon alapul, illetve azon amit azoktól hallottam akik nagyon sokat vezetnek évente, hogy a 4 évszakos gumi "felejtős".
Nekem anno volt, de ég és föld a különbség a 4 évszak-nyári és 4 évszak-téli között.

Ha megnézed a szakoldalakon is, a téli és nyári guminak teljesenmások az összetevői, máshogy reagálnak a hőmérsékletre. tapadási teljesítmény összehasonlíthatatlan.
Ha az árakat megnézed, viszonylag keveset futott téli és nyári szeteket is lehet olcsón kapni, és sokkal jobban megéri.
Én a magam részéről abszolúte nem javaslom.
Fighter2007-09-18 07:37:48 // 6699
Sziasztok! Mi a véleményetek a "négyévszakos" gumikról? Esetleg van valakinek ilyennel tapasztalata? A pirelli p2500 euro egész évben használható és elég jókat írnak róla.Télen amúgy is csak városban használnám a gépet. Köszi
András bácsi2007-09-17 07:42:18 // 6698
Ja úgy más, azt hittem 15-ös.
boyci2007-09-16 11:06:02 // 6697
ja és elfelejtettem, a felnik természetesen 16 zol, így márcsak ezért is rákaptunk!! :DD
András bácsi2007-09-14 08:21:12 // 6696
Azt hiszem erről is hallottam híreket. :)
András bácsi2007-09-14 08:20:47 // 6695
Mindig az a lényeg, hogy a vevőnek megérje. ;)
Wickey2007-09-14 00:02:28 // 6694
Hja.
Olcsójános vagy. De azért még te is elsírnád magad, ha megtudnád, mennyiért vettem a 18"-os Zender Siena-kat két 60%-os Pirelli gumival. :-)
Gábor(figi75)2007-09-13 23:43:51 // 6693
Keresek 186/65R14 gumit 40-50%,ha valaki már nem tart rá igényt átvenném! :-)
boyci2007-09-13 21:12:40 // 6692
...nekünk megérte a felni, hidd el!!! :)))
András bácsi2007-09-13 16:38:38 // 6691
Persze, minden relatív. Anno 5 db zendert vettem tökéletes állapotban 60-ért. Momokat 45-ért, amik azért más minőséget jelentenek. De biztos én vagyok olcsójános. :))
András bácsi2007-09-13 16:36:22 // 6690
Már nem gyártják ezt azt hiszem.
Wickey2007-09-13 15:37:47 // 6689
Azt te is tudod, hogy minden állapotfüggő. Ha szép volt a felni, nem ütött, nem volt lepadkázva, és kultúráltan nézett ki, akkor megért sztem 50ezret.
Egy tojás, agyonpadkázott, sómarta 17"-os felniért én sem adnék 30-40ezernél többet.
Ferke2007-09-13 15:30:59 // 6688
Újonnan nem vehet db-ot? Szerintem nem bukik rajta akkorát, mintha 3-at eladná, azért sztem gumi nélkül 20k-t sem kap.
András bácsi2007-09-13 15:29:33 // 6687
És egy használt 15-ös Alessio-ra ez szerinted jó ár volt? A 15-ös garnitúrák 40 körül mennek, de múltkor pl. 17-est lehetett volna 30e-ért szerezni. Ezzel szerintem megvezettek: a gyári ötlyukú Speedline talán ér 50e-t.
boyci2007-09-13 15:19:33 // 6686
természetesen... NEM!!!

annak 16volt db-ja!!!...újonnan! Ne kérdezd, a párom intézte! :DD
András bácsi2007-09-13 15:17:32 // 6685
Se eladni nem lehet igazán jól, se venni nem lehet igazán egy darabot.
András bácsi2007-09-13 15:16:52 // 6684
Gumival együtt?
boyci2007-09-13 15:13:59 // 6683
én is erre apelláltam...remélem vhogy sikerül is a dolog! .)
boyci2007-09-13 15:13:24 // 6682
50ezer... a négy db ! nem titok!!!! :DDD
Ferke2007-09-13 15:11:03 // 6681
Szerintem a 3db-ot használtan nem tudod normálisan eladni, talán akkor járnál a legjobban, ha vennél 1db-ot újonnan.
András bácsi2007-09-13 15:09:39 // 6680
Mennyi volt, ha nem titok?
boyci2007-09-13 15:08:15 // 6679
lehet h azért történtek így a dolgok mert túl jó vétel volt, és nehogy mááá minden frankón menjen! :((

MEGLÁTJUK! :DDD
András bácsi2007-09-13 15:05:52 // 6678
Összességében, és hosszabb távra mindenképpen új garnitúra javallott. Szerintem.
boyci2007-09-13 15:03:37 // 6677
tehát most beljebb vagyok!!!! :DD

Köszi !! :DD
András bácsi2007-09-13 15:01:13 // 6676
1., eladás:

Alig kapsz érte valamit, főleg mivel az Alessioknak újban sem magas az áruk.

2., megtartás

Az Alessio nem sok javítást bír, főleg ezek a korai darabok. Viszont ugyanilyenből egy db-ot találni szinte lehetetlen.

A döntés nehéz.
boyci2007-09-13 14:52:01 // 6675


...itt még igagzán egyben!

Sziasztok Fiúk!
Tanácsot szeretnék kérni..: a képen látható felnijeimből egy elég csúnyán roncsolódott, ill. a gumi is durrant.
Szerintetek ezt az egyet pótoljam, vagy adjam el a hármat és új garnitúra??
András bácsi2007-09-06 22:22:49 // 6674
Attól függ hogyan használod. Illetve hol. Én vennék egy relatív olcsót, amire van két év gari. Ha addig bírja, akkor nem vesztettél sokat, ha nem, akkor meg garanciális csere.
Poseidon2007-09-04 23:16:24 // 6673
Lengéscsillapítót kellene cserélnem 98-as 156-osomon. Hogy, hol és milyen márkával úszom meg a legolcsóbban anélkül, hogy jövőre megint csere előtt álljak?
Minden javaslatot szívesen veszek, köszi!!
Xixo2007-09-04 22:43:27 // 6672
Ez volt fent a használtautón még régebben 20-30k-ért, még a felújítás előtt. Kocsira én se raknám fel, de valamilyen kreatív dologra jó lehetne. Lámpának, üvegasztal alá vagy tudomisén... :))
Keyko2007-09-02 22:49:38 // 6671
Nem is vettem magamra,nem vagyok az a sértődős fajta! : )

Nekem a GTA felni tetszik a legjobban,legalább is a 156-on.
ALFAnatik2007-09-02 21:08:42 // 6670
En nem sertegetni akartalak, vagy azt mondani hogy a te felnid gagyi. Csak ez van, nekem nem tetszenek az ilyen lyukas felnik. Nem a tiedre ertettem hogy tojastarto, hanem az enyemre ami rajta volt eredetileg. Es igy van, a GTA felni se tetszik.
Keyko2007-09-02 19:21:48 // 6669
Az nekem se tetszik,de az enyémen nem is olyan van...Maximum egy strucctojás tartója lehetne.

u.i:Akkor neked biztos a GTA felni se tetszik.
Adrián2007-09-02 18:20:34 // 6668
Nekem viszont tetszik összhangban van az autóval! ;) De általában jönnek mindig az egyre újabbak és nincs megállás :))))Csak győzze az ember tárcája!
a 215 gummával pedig csak jól fogsz járni!
ALFAnatik2007-09-02 14:32:52 // 6667
Ebben igazad van,az izlesek kulomboznek. Nekem regota tetszik ez a felni, igaz 18'-ast atartam, de ez lett. Nekem peldaul a tojastarto felnik nem tetszenek. Az egyetlen felni ami tetszik az alfa-tol az a TI valtozat (toora)
Keyko2007-09-02 13:50:43 // 6666
Nem azt mondom,hogy szarul néz ki,de szerintem ez a felni nem illik a 156-oshoz.(se az alfákhoz..)

Szombathelyen van egy 316-os compact BMW,azon kurva jól néz ki.Lehet,hogy ezért nem tetszik a tieden...

Én soha nem tennék rá ilyet, ez az én véleményem.
Wickey2007-09-02 12:02:57 // 6665
baszhatod. Ha bekapcsol, akkor lehet, hogy az életben meg sem állsz.
Nemtudom, mert még nem próbáltam, hogy üzemel a 156 ABS-e, de régi autókon nagyon vidám pillanatokat szült, ha az ABS bekapcsolt akármi miatt, pl. a csirke hátsókerék miatt vagy a huplin elpattogó kerék miatt, esetleg a poros útszélén blokkoló kerék miatt, és folyamatosan kattogva tízezerrel leszaggatott az autó a pályáról bele az árokba.

Konkrétan a 164-es Alfákból a tavaszi / nyári szezonra a mai napig is divat kiszedni az ABS biztosítékát, ha tisztességesen akarsz autózni vele :-)
A 164 pl. képes volt arra, hogy kanyar előtt ha kicsit huplis volt az út, akkor elkezdjen kattogni a levegőbe került kerék miatt, az ember arca meg megnyúlt picit, mert féktávon érkezett a kanyarra. A hülye ABS miatt nem bírt lelassulni. Szerencsére szemközti sáv üres volt. Úgy, ahogy volt le se szállt a fékről, hanem húzott az út szélére, és üvöltve szaggatta ki a biztosítéktáblából az abs biztijét :-) Utána nem volt ilyen gond.
Speed2007-09-02 11:32:12 // 6664
Ja az Ikke godkendt til syn azt jelenti hogy nincs jóváhagyva forgalomban. Ha az alsó ábra Der er ingen pladsproblemer, akkor belefér.
Speed2007-09-02 11:29:28 // 6663
Sokat számít az évjárat. A Alushow oldalon meg lehet nézni melyik Alfára milyen méret megy fel. ( Se fälgen pa din bill-re klikkelj) Nekem pl felmegy a 18" is az oldal szerint. Egy évjárattal lejebb csak 17" A szervíz szerint is felmegy alacsony profilu gumival. Persze nem vizsgaképes. arra visza kell tenni az eredeti méretet.
Poló2007-09-01 21:46:44 // 6662
ABS?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak