Fórum >> Egyebek >> KRESZ

Kazes☻2019-08-20 11:33:47 // 1523
Akárhányszor autópályán kell vezetnem, mindig rácsodálkozom, mennyi buta ember vezet Magyarországon.

Messziről felismerem ezeket az autósokat. 140-150-nel mennek a másik mögött 4-5 méterre, néha heten-nyolcan is. Ha valaki eléjük kerül 130-cal, még rá is tapadnak, hogy mutassák, mennyire sietnek. Mindig elgondolkodom, az ilyen ostobák vajon mit csináltak az általános iskolai fizika órákon? Hogy nem figyeltek, az biztos.
Két apróság: vajon egy váratlan helyzetben, amikor hirtelen kell reagálni, mire elég 5 méter követési távolság 130, 150 vagy 180 kilométer per órás sebességnél, illetve vajon mennyi időt nyer az ilyen félkegyelmű egy Budapest-Győr, vagy Budapest-Szeged távon?
Ha valaki 180-nal megy az autópályán, az azt jelenti a gyengébbek kedvéért, hogy 180 kilométert tesz meg óránként, vagyis 3 kilométert percenként, tehát 50 métert másodpercenként. (Ugyanez 130 km/órás sebességnél is 36,1 méter.) Ha maga Superman vezeti az autót, aki soha nem lankadó figyelemmel mereven az utat figyeli, és a szuper képességei miatt 0,5 másodperc alatt reagál egy eseményre, még akkor is közben 25 métert tesz meg, mielőtt cselekszik. Ha Superman előtt fékez egy autó, annak a féklámpája 0,3 másodperc alatt izzik fel. (Ha szerencséje van, ledes a féklámpa és elég 0,1 másodperc.)

Máris odavan a fél másodperc hatvan százaléka
Innentől jön hősünk, akinek reagálnia kell a történésre. Reakcióideje összetevődik az észlelési időből, a beazonosítási időből, illetve a döntési időből és a láb-áthelyezési időből. Ezután kezd el fékezni. (De még itt is számolni kell azzal, hogy a fékpedál lenyomása után is eltelik egy kis idő, mielőtt az autó valóban lassulni kezd.)
Tehát még Supermannek is 25 méterre van szüksége ilyen sebességnél, hogy elkezdjen fékezni. Nem megállni fog 25 méter alatt, nem lelassulni, csak megkezdi a fékezést, még továbbra is 180-nal megy 25 méter múlva is. Innentől kell számolni a fékutat, ami ugye drasztikusan nő a sebesség növekedésével. Egy átlagembernek a fékezés megkezdéséhez ilyen sebességnél 40-50 méter kellene. Szeretném még egyszer hangsúlyozni: ennyi idő a fékezés megkezdéséhez kell, nem a lelassuláshoz.
Most mélázz el azon, mit tudnál csinálni ilyen sebességnél, ha az előtted menő kamion pótkereke leesik eléd, vagy egy őz befut a pályára, mert lyukat talált a kerítésen. Szerinted mi marad az autódból és belőled, ha 190 km/órás sebességgel belerongyolsz bármibe?
Megmutatom neked, mert ha el tudnád képzelni, biztos nem mennél soha ennyivel.

Még eltemetni is csak a fényképedet fogják maximum.
S mi történik, ha csak százzal ütközöl és nem fallal, hanem egy gyűrődő anyaggal, amilyen egy előtted haladó autó?
Itt sincs sok esélyed, akármilyen autód is van.
A gond az, hogy a törésteszteket 64 km/órás sebességnél végzik el, és ott nem is rohan még 3-4 autó bele a roncsba, mint gyakran az autópályán. Ezért aztán sokan úgy gondolják, hogy baj nem lehet, az ő autója ötcsillagos, tehát az autópályán is biztonságban van. Nézd meg a fenti videót, hogy szerepel egy ötcsillagos autó egy kicsit nagyobb sebességnél. Spoiler-veszély: egycsillagossá válik már 100 km/óránál is.

