Mutasd

>> Szerviz2019-01-26

Egy hosszú és idefesítő problémára került végre pont.Mióta bejöttek a hidegek a reggeli első indításkor volt egy fémes csikorgó hang a szílyak felöl.5 fok körül pár perc után elhallgatott.Minuszokban viszont csak csendesedett.A szílyakat és görgőijet kizártam.Szettben cseréltem mindkettőt a nyáron.A motortérben hallgatózva a klímakompresszortol hallottam.Viszont zavart,hogy ha ment a klíma ha nem a hang meg volt.December közepén elkezdtem keresni egy szerelőt aki megmondja 100%ra,hogy tényleg a kompresszor a ludas.Január elején a szolnoki fiat szervíznél kötöttem ki.Behívtak a műhelybe,mert Józsi bácsi szerint ilyen szép hangú autó ritkán jár náluk😃.Én csak kicsaltam belőle a hangot.Ekkor lefujták a mágneskuplungot zsírsprayvel és rögtön csend lett .A bűnös meg van.Ők nem tudnak külön kuplungot rendelni.Tanácsukra kerestem egy klímást aki javít is.Így kötöttem ki szentesen a gumiabroncs kft-nél.Nagyon normálisak ők is.Rendeltek a kompresszorhoz szílytárcsát,és egyeztettünk időpontot a javításra.Eljött a nagy nap.Levették a szílytárcsát.Mit ad isten,az új köszönő viszonyba sincs vele.Viszont a szerelő szerint a réginek sincs semmi baja.Gyönyörűen fut a csapágya.Némi rábeszélés jött.Ha már le van véve cseréljünk csapágyat.A gyári bele volt pontozva,de ki tudták szedni.Az újat meg beragasztották.Közbe egy feltöltést is mefejtettek.Olaj 10 gramm helyett 2.Gáz 650 helyett 230.Másnap reggel kíváncsian indítottam.Csend van.Semmi cincogás visítás.Happy van.A 4000 forintos csapágyhoz képest elég húzós lett a végösszeg.De nem bánom.90k kilómétert mentem eddig az autóval.És ez volt az első nem szervíz jellegű javítás.Megfogalmazódott bennem a generátorcsere is.A következő szílycserével ledobom valószínű.Alfi kenyérkereseő.Az a leg drágább ha az udvaron áll.