Mutasd

>> Szerviz2022-07-17

Elérkezett a motorolaj csere ideje. Ismét Motul került bele.
Pápáról sikerült szereznem jó állapotú bontott első sárvédő betéteket. Csak az egyiken van egy kis hiányzó darab, de még így sokkal jobb állapotban vannak, mint az előzőek. Ugyan innét szereztem még 3 gyári alupedált és egy lábpihentetőt, amiket Poló kolléga felpolíroztatott. És nem mellesleg ezt mind el is hozta nekem AlfaCitybe. Nagyon köszönöm itt is a segítségét. :-)

Költségeim:
- Motul 8100 X-cess motorolaj (15 890 HUF / 5L)
- olajszűrő (1260 HUF)
- első dobbetétek (2000 HUF)
- alu pedálok (6000 HUF)

 
>> Szerviz2022-06-28

Volt egy kis szabadidőm, így felújítottam a Brembo nyergeket. Teljesen szétszedtem őket és cseréltem az összes tömítő és porvédő gumit, mert szinte mindegyik lyukas volt már. Ebay-en rendeltem egy javító készletet(17725 HUF postával). A dugattyúkat nem cseréltem, mert azoknak szerencsére semmi bajuk sem volt. Elbíbelődtem velük egy darabig, de nem volt ismeretlen a téma, mert a 155-nél már egyszer végijártam ezt az utat. A végén újra lefestettem a nyergeket. Ezt megkoronázandó GT kolléga matricái fognak felkerülni. :-)

>> Szerviz2021-10-23

Alig, hogy kész lett az osztómű és elkezdtem használni az autót, előjött egy újabb hiba. Megadta magát az egyik szervócső. Jobb lett volna akkor kicserélni, amikor még kint volt a motor... egyszerűbb lett volna. De ugye akkor még nem volt semmi baja. Na mindegy, ez van. Kiszedettem mindkettő csövet, hogy nézzék meg. Jó ötlet volt, mert már az is a végét járta, sőt, egyszer már javítva is volt. Szóval mindkét cső legyártatva itt 40000 HUF/db. Nem olcsó. :-(
Korábban elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél. Csomó kokszott nyomott ki, ami kőkeményre keményedett. Azt mondta a szerelő, hogy nem biztos, hogy kitudja szedni, lehet hogy specialistát kell majd hívni, ami nem olcsó. És ha sérült a szelep, akkor fel kell újítani, ami kb. 60K. Szerencsére kitudta szedni a szelepet és nem lett semmi baja. Tűzkarika (vagy hogy a túróba hívják, vagy tömítés) cserélve.
Most már a fél autó ki lett cserélve, úgyhogy nagyon remélem, hogy végre használni is tudom. :-DD

 
>> Szerviz2021-09-24

Folyt az olaj az osztóműből. Naívan elvittem egy osztóművekkel foglalkozó szervizbe, de ott azt mondták, hogy Alfa... ááá, olyat mi nem csinálunk. Legalább korrektek voltak, mert megmondták, hogy nem foglalkoznak vele. Elvittem a következő helyre, ahol azt mondták, hogy ne aggódjak 2 nap alatt meg van. Aha... már ez gyanús volt. Egy hétig volt náluk az autó, felemelték, nézegették, és aztán felhívtak azzal, hogy nem lehet hozzá alkatrészt találni. Kérdeztem mihez? Hát az osztóműhöz. Szétszedtétek? Nem, mert feleslegesen nem szedjük szét. Akkor milyen alkatrészt nem találtatok hozzá, ha azt sem tudjátok mi a szar benne?... Inkább elhoztam. Elkeseredettségemben felhívtam a szerelő haveromat, hogy ő mit mond rá. Azt mondta vigyem el hozzá, szétszedi és megpróbál hozzá alkatrészt szerezni. Elvittem, szétszedte, beszerezte hozzá az alkatrészeket, összerakta és kész. Nagy vonalakban ennyi. Persze nem volt ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy az osztóművet le lehessen venni ki kell venni a motort váltóstól, mert az osztómű levételkor mindig beleütközik valamibe, szóval csak egyben jön ki a motorral. Nagyon sok minden ki lett még cserélve, ha már egyszer ennyire szét lett szedve, pl. motorolaj, kuplung szett stb., de íme a felsorolás:

Osztómű:
- szimering: 2135,- (Corteco)
- féltengely szimering: 1431,- (Corteco)
- diffi "O" tömítő gyűrű: 1000,-
- diffi csapágy: 5000,-
- réz alátét: 946,-
- 2 db osztómű tartó szilent: 10000,-/db Itt gyártattam
- váltó + osztómű olaj: 16880,-/4L (Tutela Technyx 75W-85)

Váltó:
- kuplung szett: 117867,- (Sachs) (D=235mm)
- féltengely szimering: 1316,-
- alsó munkahenger: 10507,- (Samko)
- alsó munkahenger tartó konzol: 3000,- (bontó)

Egyéb:
- 2 db külső féltengely porvédő: 6050,-/db (SKF)
- üzemanyagszűrő: 14989,- (Mahle)
- levegőszűrő: 5242,- (Filtron)
- olajszűrő: 1810,- (Filtron)
- motor olaj: 13690,- / 5L (Motul 8100 X-cess)
- váltó oldali főtengely szimering: 16178,- (Victor Reinz)
- bal első felső lengőkar: 21188,-
- jobb, bal első gumifékcső: 7841,-/db (WV Caddy hátsó)
- 0,5L fékfolyadék: 3000,- (Bosch)
- 1L szervó olaj: 2348,-
- 3L fagyálló: 7489,-
- hátsó diffi olaj: 5122,-/ 2L (Tutela W 90 M-DA 80W-90)
- kartergáz cső: 1000,- (bontó)
- jobb oldali üa. tartály tartó konzol: 2000,- (bontó)
- csomagtartóba háló: 5000,-