Akkor ezek után számoljunk egy kicsit.
Mennyit is nyersz az egész ostobaságon? Magyar viszonylatban egy Budapest-Győr vagy egy Budapest-Szeged táv már soknak számít. Az egyik esetben durván 110 kilométert mész autópályán, miután elhagytad a Budapest melletti sebességkorlátozást, Szeged felé úgy 150 kilométert mész ugyanilyen feltételek mellett.
Ha te nyomod, mint az eszetlen 180-nal, akkor rá kell hamar jönnöd, hogy az állandó fékezgetések és a sávodban 130-cal tötymörgők miatt maximum 150 kilométer per óra lesz az átlagsebességed, de ez is erős felfelé kerekítés, csak akkor igaz, ha nincs számottevő forgalom.
Ha betartod a 130-as korlátozást, ugyanilyen feltételek mellett mondjuk 120 km/óra lesz az átlagsebességed.
Ha szabályosan közlekedsz és a forgalom is engedi, Győr felé 55 perc alatt teszed meg az autópályaszakaszt, ha őrült módon vezetsz inkább, akkor 44 perc lesz a menetidő. Vagyis nem több, mint 11 perc a különbség. Ha nagy a forgalom, még ennyit sem nyersz.
Ugyanígy Budapest-Szeged távon combos negyed óra lesz a maximális nyereséged. (Le sem merem írni: ha nagypapa módra váltasz és beállsz az első kamion mögé és végig 90-nel mész, akkor is megteszed a távot egy óra negyven perc alatt, vagyis alig negyven perccel kell több, mint a 180-as tempónál. S kipihenten érkezel és nem szétesve, mint egy feszült 180-as vezetés után.)
Engedd meg, hogy megkérdezzem: megéri?
Megéri ennyi időért potenciális gyilkosnak és öngyilkosnak lenned minden egyes alkalommal? Megéri, hogy jobb esetben életed végéig pelenkázzanak és mossák a nyálat a szád széléről, vagy azzal a tudattal élj, hogy másik néhány embert megöltél, vagy miattad örökre megnyomorodtak?
Azért a 10 percért furakodsz, villogsz és mész mint a bolond az M7-esen? Mi van akkor, ha 10 perccel később érsz oda a strandra? (Már ha nem állsz a balesetek miatti dugóban két órát, vagy nem te vagy, esetleg a gyereked az, akit éppen koporsóba tesznek, vagy légágyra.)
Azt gondolod, vagány vagy, amikor mész, mint egy bolond? Nem, pont úgy nézel ki, mintha egy gondolkodni képtelen bolond vezetné az autót.
Hogy hány literrel eszik többet az autód és hány évvel fog hamarabb elromlani, az most lényegtelen, mert az legyen a te bajod. De mások életével ne játssz légy szíves! Ha veszélyt keresel, menj el hegyet mászni biztosítókötél nélkül, vagy ugrálj a hotel negyedik emeletéről a medencébe, mint a többi elmeroggyant. Ha pedig a frusztrációdat és a kisebbrendűségi érzésedet akarod az utakon levezetni, inkább járj pszichológushoz, az egész világ jobban jár.
Köszönöm, hogy ezt elmondhattam. Ha csak páran elgondolkodnak rajta, máris kicsit jobb hely lett az ország. Ha ez most betalált, légy szíves ne rám haragudj. Inkább gondolkodj el rajta, nem szégyen beismerni, ha eddig valamit rosszul csináltál.

Ne feledd : MINDENKIT HAZA VÁRNAK!

A neten találtam kép és videó nélkül.
Zsolt1552019-07-02 20:46:46 // 1522
"... Főleg azokról akik szándékosan, viccből szívatják a kerékpárost, mert úgy gondolják agyhalott bringás. ..."
A 2000-es évek második felében elég sok kerékpárosfutárral kerültünk kapcsolatba a munkahelyen. Ők a jövedelmük egy jó részét az autósoktól szedték be. Erre játszottak rá.

"... Az az autós milyen jelzőt érdemel aki lakott területen kívül, úgy előz meg (amikor senki nem jön szemből), hogy nehogy a felező vonalhoz érjen a bal kerék (biztos defektet kap) és elcsapja a kezemet a tükörrel és ezek után simán tovább megy? ..."
Az az igazi idióta. Minimum egy hónapra legalább elvenném a jogosítványát, aki így nekimegy másiknak, aztán meg sem áll.

"... Ő ment bringával az út szélén szabályosan és a szemközti sávból az autós úgy vette a kanyart, hogy elcsapta. A szemközti sávban! Jelenleg most előzetesben van az autós ..."
Egy szimpla közúti balesetért nem tesznek senki előzetbe. Ott lehett más is, például drog, ital, stb.

"... Azért én felültetnék minden autóst bringára egy kis ismerkedésre és tekertetném őket lakott területen és azon kívül is. Persze a KRESZ alapvető megismerését is elvárnám a bringásoktól. ..."

Ebben teljesen egyetértünk. :-)))
Zsolt1552019-06-15 11:00:47 // 1520
Sajnos mostanában nem találkoztam olyannal, aki normálisan tekert volna a városban.
Hozzáteszem az autósok között is vannak gondok gazdagon.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-14 12:03:19 // 1519
ángliábú gyütt, mennyi balfax van áhhh :DDD
VersionX2019-06-14 08:49:19 // 1517
Hát!? Itthon nem így megy.

