Tagok >> alfista78rg >> 156 2.5 V6 SW >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:ezüstmetál
Az ötletem az volt, hogy kiöntöm a levágott gumi részek helyett poliuretánnal a bakot. Ehhez egy Vytaflex nevű anyagot használtam, ami egy kétkomponensű, különböző keménységekben kapható folyékony uretán. Utánaolvastam, hogy a bakokat Alfáéknál általában 40-50 Shore keménységű gumiból készítik, aminek a szakítószilárdsága kb. 6 MPa. Ehhez választottam a Vytaflex-ből megfelelő anyagot, a 60-as keménységű adja ezt a szilárdságot. Ennek a hátránya, hogy a keményebb anyag elvileg több rezgést, motorhangot juttathat az utastérbe, de így utólag értékelve egyáltalán nem jelentős ez a V6-nál.
Alapos tisztítás után lefestettem a fém részeket, és egy kollégám faragott nekem az én rögzítésemhez szükséges rozsdamentes csövet. Ezután hobbiagyagot használva elzártam / tömítettem azokat a részeket, ahova nem akartam hogy folyjon a poliuretán. Ez nem elnagyolandó dolog, mert iszonyúan viszkózus a cucc, mindenhova bekúszik, a középső csapból a tájoláshoz használt filcet csak kifúrni tudtam, mert nem volt tökéletes a zárás. Az előkészületek után következett a kiöntés – a két komponenst összekeverve lassan, hogy a légbuborékokat elkerüljem, beöntöttem az uretánt, a cső tetejéig. A 24h kötési idő után még 3-4 óráig sütöttem 65°C-on, ami a leírás szerint további szilárdságot ad neki. A képeken látható kis hurkapálca egy vízlevezető furat célját szolgálta, ami az eredeti darabon is rajta volt, de nem igazán akart kijönni, pedig még olajjal is bekentem, úgyhogy ki kellett fúrnom a végén. Az agyag szépen lejött a poliuretánról, vízzel teljesen el lehetett távolítani.
A beépítéskor a nagyobbik tárcsát alul, a kisebbiket pedig felül használtam (ahogy eredetileg is volt, erről nem készült sajnos kép, de az utolsó előtti érzékelteti, hogy hova került a kicsi) de a V6 eredeti csavarjával. Már ekkor egyből éreztem, hogy ez jó lesz, semmit nem lógott a motor, és 2 év után a tapasztalatok abszolút pozitívak! Biztonság kedvéért utánhúztam a rögzítő csavart 50km után. A motor stabil nem leng minden nagyobb bukkanó, keresztborda után, a sportpack rugókkal kiegészítve szerintem tökéletes, végre tudom igazán élvezni az Alfázást a V6-tal!
A jobb oldali motortartó bakom lógott, bukkanókon állandóan úgy éreztem, hogy mocorog a motor, leng a kaszniban, a felső nyomatéktámasz is szakadt volt. Cserélni akartam, a gond viszont csak az, hogy nemhogy újat nem kaptam sem itthon, se Németországban, se Angliában, se Olaszországban de még bontottat sem voltam képes felkutatni a V6-hoz… Külföldi fórumokon utánaolvasva, ez egy évek óta létező probléma, az Alfa kifuttatta ezt a cikkszámot (OE: 60655868), utángyártott pedig nincs (Birth 50380, OCAP 1225607, Malò 70492, Original imperium 28275). Ez érinti az összes 156, 147, GT V6-ot, és ha jól tudom, még a GTV-t (916) is.
Nem volt más választásom, megoldást kellett produkáljak magam (felújíttatni lehetett volna talán, de addig nem akartam kiadni a kezemből, és kivenni a kocsiból, amíg nincs valami más megoldásom – végül olyan jól sikerült, hogy fel se újítottam, nem kellett).
Sikerült szereznem egy bontott bakot, ami a felfogatást illetően azonosnak tűnt, sajnos nem tudom mibe való, még a bontós sem emlékezett rá, miből szedte ki. Ennek álltam neki, először lefeszítettem az alsó tárcsát, majd az amúgy szakadt gumit megfurkáltam, és kiszabadítottam a közepét. A felső tárcsát egy flex segítségével bontottam le a csavarról (a csavar fejét vágtam le). Kivágtam a gumi közepét, a nagyolás sniccerrel, a finomítás, és a mélyebbre vágás Gillette-tel készült.