Így van. Ponthegesztés akkor lazul amikor elkorrodált vagy eltörik, de az már nagyon nagyot kap pl. tornyoknál tipikusan kemény felfüggesztés csinál ilyet. A ponthegesztés után ugyancsak kell megfelelő bevonat.
A fémig kapargatással is csak óvatosan. Utána azt "be is kell csinálni".
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)
[k i z z o]2013-02-18 12:06:31 // 5905
Buksi2013-02-18 11:14:27 // 5904
Az már messze lakik tőlem vagyis én tőle! :-))
meg nem is dolgozott olyan szépen! És ráadásul sokáig is! :-/
meg nem is dolgozott olyan szépen! És ráadásul sokáig is! :-/
Fairlane2013-02-17 22:41:57 // 5903
Meglazulnak a hegesztések? :O
Én ilyent még nem hallottam. Egy hegesztésnél két anyag egybe olvad. Az vagy tart, vagy eltörik, de meglazul?
Illetve vegyünk egy csatlakozást két egymásra ponthegesztett lemezzel. Ezek előtte megkapták a maguk kis felületvédelmét a 155nél galvánfürdőt. A ponthegesztés úgy tudom relatíve kis hőbevitellel jár, így nem égeti le maga körül a bevonatot. Ergó a két lemez közti rész is többé kevésbé védve van. Nyilván még be lehet pacsmagolni meg karosszériatömíteni, de most tekintsünk el erről...
Ha ezt a csatlakozást még átvarrod villannyal, akkor az olyan helyen is leégetheti a bevonatot, ahol utána esetleg nem férsz hozzá javítani.
Illetve egy hegesztés mindig feszültséget, ezáltal deformációt visz be az anyagba. Nem tudnám megmondani, hogy egy egész bódét tekintve ez okoz-e gyakorlatban bármi kézzelfogható problémát, de akkoris...
Én ilyent még nem hallottam. Egy hegesztésnél két anyag egybe olvad. Az vagy tart, vagy eltörik, de meglazul?
Illetve vegyünk egy csatlakozást két egymásra ponthegesztett lemezzel. Ezek előtte megkapták a maguk kis felületvédelmét a 155nél galvánfürdőt. A ponthegesztés úgy tudom relatíve kis hőbevitellel jár, így nem égeti le maga körül a bevonatot. Ergó a két lemez közti rész is többé kevésbé védve van. Nyilván még be lehet pacsmagolni meg karosszériatömíteni, de most tekintsünk el erről...
Ha ezt a csatlakozást még átvarrod villannyal, akkor az olyan helyen is leégetheti a bevonatot, ahol utána esetleg nem férsz hozzá javítani.
Illetve egy hegesztés mindig feszültséget, ezáltal deformációt visz be az anyagba. Nem tudnám megmondani, hogy egy egész bódét tekintve ez okoz-e gyakorlatban bármi kézzelfogható problémát, de akkoris...
Zsolt1552013-02-17 21:25:09 // 5902
Mi van azzal, aki anno az autódat fényezte? Amennyire emlékszem szépen dolgozott.
GEORGE2013-02-17 21:17:58 // 5901
Ezt egyszer kell kinyögni, utána brutálisan hosszú ideig nem lesz gond a kezelt helyen.
GEORGE2013-02-17 21:17:08 // 5900
Hogy a hosszú évek alatt meglazult hegesztéseket összetartsa, ez által merevedik is a kaszni.
Zsolt1552013-02-17 21:16:18 // 5899
Gondolom igen, de biztos nem lesz olcsó fémtisztára pucolni.
Fairlane2013-02-17 21:12:42 // 5898
Miért kell újrahegeszteni a ponthegesztett csatlakozásokat?
GEORGE2013-02-17 21:09:00 // 5897
Zsolti akit te ajánlottál, ők is megoldják kérésre, hogy fémig pucolják az alját, belsejét és úgy lakatolják ki, majd alváz védik?
Zsolt1552013-02-17 21:07:09 // 5896
Valamelyik jóképességűnél volt/van beragadva a Deltája is.
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 21:06:03 // 5895
Ezt majd Alfacityn megbeszéljük.... :-)
GEORGE2013-02-17 20:57:24 // 5893
Nem akarok senkit se megbántani, meg köpködhet is rám aki akar, nem érdekel, de olyan harmatos a 2.5 V6 12v-ben a 165 lóerő, hogy mindenképpen száműzve lesz a motortérből. Ráadásul a kipufogó lökőrudak miatt varrógépes hangja is van.
Nagyon gáz, hogy ha a hobbi "csajozós" verdámat körbe autózom a 156 2.4 Mjet 20V SportDiesellel :-( Mind 0-100-ra vagy 60-80-160-ról megindulva is csúnyán veri a 155 V6-ot.
Nekem ez így nem tetszik.
Viszont 3.2V6-ot se akarok bele, mert nem akarok átesni a ló túloldalára
Megmarad 2.5-nek, ha bármikor megköböli valaki legalább egyezni fog a cm3 a forgalmiban lévővel. Kap plusz 30 gyári lóerőt, amivel már érezhetően jobban kell, hogy menjen.
És megszoktam már a 6-os váltót is :-) Pluszként kap Q2-őt is.
Ezen kívül mindent igyekezünk a gyárihoz legközelebbire megalkotni.
Ha majd megéli a következő 10 évet akkor ha szükség lesz rá kap még egy felújítást és remélhetőleg OT-s rendszámot is.
Nagyon gáz, hogy ha a hobbi "csajozós" verdámat körbe autózom a 156 2.4 Mjet 20V SportDiesellel :-( Mind 0-100-ra vagy 60-80-160-ról megindulva is csúnyán veri a 155 V6-ot.
Nekem ez így nem tetszik.
Viszont 3.2V6-ot se akarok bele, mert nem akarok átesni a ló túloldalára
Megmarad 2.5-nek, ha bármikor megköböli valaki legalább egyezni fog a cm3 a forgalmiban lévővel. Kap plusz 30 gyári lóerőt, amivel már érezhetően jobban kell, hogy menjen.
És megszoktam már a 6-os váltót is :-) Pluszként kap Q2-őt is.
Ezen kívül mindent igyekezünk a gyárihoz legközelebbire megalkotni.
Ha majd megéli a következő 10 évet akkor ha szükség lesz rá kap még egy felújítást és remélhetőleg OT-s rendszámot is.
Buksi2013-02-17 20:52:30 // 5892
Tudom, hogy te is csak irigy vagy! :-DD
William2013-02-17 20:49:21 // 5891
Hát ez nagyon gáz!
Ha esetleg valamiben tudok segíteni nyugodtan szólj!
Ha esetleg valamiben tudok segíteni nyugodtan szólj!
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:48:29 // 5890
Jól hangzik. :-)
De ha már ennyit költesz egy V6-ra, nem kellene eredeti állapotban megőrizni?
De ha már ennyit költesz egy V6-ra, nem kellene eredeti állapotban megőrizni?
GEORGE2013-02-17 20:47:34 // 5889
Sajnos nincs :-)
De ebbe jó lesz a 2.5 V6 24V is :-)
De ebbe jó lesz a 2.5 V6 24V is :-)
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:45:36 // 5888
Remélem, hamarosan kész lesznek.
Megsúgom: az AR-nek nincs V6 dízelmotorja. :-)
Megsúgom: az AR-nek nincs V6 dízelmotorja. :-)
GEORGE2013-02-17 20:43:52 // 5887
Ha már kaptunk árat megsúgom neked.
A barátommal eldöntöttük, hogy építünk két egyforma 155V6-ot.
Minden lépés dokumentálva lesz.
A barátommal eldöntöttük, hogy építünk két egyforma 155V6-ot.
Minden lépés dokumentálva lesz.
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:42:53 // 5886
Kapja be neked a fogaskerék! :-)
Amúgy legalább nem bádogszínű :-D
Amúgy legalább nem bádogszínű :-D
GEORGE2013-02-17 20:42:46 // 5885
Amiről én írok, olyan alapvető hibák, ami inkább az elnagyolt előkészítés rovására írható "Jó lesz erre az autóra így is" felkiáltással. Átadáskor csili vili, de utána 2 hónappal . . . .
