Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Zsolt1552012-06-21 21:13:36 // 2260
Ha jól tudom, egyedül Londonban (itt sem igazi a sikertörténet) működik pár éve, míg Milano kísérleti jelleggel vezette be idén.

Az első legnagyobb gond a város kialakítása.
Ha a város vezetése az elmúlt időszakban (5-10-15-20 évben) úgy látta, hogy a város úthálózata a teljesítőképességének a határára jutott, akkor nem lett volna szabad kiadni az építési engedélyeket olyan bevásárló komplexumokra, irodaházakra, melyek egy-egy városrész forgalmát aránytalanul megterhelik. Röviden forgalmat generálnak ott, ahol csökkenteni kellett volna. Lásd, Allee, Aréna, stb. Ezek a fent leírtak mellett a kiskereskedelmi hálózatott is tönkreteszik, vagy tették.

Ahol lecsökken a közlekedés forgalma, ott átalakul a város is. Az üzletek megszűnésével egyre több étterem szórakozóhely nyílik és az adott rész átalakul "vigalmi negyeddé". Lásd Liszt Ferenc tér és környéke, vagy éppen a Váci utcát. Lakhatatlan lesz a környék az állandó zajongás miatt és egyre több ember fog a külvárosokba (szuburbanizáció) költözni. Ami ismét forgalmat fog generálni, amikor azok elindulnak a munkahelyeik felé.

A másik rész az elkerülő utak, vagy éppen az M0-s. Egyedül az M6 épült korszerűen úgy, hogy nem lehet közvetlenül a városba bejutni. A többi autópálya direkt a város központjába vezeti a forgalmat. Ezt is meg kellene szüntetni, ahhoz hogy valós kép legyen a tényleges forgalomról.

A dugódíj szerintem jelenleg csak felületi kezelés lenne, és nem oldaná meg a problémát. Igaz valamelyest csökken majd a behajtó autók száma.
Zsolt1552012-06-21 21:11:45 // 2259
Ha jól tudom, egyedül Londonban működik pár éve, míg Milano kisérleti jelleggel vezette be idén.

Az első legnagyobb gond a város kialakítása.
Ha a város vezetése az elmúlt időszakban (5-10-15-20 évben) úgy látta, hogy a város úthálozata a teljesítőképeségének a határára jutott, akkor nem lett volna szabad kiadni az építési engedélyeket olyan bevásárló komplexumokra, irodaházakra, melyek egy-egy városrész forgalmát aránytalanul megterhelik. Röviden forgalmat generálnak ott, ahol csökkenteni kellett volna. Lásd, Allee, Aréna, stb. Ezek a fent leirtak mellett a kiskereskedelmi hálozatott is tönkreteszik, vagy tették.

Ahol lecsökken a közlekedés forgalma, ott átalakul a város is. Az üzletek megszünésével egyre több étterem szórakozóhely nyilik és az adott rész átalakul "vigalmi negyeddé". Lásd Liszt Ferenc tér és környéke, vagy éppen a Váci utcát. Lakhatatlan lesz a környék az állandó zajongás miatt és egyre több ember fog a külvárosokba (szuburbanizáció) költözni. Ami ismét forgalmat fog generálni, amikor elindulnak a munkahelyeik felé.

A másik rész az elkerülő utak, vagy éppen az M0-s. Egyedül az M6 épült korszerűen úgy, hogy nem lehet közvetlenül a városba bejutni. A többi autópálya direkt a városba (Hungária körgyűrű) vezeti a forgalmat. Ezt is meg kellene szüntetni, ahhoz hogy valós kép legyen a tényleges forgalomról.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
vm2012-06-20 12:35:00 // 2257
A kulcsmondat: "A behajtási díj tehát akár sikeres is lehet"

Ez Londonban ugye azt jelent hogy tisztább a levegő, rugalmasabb a közlekedés, és a pénzből fejlesztenek.