Munkadíj: 150000,-



Km óra állása: 247687km

 
>> Szerviz2021-05-29

Kicseréltem az első és hátsó féktárcsákat és fékbetéteket is. A fő ok, amiért cseréltem, hogy fékezéskor, már egy pici pedál mozdulatnál is eszméletlenül elkezdett visítani a fék. Első körben megpróbáltam tisztítással és zsírozással orvosolni a problémát, de nem jártam sikerrel. Szóval jöhetett a csere. Közben még lefestettem a nyergeket és a hátsó tárcsák mögött lévő védőlemezeket is. :-)
Alfa Romeo matricákért köszönet GT kollégának! :-)


Költségeim:
- első féktárcsák: 14397,-/db
- hátsó féktárcsák: 5782,-/db
- EBC fékbetétek: 19930,-



Km óra állása: 242024km

>> Szerviz2021-04-29

Eléggé kopottak voltak már a gombok ezért rendeltem eBay-ről újakat. Törökországból jött és nagyon gyorsan, egy hét alatt ideért. Azonnal ki is cseréltem őket. Sokkal szebb így. :-)

 
>> Tuning és extra2021-03-23

Az autóban gyárilag nem volt BOSE rendszer, de még csak bekábelezve sem volt. Az ajtókban a gyári hangszórókat az előző tulaj lecserélte, így azok maradtak. Nem prémium minőségűek (nem is BOSE), de nekem megfelelnek. Viszont kellett egy mélyláda is, hogy teljes legyen a kép. Olyat szerettem volna, ami nincs útban, nem kell állandóan ki-, betenni, ha kiakarom használni az egész csomagtartót. Szóval elkezdtem nézegetni a gyári BOSE mélyládákat. Csongi kollégának volt egy elfekvőben és lecsaptam rá. A neheze csak ezután jött, működésre kellett bírni az erősítőt. Nem volt egyszerű, de a külföldi oldalak hosszas böngészése után sikerült. :-) Rengeteg kábel jön ki, megy be az erősítőbe: 2 db 12V, 2 db GND, 1 db remote, 8 db hangszóró bemenet és 8 db hangszóró kimenet. Sem időm, sem kedvem nem volt az egész autót bekábelezni az erősítőtől a 4 hangszóróig, meg vissza. A hangszóróknak bőven elég az a teljesítmény, amit a fejegység ad nekik. Meg én csak a mélyládát akartam működésre bírni. Így csak a 2 tápot, a 2 földet és a remote szálat kötöttem be, meg a bal hátsó hangszórótól hoztam el a kábelt az erősítőre és kötöttem a jobb első hangszóró bemenetére. Így volt hajlandó működni az erősítő és így szól a mélyláda. :-)
Viszont a mélyláda rögzítéséhez kellett vennem még egy tartókonzolt, ezt bontóból szereztem be. A gyári kárpitot ki kellett vágnom kicsit, hogy a tartókonzol elférjen és rögzíteni tudjam a mélyládát. Már csak 4db kis patentet kell szereznem, hogy a mélyláda kárpitját is tudjam rögzíteni.

 
>> Szerviz2021-02-13

Leengedtem a bal hátsó ablakot, de csak kb. félig ment le. Aztán vissza akartam húzni, de már meg sem moccant. Szétszedtem és a bowden "szőrösödött" ki és amiatt akadt meg. Érdi bontóból szereztem bontott emelőt motor nélkül. Most jó. :-)

 
>> Szerviz2021-01-21

Cserélve a következő alkatrészek:

- Vezérlés szett Gates (35000,-)
- Hosszbordás szíj készlet Gates (13380,-)
- Vízpumpa Dolz (8050,-)
- Termosztát (9404,-) - vízhőfok nem ment fel, csak 70 fokig
- Fagyálló
- Szűrőkészlet (levegő-, olaj-, gázolaj-, pollenszűrő) (7430,-) - ahogy a képen is látszik, még jó hogy ki lett cserélve a pollenszűrő is. Egyrészt elég koszos volt már, másrészt meg nem is a belevaló volt benne és szerintem csak begyűrték a helyére.
- 5L Selenia WR 5W40 (12990,-)
- Tutela ZC 75 Synt (6100,-/2L)
- Első ablaktörlő lapátok (3235,-/2db)
- EGR szelepet és hőcserélőt összekötő bontott cső (3000,-)

Munkadíj: 45000,-

A cuccokat az AutoDoc-ról rendeltem.


Kilométer óra állása: 236000 km

 
>> Tuning és extra2021-01-13

Ahogy a 155-ömben is, így a 156-ban is lecseréltem a szivargyújtót egy usb-s töltőre. Itt sem volt semmi extra a beszerelésnél. Az egész lenyitható hamutálca ki, szivargyújtó ki, usb-s töltő be, csati rá és már kész is. Az egészben annyi a szépséghiba, hogy itt is csak akkor tölt, ha legalább a helyzetjelző be van kapcsolva. De ez így teljesen megfelel nekem. Piros színűt vettem, mert az 56-ban minden pirosan világít. :-)