Tizenöt perc 8C

2006-10-08  Alfa Amore
Ez az igazi Alfa Lamour. Sokat vártunk rá, és most voilá. Itt van, megérkezett. Szerelmünk újabb tárgyával Párizsban randevúztunk.
Hírek >> 2006  

A Párizsi Autószalon csúcspontja

Bejutottunk a kiállítás egyetlen, hermetikusan elzárt standjára, ahol csak a potenciális vevõk, a celebritik és az újságírók láthatták testközelbõl az Alfa Romeo eddigi legdrágább autóját, a 8C Competizione-t.

Több száz autó, rengeteg újdonság, mégis az volt az érzésünk, hogy mindenki a 8C-re kíváncsi. Az Alfa Romeo standján annyi ember volt, hogy keresni kellett közöttük az autókat... Itt volt a Brera, a Spider, a Q2-es 147-es, és a black line GT, de itt és most ezek az Alfák csak másodhegedûs szerepet kaptak.

Az autót csak az üvegfalon keresztül lehetett megnézni, fotózni. Percekig farkasszemet néztünk vele. Egy teljesen új modell, amely hihetetlenül exkluzív, nagyon elegáns és kifinomult. Nem a brutalitása, hanem a kecsessége az, amely azonnal elvarázsol. Sehol egy felesleges sallang, tökéletesen letisztult vonalak jellemzik, de mégis ott vannak azok a részletek, amelyek a mai autógyártásból már hiányoznak.

Az autó eleve klasszikusnak lett tervezve, ezért ellent mond az összes mai formatervezési-trendnek. Vissza a gyökerekhez: ennek az autónak a vonalvezetése az Alfa bármely korszakában megállta volna a helyét.

Kristály-szerû ködlámpa, amelyben apró ledek szórják a fényt, múltat idézõ, scudetto-formájú motorháztetõ, szénszál-erõsítésû karosszéria, klasszikus-formájú övvonal... felesleges tovább sorolni.

Mi ezért az autóért jöttünk Párizsba, így hát nem álltunk meg az üvegfalnál.  Tizenöt percnyi rendez-vous-t kaptunk, a VIP-vendégek és a vevõjelöltek között. A franciaországi Alfa képviselet egyik menedzsere mutatta be nekünk a 8C-t. Egybõl a vezetõülésbe invitált bennünket, annyit kért csak, hogy óvatosan szálljunk be, hiszen a 500 darabos széria egyik autójáról van szó.

Miközben mi bent az üvegketrecben nem tértünk magunhoz, kívülrõl sok százan irígykedve nézték, hogy vajon ki lehet az a négy, farmernadrágos srác, aki éppen körülrajongja a 8C-t.

Nem is tudtuk, hova nyúljunk elõször :)... irány a vezetõülés, amely már magában is egy formatervezési mûremek. Elsõ osztályú bõr sportülés, négy választható színben: fekete, vörös, bézs és titánszürke.
A szokásos sportos anyagok jellemzik a mûszerfalat, kevlár, bõr és polírozott alumínium. Minden kézre esik, alfás szemmel viszont szokatlan volt a kéziváltó hiánya, ezt a kormány mögött rejlõ szekvenciális váltófülek pótolják.

A két ülés között apró, bõr borítású tárolórekeszeket, a váltó helyén pedig a Start-stop, a VDC, a Sport mód, valamint a hátramenet kapcsológombját fedeztük fel. Az ülések mögött kaptak helyet az autózás hõskorszakát idézõ, szíjjal rögzített utazóbõröndök, amelyek ugyanolyan színû bõrbõl készültek, mint a belsõ kárpitozás.

Rövid tesztünk alatt pohártartóval nem találkoztunk, viszont feltûnt, hogy a 147-es és a faceliftes 156-osból már megszokott formájú a 8C kulcsa. Nem fekete, hanem végre újra piros! Ha beindthattuk volna, akkor a Ferrari-Maserati 4,7 literes, 450 lóerõs, 90 fokos hengerszögû V8-as motorja hördült volna fel.

Az autó fekete, AR-piros, 8C-piros és sárga színben rendelhetõ. Még körülbelül 250 darab eladó, ugyanis az autószalon ideje alatt az 500 darabos széria felét már értékesítették. Az ára 134 ezer euró + adó. Ne kapj a számológép után, ez mintegy 37 millió forint.

Mi már kitöltöttük a lottószelvényt...

(BeeGee, count M, Halesz, Teddy)

   

Meg tobb kep hamarosan (a francia billentyuzeten nincs ekezet :)

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó linkek:

Írta:
Alfa Amore