Budapesten ez azt jelenti, hogy valaki kurvajól jár majd...
Saca2012-06-18 18:16:58 // 2254
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
vm2012-06-16 18:04:05 // 2252
B...ki, ötéves előfizetésem van :D
Grando2012-06-16 17:50:40 // 2251
Na őket meg pont a dugódíj vágja földhöz. Mondd le a népszavát! :DDD ;))
vm2012-06-16 16:44:25 // 2250
Ne játszd má' az értetlent, Teee ;-)
Nem a Kékgolyó utcai prolikról van szó, hanem a Villanegyedekről. Farkasvölgy, Farkasrét, Táboros hegy, Rupp hegy, Budaliget, Remetekertváros, stb... Járok ilyen helyeken eleget, tucatszám sorolhatnám az utcákat, ahol ha végigmegyek, a kapuk résein biztonsági őrök, vagy kamerák(!) figyelnek, végig.
Na azok, akik ott laknak, nem annyira szeretnének fizetni, mikor bejönnek a Moszkva térig szolizni vagy moziba, viszont nem is annyira kell nekik. Úgy kb. ők irányítják a játékot ;-)
Grando2012-06-16 13:57:40 // 2249
Na de ha én történetesen budai vagyok, akkor pont leszarom, hogy Budán hol kell fizetni, mert mint ott lakó, mentességet kapok. Sőt, az érdekem sokkal inkább az, hogy akkor egész Budán fizetni kelljen (hogy a sok vidéki meg pesti proli ne jöjjön a Kékgolyó utcai 36 m2-es 3. emeleti dohos és sötét luxuspalotám környékére). Mert hát nekem úgyis ingyér van.
Ehh, sántít ez manus! ;)))
Kazes☻2012-06-16 13:42:13 // 2248
Persze, mert ráadásként mindent telebaxtak lámpákkal. A városból kijutni ... Már többször 'beszéltük' itt is ezt, hogy mintha az lenne a cél, hogy sokat álljanak az autók egy helyben és mérgezzék a tüdőnket! Ezt főként az újabb építésű, ill. a felújított utakon, csomópontokon figyelhetjük jól meg!
vm2012-06-16 13:25:31 // 2247
Hááát...nem hiszem, hogy aki munkába jár, azt kedvezményezik.
Hiszen az kiváltható tömegközlekedéssel, ha viszont bent laksz, az nem.
Amúgy nem vagyok híve az összeesküvés elméleteknek, viszont nem nagyon találok észérveket az ellen, hogy a budai zóna miért ne lehetne forgalmi terhelés mértékében akkora, mint a pesti. Az egyetlen, amire gondolok, bizony csak a III-XII-i villanegyedek érinthetetlensége. Azt senki ne mondja nekem, hogy a Vörösvári vagy a Bach csomópont kisebb mértékben terhelt, mint a Hungária ;-)

Vitathatatlanul szükség van a díjra, ez rendben is van, csak ezt végre nem olyan magyarosan kéne megoldani...
Kazes☻2012-06-16 13:16:26 // 2246
Másik téma ugyan, de szintén a xarozás, ezt figyeljétek!



Ez a legjobb: "egy olyan terv alapján, amelynél még a saját költség-haszon elemzés is kimondja: a projekt semmiféle módon nem megtérülő."

Nos, egy részét már tavaly október-novemberben át kellett volna adniuk, persze sehol sincsenek, ellenben du. 4-től sehol-senki nem dolgozik!

A többit viszont nagy dirrel-durral elkezdték úgy 2 hónapja, és addig jutottak, hogy lebontották a vasút mellett a zajvédő falakat. Azóta már-már elviselhetetlen zajban élünk, főleg, hogy hozzájön az M0-ás átépítése is!

De különben örülök, hogy legalább épül valami mifelénk! :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2012-06-16 12:17:39 // 2244
Lesz belőle kavarodás, mint a parkolómatrinyákból! :)
Grando2012-06-16 12:07:00 // 2243
Egyrészt még terv (duma, nyomásgyakorlás), másrészt tuti kedvezményezett leszel, és akkor rohaggyámajmeg! :DD ;)))
Na de ez a budai összeesküvéselmélet... hmmm... ha nem is Darwin-díjas, de azért minimum elég meredek. ;)))
Ja, és attól még a dugódíj sztem is bekaphassa. Viszont ugyanakkor meg Budapest valóban élhetetlen a sok autó meg a tömeg miatt. A hitelezők (nem a budaiak) meg kérik a kamatos kamatot. Mi a bax legyen?
krecsi2012-06-16 11:53:51 // 2242
Én csak havi kb. 4* járok arra, de így is felháborít. Nem fizetek még elég adót a kocsira??? De legalább már lesz wifi az elővárosi vonatokon. Mert hát az a legfontosabb fejlesztés.
vm2012-06-16 11:35:08 // 2241
Sok nagyvárosban működik a rendszer Európában, biztosan van jó megoldás a bent élőkre, amit nálunk természetesen nem tudnak majd normálisan megcsinálni ;-)
Zsolt1552012-06-16 11:25:49 // 2240
Igazából ezt a Demszkyék vállalták be az EU-nál, cserébe a 4-s metróra adott pénzért. Az alternatíva az magyar szokás szerint nincs meg.
Röviden ha nincs pénzed, majd átszoksz a BKV-ra, vagy MÁV-ra.
Csak ha a belvárosba behajtó autósok harmada letenné a gépjárművét, akkor lenne a közlekedési vállaltoknak elég kapcitása ezeket az embereket elszállítani? Mert mostanában még a jelenlegi utasszámmal is gondjaik vannak.

Másik kérdés, hogy mi lesz azokkal akik a határon belül laknak?
vm2012-06-16 10:31:00 // 2239
;-)

Amúgy ha a Hungáriás behajtásonkénti 500 Ft lesz a díj, az nekem naponta befigyel azért a mintegy 100 méterért, amennyivel a munkahelyem bejárata a határon belülre kerül. És ami még köszönőviszonyban sincs a belvárossal, ugyanis iparterület...

Azért ha havi tizest kérnének Tőled is hogy munkába járhass, Te sem mulatnál ilyen jól a hozzászólásomon ugye ;.)
Kazes☻2012-06-15 21:30:09 // 2238
Hehe, 4-es metró?! Ennyi idő alatt és ennyi pénzből már a 6-osnál kéne tartani! :)

Amúgy meg nagyon örülünk, mert itt építik már évtizedek óta a 0-ást, de még sehogy sem jó és még mindig nincs kész. Ja, mert persze, hogy a negyvenakárhányas tervek alapján építették, azt hitték készre, de jó pár emberkének meg kellett halni ahhoz, hogy belássák ez tényleg egy nagy 0! Itt ahol élek, telkek között, lakótelepek között megy a nullás! Ja, hogy a 40-es években ezek még nem voltak? Az igaz, csakhogy a 70-es évek óta igen és mégis...
Amúgy meg ép eszűen semmin nem gondolkodnak! Illetve aki igen (Kálvin tér!), azt meg kitúrják, lemondatják, stb...
Béci Ɨ|ѯ2012-06-15 16:57:16 // 2237
Ezt még ki lehetne védeni, mert nem volt benne a pályázati kiírásban, hogy mekkorának kell lennie a dugódíj mértékének. Tehát akkor lehetne akár 1 Ft is... Addig amíg tényleg nem lesz P+R rendszer, elővárosi vasút, MŰKÖDŐ metró, stb. Addig ez csak vérszívás.
A III.-kerületi polgi pont azért hisztizik, mert mindenki ott rakná le az autót, ha a Margit körútnál kezdődik a zóna. Sehogy se jó ez.
Szokás szerint megint egy teljesen átgondolatlan, kapkodós ötletelés azért mert Tarlós bácsival közölték föntről, hogy bizony nem fog pénzt kapni, oldja meg valahogy. Neki meg ez jutott eszébe... Talált pénz. Csak most kéne neki 50 milliárd, hogy kiépítse a rendszert... Annyi meg nincs... Sakk Matt.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
vm2012-06-15 12:23:18 // 2233
Valami olyasmit olvastam, hogy Pesten a Hungária-Könyves Kálmán lesz a határ, Budán meg a Margit krt.
Persze a budai oldal, ahol ugye jellemzően a gazdagabb rétegek laknak, kisebb területen fizet, ráadásul továbbra is telefüstölhetik a természetvédelmi területre épített villáik előtt az erdőt, a pesti proli meg már a Hungáriától fizethet...
Ezt megint azok találták ki, akik Budán laknak...
Zsolt1552012-06-15 06:45:21 // 2232
De legalább lesz dugódíj. (Ez az, amit pluszként vállaltunk, hogy az EU fizesse a 4-s metrót.) Igaz nincs alternatíva, nincsenek plusz parkolók, nincs kamerarendszer, de majd őrök szedik(?) az alkalmankénti 4-500Forintos behajtási díjat.
Kíváncsi leszek, hogy az Üllői, a Kerepesi vagy éppen a Váci úton hova teszik majd a sorompókat, díjfizető kapukat. A budai oldalról ne is beszéljünk.
Kazes☻2012-06-09 20:59:56 // 2231
Kazes☻2012-05-31 22:52:14 // 2230
Az ilyesmiken hab könnyen suhannak át! :(
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552012-05-31 06:22:30 // 2227
Előzetesen 2008. július közepére igérték, hogy elkészül. Azóta több mint 4 év és nem 4 hónap telt el - mint amit előzetesen igértek -, szinte következmény nélkül.
Ha a honpolgár késik valamilyen befizetéssel azt bírságolják. Ezen a késedelmen meg valahogy illedelmesen átlépnek.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Edyboy2012-05-30 23:25:03 // 2225
Pedig nagy erőkkel dolgoznak az ügyön :))

Imyx2012-05-26 21:29:32 // 2223
Kegyetlen :))))
ystuc2012-05-26 21:27:38 // 2222
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552012-04-01 21:09:24 // 2218
Bevetették az "új buszokat" a BKV-nál.



Csak azt nem tudom, hogy miként akarják fenntartani az üzemkészséget egyre több típussal. Mert nem csak tankolni, hanem szervizelni is kell ezeket a járműveket. Igaz, a BKK ki akarja szervezni a BKV-tól az autóbusz üzemágat. Addig pedig ...
Kazes☻2012-03-29 22:49:16 // 2217
ITT ez nem volt meg. :(
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak