Mutasd

>> Szerviz2013-09-10

2013.09.10.
Pár hét hahus böngészés után elkezdtek körvonalazódni az igényeim, hogy milyen autók jöhetnek egyáltalán szóba. Ami biztos volt, hogy mindenképp erősebb motorral felszerelt autót szeretnék az akkori 1.6-os (105 lovas) 147-esemnél. Nézegettem ugyan a kétezres motorral felszerelteket, de nem igazán fért bele a keretbe (úgy emlékszem akkoriban 8-900 körül mozogtak a környéken). Aztán amikor arra került a sor, hogy megvolt a lista (melyben szerepeltek offos autók is, főképp v6 motorral) elindultam. Amikor a mostani 156-osomhoz értem, ami egyébként csak "útba esik nézzünk rá" kategóriát képviselte, a gyanúsan nyomott ára miatt, 220 ezer kilométerrel, 4 évvel öregebben mint az előző autóm, megálltam én nem kerestem tovább. :) Azóta már leszoktam a fiatalabb évjáratok és a kevés kilométer hajhászásáról. Tény hogy nem ez volt a "legpatentabb" autó amit megnéztem, de jóval olcsóbbnak tűnt az, hogy ráncba szedjem, minta alapvetően egy kulcsrakészet vennék, egyébként meg abban bízok amit magamnak csinálok/csináltatok mert tudom hogy azokban az alkatrészekben mennyi kilométer van és így tisztában vagyok azzal is hogy nagyjából majd mikor adják fel a komponensek a szolgálatot :D

De vissza a kiválasztott autóhoz:
- Ami a képek alapján nem látszott: olyan üléshuzattal voltak benne az ülések, amit égen földön kerestem, de épp akkoriban egy dekát nem árultak alfatexszel tintakékben.
- A rajta lévő (15-ös) felni pont olyan volt rajta amilyet szerettem volna, jó állapotban padkázás nélkül.
- Rohadást nem véltem felfedezni az autón egy felfutás kivételével a csomagtérajtón
-Rádió nem volt benne viszont mélynyomó valamikor igen, a nyomok alapján
-Szélvédőn kavicsfelverődés (2db)
- A váltógomb valami kókány helyérő lejárós darab (ami maradt azóta is, mert hozzászoktam, én nem kapkodom le a helyéről meg is feledkezek róla hogy ilyen, csak akkor tűnik fel hogy cserélni kéne amikor más mindig lekapkodja a helyéről :D )
- Ami nagy szívfájdalmam volt, és maradt is, hogy nem állítható deréktámaszos az ülés.
- Tetőablak viszont van, amit akkor nem tartottam fontosnak, de azóta megszerettem.
- A motor igaz csak 1.8 de csupán 6 lóerővel kevesebb a nagyobb testvérénél, és vígan forog bele a 6-7 ezerbe is. :)

Ezek után kb 2 óra alatta fekvés gombnyomkodás kérdezősködés, próbakor és egyebek után (a végére már nagyon unta az akkori tulaj :D ) az árba belealkudott olajcserével amit helyben meg is csináltat, robogtunk haza a szeptemberi naplementében, már együtt komlóról a "kivénhedt" "sokkilóméteres" 1.8-as Twin Sparkommal :)