Jön a Quadrifoglio Super Sport limitált széria

2024-05-15  Alfa Amore
Ismét egy speciális, limitált szériát készít a Giulia/Stelvio Quadrifoglio változataiból az Alfa Romeo. A Super Sport fantázianevű kiadás az 1928-as Mille Miglia körversenyen aratott történelmi sikernek állít emléket.
Hírek >> 2024  

Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio változataiból nem egy speciális szériát dobtak már piacra eddig. Készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), illetve a lóhere szimbólum 100. évfordulójára is kiadtak egy limitált verziót belőlük (2024-ben). 

Míg tavaly a lóherét ünnepelték, most az Alfa Romeo 1928-as Mille Miglia-győzelmének állítanak emléket. Az 1928-as körversenyen a legendás 6C 1500 Super Sport versenyautó győzedelmeskedett, így nem véletlen, hogy a mostani limitáció a Super Sport nevet kapta.

1928-ban Giuseppe Campari és Giulio Ramponi uralta a Mille Migliát a 84 lóerős Alfa Romeo 6C 1500 SS versenyautójukkal, amelynek végsebessége 155 km/óra volt.

Az 1621 kilométeres utcai versenyen a 82 indulóból mindössze 40-en értek célba, az Alfa Romeo 19 óra 14 perc és 5 másodperc alatt teljesítette a versenyt, 84,128 km/órás átlagsebességgel. Egyebek között ez a versenygyőzelem is hozzájárult ahhoz, hogy a 6C 1500 különböző változataiból összesen 1064 darabot értékesítsen 1927 és 1929 között a gyár, amely akkoriban igen kiemelkedő eredménynek számított.

A Mille Miglián egyébként az Alfa Romeo aratta a legtöbb győzelmet, szám szerint tizenegyet. 

A Quadrifoglio modellek Super Sport kiadásába belepakoltak csaknem minden olyan extrát, ami izgalmas lehet ezeknél az autóknál.

A motor nem változott, a faceliftes Q-modellekben már tavaly óta 520 lóerős a 2,9 literes, V6-os erőforrás, a nyomaték elosztásában pedig mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít.

Az autókon rengeteg a szénszálas alkatrész. Karbonból van a motorháztető, de a Giulián újra opcióként választható, hogy a tetőlemez festetlen karbon kompozitból legyen. Karbonból van a scudetto V-eleme és a tükörházak is. A felnik feketék, csakúgy, mint a Brembo féknyergek.

Izgalmas érdekesség, hogy a háromszögbe zárt négylevelű lóhere szimbólum háttere bár 111 éve fehér, most először feketére változtatták. Ezzel a merész designnal csak a Super Sport kivitelen jelenik meg a lóhere.

Belül izgalmas újdonság, hogy a háromdimenziós karbon díszítőelemek a műszerfalon, a padlón és az ajtópaneleken is piros színűek, eddig ilyen nem volt. A bőr/alcantara kormánybetétet is karbonbetét díszíti. 

Az első ülések fejtámlájába piros cérnával hímezték a Super Sport logót, feketével pedig az autó sorszámát. 

A Stelviót háromrétegű gyöngyház piros (Rosso Etna) és metálfekete (Nero Vulcano) színben lehet rendelni, míg a Giuliát a piroson és a feketén túl fehérben (Bianco Alfa) is. Az autókon széria az Akrapovic kipufogórendszer, amelyért egyébként több mint hárommillió forintot kell fizetni. 

Nem készül sok ebből a kiadásból, összesen 450 darabra korlátozták a limitációt. A Giuliából 275, a Stelvióból pedig 175 példányt gyártanak, szóval ezek is a gyűjtők vágyott tárgyai lesznek. Az észak-amerikai piacra a hírek szerint 72 Giulia és 52 Stelvio kerül majd. Ezen a piacon ezek a modellek egyben az utolsó példányai lesznek a V6-os motorral szerelt Giuliáknak és Stelvióknak, ott már "sima" változatot április óta nem lehet rendelni a Quadrifogliókból

Az Alfa Amore információi szerint a magyar piacra is jut belőlük nagyon-nagyon limitált számban.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)