gottfriedg - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 SW // 2020-06-11

Eljött az első közös olajcserénk ideje.

olajszűrő: Mann 2200ft
Levegőszűrő: UFI 3100ft
Pollenszűrő: Armafilt 1200ft
Olaj: Motul 10W60 25300ft/7liter
csavarhoz tömítő gyűrű: 50ft

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-30

A vezető ajtó kapcsolópaneljén 2 ablakemelő kapcsoló törött volt, ezeket cseréltem.
2x1500ft


A jobb hátsó ablakemelő nem működött...eLearn rajz alapján megmértem, sajnos a motor adta meg magát, így cseréltem a teljes szerkezetet egy gyári bontott darabra.
6500ft


Az autóhoz 1db kulcsot kaptam, annak sem működött a távirányító része.
Pótoltam az elemtartót, persze ez nem volt elég. Látszott, hogy korábban belefolyt egy elemből az elektrolit és megmart egy vezetőt. A hiányzó szakaszt pótoltam, azóta is működik.
500ft

+ visszatettem a gyári fejegységet, igaz a CD része nem működik, de jobban tetszik így a középkonzol összképe.

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-27

Korábban valaki ezüst színűre festette az ablaktörlő karokat.
Nekem a fekete jobban tetszik, így inkább visszafestettem őket selyemfényű feketére.

Ha már úgyis az ablaktörlőkkel foglalkoztam, akkor a hátsó karba fűztem egy új gumit.

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-25

Az autót egy házilag tuningolt dobbal vettem, de kaptam hozzá egy teljesen új gyárit is.
Jó volt a hangja a házi dobnak, de 2500ig elég hangos volt, így városlakóként inkább feltettem a gyárit.

 
>> SzervizAlfa 147 1.6TS eco // 2020-04-15

Kontakthibásak voltak a zárban a mikrokapcsolók, így vettem bontott zárat. Viszont a bontott zárat nem lehetett kulccsal nyitni, az embléma elforgatása után. Ez volt az egyik ok a rossz zár javítására, a másik pedig az, hogy filléres mikrokapcsolók miatt, ne kelljen már eldobni a zárat. Így nekiálltam lefúrni a "szegecseket", majd a zárnyelvek tengelyeibe furatot készítettem, ezekbe pedig menetet vágtam. A mikrokapcsolókat szétszedtem, kitisztítottam, azóta teszik a dolgukat, persze rendeltem a kis kínaiaktól néhány kapcsolót, hogy ha kell, akkor cserélni tudjam őket. A zár nagyjából egy hónapja teszi a dolgát az autóban hiba nélkül. :)

 
>> SzervizAlfa 147 1.6TS eco // 2020-04-14

Több ember írta már, hogy javítható a forgókapcsoló, így a nagy otthonlétben, nekiálltam én is. Igazából működött eddig is, de mivel ellenállás nélkül el tudott fordulni a műanyag gyűrű, ezért rosszabb úton rendszeresen megváltozott a beállított hőmérséklet.
Én azt a megoldást választottam, hogy a letört darabokat forrasztópákával visszaolvasztottam, majd megtámogattam melegragasztóval is. Remélem, hogy tartós lesz. Egy kis extra, hogy így észrevettem azt is, hogy a hőmérsékletérzékelő már kisem látszott a porból, így azt is kitakarítottam rendesen.

 
>> AutóápolásAlfa 147 1.6TS eco // 2020-02-23

Az autóban egy elég kényelmetlen és nem is annyira szép Momo váltógomb volt. Az volt az elképzelés, hogy majd veszünk egy gyári újat a helyére, de próbáltam egy bontott gyári gombot és nem volt annyira jó a formája.
Ezért beszereztem egy Fiat váltógombot, ennek asszimetrikus a kiképzése, így amikor magadfelé húzod a kart, akkor a tenyeredbe illeszkedik a gomb, amikor eltolod jobbra, akkor pedig a hüvelykujj talál rajta megfelelő fogást.
Kipróbáltuk, páromnak is egyértelműen tetszett, így ez a gomb kapott bőrborítást és akkor már a szoknya is bőrre lett cserélve.
Kellemes meglepetés, hogy a kopott kulissza ellenére is annyival jobb lett így váltani, hogy már nem is annyira sürgős a váltómechanizmus felújítása.
Úgy volt, hogy a fokozatkiosztás is bele lesz sütve a bőrbe, ez végül feledésbe merült, de emiatt nem szerettem volna, hogy lebontsa a mester és újat készítsen, így is megfelel.

Maga a bőrözés 7500ft volt ezen kívül postaköltségekre elment még 3000ft, így elég olcsón megúsztuk. :)

 
>> AutóápolásAlfa 147 1.6TS eco // 2020-01-24

Hónapokkal ezelőtt lefoglaltuk az időpontot, de végre elérkezett az idő és megkapta az autó az alváz és üregvédelmet Budakeszin a TTF műhelyéban, Mike Sanders és Biskor anyagok felhasználásával.
Reméljük, hogy így egy darabig nem lesz gond a rozsdával.

Az sajnos hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a kis patkány lakatos a középső küszöböket nem javította ki, pedig előre szóltam neki, hogy azt is javítsa, mert a cél a normális helyreállítás. A padló és a hátsó kerékjáratok miatt is vissza kellett menni hozzá, ezeket javította utólag.
Annyi pozitívum van a hazudozásaiban, hogy megtudtam (gyanút fogtam és kiszereltem az üléseket, középboxot, padlókárpitot), nagyon beázik az autó, ezt az első kerékjáratban lévő gumidugók nem megfelelő illeszkedése okozta. A belteret kibontottam teljes egészében, ahol felületi rozsdát találtam, ott lekezeltem Koranttal, majd átkentem Dinitrol alvázvédővel.
A zajcsillapítók kiszárítása után megszűnt az autó párásodása is. Az már régóta gond lehetett és valószínűleg ezért rohadt le annyira a jobb küszöb (ott folyt be a legtöbb víz és állt a küszöbben is).

 
>> AutóápolásAlfa 147 1.6TS eco // 2019-11-27

A motorháztető alatt, a levélfogónál lévő kédergumi már erősen megviselt állapotban volt, így rendeltünk hozzá egy gyári újat Rolan Trencsiknél.

 
>> SzervizAlfa 147 1.6TS eco // 2019-10-24

A klíma már gyengélkedett, ezért tölteni kellett.
Elég sok olaj elfogyott a szelepfedéltömítésnél, így ezt is meg kellett oldani.
Elkezdett szelelni a kipufogó flexicsőve, ez is cserélve lett.
+ egy kicsit meg kellett tisztítani a blokkot, hogy ne legyen állandóan égett olajszag az autó körül.
össz.: 40000ft

+ kellett egy újabb liter Xado 10W40, ha esetleg kéne még utáltölteni. 2000ft