Rekordeladásokkal kezdte az évet az Alfa Romeo

2023-03-31  Alfa Amore
Rekordeladásokkal kezdte a 2023-as évet Európában az Alfa Romeo: januárban 107,6, februárban pedig 127,9 százalékkal növekedtek a márka eladásai az előző évhez képest.
Hírek >> 2023  

Ez a fellendülés lehetővé tette az Alfa számára, hogy a 2022-es 0,3 %-ról 0,4 %-ra növelje részesedését 2023 februárjában, ami jelentős előrelépés a 2021-ben regisztrált, minden idők legalacsonyabb 0,2 %- os piaci részesedéséhez képest.

2023 februárjában egyetlen más márka sem tudott felmutatni az Alfához hasonló növekedését. Ehhez az eredményhez legközelebb a Cupra (+66,4 %), a Land Rover (+63,9 %), a Dacia (+53,6 %) és a Tesla (+47,2 %) állt. Mielőtt azonban elkezdenénk a pezsgőspalackok durrogtatását, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy abszolút értékben az eladási számok még mindig viszonylag alacsonyak.

2023 februárjában 3384 új Alfát adtak el Európában, szemben a tavalyi év azonos hónapjában elért 1485-tel. Ezek a számok ugyan lehetővé tették, hogy az Alfa megelőzze a Lexust vagy a Lanciát, de még mindig az olyan konstruktőrök mögött van, mint a Honda, a DS, a Land Rover vagy a Porsche.

Íme a teljes lista:
1. Volkswagen: 96.864 (10,7%)
2. Toyota: 62.067 (6,9%)
3. Peugeot: 53.527 (5,9%)
4. Skoda: 50.851 (5,6%)
5. Audi: 49.456 (5,5%)
6. Mercedes: 48.565 (5,4%)
7. Renault: 46.482 (5,1%)
8. Dacia: 44.760 (5,0%)
9. BMW: 44.667 (4,9%)
10. Kia: 39.424 (4,4%)
11. Ford: 39.209 (4,3%)
12. Hyundai: 37.951 (4,2%)
13. Opel/Vauxhall: 33.807 (3,7%)
14. Fiat: 30.590 (3,4%)
15. Citroen: 28.925 (3,2%)
16. Tesla: 23.449 (2,9%)
17. Seat: 20.671 (2,3%)
18. Volvo: 19.996 (2,2%)
19. Nissan: 19.377 (2,1%)
20. Mazda: 12.487 (1,4%)
21. Suzuki: 12.051 (1,3%)
22. MINI: 11.425 (1,3%)
23. Cupra: 10.588 (1,2%)
24. Jeep: 9.726 (1,1%)
25. Porsche: 6.557 (0,7%)
26. Land Rover: 5.893 (0,7%)
27. DS: 4.102 (0,5%)
28. Honda: 3.681 (0,4%)
29. Alfa Romeo: 3.384 (0,4%)
30. Lancia: 2.463 (0,3%)
31. Lexus: 2.992 (0,3%)
32. Mitsubishi: 2.397 (0,3%)
33. Smart: 1.452 (0,2%)
34. Jaguar: 1.112 (0,1%)
35. Alpine: 110 (0,0%)

A 35 vizsgált márka közül az Alfa Romeo sajnos még mindig csak a 29. helyen áll, ami nem éppen a legkívánatosabb hely. A pozitív tendencia azonban már jól látható, és ez kétségtelenül a Tonale érdeme. 2022-ben összesen 11 663 darabot adtak el belőle Európában. Idén januárban pedig a Tonale megduplázta a Stelvio eladási számait. Előbbiből 2169, utóbbiból 973 darab kelt el. A Giuliának ugyanebben a hónapban mindössze 322 új eladással kellett megelégednie.

A témával részletesen foglalkozunk a Backstage legfrissebb adásában is!

A Tonale 130 és a 160 lóerős, 1,5 literes hibrid, valamint 130 lóerős, 1,6 literes turbódízel változatban érhető el. Hazánkban idén érkezik a 280 lóerős összteljesítményű plug-in hibrid változat is, amely az Alfa Romeo első zöldrendszámos autója lesz.

Egyelőre a magyarországi eladások sem fényesek, március 24-ig 45 autót adtak el, és a Tonale itthon még nem teljesít olyan jól, mint Európa más piacain. Továbbra is a Stelvio fogy a legjobban Magyarországon, 23 darabot adtak el belőle, Tonaléból 15-öt, Giuliából pedig 7-et. Ettől függetlenül nem írnánk még le az évet, hiszen most érkeznek a kereskedésekbe a MY2023-as Giuliák és Stelviók, és még csak egy rövid ideje lehet rendelni a plug-in hibrid Tonalét. 

Ugyan még hosszú az út a csúcsmárkák leelőzéséig, de a Tonale bevezetése által generált lendület tagadhatatlan. A megújult Giulia és Stelvio szintén hozzájárulhat majd ehhez a megújult törekvéshez. De talán még ennél is fontosabb, hogy Jean-Philippe Imparato már többször megerősítette azt a tervet, hogy minden évben új modellt fognak piacra dobni. A Stellantis égisze alatt mindez anélkül valósulhat meg, hogy túl nagy lenne a nyomás a nagy eladási számok produkálására. Maga Imparato mondta tavaly: "Azt akarjuk, hogy elmondhassuk, hogy az Alfát a technológia, a villamosítás, a CO2-kibocsátás megfelelő szintjére hoztuk, miközben megfelelő jövedelmezőségi szintet értünk el. Meg kell védenünk a márka hírnevét."

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio még az idei évre tervezett újraszabásán kívül számos mérföldkövét ismerjük már az Alfa Romeo előtt álló útnak. 2023-ban, amikor az Alfa Romeo a Quadrifoglio márka 100. és az Autodelta 60. évfordulóját ünnepli, meg kell születnie az új Alfa szupersportautónak is, a történelmi Tipo 33 Stradale szellemi örökösének.

2024-ben jön az első teljesen elektromos Alfa Romeo, ami a 2023-as európai Év Autója, a Jeep Avenger testvérmodellje lesz. Erről egyelőre annyit tudunk, hogy a várttól eltérően nem a Brennero nevet fogja kapni és a Stellantis lengyel tichy üzemében fog készülni.

A korábbi bejelentések alapján az Alfa Romeo 2027-től már csak teljesen elektromos modelleket mutat majd be.

A fotók és a cikk forrása: Motor1.com

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2024-12-21 15:40:26 // 38025
Elvittem idén utolsó körére az autót. Gondoltam gurulok kicsit a városban. Tiszta idő, van 7 fok, napon talán 10 is. Pont alkalmas erre.

Persze, az első 500 méter után éreztem, hogy ebből kell még, ennyi nem elég. Átszellemülök, mikor benne ülök. Már nem az számít hova megyek, csak hogy menjek. Hogy bele tudjak lépni a gázba. Hogy lendülettel tudjak venni egy kanyart. Hogy olyan manővereket hajtsak végre vele, amit egyébként eszembe sem jutna egy utazás során.

Ez az autó bemászik a bőröd alá, bele a tudatodba. Elhiteti veled, hogy amit Ő akar, azt te akarod. Egy számító, agyafúrt nő, aki úgy rendezi a dolgokat, hogy végül a kedve szerint cselekedj. Mint a Kígyó, ami suttog a füldebe, hogy elkövesd az Eredendő Bűnt...

Sokkal több ez autónál... De hogyan is lehetne ezt elmagyarázni azoknak, akik sosem tapasztalták? Hogy mondod el a Skodásnak, hogy mi az Alfa Romeo? Hogy magyarázod el a halnak, hogy milyen járni?

Áhh, erre a gépre nincsenek szavak...



És a gépszív, ami az esszenciája ennek a csodának:
Zselé2024-12-20 18:21:35 // 38024
Mára már teljesen maxon van! Remélem, tovább nem nő… :D
AlfaGT2024-12-20 07:36:58 // 38023
Ez a nívó, egyáltalán nemmegbízható, az én dízelemben otthon cserélem az olajat, maxra töltöm, és csak egy párszáz kilométer megtétele után mutatja a max szintet.