Én motorral jöttem haza és egy másik motoros elé kijött egy autó. A motoron a két utas repült és landoltak a kocsi túloldalán. Mindenki aki ott volt egyből megállt, segített. Utólag kiderült, hogy az eszméletlen utasnak leszakadt a lépe és sok egyéb belső sérülése lett. A motort vezetőnek is voltak sérülései, de őt az adrenalin még egyben tartotta egy darabig. Alig bírtuk leültetni. A balesetet követően az első kiérkező jármű a BKK forgalom irányítok voltak 50 percre. Mint kiderül a kereszteződés pont 2 kerület határa így dobálták a dolgot ki menjen vagy ne. Az egyik telefonálásnál a 112 kérdezett vissza, hogy még senki nincs ott??? Majd azért 1 órán belül megérkeztek a rendőrök (motorosok) és onnan szerencsére felperegtek az események. A mentő a baleset után 2 órával vitte el a 2 sérültet. Mi meg segítettünk a roncs elvitelébe a helyszínelés vége után. Nem a gyors segítségnek köszönhetően de mindketten rendben felépültek.

A sztori non plusz ultrája a motoros fiatal srácot a nagyszülők nevelték, mert a szülők autó-balesetben haltak meg. Nem volt semmi mikor este beállítottunk egy furgonossal és vittük a roncs motort és próbáltuk megnyugtatni a két kis öreget. Senki nem segített. Se egy rendőr, se senki. És akkor kezdődött az öregek kálváriája, hova vitték a kis-unokát.

Ez ma Magyarország ezen a téren.

Az emberek, pár kivételével, mind-mind segítettek és nagyon jó volt látni a türelmet sok-sok embertől.
Jimmi T.2019-06-14 08:05:00 // 1516
2010-es sztorim . Elestem a Bajor erdőben. A motor rajtam ,a cimbim nem bírta egyedül levenni.
Német kamionos megállt, levették (2 perc) közben telefonált. 5 perc a közeli falu orvosa a helyszínen ( komplett szereléssel, defibrillátor,lélegeztetőgép,ekg ) újabb 10 perc , a német mentőszolgálat a helyszínen és levisz a falu focipályájára ahol a helikopter vár.
Passau klinika a következő állomás. Ugye ezt csak hallomásból tudom mert még nem nagyon voltam képben.
Ahogy azt is mesélték hogy ha motoros szenved balesetet ,maximum azt kérdezik meg hogy eszméleténél van e, természetesen a helyszín mellett. Mindenképp a legnagyobb felszereltséggel mennek ki.
Ha ez Magyarországon van , ezt most nem írom le :_(
Liquid2019-06-13 21:56:08 // 1515
Egyetértek Pirituval, nekik elő van írva mit kell kérdezzenek, Ők nem képzett orvosok, se tűzoltók, se rendőrök, hanem operátorok, emberek. Előbb meg kell bizonyosodnium, hogy nem csak szivatod őket, teszik a dolgukat. Nagyon nem mindegy, hogy egy sima bokaficamhoz, vagy égő házban rekedt emberekhez, vagy atomrobbanáshoz riasztják őket. Ettől még a 25 perc nagyon sok...
Piritu - 1.000.0002019-06-13 20:32:03 // 1514
Mindössze az érdekelte volna hogy milyen mentőt küldjön és milyen felszereléssel...
...és még esetleg milyen más segítségre lett volna szükség.
Előírt kérdéslistával dolgoznak, az a dolga hogy minél több infót tudjon meg.
Laca622019-06-13 18:28:37 // 1513
Elnézést kérek előre is,ha ha nem ebbe a topicba kellene írnom,de nem találtam jobbat.
Ma reggel egy nagyvárosból kiérve látom,hogy egy motoros fekszik az úton előttem.Idős bácsi,több sebből vérzik és a robogója mellet ül.Félreálltam,odamentem és lesegítettem az útról.Előttem kb 300 méterrel egy kamion félreáll és rohan vissza a sofőr.Mögöttem érkező lassít,majd elmegy.Szemből jövők ketten megállnak és segítenek.A Hölgy azonnal telefonál,hívja a 112-őt.Hallom a telefonban a tehetetlen p@csát,hogy hol,mikor,hogy van,tud beszélni,adja oda a telefont a sérültnek mert beszélni akar vele.Beleordítok a Hölgy telefonjába,hogy küldd a mentőt mert baj van,ne ökörségeket kérdezgess !
De folytatja..Ennyit a 112-ről ....Mint kiderült,a bácsi fordította rá a robogóját a kamion utolsó kerekére.Újjászületett.
A lényeg: 25 percet vártunk a mentőre és a rendőrségre
Egy több tízezres város határában.
Bocs,ha nem idevaló,de el kellett mondanom.
VersionX2019-06-12 17:13:57 // 1512
Az addig okés, hogy vannak nem normális bringások, akik vagy nem akarjá, vagy nem is tudják a kresz alapvető szabályait. De általánosítani nem szép dolog. Én kb 3-4000 tekerek (nem városban) és nekem is van véleményem némely autósról. Főleg azokról akik szándékosan, viccből szívatják a kerékpárost, mert úgy gondolják agyhalott bringás.

