Kifújt a flexicsőnél a kipuff, szóval cserélni kellett. cumi volt a csőről a régi flexicsövet leszedni, de sikerült. pár helyen összejelöltem hogy kell a teljes csőnek kanyarognia, igy csak 1szer kellett javitani a 2-2 helyen összepöttyölt darabokat.
Enyhe kopogást hallottam a futómű jobb feléről. először a felső lengőkarra gyanakodtam, de szerencsére az kifogástalan, külsö-belső kormányösszekötő is, és ránézésre az alsó LK is. maradt tehát a stabpálca (stabrúd szilentet már korábban PU-ra cseréltem). TRW-t tettem bele.


Forgalomba helyezés előtt vizsgára gondoltam megkapja a kocsi a nagyszervizt. 4 éves volt a vezérműszij, olajban kb 8e km, szóval esedékes volt. Olajcsere: protec engine flush, olaj jól kicsöpögtetve, új olajleeresztő (alátét gumibetéttel), majd zöld Xado-val feltöltve. Vezérlés: gates power grip és Valeo vizpumpa. A műveletet saját magam végeztem. Mivel DPF-es a kocsi, visszaállitottam a motorvezérlőben az olaj állapotát és a szerviz intervallumot is nulláztam, periódust csökkentettem.



Limitált száriás Abarth szinre fújattam a pillekönnyű Ti felniket. Félmatt lett, azaz a lakkba került mattitó adalék. Nem lett igy annyira fényes, hogy a kocsi bianco nuvola fényezéséről elvonja a figyelmet :)
1 felnit görgőzni kellett, pedig svájcban futott a kocsi. Úgy tűnik ott sincs kaviárral festve a kerités... sajnos a fényezése picit megsérült, azt majd itthon javitom a fényezésből megmaradék festékkel.
Rejtett szelepek kerültek a felnikbe, illetve szinre fújt csavarkupakok is. A ronda rozsdás csavarfejek ne rontsák az összképet!! :D


Motul váltóolaj került bele, Ate fékfolyadék és Fuchs szervó olaj. Talán kap még egy Xado váltó revitalizálót Ex120, hogy védve legyen a Q2.
Megjöttek a strongflex stabrúd szilentek, úgyhogy nekiveselkedtem a feladatnak, pedig elég ocsmány egy meló. nagyon időigényes. Szokásomhoz hiven törekedtem a tökéletes munkára, és szerencsére semmi sem jött közbe. Óvatosan lefúrtam a kengyel peremezését, majd a rudat szépen letakaritottam, bekentem a szilenthez kapott zsirral és lehetett összerakni. Az összes csavart elláttam kerámia pasztával, hogy aki legközelebb hozzányúl, ne szidja anyukámat :) nyomatékkulccsal húzgáltam vissza a rögzitéseket.

Minden 147 szeretne egy kicsit GT lenni :)
Régóta fentem a fogam egy GT boxra. Lent voltam Tatán 1-2 cuccért és épp akadt egy GT box. Hazahoztam, lemostam, a hamutálat és környékét a középkonzol szinére fújtam le. Meghagytam a GT feliratot rajta, de alapos okot nem tudok mondani miért. A térd támaszokat majd később áthúzatom alcantarával, a gyári műbőr elég gyenguszka.
A vezető ülést szedtem csak ki a box cseréhez.
Decemberben lőttem az olasz ebay-en egy special ver. km órát. Némi igazitás kell még rajta, de annyira tetszik, h már be kellett applikálnom :D

Kb 1 éve már megrendeltem, de sose érkezett meg. A hetekben egy cartárs a FB-on ajánlotta föl, h meghozza nekem, ezúton is köszönöm Zsoltnak. Azért döntöttem a pipercross mellett, mert ez áll a gyári kivitelhez legközelebb, de mégis távol :)
Technológiájában és kivitelében sokkal jobb a gyári papir szűrőnél. Többet nem kell cserélni (kevesebb szemét/energia), és sokkal könnyebb is berakni mint a gyárit. Több levegőt ereszt át, és mivel vékonyabb, a házban a rendelkezésre álló levegő is több. Most hidegben magasabb a levegő O2 tartalma, jól megy a kocsi igy is, bár autópályán érezhető az új szűrő hatása. Dinamikusabban gyorsul az autó, érezhetően jobban viselkedik. Főként azért váltottam, mert melegben érezni, h nem kap elég oxigént a motor. Bizom benne, h 30+ fokban is jól teljesit majd a Pipercross.

Hatalmas okosság. az amúgy sem fagyveszélyes téli ablakmosó folyadékot nem engedi ráfagyni a fúvókára. na mind1 :) ha már van itthon 2 pár, és a régi, bent lévő úgyis szarakodott, hát beépitettem.
Csak halkan jegyzem meg, h télen (is) olyan keveset használom a kocsit, h általában amit ősszel beleöntök téli fagyálló ablakmosót (1-2l) az még következő télen is elég :D
1 éve halogattam a dolgot. már nagyon bosszantott, h dudám sincs, szóval nekiláttam. alapanyag volt több autóból is, plusz az e-lear-ből is kijegyzeteltem mit hova kell kötni és nekiláttam. volt egy kis hendikeppem, mert a rádió hátába csatlakozó zöld mini ISO más gyárilag be volt kötve, igy csak az órarugóra csatlakozó csokit és drótjait kellett behuzaloznom. egyetlen nehézséget a kormánylégzsák csatijának 2 lába okozta, ez a nem multis (2lábas) és multis (12lábas) csatikban használt eltérő lábak miatt van, igy 2-t forrasztanom is kellett. Lett végül duda (hatalmas öröm) és rádióvezérlés is kormányról, plusz beraktam az 1 éve készült egyedi sport kormányt is. A küllőket fedő műanyag kupakokat a váltógomb és felni szinére fújtam.
Beraktam az új klima panelt is, amit a kártyatartóval együtt szintén a felni szinére fújtam. a klima szarakodott időnként, de most már tökéletes. élesitettem a kb 1,5 éve beszerelt szmogérzékelőt is, de eddig még nem vettem észre, h tenné a dolgát.
Állandó utastársam fejéből kiszakadt a gumiszalag, ezt is visszaragasztottam szóval a kis fazon újból a visszapillantó alatt imbolyog :)




Lepottyant a jobb hátsó fékbetét kopó része. vszeg még gyári lehetett és a 14 év megviselte. 1-2 hónapja vettem egy fekete JTDm-et, főleg alkatrésznek. szegénykét lepasszolta a gazdája, de előtte egy halom cuccot kicserélt rajta, többek közt a fékrendszer nagy részét is. alig kopott tárcsák és betétek (ATE) kerültek ezért a kocsimra. bontásnál összejelöltem mit hova kell majd összeszerelnem. csúszkák megpucolva és újra zsirozva (grafitos), dugattyú szilikonozva (tökéletesen mozogtak szétszedéskor is), betétek megreszelve, lemezek letakaritva a jobb mozgásért, kerámia paszta ahova kell. összerakásnál loctite menetrögzitő, és karizom nyomatékkulcs :)


Fuchs titan supersyn került bele ismét. Természetesen első lépésben Protec engine flush, olaj leenged, majd be az új olaj a maradék nano adalékkal. Mahle olajszűrő.
Km nemtom pontosan mennyi, de úgy 122ezer körül. Bal ajtó falcára szokás szerint felkerült a szerviz matrica, h ne kelljen azon töprengeni mikor kell ismét összemaszatolni a kezem :)