Tagok >> fbence >> 156 sw 2,4 JTD >> Blog
- Típus:156 sw 2,4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:szürke
Decemberben újra rászántam magam a szerelőre. Felső lengőkar csere. Sikerült, nem nagyügy, közben szólt a szerelő, hogy a hátsó lengéscsillapító is lassan érik szerinte, gondoltam itt a karácsony, Picinyke is kapjon valamit.
Két új hátsó lengéscsillapító megrendelve, de sajnos az élet úgy hozta hogy csak az ünnepek után tudtam elmenni érte. Sebaj, csomagtartóba bedobtam, "majd megoldjuk valamikor " címszóval.
Egyik nap gondoltam leszaladok Fertődre edzeni egyet, hazafelé haladva egy finom pukkanás. Gondoltam durrdefekt. gyorsan körbe szaladtam a kocsit, a gumik épek. Hát irány tovább, mentem vagy 10 métert, égett gumiszag, meg valami iszonytos hang hátulról. Megint kiszálltam, ekkor már picit tüzetesebben körbejártam, ekkor észre vettem hogy a bal hátsó kerékbe beleül a lengéscsillapítóm. Szegényke kocsika félreállít, aztán irány haza. ( Este negyed 9 kor történt... ) Másnap elindultam valamit kitalálni, hogyan tudnám elmozdítani Picinyt. Sopronba menet láttam két Alfát egy udvarban, gondoltam próba szerencse. Segítettek (: Kaptam egy mankókereket, ami mögött így elfért az eltörött lengéscsillapító. Ez egy szép esős szombati napon történt, így kerékcsere után a kocsikát "biztonsaágba " helyeztem, majd vártam a hétfőt. Hétfőn sikerült kicserélnünk mindkét hátsó telót, ami megjegyzem elsőre vicces volt, márimnt amit szenvedtünk vele. A törött oldallal kezdtük, ez 1,5 órát vett igénybe, a jobb oldal mindössze 25 perc volt (: Direkt lemértem, mert ott már feküdtem a röhögéstől.
Ezután gyors futóműállítás szentmiklóson, ígí Piciny újra talpra állt (:
Rá két napra sikerült vele utaznunk Belgrádba, azt kell mondjam meg vagyok elégedve vele. Két nap alatt 1600 km, olajat nem csippentett, fogyasztása 6,2-6,3 l.
Azthiszem lesz még pár km együtt (:
2 db lengőkar 13 450 ft
2 db monroe lengéscsillapító 38 400 ft
szerelő 4000 ft
futóműállítás 6000 ft
műszaki vizsga 25 0000 ft
Halk nyüszsögő hang, majd hangosabb, végül ékszíj megint visított (:
2 feszítőgörgő kicserélve, meg újra kapott egy új ékszíjat.
Közben rászántam magam az olajcserére is. Alámentem Édikémnek, aztán fel is jöttem az aknából. Az olajleeresztőcsavar precízen körbegányolva valami tömítőanyaggal. Irány a szerelő ( persze előtte futottam egy-két "haveri" kört ). leeresztő csavar nem engedett, úgyhogy heggesztettünk rá egy anyát, szerencsénkre így fellazult. Olajat leengedtük, kitakarítottuk a furatot, megnézegettük,hátha van valami repedés - gondolva hogy nem véletlen volt összegumizva a fél teknő. Szerencsénkre nem találtunk semmit, ami feltűnt,hogy nem volt a csavar alatt alátét, valószinú ezt helyettesítették a pasztával. Pótoltuk, csavar (heggesztett anyával, sajna nem volt kéznél másik,de legalább legközelebb könnyebb dolgom lesz.) visszakerült,és pöpecül üzemel (:
castrol magnatec di 5w-40 olaj került bele.
( 233 764 km )
A szerelőnél 4000 et otthagytam, meg lett még heggesztve a kipufogóm. Ezen kívül kicserélgettem a levegőszűrőt,pollemszűrőt .