- Típus:75 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1986
- Színe:rosso
Az ajtókárpitokat én csinálom saját kezűleg. Egyet ma meg is csináltam próba képen. Nem lett rossz... :)
Mai nappal ki lett választva a bőr színe: majdnem fehér,de inkább törtfehér,csont színű. A Kárpítos aki elég komoly referenciamunkákkal rendelkezik,már elkezdte rendbehozni. A régi bőr eltávolította. A szivacs elég jó állapotban van,csak a vezető ülést kell kicsit rendbe rakni. Pár kép a kezdetről:
Kész lett a váltó és a kuplung valamint a speer is felújításon esett át!
Kb fél évre elakadtunk az autó felújítását illetően mivel minden Bp-i lakatos minimum 200ezre ajánlatot tett a kocsi rendbetételére! Már úgy voltam vele h eladom mert ennyit már nehezen bírtam volna ki anyagilag! De aztán rám mosolygott a szerencse és találtam a kerületemben egy alfa mániást aki számomra nevetséges 50ezres ajánlatot tett a lakatolásra! Azonnal igent mondtam és nagyon örülök neki! Azt ígérte h két ünnep között 3nap alatt megcsinálja! Fényezést is ő fogja kivitelezni ami nagy valószínűséggel 8C piros lesz. Élén bordós gyöngyház piros!
Végre levizsgázott és hazaérkezett a 75-ös! Meg kell hogy mondjam h nagyon vártam már ezt a napot! Kicsit izgultam amiatt h csalódni fogok benne,köszönhetően annak h az utobbi időben csak új autókat vezettem és nagyon öregnek fogom majd ezt érezni! DE NEM ÍGY LETT!!! :)
Alig vártam már h kiguruljak vele a kertből,de elötte ki kellett pakolnom a csomagtartóból a lecserélt alkatrészeket,új kárpítokat,gumikat..stb...
Aztán beülltem,indítottam és a hangja.....egyszerűen mesés....
Az első pár km-en ovatosan mindent 2000nél elváltogatva mentem,szokva a 75ös tipikus váltóját és a szervótlanul müködő szervós kormányt. Aztán egy kicsit elkezdtem kergetni a pacikat,de persze csak finoman...EZ VOLT AZ A PONT AMIKOR ELJÖTT AZ A "TELIVIGYOR" AMIT MÉG MOST SEM TUD SENKI LEVAKARNI AZ ARCOMRÓL! :) Egyszerűen leírhatatlan az a hang és ahogy elkezd húzni a 156 Milánói ménes...(sokkal erősebbnek ézem mint a 156 os volt)
Aztán elkeztem foglalkozni a futóművel,fékkel,váltóval,kuplungal, hogy mégis hogy sikerült a felújítás! Jelentem minden rendben van az autóval,esetleg egy új kuplungtárcsa csere lesz esedékes...minden más tökéletesen működik!
Mostantól jöhet minden más a felújítást illetően...
Szeretnék köszönetett mondani Marek úrnak és Iván mesternek!
Nélkülük ma biztosan nem feküdnék le ilyen hülye vigyorgó fejjel! :))))
Mivel a kipuff egy rakás rozsda volt és a kardan miatt le kellett venni,nekiálltam és drótkefével lesikáltam az egészet,majd rozsdamaróval adtam neki rendesen,végül pedíg hőállófestékkel szebbé varázsoltam! Remélem jó lesz még egy darabig...nyárig...
Már a kocsi alatt van kb az autó értéke mégegyszer:fék,futómű,válto,kormányzás,felnik,gumik,kardán,féltengelyek...meg még sok más...pár kép...
Elvégeztem a papírmunkákat:
-Átírás(60000.-)
-Eredetvizsga(20000.-)
-Törzsköny(6000.-)
-Biztosítás(9400.-/negyedév)
Hátra van még a vizsga és utánna az új forgalmi!
Ezek az alkatrészek kerülnek bele a vasba a napokba!
Alkatrész:
Féltengely prvédők, külső, belső, jobb, bal
Hátsó tárcsa 2 db
Hátsó fékbetét
Hátsó stabrúd szilentek
Lengéscsillapító szlient alsó, jobb, bal
Kipufogó tömítés szett
Váltótartó bak felső
Váltórudazat felujító szett
Kardánycsapágy gumibak
Hardy középső
Hardy hátsó
Hardy első
Első stabrúd szilentek, jobb, bal
Kutyacsont jobb, bal
Kitámaszó rúd szilent jobb, bal
Kormánymű axiál csukló jobb, bal
Kormánymű porvédő gumiharnag, jobb, bal
Kormányösszekötő gömbfej jobb, bal
Olaj Selénia 20k 7 liter
Olajszűrő
Levegőszűrő
Benzinszűrő hátsó
Váltóolaj Tutela 3 liter
Fagyálló 5 liter
Hátsó rugók
Lengéscsillapítók
Első lámpák jobb, bal