Milanóban, az ikonikus Alfa Romeo múzeumban mutatták be augusztus 30-án a legújabb modellt. Egy álom valóra váltásához elengedhetetlen hozzávaló egy jó adag bátorság és egy csipetnyi egészséges őrület.
Ugyanaz volt a recept, mint a sokak által minden idők legszebbjei között tartott autó, az 1967-ben piacra dobott 33 Stradale esetében. Az Alfa Romeo csapata ugyanazzal a merészséggel és vízióval tervezte és fejlesztette az új 33 Stradalét. Egy autentikus, mozgásban lévő műalkotás, a szépség és a technológia tökéletes kombinációjának eredménye. Célja, hogy a legizgalmasabb vezetési élményt és egy ikon halhatatlan varázsát nyújtsa a rajongók nagyon szűk körének, akik a kezdetek óta hittek a projektben.
Az új 33 Stradale az újonnan alapított Alfa Romeo "Bottega"-ban (műhely/bolt/műterem) készült, ahol a márka tervezői, mérnökei és történészei először meghallgatták a potenciális vásárlókat, majd közösen legyártották az autót, pontosan ugyanúgy, mint a reneszánsz kézműves "butikokban" és az 1960-as évek műhelyeiben. Az első találkozókat a potenciális vásárlókkal a 2022-es Monzai Nagydíjon tartották, ahol a gyűjtők és a márka rajongói értékelhették az autó első vázlatait, amelyek az Alfa Romeo Centro Stile szenvedélye és büszkesége révén jöttek létre. Az ikon újjáélesztésének ötlete olyan mélyen megérintette ezeket a rajongókat, hogy heteken belül mind a 33 gyártani kívánt darabot eladták.
Az Alfa Romeo ezután úgy döntött, hogy újra megnyitja a Sala del Consigliót az Aresei Múzeumban, ahol 1967-ben jóváhagyták a 33 Stradale tervét, mint a Bottega főhadiszállását. Ott várták az ügyfeleket, hogy rögzíthessék autóikkal kapcsolatos kívánságaikat, teljes tiszteletben tartva az alapokat adó modell történetét és ikonikusságát. Nagy felelősség hárult a 33-as bizottságra is, amelynek elnöke az Alfa Romeo vezérigazgatója, tagjai pedig a márka nyolc részlegének vezetői voltak. Ők hagytak jóvá vagy utasítottak el minden kérést aszerint, hogy az megfelel-e a korábbi modell szellemiségének. A jóváhagyást követően a mérnökök pedig megvizsgálták, hogy az egyes vevők kérései megvalósíthatók-e a gyártás során vagy sem.
Ezzel a tervezési módszerrel az Alfa Romeo több mint 50 év után visszatért a "fuoriserie", azaz az egyedi gyártású autók világába. Minden egyes autót úgy terveztek, hogy egyedi és megismételhetetlen műalkotások legyenek, nem titkoltan azzal a céllal, hogy az Alfa Romeo történelmének részévé váljanak. A kezdetektől bevonták az ügyfeleket, hogy közösen, együtt alkossák meg saját, minden részletében egyedi autójukat, egészen az alvázszám személyes "aláírásának" lehetőségéig (ZAR33STR12345).
Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo márka vezérigazgatójának szavaival: „Az új 33 Stradalével olyasmit szerettünk volna létrehozni, ami megfelel a múltunknak, hogy szolgáljuk a márkát és büszkévé tegyük az Alfisti rajongókat. Ilyen eredményt csak csapatunk szakértelmével, kemény munkájával és szenvedélyével lehet elérni, a vezetőség támogatásával, akiknek egyértelmű ambíciója, hogy a márka egyedi történetének teljes tiszteletben tartása mellett fejezeteket írjanak a jövőről. Ez a márka első egyedi gyártású autója 1969 óta, és ígérem, nem az utolsó.” Az Alfa Romeo csapata azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy pályaautóként vezetési élményt kínáljon, de egy olyan modellben, amely alkalmas a mindennapi közúti használatra, anélkül, hogy a kényelem és a biztonság csorbát szenvedne.
Az új 33 Stradale ezért az Alfa Romeo technikájának legjavával büszkélkedhet, ami az aktív lengéscsillapítókkal ellátott kétkaros felfüggesztésben és a 2,9- es V6-os motorban köszön vissza többek között. Az új Alfa Romeo speciális kiadása kérhető V6-os ikerturbós motorral, amely több mint 620 LE teljesítményre képes vagy 750 lóerős BEV-konfigurációval is kapható. A teljesítmény mindkét változatban kiemelkedő. A végsebessége 333 km/h, 0-ról 100 km/órára három másodperc alatt gyorsul fel. Az Alfa Romeo Brake-By-Wire fékrendszer és a Brembo karbon-kerámia fékek szintén magas szintű teljesítményt nyújtanak. Az alumínium H-váz és a szénszálas monocoque pedig egyszerre garantálja a merevséget és a könnyedséget.
Az ablakkeretek szintén szénszálasak, a hátsó ablak pedig polikarbonát. Az autó arányai teljesen megegyeznek az eredetivel. Bár bizonyos dizájnrészletek változtak, de az ihlet ugyanaz: a Stradale "brutális" hátulját az íves eleje egyensúlyozza ki, a maximális magasság pedig nem a szélvédő szintjén van, mint bármely más sportautónál, hanem a tető közepén.
A 33 Stradalét mindössze 33 darabban gyártják majd, testre szabva számos karosszériaszín, kárpit és szövet alapján. Ezért a világon nem lesz két egyforma autó, négy keréken guruló remekművek készülnek valójában.
Az augusztus 30-án bemutatott példányt egyből tovább is vitték Monzába, ahol a hétvégi forma-1-es futam keretében mutatják meg a nagyközönségnek. Zhou és Valtteri, az Alfa Romeo F1 Team két pilótája már együtt pózol az autóval.