Az az autós milyen jelzőt érdemel aki lakott területen kívül, úgy előz meg (amikor senki nem jön szemből), hogy nehogy a felező vonalhoz érjen a bal kerék (biztos defektet kap) és elcsapja a kezemet a tükörrel és ezek után simán tovább megy? Ő is agyhalott. Akkor az ilyen agyhalott brigádot, mint az autósok nem szabadna az utakra engedni? Tudom te sem vagy ilyen és nem minden autós és nem minden bringás és nem minden motoros agyhalott vagy őrült száguldozó stb.

Pár hete csapták el ismerősömet. Ő ment bringával az út szélén szabályosan és a szemközti sávból az autós úgy vette a kanyart, hogy elcsapta. A szemközti sávban! Jelenleg most előzetesben van az autós és a bringás ma állt lábra először. Szóval vannak agyhalottak mindenütt, ne általánosítsunk.

Azért én felültetnék minden autóst bringára egy kis ismerkedésre és tekertetném őket lakott területen és azon kívül is. Persze a KRESZ alapvető megismerését is elvárnám a bringásoktól.
Kazes☻2019-06-11 19:02:19 // 1511
Ne mobilozz vezetés közben!

Nem újdonság, ehhez mérten van hozzászólás bőven... hatásos!
Kazes☻2019-06-05 17:53:53 // 1510
Az út mindenkié

Jó kis összeállítás... pro és kontra!
Liquid2019-06-03 22:16:07 // 1509
Nagyon szép csak azt nem értem, hogy ez miért olyan nagy hír. Gondolom elképezstő módon veszélyeztették a világot, és most aztán tanulni fognak belőle... főleg a Porsche-s...
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-03 18:45:59 // 1508
Az a lefosott öreg volvo 99% hogy 5 hengeres turbó (Volvo 850 T5). A felirat amennyire látszik akár R változat is lehet (bár az talán lentebb ül, de ki tudja). Inkább a Volvo kéne mint a Panamera :-DD
RomeoOne2019-06-03 16:45:00 // 1507
Vasárnapi száguldás Téglásnál: az egyik autót 195-tel, a másikat 208-cal mérték be

