Csabo22 - főkép
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-07-15

Xado 5w40 sm/cf olaj, mahle szűrő és új gumibetétes alátét került fel. A régi olajba Protec engine flush-t öntöttem, majd 12-3 percet járattam.
Motor ecu-ban végrehajtottam az olajcsere beállitást, szerviz intervallumot 12k-ra csökkentettem és nulláztam.
Km óra állás: 145855

 
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2020-06-27

Kimostam a cooler-t belülről benzinnel, kivülről vizzel és kompresszorral szárazra fújtam. Repedt volt az alsó turbocső, azt cseréltem. Beraktam a Pipercross szivacs performance légszűrőt.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-06-25

Szivósor csere miatt szétszedtem a vezérlést és már régi is volt, szóval kicseréltem. Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Simán ment a művelet, de a seggfej aki előttem csinálta még hirből sem ismerte a nyomaték kulcsot, atomra húzott mindent. Sajna a vizpumpa alsó csavarjából ki is fordult az imbusz fej. Fél colos H6 hosszú fejet nem kaptam, igy a klasszik L alakú 6os kulcsot hegesztettük bele. Massziv kis cucc volt, jó nehezen tudtam leflexelni. Mondjuk táncolni sem alkalmas a hely :)
A menetek alapos tisztitása után mindent az előirt nyomatékkal húztam vissza és a szijon levő fehér jeleket is a kerekek jelöléseire raktam. Hűtőrendszer friss fagyállóval feltöltve.

 
>> Tuning és extraAlfa GT JTDm Black line // 2020-06-24

A motorra / kasszára életveszélyes műanyag marelli szivósort kikukáztam a kocsiból. 3as hengernél a lapát le is szakadt annyi idő alatt, mig az emelőről leálltam a kocsival. Mákom volt, alapjáraton és rövid ideig járt a motor, csak a szivó szelep száráig jutott a lapát, ahonnan István ki tudta pecázni. Úgy tűnik nem okozott kárt. Én abban a percben kissé meg voltam ijedve, rábiztam :)
Volt itthon 2 db CF3-as Pierburg alu szivósorom amiből az 1iket szétszedtem, kitakaritottam, majd makra-val összeragasztottam. A járatokba kitüremkedett ragasztó fölösleget aprólékosan letakaritottam, nehogy bekerüljön a motorba (bár az kárt nem okoz) és ne változtassa meg a levegő áramlását. EGR-t, MAP szenzort és pillangószelepet úgyszintén eltakaritottam, majd felszereltem a szivósort új Reinz tömitéssel, utána a kiegészitőket. EGR alá került egy 4furatos vakoló lap (ECU-ból nem kell igy kiirni). Mindent az előirt nyomatékkal húztam meg. A lapát állitó motorját fellógattam a szivósor alá, igy nem dob majd elvileg motorkontroll hibát. Ez viszont a remap alkalmával ki lesz irva az ECU-ból.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-05-26

Korábban megfogadtam, h nem veszek osztrák kocsit. Most megszegtem, de nyilván nem ész nélkül. Menthető a gép, csak meló van/lesz vele. A bölcsőt vettem kezelésbe. Lamellás csiszolókoronggal és drótkoronggal letakaritottam, rozsdaátalakitóval lekentem, majd 2 réteg alapozó és 2 réteg fekete festék került felvitelre. A stabrúd szilentjét is cseréltem PU-ra (strongflex). Bejutott a gumi alá a viz, kikezdte a rudat is sajnos, de azt is kijavitottam a bölcsőnél használt módszerrel (képen a javitott rúd). Az összes bölcső csavart kicseréltem, kerámia pasztával bekentem és nyomatékkel húztam meg.

 
>> SzervizAlfa GT JTDm Black line // 2020-05-25

Kuplung hibásan vettem a kocsit. Valeo szettet vettem bele majd a járműmechanika-nál (Stefan Zorst) kevlároztattam és erősittettem hogy később birja majd a plusz erőt. Péntek délben kezdtem a cserét, este 6ra lent volt a váltó, kuplung, lendkerék és a bölcső. Utóbbi másik bejegyzésben szerepel. A meglepi a kuplung leszerelése után fogadott: a lendkerék lógott, mint Johnny Firpo orra mikor megtudta, h a pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt. A főtengely szimering is gyengén eresztett. Az is csere, meg a munkahenger is. Mázli, h nem adtam el az újszerű lendkerekemet, tehát azt is beraktam. Légtelenités 10 perc alatt megvolt a hagyományos módszerrel. Kuplung 47k, erősités 25k, olaj 7,2k, xado EX120 3,5k, szimering + munkahenger 16k.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2019-11-13

5 hónap után visszaállitottam a kocsit forgalomba mert a Q2-t eladtam amivel ez idő alatt jártam. Műszaki vizsga után vezérlés és olajcsere. A megszokott Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Egyedül a vezetőgörgő csavarja szivatott meg, 38Nm-nél többel nem lehetett lehúzni, ott elkezdett a csavar megnyúlni. Régi görgő csavarját tettem be és 50-nel húztam meg (előirt: 45-55 Nm). Friss fagyállóval feltöltve a rendszer. Olaj Xado 5W40, sm/cf, régi olaj protec engine flush-sel kiöblitve. Légszűrőt meg se néztem, mert Pipercross van bent, Champion szenes pollenszűrő került be (valeo sztem jobb de az nem volt). Bepattintottam a Ti küszöböket is végre.
Km óra állás: 130300

 
>> SzervizAlfa 147 Q2 // 2019-07-01

Kifújt a flexicsőnél a kipuff, szóval cserélni kellett. cumi volt a csőről a régi flexicsövet leszedni, de sikerült. pár helyen összejelöltem hogy kell a teljes csőnek kanyarognia, igy csak 1szer kellett javitani a 2-2 helyen összepöttyölt darabokat.
Enyhe kopogást hallottam a futómű jobb feléről. először a felső lengőkarra gyanakodtam, de szerencsére az kifogástalan, külsö-belső kormányösszekötő is, és ránézésre az alsó LK is. maradt tehát a stabpálca (stabrúd szilentet már korábban PU-ra cseréltem). TRW-t tettem bele.

 
>> SzervizAlfa 147 Q2 // 2019-05-09

Forgalomba helyezés előtt vizsgára gondoltam megkapja a kocsi a nagyszervizt. 4 éves volt a vezérműszij, olajban kb 8e km, szóval esedékes volt. Olajcsere: protec engine flush, olaj jól kicsöpögtetve, új olajleeresztő (alátét gumibetéttel), majd zöld Xado-val feltöltve. Vezérlés: gates power grip és Valeo vizpumpa. A műveletet saját magam végeztem. Mivel DPF-es a kocsi, visszaállitottam a motorvezérlőben az olaj állapotát és a szerviz intervallumot is nulláztam, periódust csökkentettem.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 Q2 // 2019-04-27

Limitált száriás Abarth szinre fújattam a pillekönnyű Ti felniket. Félmatt lett, azaz a lakkba került mattitó adalék. Nem lett igy annyira fényes, hogy a kocsi bianco nuvola fényezéséről elvonja a figyelmet :)
1 felnit görgőzni kellett, pedig svájcban futott a kocsi. Úgy tűnik ott sincs kaviárral festve a kerités... sajnos a fényezése picit megsérült, azt majd itthon javitom a fényezésből megmaradék festékkel.
Rejtett szelepek kerültek a felnikbe, illetve szinre fújt csavarkupakok is. A ronda rozsdás csavarfejek ne rontsák az összképet!! :D