Széria 8C Párizsra

2006-09-12  Teddy
A szeptember végi Párizsi Autókiállításon mutatkozik be az Alfa új szupersport autójának utcai változata.
Hírek >> 2006  

Hosszas huza-vona után végre lehull a lepel a 8C Competizione szériaváltozatáról, melyet a szeptember 30-án startoló Párizsi Autókiállításon láthat majd a közönség. Bár csak 500 darabos, limitált szériában fogják gyártani az Alfa-Maserati együttműködés első kézzel fogható gyümölcsét, mégis nem várt érdeklődés mutatkozik a modell iránt.

A gyár által kiszivárogtatott adatok szerint a 8C-t egy a Maserati által kifejlesztett 4.7 literes, 8 hengeres, 420 lóerős, 470 Nm nyomatékú erőforrás fogja mozgatni, melyet az első tengely mögé építenek be, az erőátvitelről pedig egy 6 sebességes, szekvenciális, 5 állású váltó gondoskodik majd. Sok Alfa rajongó örömére a 8C-nél visszatértek a transaxle felépítéshez, melynek köszönhetően a kocsi súlyelosztása majdnem tökéletesnek mondható. Ezt a mérnökök még egy önzáró diffivel toldották meg.

A karosszéria jórészt üvegszálas műanyagből készült, így kellően stabil, erős a felépítése, de mégis könnyebb az autó. Nem spórolták ki a könnyű anyagokat a felfüggesztésből sem, melynek jópár eleme alumíniumból készült. Kettős keresztlengőkaros rendszert alkottak az autóhoz, melyet kiegészítettek egy plusz merevítővel a jobb kanyarstabilitás végett. A megfelelő útfekvésről ezen kívül az autó aljára helyezett diffúzor csatorna beépítésével gondoskodtak, emiatt nincs szükség hátsó szárnya sem. A 450 lovat a hátsó kerekeken keresztül juttatják az aszfaltra, mellyel elöl 245/35 R20, hátul 285/35 R20-as gumik lépnek érintkezésbe.

A karosszérián minimális változtatásokat hajtottak végre, szabad szemmel alig vehetők észre. Megnövelték egy kicsit az első levegőbeömlőket, új, 20 collos alufelniket terveztek hozzá, és az ajtók, ablakok formáján is csiszoltak egy kicsit. A lényeg, hogy nem estek bele ugyanabba a hibába, mint a Breránál, amikoris volt egy vadorzó tanulmányautó és egy jóval szolidabb, de még mindig csodaszép szériaváltozat. A kettő viszont nem ugyanaz. Itt más a helyzet.

Áráról hivatalos információ egyelőre nem áll rendelkezésre, de egyes bennfentesek tudni vélik, hogy a Maserati Grand Sportnál valamivel drágábban, kb. 35-38 millió forintért tudhatjuk majd a magunkénak az 500 darab 8C egyikét.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi