Eneos 10w-40 motorolaj mellé Prolong.
Valeo olajszűrő.
10 000 km alatt 7dl olajfogysztás, szerintem ez elég jó.
Kapott tetőcsomagtartót is.
200 456km
Olajcserénél feltűnt hogy az egyik differenciálmű szimeringnél veri az olajat. Gyors szervizelés, mindkét oldali szimering kicserélve.
Az olajnyomás visszajelzője nem világított, itt csak vezeték probléma volt, ez is javítva.
Ő lett a választott partner.
Amit a kocsi múltjáról tudok: 2000 óta egy tulajdonban van, egy nagyon kedves idős házaspáré volt, garázsban tartva. Motor egy csoda, vezérlés cserét és hasonló finomságokat elvégeztek rajta, rendes, gondos szerelője volt, ez a motoron látszik is. Futómű felújítva, fékcsövek cserélve.
Amit gyorsan elvégeztem rajta, a szokásos olajcsere. Selenia racing (10w-60) került bele. Ezt írta hozzá a rendszer.... Levegőszűrő, olajszűrő szintén csere.
( 191 000 km )
Klíma híján kapott egy légterelőt az első ablakokra, így talán könnyebb a szellőztetés, jobban elviselhetőbb lesz a nyár.
Olaj+ szűrök 23 600 Ft
Légterelő. 5200 Ft
Eljött ennek is az ideje, sajnos nem nagyon használtam, illetve csak rövid utakra tudtam volna használni, arra meg sajnáltam, így eladtam a kis aranyost. Utódja egy 146 1.6 lett, kis boxer motoros szörnyeteg, igaz régebbi típusú, viszont van benne valami plusz 😉
Hátsó futómű keresztlengőkarok, stab rúd cserélve.
Külső- belső féltengely gumi harangok szintén cserélve (:
Lengőkarok+ stab rúd : 97 €
Gumi harangok :
Szerelő : 20 000 Ft
Elsőkörben kapott egy garnitúra 15"-os gyári felnit ( 45 000ft ), majd kapott rájuk egy garnitúra papucsot, igaz használt, de jó állapotúak (: 196/65 26 000 Ft ). Ezek felszerelésére kerültek.
Elől alsó felső lengőkarok, stab rúd ( vagy mi ) cserélve ( 145 € ).
Szerelő:
gumik 6000 Ft
lengőkar 25 000 Ft
Szegénynek hosszas szenvedés után (kb egy éve nyikorog ott), tönkre ment a ventilátor a, így kizárólag meleg levegőt juttatott az utastérbe. Emiatt először a belső hőmérőre gyanakodtam. Miután kicseréltem a fűtőmotor újabb játék következett, továbbra is meleget fújt. Ezért újra szédszedtem, már ott tartottam hogy a vezérlőegSéget kell kicserélni, végül végső próbálkozás ak szétszedtem a fűtőlapát állítómotorját, mivel az nem dolgozott. Szemre semmi nem szorult benne, elem segítségével az is kiderült hogy az állítómotor is dolgozik. Így újabb próbálkozások, pár szérszedés, összerakás, és végül működik. ( legutoljára középállásba szereltem össze, mert ha végállásban volt, a gyújtás ráadás a után egy picit megmozdította, és többet nem mozdult.
Közben a műszerfal van izzókat cseréltem, illetve a klíma vezérlőegységet ledesre alakítottuk .
Tünet:
a motor nem indul a kulcs elfordítására, csak ha az akksi sarut picit megmozdítjuk. Na ez egymaga az embernek nehéz mutatvány (:
Első körben az akku sarut kicseréltem, ramaty volt már nagyon. Sajna ez nem volt elég, aztán rájöttem hogy a vezeték megtört. Ráadásnak kő merev volt, úgyhogy csere.
Siker (:
+a hónapban volt egy első izzó csere
Csak hogy erre a hónapra is legyen valami (:
A nagy hidegekben a hátsó teleszkópok nem tartották meg az ajtót, így hát gyors kicserélték.
2 db teleszkóp 5150. Ft
+ 1 L selenia WR motorolaj 2959. Ft
( hogy legyen mit utántölteni (:
Ennek az ideje is eljött. Levegőszűrőt pollenszűrőt most nem cseréltem, gondoltam majd tavasz környékén, úgyis megszeretném bojgatni a klímát. Meg vagyok elégedve, a picinykébe előző olajcsere óta kemény 8 deci olajat kellett utántölteni.
Selenia WR diesel 5W-40. 13 672 Ft
Fram olajszűrő 1219. Ft
+ 4 dl Prolong ( hogy érezze a törődést (:
239 373 km