Az elmúlt három hónapban a recesszió jelei mutatkoztak, ez derül ki az ACEA legfrissebb piaci jelentéséből. Európa újautó piacán júniusban és júliusban 4.5 százalék körül, augusztusban 1.4 százalékkal estek az eladások az egy évvel korábbi szinthez képest. Az elemzők ezt egyrészt a magas benzinárakkal, másrészt a szabadságolásokkal magyarázzák. A legnagyobb esés az olasz piacon mutatkozott (-11.1%), kiugróan jól teljesítettek viszont a litvánok és a lettek. Előbbi +70, utóbbi +54 százalékos plusszal zárt.
A FIAT Auto ennek ellenére meg tudta tartani növekvő eladásit és továbbra is Európa legjobban fejlődő konszernje maradt mind az augusztusi, mind a január-augusztusi intervallumban. A cégcsoport összes márkája közül a Fiat teljesített a legjobban, júliusban 9.7, augusztusban pedig 15.2 százalékkal adott el több autót, mint egy évvel korábban. Piaci részesedésük ennek köszönhetően júliusban kerek 6, augusztusban pedig 4.9 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor. Húzómodellnek még mindig a Grande Punto, a Panda és a Seidici tekinthető. A Fiat piaci részesedése ezzel júliusban 5.2-ről 6 százalékra, augusztusban 4.2-ről 4.9 százalékra emelkedett.
Az Alfa Romeo konszolidáltan ugyan, de szintén több négykerekűt értékesített, az egy évvel korábbihoz képest. Július hónapban kerek 4 százalékot ugrott az eladás 12.440 autóra, piaci részesedésük ennek köszönhetően 0.9-ről 1 százalékra nőtt. Augusztusban már kétszámjegyű pozitívum keletkezett, egészen pontosan 16.3%-os volt a bővítmény tavalyhoz képest, mely 7.495 autó eladásából keletkezett. Ekkor a piaci részesedés 0.6-ről 0.7%-ra emelkedett. A pozitív mérleget továbbra is elsősorban a 159-esnek tudják be, de a Brera is közre játszott némileg a jó eredményben.
A Lancia továbbra is stagnál a húzómodell hiánya miatt. Bár most frissítették fel az Ypsilont, teljes mértékben így sem lehetnek elégedettek a cégnél. Júliusban 8.1 százalékkal csökkent a legyártott autók száma, összesen 9.476 "ékszerdoboz" gördült ki a gyárból, piaci részesedésük viszont nem változott, továbbra is 0.8%. Augusztusban aztán fordult a trend és már +7.5 százalékos növekedéssel zártak. Ebben a hónapban 0.6-ról 0.7-re kúszott fel részesedésük.
Ha figyelembe vesszük, hogy a Fiat és az Alfa modellpalettája is részben megújulás előtt áll, akkor bizakodón tekinthetünk az év hátralévő részére. Bár az igazi húzómodellek, a Fiat Stilo utóda, a városi kisautó, az 500-as és az Alfa 149-es is 2007 elején mutatkozik be a többi, már frissített modell fent fogja tartani az érdeklődést a konszern márkái iránt.