Mutasd

>> Szerviz2017-02-07

Történt, hogy Tescoból hazafelé megörvendeztetett a vas egy szép akkumulátor piktogrammal, hogy kevés az akkufesz. Na hát ez annyira így volt, hogy mikor befordultam az utcánkba, már a rádió is kikapcsolt! Hatalmas szerencsével gurultam be a garázsba, akkufesz 11V! Töltő fel, reggelig. Reggel mérem 12,8V, király. Mondom megmérem a töltést is, elindítom, mérem, hát basszus 11V! Vezetékek jók, úgyhogy a generátor kampec.Találtam egy jó generátor-önindító szakit márkón, telefon, mondta vigyem át felújítják. Ok, youtubon találtam videót a kiszerelésről. Le kellett venni a gázolajszűrőt tartóstól, meg a motor jobb oldala mellett lévő levegő-rezonátor? dobokat. Le kellett oldani a jobb motorfelfüggesztést, előtte persze alul meg kellett támasztani a deknit emelővel. Az emelővel lehet egy picit emelni a motoron, így könnyebben hozzáférünk a hosszbordás szíjhoz és a csavarokhoz. A generátor és a motor felfüggesztés is torx fejű csavarokkal van felfogatva. A villamos kábelek kikötése után a generátor a gázolajszűrő helyén kiemelhető. Mint kiderült, teljesen leégett, így elhoztam egy kompletten felújítottat 42 e-ért. Visszaszerelés ment könnyen, csak a szíjfeszítőnél kellett kicsit kínlódni. Természetesen azóta tökéletes, a töltés alapjáraton 14,2V. Mivel lebontottam a gázolajszűrőt, adta magát,hogy azt is kicserélem, 13e-Ft.