Buksi - főkép
>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-10-18

Már elég régóta megfogalmazódott bennem, hogy szeretnék egy kisebb tuningot a verdán - persze a pénztárcámhoz mérten -, és ezzel fokozzuk egy kicsit a teljesítményt. Ma végre beteljesedett ez a projekt is Schulek Béla által. És hogy neve is legyen a gyereknek okosítva lett a hengerfej egy kicsit. De tényleg csak egy kicsit. Az egész szívóoldal lett felbővítve - hf. szívóoldal, szívócsonk és a hf. és szívócsonk közti szívósor. Béla lecserélte a gyári szívószelepeket is Abarth szelepekre a jobb sűrítés érdekében, ugyanis a gyári szelepek közepén egy kis mélyedés található, viszont az Abarth szelepek teljesen egyenesek. De ez mind természetesen nem kezdődhetett máshol, mint Marklar-nál. :-)) Tőle hoztam egy hengerfejet vezérműtengelyekkel és lett "felhúzva".
És a lényeg, igazából nem nagyon vettem észre hatalmas különbséget a teljesítmény terén. Ez mondjuk egy kicsit elszomorított, de ennyitől ne várjon csodát az ember. Viszont elkapott a gépszíj és tényleg igaz az, hogy ha egyszer elkezded nem tudod abbahagyni. Szóval lehet, hogy megint lesz egy direktszűrőm és lehet, hogy egy másik csipet is kell majd íratni. :-)) Hm...
Viszont egy kicsit csalódtam a Bélában, mert csak egy üres hengerfejet kaptam vissza a kettőből. Erre azt mondta, hogy a többi része már használhatatlan volt és kidobta. Ezt még ha nagyon győzködöm magam, el is hiszem, de hogy a -27C-os és 1 éves hűtővizem hová tűnt és miért nem került vissza az autóba, arra nem jöttem rá. ??? Szóval nagyon jó szerelő a Béla, meg minden, de most egy kicsit gondolkodóba estem...
De nem tétovázhattam, mert ezzel az 1L fagyállóval - mert ennyit öntött bele, a többi víz - nem húzom ki a telet, így hát gyors telefon vm(NagyVad) kollegának és már rendeltem is 5L Paraflu11 fagyállót. Ismét köszönet neki a segítségért! :-) Deszt.víz meg volt itthon. Gyorsan le is cseréltem, most már jöhet a tél.

És akkor számokban a művelet:
- Marklar-tól a hf.: 20000,-
- Béla hf. síkolás és szívóoldal felbővítés: 60000,-
- Reinz szelepszárszimering: 1440,-/8db
- Reinz hf. tömítés: 7500,-
- szelepfedél tömítés:
- szívósor tömítés: 427,-
- olajcsere: valami Agip olaj, 3000km múlva csere
- 5L fagyálló: 1950/L (Paraflu11)
- munkadíj: 30000,-

Egyébként átnézte Béla az egész autót és mindent rendben talált. Gyújtással is minden okés. Mármint trafók gyertyák, gyújtókábelek. Ennek örülök, mert arra tippeltem, hogy a kábelek már cserések lesznek.



Km óra állása: 133915 Miles
Régi óra szerinti állás: 256949 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 102687 Km (65912 Miles)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2004-06-08

Az előző tulaj hanyagsága miatt kapott egy motorgenerált 150873 km óra állásnál, mert kb. 500km alatt megevett a drága 1 liter olajat! A nagy műtétet Schulek Béla végezte Pusztaszabolcson, az Alfa szerelők námbörvanja! :-)) Nagyon jó lett! Egyetlen tömítésnél sem szivárog az olaj és még erő is van a mociban! :-)

Cserélve lettek:
- hüvelyek
- gyűrűk
- hajtókar csapágyak
- főtengely szimeringek
- hengerfejtömítés
- meg a többi...

Az első 500-600 kilométerre valami óccsó Agip olajat rakott bele, de utána ez az olaj leenged és fincsi Selenia ment a helyére! :-)
Aztán ha már a Bélánál volt a drága, akkor ki lett cserélve az önindító is, mert indítózáskor nagyon kerregő hangja volt! Meg ki lett még cserélve a Lambda-szonda is.