Tagok >> fbence >> 156 sw 2,4 JTD >> Blog
- Típus:156 sw 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:szürke
Eljött ennek is az ideje, sajnos nem nagyon használtam, illetve csak rövid utakra tudtam volna használni, arra meg sajnáltam, így eladtam a kis aranyost. Utódja egy 146 1.6 lett, kis boxer motoros szörnyeteg, igaz régebbi típusú, viszont van benne valami plusz 😉
Hátsó futómű keresztlengőkarok, stab rúd cserélve.
Külső- belső féltengely gumi harangok szintén cserélve (:
Lengőkarok+ stab rúd : 97 €
Gumi harangok :
Szerelő : 20 000 Ft
Elsőkörben kapott egy garnitúra 15"-os gyári felnit ( 45 000ft ), majd kapott rájuk egy garnitúra papucsot, igaz használt, de jó állapotúak (: 196/65 26 000 Ft ). Ezek felszerelésére kerültek.
Elől alsó felső lengőkarok, stab rúd ( vagy mi ) cserélve ( 145 € ).
Szerelő:
gumik 6000 Ft
lengőkar 25 000 Ft
Szegénynek hosszas szenvedés után (kb egy éve nyikorog ott), tönkre ment a ventilátor a, így kizárólag meleg levegőt juttatott az utastérbe. Emiatt először a belső hőmérőre gyanakodtam. Miután kicseréltem a fűtőmotor újabb játék következett, továbbra is meleget fújt. Ezért újra szédszedtem, már ott tartottam hogy a vezérlőegSéget kell kicserélni, végül végső próbálkozás ak szétszedtem a fűtőlapát állítómotorját, mivel az nem dolgozott. Szemre semmi nem szorult benne, elem segítségével az is kiderült hogy az állítómotor is dolgozik. Így újabb próbálkozások, pár szérszedés, összerakás, és végül működik. ( legutoljára középállásba szereltem össze, mert ha végállásban volt, a gyújtás ráadás a után egy picit megmozdította, és többet nem mozdult.
Közben a műszerfal van izzókat cseréltem, illetve a klíma vezérlőegységet ledesre alakítottuk .
Tünet:
a motor nem indul a kulcs elfordítására, csak ha az akksi sarut picit megmozdítjuk. Na ez egymaga az embernek nehéz mutatvány (:
Első körben az akku sarut kicseréltem, ramaty volt már nagyon. Sajna ez nem volt elég, aztán rájöttem hogy a vezeték megtört. Ráadásnak kő merev volt, úgyhogy csere.
Siker (:
+a hónapban volt egy első izzó csere
Csak hogy erre a hónapra is legyen valami (:
A nagy hidegekben a hátsó teleszkópok nem tartották meg az ajtót, így hát gyors kicserélték.
2 db teleszkóp 5150. Ft
+ 1 L selenia WR motorolaj 2959. Ft
( hogy legyen mit utántölteni (:
Ennek az ideje is eljött. Levegőszűrőt pollenszűrőt most nem cseréltem, gondoltam majd tavasz környékén, úgyis megszeretném bojgatni a klímát. Meg vagyok elégedve, a picinykébe előző olajcsere óta kemény 8 deci olajat kellett utántölteni.
Selenia WR diesel 5W-40. 13 672 Ft
Fram olajszűrő 1219. Ft
+ 4 dl Prolong ( hogy érezze a törődést (:
239 373 km
És ez is megvan (:
Vezérműszíj, vízpumpa kicserélve !
INA készletet kapott, egy pár km- t most megint elszaladgálhat.
( 239105 km )
Egyébb apróságok is javítva lettek: + akksi saru, illetve egy féklámpa izzó is cserére szorult.
INA vezérműszíj készlet 30 239 Ft
Szerelő: 40 000 ft
Augusztusban nyaralásunk közepette úgy döntött a generátorunk, hogy eleget szolgált. Sikeresen hazajutottunk azért vele, vettem bele egy új akkumlátort, így hazáig kihúzta töltés nélkül.
Elvittem szerelőhöz, generátort kivették, azt felújjíttattam (csapágyak cseréje, szénkefék, meg miegymás ), másnap ment is vissza a helyére, így most újra teszi a dolgát.
aksi 20 000
generátor 14 000
szerelő 15 000
ez még tavaszi móka:
két hónap álldogálás után megoldódott ez a probléma is.
Ledarálta az ékszijamat, kb fél perc alatt... Megszorult a szivattyú csapágya, valószinű ez volt az oka annak hogy a hosszbordásszíjja folyamatosan vinnyogott. ( csere óta ez a hang megszűnt )
Először bontott szivattyúval próbálkoztam, sajnos ez nem vált be ( 18 000 Ft ), 100 km után szétdurrant, kinyomva magából az összes olajat...
Végül sikerült rendelnem bele egyenesen Lengyelországból egy után gyártott új szivattyút ( 36 000 ft ), ami talán tenni fogja a dolgát. Az hogy két jónapot húzódott a dolog az alkatrész beszerzésének volt tudható, nem találtam ehhez a motorhoz szivattyút, csak a 20 szelepeshez.
Azt már nem otthon cseréltem,elvittem szerelőhöz, így nőtt a költség, de nem nekem kellett vele szarakodnom (:
( 25 000 ft )
Ha már dolgoztam vele kicseréltük a feszítőgörgőt is, amit már korábban megvettem, így az is megvolna.