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:42:09 // 5884
Ez jól hangzik. De várnom kellene, míg kikerülök Németbe. Akkor 3-4 hónap alatt összejöhet egy jó lakatolás fényezés.
Buksi2013-02-17 20:39:46 // 5883
Kabbe te narancssárga ótós! :-DDDD
GEORGE2013-02-17 20:39:30 // 5882
Egy ilyen ember már van. Megnéztem a barátommal a készülő munkáit. Minden négyzet millimétert letolnak fémig és újból építik a rétegeket, mint az alvázon, mint a karosszéria más elemein. Ha szeretnéd utána gyantázzák is az alvázat és egyéb üregeket.
Engem nagyon meggyőztek a látottak.
Szerdán vagy csütörtökön visszük hozzá a haver 155V6-ját szemlére.
Nála úgy van ahogy írod, ha óhajtod fázisonként odahív és szemre vételezheted tovább lépés előtt.
Mondjuk ez már inkább restaurálás mint egyszerű rozsda eltávolításos lakatolás.
Én így fogom megoldani a 155-öm alját és belsejét az tuti.
Plusz minden elemcsatlakozásnál ahol ponthegesztéssel vannak rögzítve a lemezek 2-3cm vonalhegesztéssel kb 5-6cm szünetekkel végig fogom varratni az autót.
Általában ha versenyautót építenek egy utcai autóból ezzel szokták kezdeni.
Engem nagyon meggyőztek a látottak.
Szerdán vagy csütörtökön visszük hozzá a haver 155V6-ját szemlére.
Nála úgy van ahogy írod, ha óhajtod fázisonként odahív és szemre vételezheted tovább lépés előtt.
Mondjuk ez már inkább restaurálás mint egyszerű rozsda eltávolításos lakatolás.
Én így fogom megoldani a 155-öm alját és belsejét az tuti.
Plusz minden elemcsatlakozásnál ahol ponthegesztéssel vannak rögzítve a lemezek 2-3cm vonalhegesztéssel kb 5-6cm szünetekkel végig fogom varratni az autót.
Általában ha versenyautót építenek egy utcai autóból ezzel szokták kezdeni.
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:33:55 // 5881
Kályhaezüstnél nem mindegy? :-)
Ha ronda, veszel még egy flakon horganysprét a tecsóban :-DD
Ha ronda, veszel még egy flakon horganysprét a tecsóban :-DD
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:32:57 // 5880
Ha le lesz fújva, én finoman lepolírozom.
Buksi2013-02-17 20:32:32 // 5879
Jól van, de én nem akarok gányolni! :-DDD
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:32:00 // 5878
Nekem sem tetszik a fényezése. Oda én sem viszem.
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:31:12 // 5877
Ezért van, hogy SK fújtam a sárvédőt. :-)
GEORGE2013-02-17 20:29:52 // 5876
A bordó 155-nek se vagyok elájulva a minőségétől. A lakkozás komoly mértékben vesztett a fényéből és az összhatás sem meggyőző.
Korábban Falco-t ajánlottam. Láttam a Rosso 130-as 145-ét, meg még jó pár munkát ami kikerült tőle. Szerintem azok már fényezések.
Korábban Falco-t ajánlottam. Láttam a Rosso 130-as 145-ét, meg még jó pár munkát ami kikerült tőle. Szerintem azok már fényezések.
William2013-02-17 20:29:00 // 5875
Persze Én csak becsatlakoztam és nem láttam mindent! Egy biztos,hogy mindent meg lehet oldani, persze az már más kérdés mennyi idővel! Sok oka is lehet amiért lepereg,de ez így ÉN nem is tudnám meg mondani! Az biztos,hogy a jobban szerelt műhelybe TÖBB az esélyed,de még az nem elég ha egy műhely jól fel van szerelve! Mikor lett fényezve amúgy? A pénzt illetően igen,de Én csak azt tudom mondani 16-18 ezerért fényezünk és eddig nem volt panasz,pedig sok-sok autó ment el tőlünk!
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:27:45 // 5874
Ezért keresnék egy olyan lakatost, aki tud mutatni referenciát.
Ha kilakatolta a fenekét, akkor felhív és megnézem. Ha jó, akkor lekenheti tömítővel és dolgozhat tovább.
Ott Marklar 16V-je. Kilakatolták de a JH kerékdob-küszöb találkozásánál volt egy taknyolt lyuk. Marklárral megláttuk, ő visszavitte. Megint "megcsinálták" de szerintem csak bekenték tömítővel. A csomagtartóban a lyukra is csak egy nagyobb foltot tettek felülről és odapöttyözték.
Ezért akarok restaurálás- szintű lakatolást és fényezést.
Ha kilakatolta a fenekét, akkor felhív és megnézem. Ha jó, akkor lekenheti tömítővel és dolgozhat tovább.
Ott Marklar 16V-je. Kilakatolták de a JH kerékdob-küszöb találkozásánál volt egy taknyolt lyuk. Marklárral megláttuk, ő visszavitte. Megint "megcsinálták" de szerintem csak bekenték tömítővel. A csomagtartóban a lyukra is csak egy nagyobb foltot tettek felülről és odapöttyözték.
Ezért akarok restaurálás- szintű lakatolást és fényezést.
Buksi2013-02-17 20:27:34 // 5873
Igen, arra gondolok, hogy lefújni a tömítőt is! :-)
GEORGE2013-02-17 20:24:28 // 5872
Na annál ez embernél van egy pár QV küszöböm.
Tavaly Kaposújlak előtt 10 nappal adtam oda, hátha Kaposra kész lesz.
A mai napig nem hívott, hogy mehetek érte!!!!!!! Számold csak hány hónapja ül rajta.
Ennyi idő után úgy gondolom, hogy gyárinak kell, hogy kinézzen. A legkisebb hiba miatt vissza adom neki.
Szerinted, hány munkát fogok még ezek után oda vinni????
Tavaly Kaposújlak előtt 10 nappal adtam oda, hátha Kaposra kész lesz.
A mai napig nem hívott, hogy mehetek érte!!!!!!! Számold csak hány hónapja ül rajta.
Ennyi idő után úgy gondolom, hogy gyárinak kell, hogy kinézzen. A legkisebb hiba miatt vissza adom neki.
Szerinted, hány munkát fogok még ezek után oda vinni????
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:22:05 // 5871
Szerintem van neki. Vagy arra gondolsz, hogy lefújni a tömítőt is?
GEORGE2013-02-17 20:21:26 // 5870
Tudom miről írsz.
De ha látnád azon munkákat amiről én írok, te is levernéd a cégért a falról.
Minden féle csiszolás nélkül rá van fújva a másik szín! Foltokban pereg le.
A második fényező se bírta megoldani.
Igazából az a baj, hogy lerakjuk a lovét az asztalra, majd nem kapjuk meg érte ami jár.
Persze lovét egyik se ad vissza és a hibát se akaródzik kijavítani, csak a "majd megoldjuk" ígéretek... . . .
Ha ugyan ez a fényező kéri el a kétszeresét, persze nem lesz jobb a végtermék.
Én arra céloztam, hogy érdemesebb jobb felszereltséggel bíró műhelyekbe menni, mert ott biztosabbak lehetünk a végeredménybe.
Az a másik baj, hogy ha elviszel egy 155-öt, vagy hasonló korú másik autót, akkor ugyan úgy 20-30e Ft egy elem fényezése, mintha egy másik 4 éves autót vinnél. Csak az öreg szarnak jó lesz az elnagyolt munka is....
Viszont ezen esetben a lovéból is kevesebbet kéne kérni, nem?
De ha látnád azon munkákat amiről én írok, te is levernéd a cégért a falról.
Minden féle csiszolás nélkül rá van fújva a másik szín! Foltokban pereg le.
A második fényező se bírta megoldani.
Igazából az a baj, hogy lerakjuk a lovét az asztalra, majd nem kapjuk meg érte ami jár.
Persze lovét egyik se ad vissza és a hibát se akaródzik kijavítani, csak a "majd megoldjuk" ígéretek... . . .
Ha ugyan ez a fényező kéri el a kétszeresét, persze nem lesz jobb a végtermék.
Én arra céloztam, hogy érdemesebb jobb felszereltséggel bíró műhelyekbe menni, mert ott biztosabbak lehetünk a végeredménybe.
Az a másik baj, hogy ha elviszel egy 155-öt, vagy hasonló korú másik autót, akkor ugyan úgy 20-30e Ft egy elem fényezése, mintha egy másik 4 éves autót vinnél. Csak az öreg szarnak jó lesz az elnagyolt munka is....
Viszont ezen esetben a lovéból is kevesebbet kéne kérni, nem?
Buksi2013-02-17 20:20:23 // 5869
És a karosszériatömítő pasztával mi lesz, amit a sárvédőhöz kell nyomatni? :-)
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:17:36 // 5868
Nem az SW-t fújta. Annak én is eltörném az összes csontját.
A lakatosét is.
A lakatosét is.
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:16:31 // 5867
Nyúlnak sokat fúj. Bálintnak hívják. Nyúl fia ott fényező-gyakornok-padavan.
Szerintem elviszed a sárvédőt és valami színmintát. Nincs összegányolva. Szép a végeredmény.
Szerintem elviszed a sárvédőt és valami színmintát. Nincs összegányolva. Szép a végeredmény.
William2013-02-17 20:13:41 // 5866
Hali! Olvastam amit írtál és azért lenne hozzá pár saját gondolatom! Sokan azt hiszik a fényezés egyszerű és CSAK attól rozsdásodhat valami mert nem jól van lefestve! Hát ez nem így van! Ugyais már az ötvözet anyagától is függ (utángyártott illetve eredeti alkatrész) akkor még az is ott van,hogy volt-e hegesztve és kapott-e a másik oldal is valami kezelést! Hozzátenném nem védek senkit csak elmodom nem csak a fényezőn múlik! És még egy gondolat, nem biztos,hogy egy drágább fényező jobb! Láttam Én már pár fényezést amit el sem hinnéd ha nem látnál és horror áron!
GEORGE2013-02-17 20:09:06 // 5865
Melyik fényező?
Melyik autóját fújta......remélem nem a Tempra 155 SW-t, mert annak több centis darabokra kéne törni a kezét. . . . . .
Melyik autóját fújta......remélem nem a Tempra 155 SW-t, mert annak több centis darabokra kéne törni a kezét. . . . . .
Buksi2013-02-17 20:07:15 // 5864
Azkijazaz? :-))
TSiga ( I am the TSIG)2013-02-17 20:05:53 // 5863
Ott van Érden Marklar fényezője. Szépen fúj, normális.
OFF
Nincs a boltban horganyspé? :-)
ON
OFF
Nincs a boltban horganyspé? :-)
ON
Buksi2013-02-17 20:00:54 // 5862
Na jah, ezt már én is tapasztaltam! :-(
GEORGE2013-02-17 19:48:45 // 5861
az olcsó lakatos-fényező sose jó ( igaz Maklar komám? )......hosszú távon meg kib.szott drága.
Buksi2013-02-17 19:25:22 // 5860
Mondasz valamit bratyó! ;-))
GTPeti2013-02-17 19:22:37 // 5859
"Dehát nem is kell neked fényezni, csak a meglevőről lekaparni a festéket alapozóig..."
:)))
Esetleg rálökni egy adag védőlakkot. :)
:)))
Esetleg rálökni egy adag védőlakkot. :)
GEORGE2013-02-17 19:18:26 // 5857
Az olcsó fényezőből nem volt elég neked?
Beszélj Falco-val. Biztos drágább, mint aki neked előtte fújta a 155-öt, de az is biztos, hogy 2 évre rá nem fog rozsdásodni a festés alatt.
Beszélj Falco-val. Biztos drágább, mint aki neked előtte fújta a 155-öt, de az is biztos, hogy 2 évre rá nem fog rozsdásodni a festés alatt.
Buksi2013-02-17 19:10:57 // 5856
Na akkor írd le mindegyiket! :-)