Isti166 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 166 Lépcsőshátú // 2017-10-22

Sziasztok!
Nappali menetfényt szerettem volna bekötni a kocsiba, de sose találtam olyat ami igazán tetszene. Egyszer Krisztián mutatta nekem hogy az index helyére beépíthető menetfény milyen... nekem nagyon megtetszett szóval erre esett a választás. Krisztián segített nekem bekötni mer ő már csinált ilyet a saját kocsiján. Az utastérből a vezetéket a motorháztető bowdenjénél vittük ki. A kapcsolt 12V-ot meg a szivargyújtóról szedtük le. Ami még a bekötéshez kell, hogy szabályos legyen az egy relé sajnos ezt nem adják a DRL-hez. Az első kör annyira nem jött össze mivel az indexnél lévő prizmák nagyon megtörték a fényt és amikor a nap erősebben sütött halványan látszódott a menetfény. Közbe én vettem 2 lámpát a régiek helyett mer azok már ramaty állapotba voltak... Így hát akkor lámpa cserével egybekötött kis lámpa "tuning" következett amibe még mindig Krisztián segített. Az új lámpákat szétvágtuk darabjaira szedtük megtisztítottuk és megfestettem a króm részt is. Az indexnél annyi változott hogy 2 prizma van ott egy függőleges és egy spirál. A függőleges prizmát kivettük és ezüst sprével kifújtuk a lámpabúra részét, hogy jobban látszódjon a fény. Utána lámpa összeszerelése, beépítése és végeztünk! Alfa amore neve Krisztiánnak: Kristyon. Utólagosan is köszönöm neki még1x :) A menetfény költségei 4500Ft

 
>> EgyébAlfa 166 Lépcsőshátú // 2017-10-22

Sziasztok!
EGR-el már nagyon régóta szendvedtem elég sokszor dobálta már a kocsi rá a hibát...Arra a döntésre jutottam hogy kiiktatom. Egy EGR kiírás miatt nem akartam messze menni próbáltam a városba keresni rá embert. Többen javasolták Pusiékat hogy az alfához ők hozzá tudnak nyúlni. Így rájuk esett a választásom. EGR lefalazása és szoftveres kiírása történt meg amit jól megcsináltak és gyorsan.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 Lépcsőshátú // 2017-08-14

Sziasztok!
Egy ideje szerettem már volna hogyha a kocsi kicsit erősebb. Mankyt felkerestem elmondtam hogy még csak egy olyan chipet szeretnék amihez semmilyen alkatrészt nem kell cserélni, módosítani, így hát ilyenre csinálta. Elmondása szerint 180 LE és 380Nm kb.

 
>> SzervizAlfa 166 Lépcsőshátú // 2017-06-28

Sziasztok!
Kicsit megkésve, de ne haragudjatok érte leszeretném írni eddig mi is történt a kocsival nálam! Lehet picit hosszú lesz! Szóval :) A kocsi választásom az egy 166 2.4 JTD 103KW-os példányra esett 2001. 10. havi. Akkor 239000 km volt benne! 2015. 11. 28. vettem meg. Akitől vettem mondta is hogy vezérlés cserével kell kezdeni! Szóval akkor pontokba szedve leírnám miket cseréltem a kocsin.
2015.11 hó - Komplett vezérlés (Dayco) és vízpumpa + motor olaj (Selénia 20k 10w40) + az összes szűrő (olaj, gázolaj, pollen, levegő) 240000km
2016. 03. hó - Első, hátsó féktárcsa (Ate) + betét (Valeo) Első alsó lengőkarok (Delpi) Első stab rúdak (Lemförder), motor olaj (Selénia 20K 10w40), összes szűrő, fék + váltó olaj cseréje. 250000km
2016. 04. hó - 253000km Első lengéscsillapítók rúgókkal együtt cserélve rúgótörés miatt :/
2016.08 hó - Motor olaj csere (Selénia 20K 10w40) + összes szűrő 260000km
2017. 01. hó - Izzitógyertyák cseréje mind az 5db (Beru), és termosztát csere (Mahle) 266000km
2017. 04. hó - Gyári nagyfékessé átalakítás 268000km
2017. 05. hó - Első felső lengőkarok cseréje (TRW amibe a szilent is TRW), és hátsó GL szemek cseréje (Lemförder) 269000km
2017.06. hó - Motor olaj csere de most kipróbáltam egy más félét ez pedig a Selénia 5w40 WR diesel és ezekhez tartozó összes szűrő csere 270000km
A kötelező cserék eddig ennyik voltak :) ezen kívül még beépítettem egy aktív mélyládát! Ennek bekötése nagyon egyszerű volt! Ha esetleg valakinek ebbe tudok segíteni szívesen elmondom, hogy kell! Talán ennyi így első körben! Köszöntem ha elolvastad! :)

 
>> EgyébAlfa 166 Lépcsőshátú // 2017-06-05

Sziasztok!
Régóta szerettem volna a kocsiba egy kicsit a zene minőségén javítani. Egyik alfás ismerősöm vett egy Sencor SCS WA 1203-as aktív mélyládát és meglepően szépen szólt, ezáltal nekem is erre esett a választásom.
A bekötés...
Ugye minden ilyen művelet a szétszedéssel kezdődik. Az ajtóknál kikell venni a küszöb takaró műanyagokat és a munka megkönnyebítése miatt a hátsó üléssor ülőlapját érdemes előrebillenteni. A hátsó ajtóról (én a bal ajtóról) levettem a jelet a ládának. Ezt úgy tudjátok megcsinálni, hogy a hangszórót kiszeditek megnézitek a vezeték színét és a "B" oszlopnál lévő kábelkötegbe megkeresítek. Erre a 2 vezetékre ráforrasztottam egy 2x1-es vezetéket amit hátravittem a csomagtartóba ahol egy jelátalakítóba bekötöttem, a jelátalakítóból ment tovább a mélyládába. Kellett még 12V meg a nulla, na ugye itt könnyen voltam mer a 66-ba hátul van az aksi! :) De hogyha csak ennyit kötnék be akkor a 12V állandóan kinn lenne a mélyládán ami annyira nem jó... Így hát a műszerfalnál (ahova a napszeműveget lehet berakni elrejtettem egy pici kis kapcsolót. Amin előre jön a 12V és ezzel a kapcsolóval tudom szakítani. Remélem érthető volt amit leírtam és tudtam is segíteni! :)