Mutasd

>> Esemény2019-06-07

Sikeresen levizsgázott. A következő műszaki vizsga 2 év és 21 nap múlva lesz esedékes.
Km.: 154866.

 
>> Szerviz2018-03-10

December óta nem mentem az autóval és ma amikor el akartam indulni, akkor derült ki, hogy az akku teljesen lemerült. Ahogy mondani szokták, "Se kép, se hang". Mivel semmi értelme nem volt erőlködni ezért inkább kivettem és feltöltöttem. Visszarakás után szépen indult a motor. Mivel eddig nem volt ilyen gond, így nincs kizárva, hogy az akkumulátor kezd elfáradni. A mostanit 2009. január 07-én vettem, így lehet lassan el kell majd a gondolkoznom a cseréjén. Akkumulátorban azért a Bosch nem annyira rossz.

 
>> Szerviz2017-05-29

Újabb két évre meg van a műszaki vizsga.
Km.: 153409

 
>> Esemény2017-04-22

Ma lett 20 éves az autó! :-)))

Számokban:
- gyártották: 1997. április 22-én (egy keddi napon)
- életkor: 20 év, azaz 7305 nap
- hozzám kerül: 2001. december 07-én (azaz 5615 nappal ezelőtt)

 
>> Esemény2016-12-07

2016. december 07-én volt 15 éve, hogy a tulajdonomba került. (Egy ideig a biztonság kedvéért a Posta Bank vigyázott a törzskönyvére.) A 155 1,9TD-nek – miután összetörték - közel 5 hónapig kerestem az utódját, mire megtaláltam egy budapesti kereskedésben. Elvileg 2,0 16V-t szerettem volna, de nem bántam meg, hogy az 1,8 16V-t választottam, sőt ...

Ennek az autónak a vezetési élménye, az egyedi megjelenése szeretette meg velem még jobban a márkát. Biztosan van jobb, megbizhatóbb gépjármű, de egy sem adja ezt a vezetési élményt. Igazából az Alfa Romeo bármelyik modellje egyedi és más márkával össze nem hasonlítható, de ezen belül szerintem az alakjával messze kitűnik a 155-s. Egy-egy rossz nap, vagy más autó után, ha beülők és megyek vele egy kicsit, mindig tud mosolyt csalni az arcomra.
Az elmúlt időszakban nagyon sok helyre vitt el és hozott haza. Voltunk autóstalálkozókon, kirándultunk belföldön és külföldön. Ennek ellenére szerencsére sikerült megőriznem szép és közel eredeti állapotban, ezért Takács Ákosnak (Alfa Romeo Club Magyarország elnöke) köszönhetően bekerült "Az Alfa Romeo Története 1910-2010" című könyvbe, pár fénykép erejéig.
Jövő áprilisban lesz húsz éves, de a kora egyáltalán nem látszik rajta. Remélem még egy pár évig sikerül együtt autóznunk.

Pár adat az autóról:
Gyártották: 1997. április 22. (kedd) az Alfa Romeo Pomigliano d’Arco-i üzemében
Az első forgalomba helyezés időpontja: 1997. július 21. (NéroM5, Budapest)
Tulajdonomba került: 2001. december 07-én (km: 61.834)
Jelenlegi km állás: 152739
Együtt megtett km: 90905

Szervizköltségem idáig: ~871.000.-Forint

 
>> Esemény2016-11-12

Hankook le, Yokohama gumi fel.
km: 152533.

 
>> Tuning és extra2016-10-03

December 06-án lesz 15 éve, hogy együtt autózunk. Mivel a régi CD-s rádió már nem volt a csúcson, ezért elhatároztam, hogy lecserélem. Igazából már kinőttem abból a korból, hogy dübörögjön a zene, így nem is feszültem a kérdésen. A lényeg szóljon valami. Ezért csak egy USB-s rádióra cseréltem ki a régit.

 
>> Szerviz2015-12-10

Meg volt végre a vezérlés cserével egybekötött "nagyszerviz" is.
Az elmúlt pár év egy kicsit sűrű volt a részemre, ezért el is felejtkeztem, hogy mikor volt legutóbb elvégezve. Azt tudtam, hogy 150.000km-nél kell majd olajat cserélni, de a vezérlésre nem emlékeztem. Visszakeresve a szervizfüzetben megdöbbenve láttam, hogy 2008. szeptember 05-én 120.235km-nél volt. Az előző olajcsere pedig 2010. május 18-án 140.000km-nél volt.
Ezért elkezdtem beszerezni a szükséges gyári alkatrészeket, közben viszont izgultam, hogy meddig bírhatja még a régi. Egyetlen hibajelenség, a szelepfedél tömítésénél látszodó némi olajszivárgás volt. Szétszedésnél kiderült, hogy nem csak kifelé, de a gyertyákhoz is került az olajból, illetve a tömítésen kívül egy gumiharang is elfáradt a gyertyáknál. Viszont a számomra legmeglepőbb volt, hogy a DAYCO vezérműszíjon semmilyen repedés nem látszott. :-))
Ezeken kívül csak a tervezett munkák maradtak, így ki lett cserélve:
- a vezérlés, a vezérlés modósítóval együtt
- a 8 darab gyertya
- az ékszíj
- a motorolaj és az olajleeresztő csavar a tömítéssel együtt
- a hűtőrendszerben (ha már szét van szedve) vízpumpa, termosztát és a hűtővíz.

A lényeg, hogy nem bosszulta meg magát a figyelmetlenségem és újra bátran lehet használni az autót. :-))

 
>> Szerviz2015-05-27

Ki lett cserélve többek között, a jobb első lengőkar, a jobb első kerékagy, a két első stabilizátor pálca, az első fékcsövek és a fékolaj.

 
>> Esemény2014-09-18

Ma este elérte az autó a 150 000km-t.