Az első egy Porsche Panamera, ha jól látom, de a második? Egy lefosott öreg Volvo... Ki sem nézném belőle, hogy megy 208-at. De legalább ez megy, ha már az újak nem fognak :DDDDDDD
gradvolttomi2019-05-27 16:09:47 // 1504
Péntek-szombaton volt itt 3. mobil járműipari akármilyen szakkiállítás... Szombaton voltam kint gyerkőccel. Háát... (mobilzalaegerszeg.hu, ha valakit érdekel.)
RomeoOne2019-05-27 15:24:48 // 1503
Mondjuk, ha már idecsábítunk minden autógyártót, akkor legyen is valami koncepció a dolog mögött és tegyünk is le nekik oylan dolgokat, amik vonzóak annyira, hogy nem fognak 2-3 év múlva továbbállni Indiába, mert itt mennek felfele a bérek.
Kazes☻2019-05-27 15:04:14 // 1502
Zolibácsi2019-05-16 06:47:56 // 1501
Nekem a kedvencem az amikor a zebranal a járda szélén toporog, meg állsz majd integet, hogy ő nem akar at menni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-15 22:22:33 // 1500
Olyan mikor lesz, hogy a gyalogos körülnézés nélkül lelépett a zebrára ezért levágták a lábait 2 hónapra?
Kazes☻2019-05-02 22:46:20 // 1498
Eddig még nem... :)
Piritu - 1.000.0002019-05-02 22:26:16 // 1497
...és ilyet látott már valaki: :-)
Kazes☻2019-04-11 21:08:03 // 1495
RomeoOne2019-02-26 21:29:33 // 1494
Kazes☻2018-11-16 17:41:57 // 1493
Zsolt1552018-11-08 17:53:16 // 1492
Ha elismerik, hogy mi vagyunk a legnagyobbak, akkor még lehet. 😁
Kazes☻2018-11-06 16:43:28 // 1491
Azt hittem már dajcséban is van Baross utca! :)))
Zsolt1552018-11-06 16:25:37 // 1490
Szombaton kétszer is láttam a Baross utcában (Bp), hogy az egy sávban araszoló busz és troli valamint az út szeli építkezés közé betekertek a kerékpárosok. Aztán amikor busz picit jobban gurult, az egyik elkezdett kiabálni és ütni a busz oldalát.
Nem csak bennem ébredt az a gondolat, hogy egy ilyen agyhalott brigádot, mint a kerékpárosok nem lenne szabad az utakra kiengedni.
Piritu - 1.000.0002018-11-06 12:31:27 // 1489
Ez gyilkossági kísérlet, nem közúti szabálysértés...
Kazes☻2018-11-06 12:28:27 // 1488
Zsolt1552018-11-02 13:50:46 // 1487
Ez olyan tipikusan ... De megértem az ötlet kitalálóját is. A kerékpárosok folyamatosan höbörögnek miért nincs több kerékpárút. Aztán meg azon miért kellene azt használniuk. Így lehet ezek után ezt az utat is kerülni fogják. 🤔☺
Vagy olyan, mint a buszsáv a Budaörsi úton. Felvették a nagy pénzt az építésére, ami aztán valahova, valamilyen rejtélyes módon elfolyt. Majd jött nagy ötlet, a külsősávból legyen buszsáv és a pénz is megmarad úgy, hogy a festéken kívül semmire nem költöttek, meg ugye a feledat is teljesült. Az első nap talán Székesfehérvárnal volt a sorvége. 😐
Liquid2018-10-31 23:58:50 // 1485
Hatalmas ötlet, biztosan nem fog vitás helyzeteket és agressziót teremteni...
Sose fogom megérteni miért kell problémát kreálni, mért nem lehet simán szélesíteni, esetleg teljesen független kerékpárutat építeni. Ha meg nem fér el, akkor nem kell kijelölni aztán kész, faluban sincs kerékpárút, mégsincs probléma, igaz sötétzöld vérbiciglis sincs...
Zsolt1552018-10-28 22:04:57 // 1483
Nem teljesen. A "kerékagy" oldalon is volt róla szó. A kerékpárút az úttest ellenkező oldalán ért véget és nem merőlegesen csatlakozott abba. A kerékpárosok pedig jó szokásnak megfelően - körültekintés és elsőbbségadás nélkül - tekertek be. A balesetek miatt, csinálták ezt a kis részt, hogy a jóképességűek megértsék, hogy előbb merőlegesen át kell menni, elsőbbséget adni, majd besorolni. De ez a kerékpárosok mai szellemi szintjén reménytelen kívánalom.
Így ez a kép önmagában becsapós és félreveztő lehet.
Zsoltikj ૐ2018-10-28 00:04:19 // 1482
Unios forrásbol épült biztos, és ennyire futotta (a többit zsebretették)
Zsolt1552018-10-27 20:56:27 // 1481
Mi a baj vele? 🤔☺
Kazes☻2018-10-27 20:53:25 // 1480
Kazes☻2018-10-19 16:01:37 // 1479
Jön Murphy, a robotzsaru! :D
Kazes☻2018-10-19 16:00:14 // 1478
Már miért ne lehetne... csak nem egy időben a szembejövővel... pl. :)
Kazes☻2018-10-19 15:58:53 // 1477
Jajjj... a traktorok és egyéb lassú járművek kimaradtak... ejh...! ;)
Kazes☻2018-10-19 15:57:16 // 1476
Nagyobb terület kell a közlekedéshez... egy sáv az autósoknak (hisz ők az elsők), egy sáv a teherautóknak, egy sáv a motorosoknak (hisz ők sem különbek), aztán van még a busz sáv is ugye, kötött pálya, a gyalogosok meg ne is gyalogoljanak, vagy minden járdát a föld alá! Vagy valami ilyesmi... ;)
Zsolt1552018-10-19 15:34:46 // 1475
Amikor a kerékpáros behajt a forgalmi okok miatt álló vagy éppen guruló autók közé, akkor nem számít a 1.5méter? Akkor persze nem hőbörögnek, csak sunnyognak. Vagy amikor izomból beteker a gyalogosok, gyerekek közé, az nem számít? Vagy majd azok is tartsanak 1.5 métert, mert az agyhalottak nem hajlandók hasznalni a kerékpár utat?
Liquid2018-10-19 14:34:54 // 1474
na ez meg a másik...
egy újabb betarthatatlan látszatszabály
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak