Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Marklar1552007-01-30 18:10:47 // 5561
Hmmm. Érdekesnek találom...
Morphin2007-01-30 17:58:09 // 5560
Sajnos az enyém tömör gyönyör, semmi hütő bordázatosság. Vki tud olcsó féknyerget/pár, mert mindenképp tárcsacsere elé fékezgetem magam tavaszra.
Hari2007-01-30 17:37:53 // 5559
MAjdnem igazad van, de csak majdnem! A Sbarro tanulmány ugyanis egy olyan kerék formáció amikor a ráfon van a csapágyazás, ez pedig, - ha jóllátom - üvegfelni. (A Sbarro megoldás sokkal ötletesebb - szerintem.)
NaTo2007-01-30 16:55:38 // 5558
hmm, hát nekem nem jön be. Olyan furcsán néz ki vele az autó. Hiányérzetem van. :)
Marklar1552007-01-30 16:36:55 // 5557
Érdekes lenne, ha elől nem hűtött tárcsa lenne rajta... Hátúl meg nem szükséges. De a nyeregben meg el sem férne a hűtött. (Szeríntem)
matesz212007-01-30 09:56:11 // 5556
Srácok! Tud valaki ajánlani valakit futóműszilent ügyben? 156 - ba kéne. Sajna rotty az egész...
Morphin2007-01-28 22:37:32 // 5555
Lusta vagyok leszedni a kerekem és megmérni a féktárcsa átmérőjét. Nem tudja vki, hogy mekkora a tárcsaméret 2001 évj. 156-nak. Ja és ha nem hűtött a tárcsám, attól le lehet-e cserélni hűtöttre? Vkinek tapasztalata van esetleg egy ilyen csere utáni fékhatásról? Tavasszal betét és tárcsa cserém lesz. :-)))
norbee2007-01-23 12:44:18 // 5554
Ezt egyébként a 80-as évek végén egy Sbarro tanulmányautón bemutatták ha jól emlékszem, érdekes hogy még csak most jutott el gyártásig.
Marklar1552007-01-23 12:00:39 // 5553
Hátha itt valakit jobban felizgat: 4db P5000 nyári. 195/50R15" Gumi. 4-5mm-esek. 10k/4db
Zsolt1552007-01-23 04:10:19 // 5551
Találtam még pár képet:

Wickey2007-01-21 09:38:13 // 5550
Sima ügy, már csak Kumho MX-C Redsmoke gumma kell rá darabja 2ezerér' és kész is vagyunk. Utána ha elrúgod a szerkezetnek, pirosan fog füstölni a felni nélküli autó. Öcsém, hol tart már a tudomány... :P
Zsolt1552007-01-21 09:31:34 // 5549
Nem akármit hozott össze egy amerikai cég. Olyan keréktárcsát készítettek, mely látni engedi a fék és a futómű alkatrészeit. Látszólag lebeg a kerékagy körül a gumi. Látszólag!

Az amerikai D' Vinci Forgiato - forgiato olaszul annyit tesz, kovácsolni - átlátszó felnit készített.

A Radurra (olaszul tiszta) tárcsák kovácsolt alumínium abroncsrésszel és
középaggyal rendelkeznek, míg a küllők helyett egy polikarbonát tárcsát
alkalmaznak. Minden egyes felni egyedi, egy szakmunkás készíti el. Magas
hőmérsékleten, de még az olvadáspont alatt, 6061 tonnás nyomással préselik az alumíniumot, így az rendkívül könnyű, viszont elképesztően kemény lesz.

Nem akárhogy bújtatják a középrészbe az átlátszó korongot sem. Azt egy, a
gyémántékszerészek által féltve őrzött fogással helyezik el egy olyan foglalatba, amely elvileg kisebb, mint maga az elem. A hivatalosan is
engedélyezett "tiszta felni" 20 és 22 colos méretben készül jelenleg, a
megrendeléstől függően 6-8 hét alatt gyártják le. A tömege 12, illetve 17 kilogramm.

Nem olcsó mulatság egy ilyen kerékgarnitúra, ezek a tárcsák egyenként 5000 dollárba (960 000 forint) kerülnek, és méretükből adódóan a gumik is borsos árúak. Kifejezetten azoknak ajánlja a Forgiato a tárcsát, akik szívesen teszik közszemlére autójuk nagy teljesítményű fékrendszerét. A
legszebb az egészben, hogy nemcsak autókhoz, de motorokhoz is elkészíthető a felni.

Zsolt1552007-01-21 09:29:53 // 5548
Nem akármit hozott össze egy amerikai cég. Olyan keréktárcsát készítettek, mely látni engedi a fék és a futómű alkatrészeit. Látszólag lebeg a kerékagy körül a gumi. Látszólag! Az amerikai D' Vinci Forgiato - forgiato olaszul annyit tesz, kovácsolni - átlátszó felnit készített. A Radurra (olaszul tiszta) tárcsák kovácsolt alumínium abroncsrésszel és középaggyal rendelkeznek, míg a küllők helyett egy polikarbonát tárcsát alkalmaznak. Minden egyes felni egyedi, egy szakmunkás készíti el. Magas hőmérsékleten, de még az olvadáspont alatt, 6061 tonnás nyomással préselik az alumíniumot, így az rendkívül könnyű, viszont elképesztően kemény lesz. Nem akárhogy bújtatják a középrészbe az átlátszó korongot sem. Azt egy, a gyémántékszerészek által féltve őrzött fogással helyezik el egy olyan foglalatba, amely elvileg kisebb, mint maga az elem. A hivatalosan is engedélyezett "tiszta felni" 20 és 22 colos méretben készül jelenleg, a megrendeléstől függően 6-8 hét alatt gyártják le. A tömege 12, illetve 17 kilogramm. Nem olcsó mulatság egy ilyen kerékgarnitúra, ezek a tárcsák egyenként 5000 dollárba (960 000 forint) kerülnek, és méretükből adódóan a gumik is borsos árúak. Kifejezetten azoknak ajánlja a Forgiato a tárcsát, akik szívesen teszik közszemlére autójuk nagy teljesítményű fékrendszerét. A legszebb az egészben, hogy nemcsak autókhoz, de motorokhoz is elkészíthető a felni.
Rasta2007-01-19 15:07:30 // 5547
Sziasztok! Most voltam a szerelőmnél a futómű kopogása miatt. Azt mondta, hogy stabilizátor bekötő rudat és stabilizátor gumit kell cserélni. A stabilizátor gumit (22 mm) !külön is! meg tudta rendelni kb. 4000ért és így nem kell valami mást is lecserélni a futóműben amit ezzel összeköttetésben van. Így állítólag sokkal olcsóbban megoldható. Mit szóltok hozzá?
GROSSO2007-01-18 16:30:23 // 5546
Szasztok!!! Segítsetek!!! 147-esem van 17"-es felni /45-os gumi.... Úgy néz ki az autóm mit egy ALL ROAD qutro! :) sürgősen le kéne mültetnem de, gátlót nem akarok cserélni csak rugót!! hol, mennyiért, és kinél lehetne ilyen akciót kivitelezni??? Kösssz
Halesz2007-01-18 15:21:04 // 5545
Gumit lehet nyerni? :)
András bácsi2007-01-18 14:38:50 // 5544
Azt hiszem erre még ugyanúgy jön a palást, csak a tesztek miatt látható a szerkezete.
csocsi2007-01-18 14:06:41 // 5543
De ezzel nem lehet defektet kapni :))
Whiteskull2007-01-18 14:06:04 // 5542
Eléggé viccessé teszik a kocsikat.
Fater (Norbi)2007-01-18 14:04:35 // 5541
Néhány újabb fejlesztésű gumi.



Ilyen gumiknál a felni látványa már nem az igazi!
janrob2007-01-15 22:14:00 // 5540
NEVEK: Kathi Klára és Jánosi Róbert
janrob2007-01-15 22:09:34 // 5539
ügyes vagyok? rájöttem, h lehet belinkelni egy címet! (magamtól) SZAVAZZ RÁNK
csocsi2007-01-14 14:35:26 // 5538
Szerintem randa :))
Jata2007-01-14 12:00:00 // 5537
Kösszééé! Lépek ebédelni! Pápá
Poló2007-01-14 11:58:55 // 5536
Ezerszer :))))
Jata2007-01-14 11:58:01 // 5535
Há most nem szebb ez! :-))))))))
Jata2007-01-14 11:56:07 // 5534
Jah! Meg Clin-t kell használni nem sampont! Ekkora hüjeséget! Figyeld meg lesz akinek kell ijen szar a szarjára!Gondolok az amerikai tunerekre.
Poló2007-01-14 11:52:59 // 5533
Nekem az jutott eszembe, hogy ha tisztítani akarod, ahhoz le kell szerelni, mert a fékpor a belsejére ragad :)))
Jata2007-01-14 11:50:29 // 5532
Baszott jol néz ki de szerintem undorito! Hogy nézne má ki egy foswágenen? Vagy egy asztmán? Aááá! Hagyjuk is! :-)))
Poló2007-01-14 11:45:07 // 5531
Marklar1552007-01-10 23:15:14 // 5530
Akkor lehet, hogy lemostad a súlyt;)
Bazsa722007-01-09 19:53:48 // 5529
Ez mint hibaforrás nem lehetséges, mert magam mosom a gépet a melóhelyen magasnyomásúval, és az aljára mindíg figyelek:)
Rumi2007-01-09 19:50:34 // 5528
ja és mégegy, takarítsd ki a felnit, a belejébe rengeteg dzsuva tud ilynkor télen lerakodni, ami már sulyban is megmutatkozik, és ilyenkor oylan, mintha rosszul centiroztáák vona ki, holott csak a sár eltolta az egyesnúlyt :)
Bazsa722007-01-09 19:45:37 // 5527
Remek:) Akkor első lépésben azokat a fránya csavarokat meghúzom, azután felfújom a gumeszokat, és ha nem javulna a helyzet, akkor szervíz:) Köszi az infót:)
Rumi2007-01-09 19:42:36 // 5526
fujd fel :DDDD egyébként akármitól is lehet, nekem pl egyszer kitekeredtek a tőcavarok, nem vészesen, de egy hangyányit tudtam még rajtuk húzni, és attól elmult :) ezt nem árt csekkolni, ezenkivül gumi lehet púpos. avagy kátyutól futómű kapott egy ütést, ami nem vészes, épp csak kanyarban jön elő :p
Bazsa722007-01-09 19:37:27 // 5525
Drága szakértői tudástól vértezett cartársak! Mi lehet a gebasz, ha a kissárkányom kanyarban meg apróbb útegyenetlenségnél a jobb hátsó kereke felől remegést érzek? Szó szerint ráz!? Van ötelt vagy tapasztalat? Előre is köszöntem:)
csocsi2007-01-09 07:56:22 // 5524
George ezt használja az alfán és a scudon is. Nekem a 155-ön volt. Mindketten elégedettek vagyunk. Pedig a kollega sem igazán kíméli a gépeket :)))
Marklar1552007-01-08 23:52:34 // 5523
Az épp az ellenkezője. hamarabb fog elkopni, mint szétrepedni az öregségtől. ;) Jó gumi, jól is tapad, viszont épp emiatt hamarabb is kopik... (Attól hallottam ,akinek ilyenje van)
RoliQ42007-01-08 17:58:25 // 5522
Nekem barum van szerintem nem annyira jó... igaz hogy nem kopik.... de szerintem a tapadás se túl jó... mivel elég kemény gumi.. és sok bajom van vele ereszt és már nem ez az első hogy szétreped az oldala... és nem patkázástól!:) most néztem yokohama gumit 20ropi.... de jónak ígérkezik! de ki tudja ezt... majd kiderül....!
GEORGE2007-01-08 09:35:43 // 5521
Igen.
csocsi2007-01-08 09:29:57 // 5520
Az akkor már bőven elég az 50-es táblánál :)))
GEORGE2007-01-08 09:29:00 // 5519
80-ig ajánlott a használata. :-)))
csocsi2007-01-08 08:58:49 // 5518
Hát igen, annyit meg a mankó kerék is tud :)))))
perdix1552007-01-07 18:28:37 // 5517
igazad is van:-))))) De ne várja el senki hogy imádkozzak hogy beálljon a zimanko......jó ez így tavasziasan........hehehehehehehehhe
perdix1552007-01-07 18:27:30 // 5516
LOOOOL sőt ha elkezdek számolni akkor az 50 itt a jogsiba is kerülne...mégiscsak meg lehet csinálni......
Wickey2007-01-07 18:12:54 // 5515
Hja. Én nem rakom vissza. Van két garnitúra 70-80%-os téligumim, meg egy garnitúra 60%-os nyárim. Fogyjon egy kicsit a téli is :)
csocsi2007-01-07 13:07:47 // 5514
Azért a 30-as korlátot meg lehetne dönteni vele :)))
perdix1552007-01-07 13:02:24 // 5513
LOOOOL ...még nem láttam olyat hogy gyorshajtáson kaptak vkit mankókerékkel......elég vicces lenne.......
csocsi2007-01-07 12:56:38 // 5512
Azzal legalábbcsak az 50-et tudnám túllépni :)))))))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak