Jön a Quadrifoglio Super Sport limitált széria

2024-05-15  Alfa Amore
Ismét egy speciális, limitált szériát készít a Giulia/Stelvio Quadrifoglio változataiból az Alfa Romeo. A Super Sport fantázianevű kiadás az 1928-as Mille Miglia körversenyen aratott történelmi sikernek állít emléket.
Hírek >> 2024  

Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio változataiból nem egy speciális szériát dobtak már piacra eddig. Készült belőlük NRing kivitel (2018-ban) és Alfa Romeo Racing változat is (2019-ben), illetve a lóhere szimbólum 100. évfordulójára is kiadtak egy limitált verziót belőlük (2024-ben). 

Míg tavaly a lóherét ünnepelték, most az Alfa Romeo 1928-as Mille Miglia-győzelmének állítanak emléket. Az 1928-as körversenyen a legendás 6C 1500 Super Sport versenyautó győzedelmeskedett, így nem véletlen, hogy a mostani limitáció a Super Sport nevet kapta.

1928-ban Giuseppe Campari és Giulio Ramponi uralta a Mille Migliát a 84 lóerős Alfa Romeo 6C 1500 SS versenyautójukkal, amelynek végsebessége 155 km/óra volt.

Az 1621 kilométeres utcai versenyen a 82 indulóból mindössze 40-en értek célba, az Alfa Romeo 19 óra 14 perc és 5 másodperc alatt teljesítette a versenyt, 84,128 km/órás átlagsebességgel. Egyebek között ez a versenygyőzelem is hozzájárult ahhoz, hogy a 6C 1500 különböző változataiból összesen 1064 darabot értékesítsen 1927 és 1929 között a gyár, amely akkoriban igen kiemelkedő eredménynek számított.

A Mille Miglián egyébként az Alfa Romeo aratta a legtöbb győzelmet, szám szerint tizenegyet. 

A Quadrifoglio modellek Super Sport kiadásába belepakoltak csaknem minden olyan extrát, ami izgalmas lehet ezeknél az autóknál.

A motor nem változott, a faceliftes Q-modellekben már tavaly óta 520 lóerős a 2,9 literes, V6-os erőforrás, a nyomaték elosztásában pedig mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű segít.

Az autókon rengeteg a szénszálas alkatrész. Karbonból van a motorháztető, de a Giulián újra opcióként választható, hogy a tetőlemez festetlen karbon kompozitból legyen. Karbonból van a scudetto V-eleme és a tükörházak is. A felnik feketék, csakúgy, mint a Brembo féknyergek.

Izgalmas érdekesség, hogy a háromszögbe zárt négylevelű lóhere szimbólum háttere bár 111 éve fehér, most először feketére változtatták. Ezzel a merész designnal csak a Super Sport kivitelen jelenik meg a lóhere.

Belül izgalmas újdonság, hogy a háromdimenziós karbon díszítőelemek a műszerfalon, a padlón és az ajtópaneleken is piros színűek, eddig ilyen nem volt. A bőr/alcantara kormánybetétet is karbonbetét díszíti. 

Az első ülések fejtámlájába piros cérnával hímezték a Super Sport logót, feketével pedig az autó sorszámát. 

A Stelviót háromrétegű gyöngyház piros (Rosso Etna) és metálfekete (Nero Vulcano) színben lehet rendelni, míg a Giuliát a piroson és a feketén túl fehérben (Bianco Alfa) is. Az autókon széria az Akrapovic kipufogórendszer, amelyért egyébként több mint hárommillió forintot kell fizetni. 

Nem készül sok ebből a kiadásból, összesen 450 darabra korlátozták a limitációt. A Giuliából 275, a Stelvióból pedig 175 példányt gyártanak, szóval ezek is a gyűjtők vágyott tárgyai lesznek. Az észak-amerikai piacra a hírek szerint 72 Giulia és 52 Stelvio kerül majd. Ezen a piacon ezek a modellek egyben az utolsó példányai lesznek a V6-os motorral szerelt Giuliáknak és Stelvióknak, ott már "sima" változatot április óta nem lehet rendelni a Quadrifogliókból

Az Alfa Amore információi szerint a magyar piacra is jut belőlük nagyon-nagyon limitált számban.

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-04-15 22:54:34 // 38957
Az az eLSD, pontosan 😄 Onnantól hogy számítasz rá, már nem is annyira alattomos. Egyébként valószínűleg tényleg másképp viselkedik keskenyebb gumival, és a féked is más hátul. Az eLSD-t szerintem sokan azért nem szeretik, mert drasztikus. A sima sperr áttol mondjuk 25% nyomatékot az ív belsőre, mindegy milyen a tapadásod. Ez meg kirántja alólad a szőnyeget egy szempillantás alatt ha nem figyelsz. Ilyen a programja. És nem rossz az a program, mert egy pályanapon határon autózva befordít a kanyarba, szerintem elég érezhetően, és semmi igazán drasztikusat nem művel, nem dobálja el magát. Ha huligánkodsz, azt kapod amit kérsz, kanyar közepén ha megrúgod, instant összefékez.. Alattomos? Inkább rohadt gyors. THX brake by wire. Tartom, hogy a nyomaték elvételt ki kellene írni, és csak az esc-t benthagyni, és úgy lenne a tökéletes.
SD2025-04-15 20:06:25 // 38956
Nekem a hosszú ívű kivezető kanyaroknál szokott megesni, hogy meglépem és egyszercsak alattomosan elindul, és gyanítom hogy ezesetben mindkét kerék, így kell utána seggel az árokban kikötni tetőn:P Na erre jó azzelektronika.

Azt pl kifejezetten élvezem hogy körforgalmakban meg lehet lódítani minden irányban gázzal, orrtolásól kezdve négykerékkel oldalra mindent ki lehet belőle hozni:D

Meg hogy könnnnyyyűűű:)
SD2025-04-15 20:03:59 // 38955
Én is úgy mostam le hogy néztem közben az időképet és még mielőtt csepeg visszadugtam a garázsba, csak már bántott hogy poros az alja meg ilyenek:D

Ritkán mosom kézi mosással de néha kell neki, inkább a magasnyomásút preferálom mert szerintem amit az nem hoz le az majd legjön következőre:D

De néha végig kell simogatni:P