Mutasd

>> Szerviz2016-11-22

Már régóta kijelezte a vas a hibakódot, hogy az izzítógyertyák nem elérhetőek. Multiméterrel kimértem, a második hengerhez tartozó volt kuka. Gondoltam, még a hidegek előtt illene kicserélnem, de akkor már mind a négyet. Forgalmi alapján lett rendelve 4 Champion gyertya, 3500 volt db-ja. A helyi Leier szervízben szerettem volna megcsináltatni, de mivel a hibakód olvasásán kívül azt sem tudták megmondani, hogy egyáltalán a gyertya rossz-e (amit én otthon 10 perc alatt megnéztem), meggondoltam, hogy rájuk bízzam a gyertyacserét. Végül is másodmagammal otthon álltam neki.
Előtte nap délután befújtam a gyertyák tövét csavarlazítóval (miután hosszas keresgélést követően egyáltalán megtaláltam őket:-). Másnap, miután kellően felmelegítettem a motort, leszereltem az egr-t, két okból is jó ez. Ki tudom tisztítani és könnyebb a 3-4 hengerhez hozzáférni. Pici krova + hosszabbító + csuklós fej + hosszú 10-es dugókulcs segítségével és egy ima mormolásával megpróbáltam meglazítani. Picit nagyobb erő kellett hozzá, mint egy átlagosan meghúzott 10-es csavar oldásához, de szépen megindultak! Fél fordulat ki, negyed vissza és simán kijöttek. Levegővel kifújtam a fészkeket, majd mehetett vissza az új, DE NEM! A kapott gyertyák jóval rövidebbek voltak a kiszerelteknél:( Vissza a boltba, ott megint nézik forgalmi szerint, ezt ajánlja a gép! De ez nem ér be az égéstérbe! gyorsan pár telefon, kiderült ebbe a motorba (939A7000) nem 102 mm-es kell, hanem 109. Ok, 2 nap múlva megjöttek, ezek most BOSCH gyertyák, így 4100 volt db-ja. A visszaszerelésnél kaptak egy pici rézpasztát, majd nőgyógyászokat meghazudtoló mutatványokkal sikerült visszatenni. Itt figyelni kell még arra, hogy ha sikerült a gyertyát beleillesztened a fészekbe, az gyakorlatilag egyből elfoglalja a helyét, könnyen bele lehet kapatni a menetbe. Ne tévesszen meg, hogy ha szemből ránézel, akkor egy picit jobbra dőlnek. A meghúzásnem kell túlzásba vinni, érezni, mikor jó. Remélem segítettem, ha ilyen munkában gondolkodtok:-)